Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 53 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Sept 2009 14:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2555
Asukoht: Tallinn
kontiki kirjutas:
Euroopas on raudteedevõrgustiku arendamine olnud üks prioriteete ja on seda edaspidi. Mitte ainult "rohelisuse" eesmärgil.


Mulle tundub, et Eestis on raudteega asjad lihtsalt pisut nihkes. Eks "külmale maale" viidi meid siit mööda raudseid teid ja ka hiljem oli see "üks suur Vene värk". Jalgpall oli ka "Vene värk", siis tuli Pohlak...

Haapsalu raudtee pole hävitatud! Ta pole kuskile kadunud ja on praegu kasutatav lihtsalt teisel moel. Pole rööpaid ja mädand liipreid jalus. Renoveerimata poleks raudteed niikuinii kasutada saanud.
1. etapp oleks vana üles võtmine.
2. etapp - muldkeha kontroll ja korrigeerimine, see ju sisuliselt käib. OK - on konserveeritud mingis staadiumis.
3. etapp - liiprid-rööpad, sellega pole veel alustatud ;)

Mida on vaja - riiklikku raudteepoliitikat. Oma Pohlakut, kui nii võib öelda. Üht parimas mõttes hullu, kes muudaks rahva teadvust, et raudtee ei ole vene värk ja küüditamise atribuut. Kudas seda saada olukorras, kus riigijuhtimine on "projektipõhine" - valimistest valimisteni - mina küll ei tea :(

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Viimati muutis peebuste, Esmaspäev, 21 Sept 2009 15:06, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Sept 2009 15:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 06 Mär 2008 22:34
Postitusi: 719
Asukoht: Pirita - Lahetaguse Rannaküla (Saaremaa)
peebuste kirjutas:
kontiki kirjutas:
Euroopas on raudteedevõrgustiku arendamine olnud üks prioriteete ja on seda edaspidi. Mitte ainult "rohelisuse" eesmärgil.


Mulle tundub, et Eestis on raudteega asjad lihtsalt pisut nihkes. Eks "külmale maale" viidi meid siit mööda raudseid teid ja ka hiljem oli see "üks suur Vene värk". Jalgpall oli ka "Vene värk", siis tuli Pohlak...

Haapsalu raudtee pole hävitatud! Ta pole kuskile kadunud ja on praegu kasutatav lihtsalt teisel moel. Pole rööpaid ja mädand liipreid jalus. Renoveerimata poleks raudteed niikuinii kasutada saanud. 1. etapp oleks vana üles võtmine. 2. etapp - muldkeha kontroll ja korrigeerimine, see ju sisuliselt käib. OK - on konserveeritud mingis staadiumis.


Haapsalu - Riisipere lõigust on tänaseks saanud kena renoveeritud jagrattatee tervisesportlastele. Saab kümneid kilomeetreid otse põrutada, pea ei hakka ringi käima. Aga kas see just muldkeha kontroll on :lol:

_________________
Mere vastu ei saa! No mitte kuidagi!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Sept 2009 19:20 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 01 Juun 2004 23:31
Postitusi: 595
**


Viimati muutis kontiki, Kolmapäev, 31 Mär 2010 02:19, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Sept 2009 22:19 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 08:55
Postitusi: 606
Asukoht: Haapsalu
kontiki kirjutas:
Hunter kirjutas:
Et võtame jälle kuskilt (aga kust ja kelle arvelt?) miljardi ja teeme uhke raudtee ! Kellele?


Miljard on üle pakutud.

Eelkõige kohalikele, kes käivad Tallinnasse tööle ja tulevastele haapsallastele, kes kolivad Tallinnast Haapsalusse elama, kuid jäävad Tallinnasse tööle käima.

Miks peaksin vingugaasipaksust Laagrist, Lasnakalt jne sõitma tund aega kesklinna tööle, kui võiksin seda teha poole tunniga Haapsalust kiirrongiga?

