Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Väikekaatriga Stockholmi 5-16 august 2009
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 29 Juul 2009 23:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 26 Apr 2005 22:57
Postitusi: 158
Asukoht: Tallinn
Vabandan, et teema nii hilja püstitan, ent mõtlesin maad kuulata.
Endal tekkis idee minna väikekaatriga (Bella 621 DC) iga-aastasele matkale ning sedakorda Stockholmi.
Plaan on toores, kuid algab kindlasti Piritalt. 8)
Edasiseks siis umbes miskit sellist: Porkkala-Hanko-Jurmo(v-o ka Utö) - edasi Ahvenamaa oma avarustega ja lõpuks ehk ka Stockholm
Reisikorraldajaks ennast kindlasti ei pea, kuid loomulikult koostan vajalikud marsruudid, ning kes soovib, võib punti lüüa. Mitmekesi ikka toredam!

Kuupäevadeks siis ülalmainitud 5-16 august. V-o toimub reisi ajal jooksvaid muudatusi. Eesmärk on 100% asja nautida, mitte kunstlikult punnitada.

Kes sooviks olla käsi andke aga teada!

Parimat,
Kaarel
5167944


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Aug 2009 15:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 26 Apr 2005 22:57
Postitusi: 158
Asukoht: Tallinn
Mis ette võetud - see ka tehtud :!: :D

Lühikokkuvõte marsruudist:

Tallinn-Hanko-Kasnäs-Jurmo-Kökar-Degerby-Mariehamn-Stockholm Wasahamn-Ringisõit Stockholmi saarestikus-Degerby-Bredskäri-Rosala-Kasnäs-Hanko-Röngrund-Tallinn

Kokku läbitud 551,18 Miili :!:

Kokkuvõtteks, oli elu reis! Ülemõistuse hästi vedas ilmaga, mis pakkus päikest kogu 7 päeva jooksul.
Tuult oli üldiselt vähe, ent Rootsi rannikult tagasi Degerby poole sõites ikka mõnusalt... 8) 8-9 m/s lõunatuul tõstis laine püsivat 2m kõrguseks ning Degerbysse jõudes võis riietelt sooja, soolast merevett ämbritäie jagu välja väänata.
Põhimõtteliselt venis suu kõrvuni Pirita muuli vahelt 5 augustil välja sõites ning püsis seal kuni 11 augustini, mil pidi taaskord Piritale sisenema. :D

Siinkohal, väikelaevnikud kel alused olemas, ärge kartke ette võtta. Selle nädala aja jooksul suutsin kogeda selliseid elamusi, millest poleks kunagi osanud unistadagi!

Kui hing rahulikum, lisan ka pilte.

Parimat!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Aug 2009 17:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Seltsi ei saanudki siis kedagi? Mõte on ju tegelikult suurepärane! Tasub iga-aastase motoristide eskaadrisõidu peale mõelda nagu Kalle ja purjeplagistajad seda teevad ;)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Aug 2009 17:51 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 08 Juul 2006 10:15
Postitusi: 71
Asukoht: Tallinn
Kaarel tegi ära selle, millest teised vaid räägivad. Üks paatkond oleks veel läinud, kuid kapten sai enne reisi värskelt jala kipsi....


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Aug 2009 18:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 26 Apr 2005 22:57
Postitusi: 158
Asukoht: Tallinn
Päris üksi ei sõitnud.
Üks paatkond Falcon 26 Fantinol tegi reisi kaasa kuni Mariehamnini. Sealt edasi läksime meie Stockholmi, nemad Tallinna poole.
Miks polnud rohkem aluseid?
Põhjus on enam kui lihtne. Üks hea tuttav küsis oma sõbralt, kes hoiab kaatrit Mallorcal, et "miks sa seda Eestis ei hoia ja siin ei sõida?", ning sai vastuseks:"Mallorcale saan ma puhkusele minna, ent Eestis tuleb puhkus lihtsalt võtta".
Plaan oli enam-vähem küps juba suve alguses, ent reisist saab kaifi ikkagi ilmataadi soojal kaasabil. Kui hakkas lubama ilusamat ilma, läksid ka kuupäevad paika. Tuul niiväga ei häirigi, küll aga sooviks sooja päikest.
Kusjuures umbes paar nädalat enne reisi oli tulevaid paatkondi vähemalt 5-6, ent kellel on laps väike, kellel töö, raha, perekondlikud kohustused, ostetud kontserdipiletid jne.

