Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 81 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 29 Okt 2009 18:52 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Nonii :D !
Reisuni on jäänud siis 2 nädalat!
Kõik alused on mul veest välja tõstetud ja puhtaks pestud :lol: !
Tali võib minu poolest tulla!
Nendele, kellel veel jahid vees, on valmimas pikk koolitustraktaat: mida ette võtta, kui roolist ilma jääte :lol: !
Helena matka järgmine saar peale Lanzerotte on Fuertewentura

ja nüüd vennad Shuterland`id:


Just, just, see on ORIGINAAL :D !
Tänane rõõmus mail Suomen Purjelaiva Säätiö Executive Manager`ilt Master Stefan Abrahamsson`ilt, et minu unelmate ketšil Swan 65 "VAHINE" on võimalus seilata St.Marten`ist - Antigua`sse, sealt Monserrat kaudu tagasi St.Marten`i - hetkel jääb nõuks :cry: , aga ükskord... nii kui nii... :D

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 01 Nov 2009 09:40 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Pilt
Vahemere tuulte nimed:
http://www.1yachtua.com/medit-marinas/M ... winds.shtm
http://ggweather.com/winds.html
http://www.windlegends.org/windnames.htm
http://www.vikingrune.com/names-of-winds/
Helena hetkel Malaga traaversil ja Vahine jõudmas Madeira lähistele.

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 05 Nov 2009 18:51 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
...ja nädala pärast oleme sellel kellaajal juba Malagas... :lol:
...kuna Helenaga purjetamisest veel pole midagi rääkida... :lol:
...kuulaks ja vaataks Andaluusia mustlasmuusikat:
Gypsy Dreams[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-soGcjbBTW4&feature=related[/youtube]
Kuidas meil ilma poolest veab?! Näete Windguru.com leheküljelt:
Sisestage Spain ja 1. Rincon de la Victoria 2. Cabo Pino 3. Estepona 4. Sotogrande
Sisestage Africa ja 5. Tanger 6. Oualidia-Laguna 7. Essaouira 8. Agadir
Sisestage uuesti Spain 9. Canary islands - Lanzarote 10. C.-i. - Fuerteventura 11. C.-i. - Gran Canaria ja 12. C.-i. - Tenerife
Ka norrakate yr.no pealt saab sealset ilma kätte!
Kui aeg ja tuul vähegi lasevad, tahaks külastada enne Tenerifet ka Gran Canariat

Ja lõpuks Tenerife - Santa Cruz

ja nüüd muud kui Sailing, vana hea Gavin Sutherlandi meloodia uues kuues


Matkakaaslastele soovin head sansukoti pakkimist !
Maha-jääjatele aga head sansukoti sõlme õppimist, et järgmise aasta külmal ajal meiega ühineda :lol: !

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 11 Nov 2009 20:40 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Nonii :lol: ! Läheb siis lahti, see reis!
Helena on juba Malagas kaubasadama kai nr.1 ääres ja ootab! Sain just telefoniga ühendust!
Aadressil: www.staf.fi/FI/Helenan_ja_Vahinen_blogi ... _2009-2010
saate jälgida Helena kiiluvett!
Meie lendame Malagasse homme.
Ja reedel ja 13.-ndal, puhub tuul 2-3 m/s East`ist :x ! Ilmselt tuleb Malagas sellel päeval suurem tuuletegemise üritus... Ja Vanale, tuleb ka valada - ega siis tuul (Levanter) tulemata ei jää
:D !
... lõpuks ometi õnnestub minna sinna, kus on purjetanud Gran Almirante del Oceano...


Vangelis - Conquest of Paradise...
Ülimeeldiv merelemineku muusika! Täis uute avastuste ja elamuste ootusrikkust...
Kuidas küll mõnel heliloojal õnnestub sellist luua...
Vangelis = Evangelos Odysseas Papathanassiou