100 km pole korraliku rongiühenduse jaoks mingi maa. Külasta ükskõik millist Euroopa tõmbekeskust. Seal on tramm, buss ja regionaalne rong ühendatud üheks toimivaks süsteemiks.

Meie otsustajad, nagu näha ka paljud kaasfoorumlased, ei saa üle sovjetlikust ihalusest arendada ainult seda mis on juba suur, panna ainult sinna juurde, kuhu on juba pandud.

alaväärsuskompleksist kihutatud mania grandioso

Peksame pappi maanteedesse, et oleks Jeebiga veel mõnusam kruisida ja suvila vahet töllerdada -- täpselt nii Euroopa tasemel tegijateks saadaksegi :P


Et bussiliiklus ju toimib ka hetkel Haapsalu-Tallinna vahel. Kui sa autoga sõita ei taha siis sõida bussiga, ei pea ju hambad ristis maanteel kretiinidega maid jagama (usu, bussidega reeglina ei jamata ja lolle sõidab ka rongile ette :) ) Ja Laagrist võid ju ka täna sõita elektrirongiga kesklinna... Muidugi oleks bussrong mõnus asi Haapsalu-Tallinna vahel aga reisijate transport oleks ka suhteliselt ainus mis seda vahet toimiks. Raudtee elushoidja on paraku aga kaubavedu.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Sept 2009 22:51 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 13 Jaan 2009 13:30
Postitusi: 193
Asukoht: Tallinna lahe ääres
kontiki kirjutas:
Eelkõige kohalikele, kes käivad Tallinnasse tööle ja tulevastele haapsallastele, kes kolivad Tallinnast Haapsalusse elama, kuid jäävad Tallinnasse tööle käima.

Miks peaksin vingugaasipaksust Laagrist, Lasnakalt jne sõitma tund aega kesklinna tööle, kui võiksin seda teha poole tunniga Haapsalust kiirrongiga?

Meie otsustajad, nagu näha ka paljud kaasfoorumlased, ei saa üle sovjetlikust ihalusest arendada ainult seda mis on juba suur, panna ainult sinna juurde, kuhu on juba pandud.

alaväärsuskompleksist kihutatud mania grandioso

Peksame pappi maanteedesse, et oleks Jeebiga veel mõnusam kruisida ja suvila vahet töllerdada -- täpselt nii Euroopa tasemel tegijateks saadaksegi :P


Sa tahad, et kogu Lasnamägi tuleb Haapsalusse, seal parem elada ja raudtee tasuks ka ära ja Haapsalu ka euroopalikum. Aga palun, mul pole midagi vastu. Kopsud meie kaasmjaalastel puhtamad ja pole ka kesikutel siin nii suurt lööki. Saate uusi kalamehi ka lahele juurde. Aga ma arvan, et rongiga Sa niipea sõita ei saa ja pead meite Kilusadama tossu sisse hingama, kui külla tuled. Päris ära ei tapa - meil siin terve plejaad purjetajaid veel elu ja tervise juures.

Tegelikult tahtsin ütelda, et võtaks vähe tuure alla oma sovjetsuse söögi peale ja söögi alla nimetamisega, eriti kaasfoorumlaste suhtes. Muide, mulle meeldib ka rongiga sõita. Ja usun, et raudtee õnne ja tervist automaatselt Haapsalu õuele ei too, kuigi see oleks tore lisand.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Sept 2009 09:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mina jagan Hunteri seisukohta: Haapsalu raudteed ei saa enam kunagi olema. Vähemalt praeguse ja ka ees terendava majandusseisu puhul Eestis. Teadaolevalt oli mul au saata viimane rongiešelon Taeblasse, see oli 30 vagunit sojašrotti Kopli sadamast. Raudtee oli juba siis nii halvas seisus, et polnud kindel, kas kohale jõuab. Selle remontimine ei oleks ennast lihtsalt ära tasunud: maksimaalselt 15000 elanikku ja 1 rongi vajav tööstusettevõte (seesama jõusöödatehas) ei ole piisav. Me ei ole mitte postsovjetlik vaid lihtsalt üliväike riigike, kus selliste kapitaalmahutuste tegemine on võimatu ja mõttetu.