Muidu on Marki jutul point sees küll. Siiani natuke kriibib, ent näiteks Stockholmi ööhämaruses ja tuledesäras polnud seda ilu nautimas rohkem merehuvilisi.
Ise olen alates hommikust vaadanud üle ja ümber reisil tehtud pilte ning siiani pole suutnud muude toimetuste juurde pöörduda! :)


Viimati muutis caarel, Neljapäev, 13 Aug 2009 12:58, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Aug 2009 22:12 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 30 Dets 2007 19:16
Postitusi: 51
Asukoht: Tartu Saaremaa Triigi
Kiiduväärt tegu ja tubli ettevõtmine. Kuidas Bella paat 2m lainega käitub. Tulin ise mõne aasta eest ca 13-15 m/s tuule ja umbes 3 m lainega (arvan umbes ) Soomest Saaremaale Trophyga. Hirmu polnud aga ikka nagu väikese lapsega tulemine. Tasa ja targu. Jõudu ikka anda ei saanud. Eks see kogemus on hoidnud pisut tagasi kaugemate matkade ees. Hea meelega loeks saadud kogemusi erinevate paatide käitumisest tormisel merel. Mis kiirusega sõitsid 2m lainega. Kuidas paat lainele tõusis. Kas hammaste pärast oli põhjust muretseda. Kas vett pildus üle parda paati kõvasti jne. Samas oleks õpetlik teada tasase käiguga mänööverdamis võimetest. Paaditestide tegijad on tublid mehed aga paraku on sõidud tehtud alati sileda veega. See meenutab mulle alati dziipide testi linnatänavatel. Jään huviga ootama sinu reisikirjelduse järge. Edu.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 13 Aug 2009 09:04 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 09 Aug 2007 17:42
Postitusi: 25
Asukoht: Tallinn, Muhu
Krt, olid jah superilmad siin äsja, mõtlesin isegi Rootsi minna 6meetrisega. Sellist vaikset tuult aga võib aga väikekaatriomanik kogu suve oodata.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 14 Aug 2009 12:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Apr 2004 13:00
Postitusi: 97
Asukoht: Juminda
Caarel, aitäh hamba verele ajamise eest :) Esimesel hooajal uue paadiga polnud mul veel julgust aga tahtmine juba oli. :oops:

Räägi palju Sul paadil kütusega autonoomiat on (tundi/miili). Palju Sul kütuse reservi kaasas oli ja kuidas tanklate/tankimisega oli?

andres

_________________
SeaStar Cruiser 7000
AMA-899


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 14 Aug 2009 14:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 26 Apr 2005 22:57
Postitusi: 158
Asukoht: Tallinn
Panen siis natuke täpsemat infot läbitud marsruudi kohta:
1.Päev: Tallinn-Hanko-Kasnäs 98,15 Mi
2. Päev: Kasnäs-Jurmo-Kökar-Degerby 74,95 Mi
3. Päev: Degerby-Mariehamn 20,92 Mi
4. Päev: Mariehamn – Wasahamn 83,25 Mi
5. Päev: Stockholmi saarestik 13,86 Mi
6. Päev: Stockholm-Degerby-Bredskäri-Rosala-Kasnäs 162,92 Mi
7. Päev: Kasnäs-Hanko-Röngrund-Tallinn 97,13 Mi
Kokku: 551,18 Mi