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 26 Nov 2009 15:48 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Hola Amigos!
... lõpuks tuli siis see suur Purjetamiseilu, siin varemmängitud pika pilli järgi... :D
Raivo, Jaanus, Ken, Britt, Viljar ja mina, oleme purjetamise paradiisist tagasi!
Läbitud sai Helenaga 1028 miili. Palju oli krüssi ja ka mootorituult! Noort tormi ( 2 päeva 14- 18 m/s + krüss & merehaigus).
Malagast alanud reis viis meid üllatusena läbi Gibraltari Madeirale :lol: ! Sealt edasi Tenerifele. Oli teravaid elamusi, aga Helena on vaatamata oma paljudele puudustele väga hea laev, eriti tormis ja krüssis!
Enne Tenerifet saadi kätte suur kuldmakrell (Hemingway kala), kellele kallati lõpustesse viimane laevas olnud rumm :cry: !
Oli Suuri laineid, kust otsat Helena sööstis alla, nagu "kivi kaevu" ja pukspriidil fliigrit tormiks ära koristav meeskond sai...
Oli idüllilisi ööhetki Kuu ja Veenusega...
Aga nüüd on järg Raivo, Jaanuse, Keni, Briti ja Viljari meenutuste käes... :D
... Ja meeles peab pidama, et Purjetaja saab hakkama ja leiab midagi ilusat, õpetlikku, meeldejäävat igas olukorras, ka siis, kui on kahe jalaga "ämbrisse" astutud... :lol:

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 26 Nov 2009 17:13 
Eemal

Liitunud: Reede, 22 Juun 2007 20:59
Postitusi: 16
Asukoht: Tartu
Vabandan lolli küsimuse pärast... Kas see makrell oli elus rummi manustamise ajal?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 26 Nov 2009 17:52 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Kuldmakrellile manustatakse lõpuste kaudu rummi selleks, et ta rahulikuks jääks ja hiljem vist ka maitsvam oleks. Teatavasti suure kuumaga ja väikese paadiga, ei saa neile kohe nuga anda. Kui rummi ei paku, hüppavad vette tagasi! Igatahes asi on traditsiooniks kujunenud, nagu väitis tüürimees Pertti.

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Transatlantic Maxi Yachts Cup 2009.
PostitusPostitatud: Reede, 27 Nov 2009 10:31 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
23.nov. startisid need jahid Tenerifelt Santa Cruzizt üle Atlandi Max`ide võidusõidule.
1. pilt jaul Solana (GBR) 3. pilt Bean Geste (CHN) 5. pilt Alexia (ARG)
Sai neid siis ka vaatamas käidud... :D
22. nov. startis naabersaarelt Gran Canarialt ARC!
Neid aluseid oli plaanis minna vaatama, kui me poleks Madeirale läinud :lol: !
www.foto24.ee/album/49675
(siit näeb hiljem teisigi "seebikarpide" pilte :lol: !)

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 29 Nov 2009 12:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 06 Mär 2008 22:34
Postitusi: 719
Asukoht: Pirita - Lahetaguse Rannaküla (Saaremaa)
Lisaks siia ka mõned fotomeenutused sellelt reisilt.

Alustasime siis Malagast

Pilt

Master Kalle roolis

Pilt

Elamistingimused olid ikka üliaskeetlikud. Mina pesa oli vöörikajutis all vasakul, Kallel paremal. Seista ja toimetada sai seal ühekaupa. Ja lisaks pidi sinna veel mahtuma 3 kodanikku :lol: Paremal servas näha ka veekindel uks avarii juhul.

Pilt

Merel saime nii tuulevaikust kui 7 meetriseid laineid. Päris omapärane tunne oli öösel roolis olla. Tundsin end kui ameerika mägedes, ainult et kottpimedas, jälgides pidevalt krüssinurka :twisted:

Pilt

Pilt

Pilt

Nii pika laeva puhul (38m), oli vööriosa kõikumine ikka muljetavaldav. Kui ühel hetkel oli kõrges taevas, siis järgmisel hetkel sukeldus sügavale vette. Sel pildil on ees näha, et ühel neiul lõi sel hetkel isegi päästevesti lahti. Ja nagu Jaanus ütles, et kui ta poleks turvaotsaga kinni olnud, siis oleks vesi ta lihtsalt üle parda tõstnud :cry:

Pilt

Saime ka kõva udu, nii et automaatne udusignaal iga 2 minuti tagant võpatama pani. Rooli taga Raivo (Hunter) ja Jaanus

Pilt

Aga nägime ka ilusaid loojanguid :shock:

Pilt

Pilt

Tüürimehel oli pidevalt ka suur spinn taga lohisemas. Ja seda kroonis eelviimasel päeval ka 13 kilone kuldmakrell :lol:

Pilt

_________________
Mere vastu ei saa! No mitte kuidagi!


Viimati muutis Hunter, Esmaspäev, 30 Nov 2009 23:46, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 29 Nov 2009 19:49 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 01 Juun 2009 16:11
Postitusi: 13
Panen siis kah mõned oma meenutused selat Helena sõidult. Head sõbrad, kes te kaasa sõitsite, täiendage siis ka oma mätta otsast minu jutustust.

