Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 21 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Tuulerool Windy Meremessil 2017
PostitusPostitatud: Reede, 24 Mär 2017 19:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 07 Okt 2014 15:30
Postitusi: 138
Tegemist on põhimõtteliselt roolivõimendiga. Muidu võiks ju tuulelipu otse roolipinniga ühendada (Tim, sain aru, et sul pallitiiru lõpus nii oligi), kuid üldjuhul jääb rammu stabiilse sõidu tarvis väheks. Selleks siis tüüritav pendel vees. Teoorias on see abiks ka elektrilise autopiloodi puhul, kui tuulelipp sellega asendada - jõud väiksemad ja saab kiirema reaktsiooni tarvis amplituudi vähendada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tuulerool Windy Meremessil 2017
PostitusPostitatud: Reede, 24 Mär 2017 21:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 402
Jah, lõpus nii oligi, taganttuules töötas selline, ligi 3000 miili:

Pilt

Haamer vasturaskuseks ja kruvi/liistudega ühendatud roolile. Aga tõesti, sellisel otseühendusega asjal pole jõudu ja purjelina ei saanud palju avada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tuulerool Windy Meremessil 2017
PostitusPostitatud: Neljapäev, 11 Mai 2017 09:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 402
Meremessil puki küljes olnud isend lendas koos Teakita madrusega üle lombi, kus Viljar asendas palju tööd teinud ja natuke lagunenud South Atlanticu ehk Maali siis selle Windy protoga.

Lõik blogist http://teakitaadventures.blogspot.com.ee/
Viljar asendas Maali Windyga ja esimese testsõidu tegime Grande Anse d'Arlet'st Le port de plaisance de l'Etang Z'Abricots'i. Windy töötas ja hoidis ilusti rooli, aga vajas täiendavat seadistamist. Esmalt sai talle pandud nii vee- kui tuulelabaks Maali tükid. Maali tuulelaba oli siiski liiga suur ja raske ning Windy'l võttis kursi muutmine selle tõttu veidi palju aega. Hiljem pügasime tuulelaba pisemaks.

Ja tagasiside emailis kaptenilt:
..... sõit oli suht kiire ja ühtlases tuules. Ning Windy sõitis mööda
triipu nagu vana mees!!!
Maalit kindlasti tagasi ei pane, Windy töötab paremini.

https://youtu.be/5NEj77RhcMY

See oli positiivne pool. On mõned jamad ka. Teakital tuleb lainerallis rooli kerida pool ringi mõlemale poole, terve ring, ja Windy ei suuda alati seda teha. Aitaks väiksem nööride ketas roolil, kuid seda pole neil seal Kariibidel hetkel võtta.

Siis jahi võrku kinnijäämine, millest blogis õrnalt juttu, kus tegelikult oli asi tõsine ja Britt käis noaga all "harutamas" oludes kus jaht püsis ahtriga vastu tuult ja lainet ning kohati laksas laine üle poordi. Lõpptulemusena sai Windy nats kannatada ja veelaba keerati veerand pööret, risti sõidusuunaga.
Võimalik, et ülekanne sai haiget.

Järgmised mudelid mis kokku keevitatakse saavad olema liigendiga veelaba juures.

Fotod lombi tagant:
Pilt

Pilt

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tuulerool Windy Meremessil 2017
PostitusPostitatud: Neljapäev, 11 Mai 2017 17:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 07 Okt 2014 15:30
Postitusi: 138
Ulatust peaks saama pisut suurendada, kui seda L profiili tõsta, mille otstesse rullikud kinnituvad. Äkki annab midagi vahele panna ja pikemate poltidega tagasi. Palju see pendel seal all normaalolukorras pöörab? 45 kraadi siia-sina? Maksimaalse ulatuse saab, kui rullikud samal kõrgusel, kus pendli ülemine ots äärmises asendis.

Tim, kuidas muidu on, kas ookeani peal esineb pagilist ilma kah? Ei tundnud puudust, et Tuulil võiks olla veel teine laba, mis on tuulelipu asemel raskuspendliga ühendatud ja tegeleb soodi järgi andmisega? Ja/või siis pingutab ahterstaaki. Kas poleks väljakutse selline asi esimesena valmis teha?

