Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 81 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Muhu Väin 2007
PostitusPostitatud: Laupäev, 03 Mär 2007 13:29 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 25 Nov 2004 12:49
Postitusi: 19
Asukoht: Orjaku
Tervitus kõigile! Kas keegi oskab midagi konkreetset ka selle aasta etappide kohta rääkida. Igalpool kalendrites on kirjas toimumiskohaks Riia laht, kuid täpsemalt ei midagi. Ehk jagate infot ka uustulnukatega :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 03 Mär 2007 13:40 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 21 Nov 2004 11:43
Postitusi: 215
Asukoht: Tallinn
Siit leiab vist viimase seisu:
http://www.kjk.ee/upload/24_01_07_VOIST ... RUTELU.pdf


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 03 Mär 2007 16:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Pärnu - Kihnu - Ruhnu - Riia - Roja - Roomassaare. Varieerida selle marsruudi puhul Riia ja Roja sadamatega.

See siis peaks olema Muhu Väin 2007, lausa 50. juubeliregatt? Ma võin ju loll olla aga sellise asja väljamõtlejate normaalses ajuehituses hakkan mina küll kahtlema. Eriti Riia sissevõtmises või üldse sellise pasaurka kaalumises. Pasaurgas selles suhtes, et piisab kasvõi tunnike Daugaval veeta, et oma valge jahikere lõpplikult pasapruuniks saada. Daugava on Baltikumi kloaak, sõit käib kuuevarbaliste sitajunnide vahel. Riia ise super koht aga ainult maadmööda lähenedes.

Teine asi, mille peale vist nende suurte jahtide mehed üldse ei mõtle, on torm. Kes vingusid eelmine aasta, et tuult on liiga palju? Ikka need kilepurjemehed. Greta, Täkk ja Gamajon etc ehk vanakooli head jahid, ruigavad mõnust, kui 15 m/s tuult teeb. Paras aeg hakata genu foka vastu vahetama. Kuid kilepurjemeestel on pruun triip juba püksis. Muidugi on see inimlikult arusaadav, purjed on kallid, see pole üldse etteheide. Aga istud siis seal karupees Rojas(roojas :D) ja ootad kolm päeva ilma. Võõral maal võõra raha sees ja jood alust. Seejuures ei ole keset juulit torm üldse vähetõenäoline, nagu ka tuulevaikus. Võimalus, et on ideaalne ilus päkesepaisteline 7 m/s ilm, on vast 25%. Tuulevaikus on veel hullem, tiksud seal karupeest teise kolkasse viis päeva.
Minu hinnangul ei ole Kalev absoluutselt huvitatud merekultuuri propageerimisest. MV püütakse teha nii väheatraktiivseks, kui seda üldse Eesti oludes teha annab. Kui nad stardi teeks veel näiteks Paldiskist, oleks komplekt täiuslik. Juubelisõit, mis peaks kohale meelitama isegi need, kes muidu ei tuleks aga tehakse kõik, et enamus ei tahaks minna.

Ja veel üks asi, mis minu ajudesse ei jõua: 11 juuli algab Watergate regatt, mis lõppeb Saturday July 14th 19.00 Price giving Ceremony in front of Pärnu Yachtclub followed by Regatta Dinner.
Samas peaks 14 algama ka MV 2007. Ma ei oska nüüd öelda aga see asi on küll selgelt overkill. Kui nüüd reaalselt vaadata, siis pooled jahid on ikkagi Tallinnast. Piritalt tuleks lahkuda hiljemalt 9 juuli, et kindlalt 11 mõõtmisel olla. Siis uhad 200 miili, saad mingi kannu kätte, ei jõua isegi peldikus käia kui lähed mingile absurdsele trassile nädalaks. Sõtkud kuuevarbaliste juurde, künnad Saaremaale, kus midagi teha pole ja siis hakkad seal pärapõrgust rämeda pohmelliga tagasi tulema. Seejuures oled külastanud kahe nädala jooksul ainult ühte normaalset linnasadamat, Pärnut. Roja on ka linn aga siiski võõral maal. Lihtne on öelda, et pangakaart on, saab asjad aetud. Aga on sel hetkel hansapankas inernetas maas, latte pole, sitsidki seal lolli näoga näljas. Eriti mõnus oleks kolm päeva Ruhnus tormivarjus olla.
Ja mis kogu selle hulluse juures kõige olulisem: puudub võimalus meeskonnas vahetusi teha. Paljudel inimestel ei ole tavaliselt nii palju vaba aega, et kaks nädalat liguneda. Kogu juulikuine purjetamine, kui selle alltooni lugeda, on põhimõttel: "Ma olen perekonnata ärimees ja mul neegrid töötavad. Tahan, vedelen kuu aega oma suure jahiga merel. Teised närigu muda kui tahavad. Oled könn, kui kahemillist osta ei jõua."