Kogemused olid selle sõidu pealt jah vägevad. Rida asju mida ise kunagi ei teeks ja mille eest ka "laevapere" laual lahtiselt vedelev Cruisebook for Atlantic crossing hoiatas käidi sellel reisil ilusti oma tagumikunaha kaudu läbi. Muljed on kustumatud ja selles osas lugesime reisi igati kordaläinuks, olesk seda "pornot" ette teadnud, oleks oma aja millegi asjalikumaga täitnud. Aga tehtud ta on ja õpitükid saadud missugused :)

Esimene mulje mis soomlaste heade meretavade õpetamiseks mõeldud lipulaeval hämmastas oli paraja peldiku moodi väljanägemine ja räpasus. Meeskond koosnes kaptenist, kes nägi välja nagu keskmine soome parm, üks ja sama särk ja pool taguotsa paljaks jätvad shortsid jalas, siis tüürimees kes ainsana vähe inglise keelt tönkas, see ei tähendanud et temagi oleks ühelegi raadiokutsungile vastanud, saati siis ise ühtegi välja saatnud :) Siis oli üks motorist, kes oli nii nagu tüürimeeski vanades väljaveninud dressipõkstes ja madruseks üks heatujuline puulaevade puussep, kes muidu on Suomenlinna dokis Valborgile uut ahtrit ehitamas. Valge põhjaga purjekingi vaja polnud, sest rauast laevatekk oli pruuni kruntvärviga üle võõbatud, Viljar ütles päris tabavalt: nagu Vene kalatraaler"

Malagast saime välja, tuul oli täisplekk. Esimesel õhtul olime ankrus viimases paigas enne Gibraltarit, Soto Grande sadama esisel. Lae oli 38 m pikk j amarinas kohti polnud, madrus Juss viis meid paatkonnakaupa maale kõrtsi. See oli esimene kord kui me arvasime et lihtsalt joppas nii et marinas polnud kohti, sis me veel ei teadnud et sellel laeval on raadio seinal kaunistuseks :))) ch12 või ch13 kanalinupu klemmid on arvatavasti oma 1992 aasta värskuses.

Hommikul pidime võtma Gibraltarist diislit ja vett, et seal olla maksuvaba ja veetma päeva maal ringi uidates. Ilma igasuguse hõikamiseta lasid vanad ennast siis laevaga naftakaide vahele sisse ja saatsid kummipaadiga kaks dressipükstes vennikest maale. Ei läinud tundigi kui olid poisid kurva näoga tagasi olla igale küsimusele vastatud "NO". oleks seda vastand minagi kui saabub ei tea kust kütusekaide vahele kamp kaltsakaid lasevad paadi vette ja nõuavad mingis tundmatus tundramurdes maksuvaba diislit :)))

Kaptenil oli uus plaan varnast võtta, stardime kohe ilma maale minemata 1/3 veevarudega ja 1/7 kütusevarudega Atlandile, sihtpunktiks Madeira. Pidada kolme päevaga kohale saama. Ohoh? Uus sihtkoht, lagne plaan oli minna üle Lanzarote ja päris alguses oli jutt et vaatame mõnda Maroko sadamasse sisse. Hiljem saime aru miks sadamatesse pääsemine sellele meeskonnale paras pähkel oli :))) uurime siis kaarti Gibraltarist Madeira poole ja juba Kolumbusele tuntud tuuli. Etteruttavalt ütlen, et kohale jõudsime alles viiendal päeval. Kohtasime kahte valdavat tuult: peaaegu täielikku plekki päeval ja iiliti kuni 18-19 m/s täielikku vastutuul öösel, mida me siis valdavalt öösiti ka tihedalt minna pressisime. Ja isegi sellises 40 kraadises krüssinurgas sai Britt pea kümme sõlme kiirust kätte

