Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 43 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kas LYS II ehk "vanad ja aeglased" peaks olema piiratud purjede materjal?
Jah, see on normaalne sest selle võistlusväärtuse sünni ajal ei olnud "kile"purjeid olemas 28%  28%  [ 8 ]
Ei, arenguga peab kaasas käima 72%  72%  [ 21 ]
Hääli kokku : 29
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: 53. Muhu Väina regatt 2010
PostitusPostitatud: Teisipäev, 30 Mär 2010 15:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Nii, suure hülgemöla, targutamise, niisama plõksimise ja kõige muu talviselt "põneva" vahel teeks midagi konstruktiivset ja avaks MV 2010 teema.

Nimelt on lõpuks ka korralduspool üles näidanud tõsist konsruktiivsust ja valmis teinud ka Muhu Väina kodulehe. Mina arvan, et nüüd tuleks osalejatel ka head tahet näidata ja korraldajate ponnistusi vääriliselt hinnata, registreerudes juba varakult. ~100 päeva/3 kuud on täitsa paras aeg. Tean, et see on korraldajana hea tunne - ei rabele tühja!

Võistlusklassid on ka lõpuks inimlikult jaotatud ning küsitavad stardimaksud aluste suuruse/osalejate arvuga kooskõlas. Kipper.ee peamiste kasutajate jaoks siis grupid IV ja VI ehk ORC Club GPH suurem 700,1 ja LYS II. Mis see väärtus täpselt on, kirjutatakse nii: LYS gruppide jaotus vastavalt laekunud osavõtuavaldustele. Seega palju sõltub ka meist endist ja meie endi tahtest, kas jälle Bayonita hakkab aegasid "lukustama" või mitte.

Indrekuga juba räägitud ja Gamajoni LYS 1.03 regsitreerimine võetakse ette. Seega, kodanikud võidupurjetajad, tegudele!

PS: Lihtsalt elu ja foorumi elavdamiseks ka pisike küsitlus.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 30 Mär 2010 17:34 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Kas lysiga mitte seda häda ole, et Eestis ei piira purjede pindala ka mitte keegi. Kuju kujuks, ka ORC-s arvestatakse pindala mitte seda kas on laminaat, valatud laminaat või salvrätt. Väidetakse nimelt, et "all dacron" märk mõõdukirjal ei muuda nagu suurt midagi :-)

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 30 Mär 2010 18:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
mism6ttes "ei piira pindala"? millest selline v2ide? spekuleerid?

minu teada on igas m66dukirjas seilide pindala kirjas.
kui keegi m66tmata lappidega s6idab, on juba omaette lugu.
n2ituseks minu laeva purjedel on Tetsmanni pookstavid peal, et yle m66det.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 30 Mär 2010 18:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2555
Asukoht: Tallinn
"Vanadel-aeglastel" hüperpurjede keelamise mõte oleks ka kokkuhoid, seda enam kui väärtus sellest ei muutu. Väldib "rahakotiga võistlemist".

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 30 Mär 2010 18:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Aug 2007 14:33
Postitusi: 377
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
AndresA kirjutas:
Kas lysiga mitte seda häda ole, et Eestis ei piira purjede pindala ka mitte keegi. Kuju kujuks, ka ORC-s arvestatakse pindala mitte seda kas on laminaat, valatud laminaat või salvrätt. Väidetakse nimelt, et "all dacron" märk mõõdukirjal ei muuda nagu suurt midagi :-)


Tean, et liiga suure spinni eest on +0.01 antud.


Ja kas LYSis siis tõesti on nii, et mõnel jahil on mõnest eksootilisemast materjalist purjed? Väljaarvatud need suured, kes loodetavasti pannakse LYS I

Igatahes mina arvan nii, et need kellel on kilepurjed tulgu ORC-sse. Lihtsalt auhinna pärast pole ka mõtet Väina sõita.

_________________
Ülari Velviste


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: 53. Muhu Väina regatt 2010
PostitusPostitatud: Teisipäev, 30 Mär 2010 19:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 09 Mär 2004 17:02
Postitusi: 688
Asukoht: Kalamaja
PriitV kirjutas:
Indrekuga juba räägitud ja Gamajoni LYS 1.03 regsitreerimine võetakse ette. Seega, kodanikud võidupurjetajad, tegudele!