Äkki oleks aeg praegustel otsustajatel otse välja öelda, et "müüsin raudtee lollidele tagasi, las nüüd könnid organiseerivad iseendale meistrivõistlused. Meie neid vaesureid püha pidu nimega Riia Lahe võidusõit segama ei vaja."
Ehk Väike Väin vaestele ja lollidele oleks nagu jälle päevakorras? Nimetuse Muhu Väin peaksid nad siis ära andma, tolle geograafilise asukohaga pole ju selleaastasel sõidul mingit pistmist.

EDIT: tundub nagu õel kirjutis olevat. MV ei ole jalutuskäik jahiga, see on paljudele "puruks ja pool ringi tagasi" esikohale sõitmine. Võidusõidu korraldamisel tuleb korraldajal väga kaalutletult läbi mõelda kõik, mis sellega seondub. Selles suhtes ei ole vahet, kuskohas ja missugust võidusõitu korraldada. Mistahes võidusõitu ei saa teha mingi kitsa kildkonna soovide järgi. Trassi valikul tuleb arvestada kõigi võimalike ohtudega ja alati varitsevad suurimad ohud kõige kiiremaid sõitjaid. Üldiselt olen ma tuntud, kui kritiseerija. Aga siiani on mul olnud õigus, mis näiteks puudutab maismaal võidukihutamisi. Enne ei kuulatud, kui Lätis tipp-rahvarallur 4WD kildkonnast ennast teetruupi surnuks sõitis. Siis tõmbas EAL sekundiga Eestis hapniku kinni. Üldse on selle Läti ja võidusõiduga halva auraga lood... ja eestlastel komme tahta olla tegijamad, kui mõistus-oskused võtavad.

Aga tegelikult ohud:
1. mis saab siis, KUI tõesti kogu see mitmesajapealine (300 sõitjat on ikka) seltskond on sunnitud Ruhnus kolm päeva veetma? Kus kuradi kohast võetakse vajalik söök-jook? Sööme ruhnlaste sahvrid tühjaks või... Tõsised võidsõitjad ei võta kindlasti kaasa nädala provianti, neil niigi iga gramm kaalu arvel. Pisike oht.

2. Ma ütleks, et see Ruhnu-Roja vallutamise plaan on pisut kahtlane afäär ka osavõtva laevastiku vastavuse osas. Kui seal suve äikesetormi kaela toob, võib asi ikka väga sitaks minna. Mistahes võidusõit, on see maal või merel, tähendab parasjagu mõistuse kadumist sõitjatel ja ohtude valesti hindamist. Ega ilmaasjata ei ole maismaal kiiver ja turvapuur kohustuslik ning kiiruskatsel on maksimaalne keskmine kiirus, mida lubatakse. Mina väidaks, et sellise trassivalikuga võidusõidul osalev alus peaks olema varustatud A1 klassi varustusega, s.o. parv, pauguvestid, eluliinid küljes jne. Ja poleks paha ka sateliit-jälgimisseade. Seega mõistusliku ohutuse nõue tähendab parajat rahakulu, mis enamusele võib käia üle jõu. Lisaks peaks võidusõidu ajal olema võistlejate läheduses kiire tormikindel päästelaev jahtidele (nagu maismaal on kohustuslik kiirabi ja tuletõrje). Kopterit meil ju pole. Viimane Hobarti sõit: mast lagipähe ja 5 viidi kiirabikopteriga otse ookeanilt haiglasse.
Alles paari aasta eest ju üks Pärnu jaht elas napilt sealkandis tõsise tormi üle aga miski poolakate jaht läks põhja koos meeskonnaga. Käis siitki saidilt läbi... Suur oht.

Kusjuures kogu laevastikust kardaks mina üldse kõige vähem Folksude, Gamajoni, Täku ja Allegro pärast. Nende püstivuse ehk tormikindluse indeks on kilepurjemeeste jahtide omast kaks korda suurem. Enne on pagi ja tormilainega kummuli kõik uued laiad kiired triikrauad, kui need pikad-kiitsakad kummuli mitteminevad jahid. Näituseks Gamajonil püstivusindeks 1.57, Folksul 1.72, Rock20 1.88 aga X99 2.12, First 35 2.16 jne. Kui isegi meeskonnad on vähemoskajad, siis jahid ise andestavad tunduvalt suuremaid vigu merel.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Mär 2007 05:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 23 Dets 2003 12:18
Postitusi: 857
Asukoht: Koluvere, Tallinn, Pärnu
SUPER minu poolt sulle 5+ hindeks.
Jutt täiesti õige.

_________________
Tegelen veesõidukite remondi ja hooldusega ! 58581601


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Mär 2007 11:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2559
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:
Kui nad stardi teeks veel näiteks Paldiskist, oleks komplekt täiuslik.