20 "õpilast" jagati neljaks vahiks a viis tüüpi per vaht. Peale ühe keskealise proua olid kõik soomlased 19-23 aastased "esimest korda merel ja emmeta välismaal" tüübid, kelledest pooled olid kohe kui laine kasvas ja laev viskama hakkas pikali maas, roheline lõng suunurgast väljas. Vahid olid jagatud 4 tunnisteks eraldi merevaht ja vabavaht, vabavaht tegi päeva ajal ka süüa ja koristas laeva.

Õpilastel oli saadetud kuu aega ette koju koos sinise S.T.A.F. T-särgiga ka purjetamise baasõpik, selline väike vihik, millist Kalev Vapper kunagi 80-te alguses välja andis. Tegelikkuses ei teadnud keegi neist halligi, laevameeskond oma tegemisi ega navigatsioonilisi otsuseid ei kommenteerinud, arvatavasti kogu selle reisi ajal need noored muhvigi meresõidust juurde ei õpinud.

Hea et meid jagati eri vahtide vahele laiali, ise poleks und silma saanud teades, et sillas hoiab läbi 6-7 meetriste lainete rühkides rooli naga, kes passib pingsalt ette antud kompassikurssi ja laseb laeval +30/-30 kraadi lengerdada ja mängiva suunaga tuulega kas vööri vastu tuult või lajatab avariihalsi ära. Jah, kuna tegu oli "traditsioonilise purjelaevaga, siis tänu kahveltaglasega tuli alati lasta alumine pakstaak lõdvaks, mis omakorda lisas kottpimedas nende noortega askeldades mängule ilu juurde.

Minu vahist oli viiest liikmest kaks audis ja esimesed tormiööd saime kolmekesi kohe koeravahi 00-0400 ja järgmisel ööl 0400-0800. Noored kamandasin roolist ära kui sain aru et asi jamaks läheb. Tänu pikendatud pärale käitub roolimehe koht nagu kiigelaud, laine ei kõigutanud aga viskas minu 115 kg paaril korral tekilt lahti. See tants jättis minust järgi tänaseks 109 kg :)))

Sedamoodi, kui aega jälle saan, siis kirjutan mõnipäev edasi, kuidas meil siis Ginraltarist sõit põiki üle kalavõrkude algas, mida kuuleb Tariffa Traficu alas ch 16 pealt, kuidas soomlased Neptunile ei raatsi klõmakat valada ja kuidas Madeirat Funchali sadamast kaikohta, kütet ega vett ei saavat. Ja siis ka veel sellest kuidas nägi Tenerifel Santa Cruzis välja rootslaste õppepurjekas Gladan ja kas Gladani kapten oli mustades viigipükstes, valges pluusis ja õlapaelad säramas :)

Veel ühte nähtust nägin esimest korda seal merel. Alates aastast 1982 kui Kallet esimest korda poisikesena kohtasin, kuulsin esimest korda elus teda selle sõidu raames korralikult, südamest, põhjalikult, hingega, teemat seinast seinani haaravalt ja põhjusega vandumas, kõlas hõlpsasti üle Sellest Atlandi mürisevast meremuusikast :) :) :) :)

P.S. ei tea, kas ta vaatas ka selles osas Mereakadeemia raamatukogus vastavatest teostes enne reisu järele :) :) :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 29 Nov 2009 20:01 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 09 Apr 2007 20:47
Postitusi: 127
Mõned mehed oskavad hästi kirjutada, loed ja naudid :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 29 Nov 2009 21:57 
Eemal

Liitunud: Reede, 05 Dets 2003 21:59
Postitusi: 1440
Asukoht: Haapsalu
Meeldiv lugeda tegelikku elu.

_________________
Paadikuur OÜ,53316319


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 29 Nov 2009 22:30 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 11 Veebr 2006 03:36
Postitusi: 711
Siis ju tore, kui saatus kutseliste meremeestega ka kokku juhatas. Hobilaevnike jaoks näib meresõit ikka ja alati ilusam ning püham. Loodetavasti tuleb üks hea järjejutt sellest.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 30 Nov 2009 18:26 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 01 Juun 2009 16:11
Postitusi: 13
Nii, jätkan siis sealt kus ennist pooleli jäi.