1. päeval ei toimunud Hankosse sõit mitte otse üle mere, vaid ikka Porkkala juurest "vasakule" saarte vahele ning seal juba keset kaunist loodust esimesse kontroll/sihtpunkti.
Kasnäse sadam on kindlasti soovituste nimekirjas, sest pilet - 25.- EUR sisaldab ka 4 tasuta pääset 30m eemal asuvasse veekeskusesse :!:
2. päeval külastatud Jurmo on saar, millest ei tasu mööda sõita. Kuigi teekonda alustades mõtesin selle asemel v-o hoopis Utö kasuks, olen rõõmus, et nii ei läinud. Saare loodus ja aura(?) on ainulaadsed. Paha ei teinud kindlasti ka keedetud värske kartuli kõrvale sadama suitsuahjust äsja ostetud 700 grammine siig :!: :) Viis ikka keele alla küll!
Kökarist olin lugenud, ent teadlikult otsustasin seal öö (mitte)veetmist vaadata kohapeal. Kuna sadam ise oli vaikne ja tagasihoidlik, tundus mõistlikum suunduda Kalle Kuusi poolt soovitaud Degerby sadama suunas. Sihtkoht oli õnnestunud - armas ja väike sadamake, kust purde peal istudes päike otse silme ette loojus :)
3. päeva sadamavalik kujunes õnnestunuks! Sisetunde järgi otsustasin kodus teekonda ette tehes Mariehamni Idasadama kasuks. Sadam oli melust kirev ning (külalis)alused voorisid sadamast sisse ja välja.
Päeval külastatud vastaskaldal asuv Läänesadam oli suuruselt ehk samaväärne, kuid ootamatult rahulik...
4. Mariehamnist Wasahamni sõit oli julgelt üks elu närvilisemaid... Heas mõttes muidgi. On ju paat ainult 6 meetrit pikk!, mis seal teisel pool olla võib?, Kuidas on nende veeteed, ja -liiklus?, kuidas ma õige sadama üles leian? jne... Ja loomulikult oli kohalejõudmine ja Stockholmi oma suuruses nägemine kõike eelnevat väärt! Paari reaga seda nagunii lahti ei kirjuta. Eks tehtud reisist julgust saanud ja foorumit lugevad meremehed kogevad sedasama juba järgmisel aastal ise... :wink:
5. Kuidas on võimalik, et liikudes mööda pealinna veekanaleid, satud üks hetk suure veeliiklusega alale, kus überringi sõitmas kümneid ja kümneid aluseid, ning vaevalt pool miili eemal sisened kanalisse, kus mõlemal pool kasvamas "džungel" ja kanal ise vaevalt 5m lai??? Loodan seda näidata peatselt ülesse riputavatelt piltidelt.
Siin sain läbida ka elu 2 esimest lüüsi :!:
6. Rootsi rannikult Degerby poole suunda võttes oli ilm mõnusalt karune. Puhus lõunakaarte tuul püsivalt 8-9 m/sek ja puhanguti rohkemgi. Laine püsis 2 m kõrgune, rahvakeeli "pool tagant-külglaine" :) Kuidas Bella seda võttis? Logist järgi vaadates olen keskmiseks kiiruseks üles kirjutanud 23,19 sõlme, mida plotter hakkas lugema stockholmist väljudes. Kuna teekonna sisse kuulusid mitmed kiirusepiiranguga alad, oli suure mere ületamise AVG suuremgi (mälu järgi ~25 sõlme). Kokkuvõttes öelduna VÄGAGI HÄSTI! Pole elu jooksul mitte ühegi teise testitud paadiga nii rahul olnud kui 621 dc-ga. Super kerega paat! Ent kaugemale ma iseenesest mõista paadi kiitmisega ei lähe... :) Kui keegi soovib täpsemalt paadi kohta teada, võib küsida minult otse.

Idüllilisks kujunesid paar täiesti inimtühja kaljusaare külastust, kuhu ennast lihtsalt ankrusse sai jäetud. Grillid välja, tekid kivi peale ja nagu ürgmehe kombel naudid teiselpool kaljunukki puhuvat tuult täielikku haudvaikust ja nahka paitavat päikest.

Reisi lõpuks on tunded otseloomulikult laes. Täiesti kirjeldamatud elamused täiustatuna ideaalsete ilmastikuoludega. Õppisin üha uuesti ja veel tugevamalt armastama truut teeninud paati ja muidugi kallist elukaaslasest kaasreisijat!
Kellel vähegi võimalus veel selgi aastal, proovige kindlasti ära meresõiduvõimalused põhjanaabrite juures! Annan pea, et te ei kahetse!

PS! Autonoomsus ei kujune probleemiks. Paak on 621:l 130 L ja selle teadmisega saan rahulikult võtta 100 miili enne kui hakkan muretsema järgmise tankimisvõimaluse pärast. Muidugi on sealkandis tanklaid saarte peal kordades rohkem ning bensiininälga ei tohiks mootor igaljuhul jääda.

Veel kena jätkuvat suve,
Kaarel
5167944


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group