Aga mis sel Paldiskil siis viga? Sadam on suur, võistluse puhuks ujuvkaid sisse. See-eest saaks teha "publikukatse", mis oleks kenasti pangalt jälgitav.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Mär 2007 11:59 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 25 Nov 2004 12:49
Postitusi: 19
Asukoht: Orjaku
Tänud info eest! Eks nii mõnelgi kes lootis üksiku etapi kaasa sõita jääb see aasta vahele, kuid las kriitika jääb asjatundjatele :wink:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Mär 2007 14:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Peaks ju lausa siis Tegema äkki kaks eraldi MV sõitu.
Üks trass siis normaalselt traditsoonidega, kõigile.
Teine siis Rikastele Raceritele, koos stardi kapitaliga, kindlustamaks päästekopterid jne. jne.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Mär 2007 15:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
peebuste kirjutas:
Aga mis sel Paldiskil siis viga? Sadam on suur, võistluse puhuks ujuvkaid sisse. See-eest saaks teha "publikukatse", mis oleks kenasti pangalt jälgitav.

Kummast sadamast sa räägid, või kumba neist sa silmas pidasid.
Olemas nii Paldiski-põhja kui ka Paldiski-lõuna sadam?

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Mär 2007 16:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
Peeter Ude kirjutas:
Peaks ju lausa siis Tegema äkki kaks eraldi MV sõitu.
Üks trass siis normaalselt traditsoonidega, kõigile.
Teine siis Rikastele Raceritele, koos stardi kapitaliga, kindlustamaks päästekopterid jne. jne.


nö " Väiksest" väinast on juba varem juttu olnud. Tundub, et see üritus on ikkagi väga vajalik. Võite ju kasvõi Kipperi regatiks ümber nimetada :P


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Mär 2007 21:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Peeter Ude kirjutas:
Peaks ju lausa siis Tegema äkki kaks eraldi MV sõitu.
Üks trass siis normaalselt traditsoonidega, kõigile.
Teine siis Rikastele Raceritele, koos stardi kapitaliga, kindlustamaks päästekopterid jne. jne.

Ei saa sedasi võtta, et rikastele... selle sõna halvamaigulises mõttes. Edukus, ka rikkus, pole häbiasi. Aga see tuleb mõistlikul viisil välja öelda, et rajumaks võidusõiduks peab olema pisut rohkem raha. See lihtsalt on nii.
Pole enam aasta 1966, kus mees ehitas ise kuuris valmis F1 auto ja läks sellega Monacosse sõitma. Kogemata tulid hiljem ka võidud... Nüüd on osalemiseks vaja roppu moodi raha, tegu miljardäride bisnissiga. Kuid kõik naudivad. Täpselt sama on toimunud ka merel. Kunagine Folksudega sõitmine on asendunud kalliste ja kulukate kiirete jahtidega. Kes suudab, see sõidab ja pole üldse ei parem või kehvem. Lihtsalt mängureeglid peaksid olema paigas. Käivad need megajahtide kaptenidki "vanade ja väetitega" mõnikord sõitmas, klassika nazõvaajetsa:D
Tegelikult vihjaks eestlastelegi tuttavale sõidule: Gotland Runt. Eelmise aasta kõige pisem jaht oli Finngulf28 ja see oli ainus alla 30 jalga alus. J80 hardcore racerid omaette klassina on teine teema. Parved ja kõik muu kohustuslik. Seejuures on Gotlandi tuur ohtlikuselt täpselt sama Ruhnu tuuriga. Lihtsalt Gotland nii suur, et meremiile tuleb palju... kaldaääres sõitmise arvelt. Kõigile mõeldud sõit on neil Tjörn Runt, sõidad purjega aerupaadi või VO70 jahiga, kõik sobivad. Osalejad paarsada alust iga aasta! Samamoodi ei lase sakslased Pärnus lõppevale avamereregatile putukaid peale: aeglased ja ka ohtlik sõitjatele.

Kaks erinevat sõitu oleks praegu juba välistamatu. Täiesti ametlikult ja sõbralikult, isegi start võiks olla samas kohas, kui on piisavalt suur sadam. Suured sõitku tõesti suurel merel, on neil endil ka huvitavam. Pärnust Ruhnu, sealt ümber saarte jne. See oleks siis offshore-tiitlile sõit. Osalejad vaid IMS või ORC mõõdukirjaga I ja II grupp. Kutsuda soomlased ja lätlased ka punti ning ongi 60 jahti koos. Üle selle ei kipu sadamad äragi mahutama, eelmine MV oli neid ju kokku 40 alust. Vastavad nõuded varustusele ja meeskonnale, võivad sõita ka kaks päeva jutti etappi.