Katsun vähem kiirustada ja kirjavigu vältida :) Gibraltarist sõitsime siis välja ja lasime mootori põksudes vist kursil 270 (NB NB NB Madeira suunas) kuni päike hakkas looja minema. Mingil hetkel tuli aga meile ei tea kust ette üks paras räbal alus, millest ei saanudki aru oli ta tsiviil-, või militaarlaev, vilgutas kangesti küll kollast küll punast tuld masti topis ja tegi meie vööri ees poolkaari. Meil ei visanud kellegi ette mis sarnane tulemärk võiks tähendada. Raivo oli roolis, kahvel oli keskele tõmmatud ja ca 8 sõlme oli mootoriga käiku. Olime just arutanud, et kas peaks oma algatusel Neptunile sortsu valama, või mitte. Siis hakkas aga keegi ch 16 pealt haledasti paluma, et "captain please, please, turn south or north 35 degrees, after five minutes will be free water" sel hetkel veel päike paistis ja me ei näinud peale selle imeliku laeva kedagi muud, ei silmaga ega oma radaris. Kippus meile nii poordi alla ja vehkis mingi punase kaltsuga et meie tüürimees arvas, et peaks Boforsi igaks juhuks välja tooma :) Kapten arvas jällegi,et paneme aga otse edasi. Vingumine raadios läks aina haledamaks, aga kapten arvas omasoodu, et ega see ei ole meile. Kui hämaramaks läks siis saime aru, et oli ikka meile küll, sest meie ees, taga ja üldse igal pool oli miilide kaupa valgustatud pinnavõrgud, värvilised tuledeketid siramas nagu jõulupuul. Jutt ch16 peal läks aina rämedamaks kuni ühel heal hetkel oli üks võrkudest otse meie ees. Kapten käskis hoida kursi sama ja nii me siis panimegi töötava vindiga otse pinnavõrgust läbi. Ei saa aru kuidas meil see joppas, aga ilma kalaruata me sealt nii vindi kui roolilehega puhtalt läbi saime. CH 16 muutus seepeale jälle vinguvaks... Jändasime siis seal võrkude vahel pimedas pea kolm tundi ühele ja teisele poole, kuni otsustasime, et meie mehed Vetevana edasi sel moel narrida ei saa, valasime rummisortsu üle parda ära ja natuke endale kah, ootasime kuni kapten magama kobis ja olime kolmveerandtunniga võrkude vahelt väljas. 3 or five minutes to free water, my ass... Me raiskasime seal oma neli tundi ära. Vahepeal oli ch16 vaikseks jäänud sest kaptenile käis närvidele, et me talt raadiovaikuse kohta pärisime ja raadiost smal ajal "motorsailor, motorsailor, break radio silence" karjuti - ta keeras selle plära lihtsalt maha :) kui uuesti raadio peale keerasime tuli sealt ainult "come here my friend I will kill you" ja muud säärast sõprust :) mille peale läks keegi hindu endast välja ja röökis mõnusa tandoori aktsendiga sada korda "chandge thde chandel,chandge thde chandel,chandge thde chandel,chandge thde chandel, chandge thde chandel,chandge thde chandel,chandge thde chandel,chandge thde chandel,chandge thde chandel,chandge thde chandel,chandge thde chandel,chandge thde chandel,chandge thde chandel,chandge thde chandel,chandge thde chandel,chandge thde chandel" keegi saatis ta siis omalt poolt rämedalt pikalt ja hindu kirjeldas päris naljakalt kuidas kellegi eit haisevat ja kuidas ja mida tema selle eidega siis ikka tegi :) kui kellelgi on hea sõber Tariffa Traficu puldis tööl, siis 14 novembri õhtust salvestust tasub musta huumori pähe kuulata küll.