Kui riik suudaks korda teha olemasolevadki raudteed ja panna sinna peale sõitma tuliuued kiired 130+ km/h rongid (lootust ju on, varsti peaks need kohal olema!), oleks juba hea küll. Elektriraudtee praegune sõidukiirus on ju hale, Paldiskisse sõitis rong vahepeal 20 km/h... Riisiperre pole uue korra ajal sõitnud. Kuid tänane 1:20 on selgelt absurdne sõiduaeg! Baltast kilulinna piirile Laagrisse sõidab elektrikas koos vahepealse 7 peatusega 23 minti, LE järgi sõites poolelt teelt Rahumäelt autoga võtab 12 minti. Normaalne on see Keila kiirrong, 30 minutit Keilast Baltasse 22 krooni eest. Aga kõik peale Keilat on suhteliselt mõttetu ajaraisk, mööda maanteed saab kiiremini ja odavamalt. Keilast Rissasse sõidab rong 36 minutit, millise ajaga jõuab juba autoga (ja kiirbussiga) peaaegu Haapsalu piirile ehk 55 km. Keila jaam-Linnamäe võtab 30 minutit. Mõeldav oleks Haapsalu-Tallinn "pargi ja sõida", kus mööda ideaalset suurt maanteed tuleb kiirbuss või ise autoga ja edasi tõesti kiirrong. Kui Riisiperest Baltasse saaks 45 minutiga, oleks asjal jumet. Äsjane kogemus Rävala pst-Veskiviigi, start 17.00. 0 ummikut, kuidagi sattus selline imede-ime päev. Laagri 123 tankla 30 minti, sealt Veskiviiiki 55 minti. Seda siis 110 ja 100 kiirusega maanteel olematu liikluse juures.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Sept 2009 13:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Kurb, aga karm tõsi.
Seega on tõestatud, et raudteelinna Haapsalust ei saa ja üritate parem ikka sadamalinnaks ümber orienteeruda? :lol:

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Sept 2009 13:38 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
No siin on ka see hirm, et kasvab kinni :P

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Sept 2009 18:05 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 01 Juun 2004 23:31
Postitusi: 595
**


Viimati muutis kontiki, Kolmapäev, 31 Mär 2010 02:19, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Sept 2009 18:07 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 01 Juun 2004 23:31
Postitusi: 595
**


Viimati muutis kontiki, Kolmapäev, 31 Mär 2010 02:20, muudetud 3 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Sept 2009 18:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 06 Mär 2008 22:34
Postitusi: 719
Asukoht: Pirita - Lahetaguse Rannaküla (Saaremaa)
kontiki kirjutas:
PriitV kirjutas:

Kui riik suudaks korda teha olemasolevadki raudteed ja panna sinna peale sõitma tuliuued kiired 130+ km/h rongid (lootust ju on, varsti peaks need kohal olema!).


see unistus on juba täitunud

tallinna tartu vahel käivad rongid, millele on lubatud nüüd 120 km/h


Üks väike aga - Tartus on ca 100 000 kodanikku, Haapsalus 15 000 :cry: Üks km raudteed ja vedur maksavad aga samapalju :lol:

_________________
Mere vastu ei saa! No mitte kuidagi!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Sept 2009 18:29 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 01 Juun 2004 23:31
Postitusi: 595
**


Viimati muutis kontiki, Kolmapäev, 31 Mär 2010 02:20, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Sept 2009 18:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 06 Mär 2008 22:34
Postitusi: 719
Asukoht: Pirita - Lahetaguse Rannaküla (Saaremaa)
kontiki kirjutas:
Hunter kirjutas:
kontiki kirjutas:
PriitV kirjutas:

Kui riik suudaks korda teha olemasolevadki raudteed ja panna sinna peale sõitma tuliuued kiired 130+ km/h rongid (lootust ju on, varsti peaks need kohal olema!).


see unistus on juba täitunud

tallinna tartu vahel käivad rongid, millele on lubatud nüüd 120 km/h


Üks väike aga - Tartus on ca 100 000 kodanikku, Haapsalus 15 000 :cry: Üks km raudteed ja vedur maksavad aga samapalju :lol:


Oli see Strandberg (või Nõlvak), kes tabavalt ühes ammuses intervjuus kommenteeris, et kui regionaalareng oleks ettevõtjate teha, siis Tallinnast Viimsissse jookseks kuurealine maantee ning Tallinn Tartu maantee kulgeks vankrirajana.

Mind pani see küll vähe forseeritud sõnavõtt pisut mõtisklema...


Muuseas, Strandberg oli see, kes Laari ajal kõik Eesti Vabariigi pangaseifis olevad vene rublad valuutaks vahetas :!: Ja ka Nõlvak on edukas ärimees. Pole mõtet siin populismi ajada.
Samas ma arvan, et keegi ei keela Sul võtta oma hingeasjaks Haapsalu raudtee taastamine. Minu poolt edu, aga maksumaksjana keeldun seda sponsoreerimast :lol:

_________________
Mere vastu ei saa! No mitte kuidagi!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Sept 2009 20:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
kontiki kirjutas:
see unistus on juba täitunud

tallinna tartu vahel käivad rongid, millele on lubatud nüüd 120 km/h

Vaata, Eestis on 2 raudteed, mis kuhugi viivad: Narva ja Tartu suund. Kolm ülejäänut on tegelikult mõttetud rudimendid. Need viivad reaalselt eikuhugi. Nende õnneks on kõigil kolmel teepeal veel paar suuremat asulat, väheke tööstusettevõtteid, seega ka reaalne raudtee tarbimisvajadus olemas. Viljandis 20 000 inimest + teepealsed Võhma ja Türi. Pärnus 44 000 + teepealne. Mõlemal veel lisaks Kohila ja Rapla. Saue 5000 + uued eramurajoonid ja Keila 10 000+vald. Mõtle nüüd ise, palju oleks Riisiperest edasi raudtee ääres üldse elanikke??? Hädapärast venitab 20 000 kokku, sedagi suure mööndusega. Tööstusettevõtteid on aga null.

Samas võeti Pärnust edasi raudtee üles, ei ole vajadust Riiga sõita... Viljandist ka edasi ei pääse, kuigi igati loomulik oleks ka lõunapoolne ristliin Pärnu-Mõisaküla-Tõrva-Tartu ja Viljandi oma pikendada näiteks Karksi-Nuiani. Aga neidki ei tehta, kuigi liidame lihtsalt teeäärsete linnade elaniku kokku: Tõrva 3100, Kilingi-Nõmme 2100, Karksi-Nuia 2100, Mõisaküla 1000, kokku siis 8300 + Elva ja kahes otsas suured linnad.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Sept 2009 20:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Raudtee olemasolu või puudumine on ikka strateegiliste otsuste tagajärg, mitte nähtus iseenesest.
Ja raudtee kasutamine ning tulukus sõltub täiesti sellest, kuidas rahvas on harjunud raudteed kasutama ning kuivõrd on sel harjumusel lastud säilida.
:!: Meie 90-ndate aastate otsustajad olid bussifirmade palgal ja saatsid raudtee kuradile. Nii reisi- kui kaubaveod. Ainsat tulu nähti Vene kütuseveos. Kui seda poleks, oleks meie raudteed vist viimse liiprini üles kistud.
Praegu katkub mul tuttav metsaekspert juukseid - no küll oli omal ajal hea raudteed pidi metsa vedada! Aga enam ei saa, sest struktuur on hävitatud. Pole veerevvõimsusi, pole laoplatse, kraanasid ega töölisigi. Tuleb rekkadega töörutades teid lõhkuda.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 53 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group