Juba ennemuiste leiutati süsteeme, kus plokk painutab sooti ja on vastas parda kaudu ühendatud pinniga, mis omakorda kummi abil püüab sooti paindesse sikutada. See ilmselt ei anna piisavalt järgi, et sellest pagi puhul tolku oleks, kuid siit võiks mõte jooksma hakata:
Pilt
Ehk et kumm ilma pinnita hoiab mingit soodi lõiku konstantselt välja tõmmatud ja roolimispendel vertikaalsest kõrvale kaldudes hakkab kummile vastu töötama, kuni mingi hetk selle tõmbejõud ületatakse ja groot laseb õhku välja...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tuulerool Windy Meremessil 2017
PostitusPostitatud: Neljapäev, 11 Mai 2017 21:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 402
Jah, kui nad plokid kõrgemale saaks kinnitada, kasutaks pendli liikumist rohkem ära, natuke võidaks. Sõites siledas vees liigub pendel vähem kui 45 kraadi ühele poole, aga lainetes kui ahter tõuseb ja vajub, liigub vahel üle 45 kraadi. Selline omadus on hea, sest laines ongi vaja rohkem keerata.

Õigel ajal õiges kohas ookeanil purjetades on väga ühtlased tuuled, muidugi eranditega, aga vihmapilved kui vahel harva satuvad peakohale, rikuvad kõik ilusa nagu siinmailgi. Atlandil sadas rohkem ja siis olid tugevad pagid. Õigluse nimel --- Lõuna-Atlandil ei sadanud praktiliselt üldse ja puhus väga ühtlaselt ja vaikselt.

Pilvealuse kõva ilmaga kerisin genu väikseks ja sellest aitas enamasti. Kuna suurem osa ajast oli tuul ahtri poolt, siis sootide järgi andmine poleks toiminud. Skeemil näidatud kummiga värk võib-olla tõesti töötab, aga ma arvan, et ainult külg- ja tihttuules.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tuulerool Windy Meremessil 2017
PostitusPostitatud: Neljapäev, 06 Juul 2017 19:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 402
Testisõidu Kariibidelt üle P-Atlandi Assooridele läbis Windy edukalt. Midagi ära ei lagunenud (va Kariibidel kalavõrku kinni jäädes) ja konstruktsiooni lahendus on õigustatud.

Võrku kinni jäädes murdus reduktori väiksemal hammakal üks hammas ära ja siis keeras veelaba risti. Viljar parandas asja nii ära, et muutis hammaka asendit. Need hammakad teevad töötades ainult veerand pööret, seega polnud vaja neile uusi saata.
Juhtum näitas, et veelabal võiks siiski mingi kaitsemehhanism olla.

Samuti oli testisõidul kohati probleemiks loksud Windy hoovastikus ja seetõttu liiga väike veelaba keeramine, mille tagajärjel liikus pendel vähem küljelt-küljele ja Teakita rool ei keeranud piisavalt palju.

Seega, Atlandi sõit näitas ilusti ära head ja vead. Kaks uut tuulerooli tegin veelaba liigendiga (pildil näha) ja täpsema hoovastikuga. Üks on Facil 26 ahtris ja kuuldavasti toimetab hästi, teise panen homme Dehler 34 sappa ja teen pildid/videod.
See läks Facili külge:
Pilt

Siit näha, kui kompaktne ja kerge on Windy, võrreldes mõne teise turul saadava mudeliga, mis seisavad jahi ahtris nagu nafta puurtornid:
Pilt

PS. Assooridel oli Pogo reisser tuulerooliga! Ma ei teadnud, et kiire ja glissis paat võib ka tuulerooliga juhitav olla. Asi on siis selles, et veelaba saab läbi vee 15 sõlmega liikudes väga suure jõu ja kiire liikumise, mis kantakse pinnile üle. Aga ju sel Pogol on tuulerool vastavalt leiutatud, et oleks "uimasem".

Pilt


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 21 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group