Siis aga tulidki need kaks tormiööd vaheldumisi vaikuses loksumisega ja soome tuuletarkade seletamistega et küll aga keerab selle tuule küll ilta- küll aamupäivaks ikka õigeks. "Sitta ta keerab" ütles selle peale Kalle :) Ja ega ei keeranudki ta midagi, peale ühe ilusa trombi, mida paari miili kauguselt imetlesime. Lõpuks hakkasid hoopis diisliseierid kõik nullide peale keerama ja Helena kõhus tuksuv PASI soomukimootor turtsuma, sest paagi põhjast hakkas sinna sadenenud paska üles ajama ja kütusefiltreid ummistama. Ja nii siis sõitsimegi kaks-kolm tundi ja filter, paar tundi edasi ja järgmine filter. Vahepeal rullis motorist Veikko ka purjesid paar korda kinni-lahti kuid suuremat tuult kui rullimise enda tuul ta sealt välja ei mananud.

Madeiras Funchali sadamas kordus juba klassika, raadio kinni, hooga sadamasse sisse, kummikonn alla ja kaks dressipükstes tilli maale. No ei sündinud imet selgi korral, ei saavat seal ei kaikohta, kütet ega vett. Siis kui kapten ajas, et läheme ja vaatame ümber saare nurga mingit järgmist marinat ja teeme seal uuesti oma "verovapaa diisseli ja juomavesi" tempu, viskas juba meil tõsisemalt siibrisse, Ken viipas lähima kalapaadi ligi ja tõmbasime neljakesi Keni, Kalle ja Hunteriga maale. Tegime esimesed kiired õlled ja leppisime sadamakapteniga kokku kuskohas Helena otsad saab kinnitada ja kuskohast kütet ja vett võtta.

Funchali sadama kontor on lahe valge ehitis kus on kaks asutust sees, sadama kontor ise ja kohalike taksojuhtide poolt kõvasti kiidetud ööklubi Vespas, kus on kolmapäeviti naistele joomine tasuta. Kolmapäev küll oli aga hooaeg kurask mitte, nii et majast töötas ainult see sadama pool.

Madeira on iseenesest imeilus saar, lahked inimesed, odavad söögid ja head joogid. Helistasime laevale, juhatasime nad kaikohale, võtsime endale lähimas hotellis toad ja tundsime end valgete inimestena.

Järgmisel päeval soome nagad vähe pirisesid, et meie ei olnud nagu kord ja kohus laevas vahti pidanud. Minu vahtkond sai kiiresti aru mis toimus ja rahunesid maha, kapten Küttil nii hästi ei läinud. Talle sattus selline vinniline ja kuri naisepurakas kes kangesti arvas, et edaspidi peame meie kogu laeva tolmuimejaga üle käima :)

Kokkuvõttes saime teisel päeval, hilisel neljapäeva pärastlõunal Madeiralt liikuma ja olime laupäeva lõunaks Tenerifel Santa Cruzi sadamas.

Eelmisel õhtul nägime oma vahi ajal mingit musta asja veepinnal hulpimas, kuna oli jälle mootoriga minek, siis ajasime laeva ligi ja leidsime ühe räpase 200 liitrise õlitünni, mille varjust aga tuli meile landi otsa 13 kg Dorado. Esimesed tükid lasime kohe värskelt sojakastme ja laimimahlaga kõrist alla.

Sildumine oli Tenerifel Santa Cruzis jälle klassikaliselt traditsiooniline, kuna keegi meist ega meie laevast ette ei teadnud siis hispaanlased soovitasid "next time please call us on ch12 before entering the port" ja panid meid teisele poole marinat betoonkaisse vanade mustade kummide külge, nagu kalatraalile kohane :)

Soomlaste suurimaks meelehärmiks ilmus järgmisel päeval välja rootslaste klants ja lumivalge kahemastiline õppepurjekas HMS Gladan kus HMS Gladani kapten oli mustades värskelt pressitud viigipükstes, lumivalges pluusis ja õlapaelad säramas.

HMS Gladani tekil olid isegi 20 liitrised bensukanistrid haljaks poleeritud ja kiiskasid päikese käes :)

Vot selline oli meie reis.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 30 Nov 2009 19:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1487
Asukoht: Kesse/Tallinn
Vägev! Elamusi kogu eluks! Pakun, et meie vabamõtleja kontiki oleks kapteni juba teise päeval üle parda mineva lühikese silla peale juhatanud ja musta lipu masti tõmmanud :lol:


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 81 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group