Pisemad, vanemad ja miks mitte multihullud sõidaksid klassikalist Muhu Väina koos selle geograafilise koha läbimisega. Sõit käiks coastal-tiitlile. Osalejad siis III, IV ja V stardigrupp. Polaris ega Conrad ei ole suure mere racer mitmepäevaseks sõiduks tormituultes. Kui oleks mõistlik trass, tuleks kindlasti paljud jahid sõitma. Lahe seltskond on ju igal juhul garanteeritud:D Saaks külastada ka mõnusaid väiksemaid sadamaid nagu Haapsalu, Virtsu, Sviby, Dirhami, Nõva etc. Isegi Orissaare ja Kärdla sobiks pisikestele heaste. Ja mis seal salata, egas võidusõit poleks teps vähem pingeline.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Mär 2007 13:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
No näed, Rõhk oli sõnal eelkõige Racerid.!

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Mär 2007 14:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Peeter, sellistele ehedamatele raceritele on kolm esimest stardigruppi. Samas, uued pisemad aga moodsalt kiired kruiiserid satuvad ka III gruppi tänu oma võistlusväärtusele. Pole midagi teha, kõigile ei saa ükski asi sobida. No ja mõiste "võistlus" algab ennekõike sõitjate endi peadest. Võidu võib sõita teise samasugusega, iseendaga aga ka kõikide jahtidega.
Üldiselt peaks sõitjad ise sellest aru saama, et "võidu" on suhteliselt sekundaarne absoluutse enamuse jaoks. Seega, kas sõita võidusõiduomadustega alusega ja mitte viitsida viimast kangutada või lihtsalt purjega ujuvvahendiga, suurt vahet pole. Selles suhtes on merel toimuv väga demokraatlik: ei viitsi rohkem võidelda, tõmbad mootori käima ja lased sirgjoonelt sadamasse. Finišipoi võtad väljastpoolt ja kohtunikel ei jää midagi selgusetus. Aga samas ei ole keelatud järgmine hommik uuesti stardiliinile sõita. Lihtsalt on kirjas DNF.

See on jälle tegelikult olematu teavitustöö meedias. Inimestel on rohkem selge kasvõi autoralli reeglistik, seegi ju võidusõit. Jääd palju hiljaks või teed avarii, klassikalisel sõidul on kõik läbi. Ei tahetud ju alguses aru saada ka sellest SuperRally süsteemist. Niisamuti mõtlevad mittevõidusõitjad merelt, et kui mootori käima paned või ajalimiidi sees kohale ei jõua - adjöö, mine koju! ISeenesest pole keelatud ju isegi paar etappi vahele jätta, kui ei saa starti tulla. On vaja näiteks korraks tööl käia või on tehniline probleem. Sõidad järgmisesse sadamasse ette ja lased edasi. Vahepeal on lihtsalt DNS.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Mär 2007 19:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
Muhu Väin võiks üritada meediakünnist ületada. Võimalik, et ta on praegugi uudistenupuna lehenurgas, aga lase inimesel tänavalt mõni purjetamisvõistlus nimetada... ei teata. Oleks lahe kui MVst oleks mõnes televisioonis saade, interviuude ja ülelennul filmitud stardiga. Kvaliteetse nuppu olemasolul näidataks seda kindlasti ka kõigis uudistes. Seda enam, et kõvad teletegijad on täiesti purjetajateseas olemas. Kui sind pole teles, siis pole sind olemas.

See, et keegi rahvast viitsiks publikukatset vaatama tulla, ma eriti ei usu. Vähemalt mitte tühjalt kohalt.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Mär 2007 20:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Aug 2004 14:33
Postitusi: 177
Asukoht: Saaremaa
Roja sadama jahtide kai äärde mahub normalselt 6-8 jahti, seal saab küll ka üsna kitsas olema kui nad midagi juurde ei areta. Foto SMS Roja regatilt Rojas
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Mär 2007 21:55 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 482
Asukoht: Pärnu
Miks ma pikalt sel teemal vait olin, on see, et ma pole kahjuks enda jaoks siiamaani erinevaid variante ära defineerinud. Kindel on see, et enamuse ajast Muhu Väinades ajasin ma võidu iseendaga, ja nägin probleeme kiirete ning aeglaste vahel.

Kindlalt tahan sõita mõnes mansas 50-ndat sõitu ja nii ma ka teen. Olgu distants milline iganes.

Kõikide teised arvamused on kah väga õiged, kuid kuna tegemist juubeliga, siis see kord sõidan just seda, mida pakutakse.

Mis puudutab ühe või teise sadama mahutavusse, siis tuginedes taatide kogemustele, ju mahub sinna ikka palju rohkem jahte ( ja ka oma tillukesle ).

Ja kui seda Väikest Väina tahta ajada, peaks siiski eelnevalt paberil kogu värgi läbi tegema. Sadamad, kohtunikud, sadamakulud, hea äraolu jne. Kas ikka kanname välja.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 81 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group