Registreerimisavaldus saadetud, nüüd ainult natuke raha vaja lähetada...

_________________
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "holy shit what a ride!" -autor tundmatu


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 30 Mär 2010 23:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Küsimuse mõte oli natuke "tagamaaga": kuna kordi paremini tunnen mõistet "historic" kuivalt maalt, siis seal püütakse vanu asju tehniliselt võimalikult autentsetena hoida, lubades vaid moodsaid turvalahendusi.
Ei tea, et mõni ehe LYS-jaht triradial-kevlaritega sõidaks aga see pole ju välistatud. Eks kohati tuunitakse neid aeglaseid vanakesi ka selgelt liiga palju võrreldes nende väärtuse ja mõttekusega. Raha on, miks ka mitte.

Samas, nagu Peebuste õigesti märkis, ei saaks siis "rahakotiga" sõita. Tegelikult olen ma iseenda suhtes ju "loll": mina jõuan oma Juliale iga kell sellised soetada, maailm on tegelikult Microte vähekasutatud superpurjesid "täis". Mingi "full-seti" (kõik purjed, groodist spinnini ja igatühte veel 2 tükki!) eest 25-30K ikka leiaks suure tahtmise korral. 2K euriga "lööd jalaga uksi lahti"...

Sest tegelikult on LYS'is sõitmine samasugune stiilivärk: põhimõtteliselt on purjepinnast sõltuvalt mistahes vanakesega võimalik isegi kiiremini sama suure pinnaga tuliterast sõita, kõik sõltub eelkõige ilmast ja siis roolimehest. Aga see polegi ju eesmärk. Eesmärk võiks olla omasugustega rammu katsuda ilma "puruks ja pool ringi tagasi" põhimõtteta. Pisike "tuuning" kuulub muidugi mänguilu juurde :D Ise vastasin küsimusele "jah" aga seda mereasjade jaoks kõva reservatsiooniga. Samas on paljudes klassikalistes monotüüpklassides ikkagi moodne keelatud, dakron ja kogu lugu. Lõigete kohalt ei julge seda küll väita.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 31 Mär 2010 08:17 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 21 Nov 2004 11:43
Postitusi: 215
Asukoht: Tallinn
Kui jut juba retro peale läks, siis remargi koras ütleks, et minu meelest on enamus "vanakesi" konstrueeritud IOR valemi jaoks.
LYS on hoopis uuem leiutis.
Ja oma põhimõttelt läheb IOR rohkem kokkku IMS/ORC'ga kui LYS'iga.

Samas pooldan väga mõtet, et ei võisteldaks "rahakotiga".

On üks paadiklass, mille nimi ei meenu hetkel, kus on seatud hind.
Ja selle hinnaga PEAD oma jahi ära müüma. Kaasa võid võtta paadist ainult oma tormikad.
Minu meelest väga hea mõte.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 31 Mär 2010 10:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Vender kirjutas:
Kui jut juba retro peale läks, siis remargi koras ütleks, et minu meelest on enamus "vanakesi" konstrueeritud IOR valemi jaoks.
LYS on hoopis uuem leiutis.
Ja oma põhimõttelt läheb IOR rohkem kokkku IMS/ORC'ga kui LYS'iga.


Päris nii see see ei ole, IOR (International Offshore Rule) ja LYS (Lidingö Yard Stick) on põhimõtteliselt täpselt ühevanused "mõõdukirjad", millel võib täie südamerahuga see suvi 40. juubelit tähistada. Lihtsalt LYS elas oma elu Skandinaavias aga reaalsuses oli Norlini arvutusmudel palju õigem ja arvestavam, kui IOR. IOR oli "box rule" ning tema vigasus leidis "tõestamist" Fastnet 1979 ajal. Näiteks ei ole ka enamus Eesti kunagisi ton-jahtisid enam ammu IOR-reeglile vastavad, põhiline on veerandiste kiiluvahetused. Jne.

Samas LYS mõeldi välja ja läks kasutusse just meile sobivas keskkonnas väga eripalgeliste jahtide võrdlemiseks. Rootsi, kui sõjas mitteosalenud riik, omas ja omab ju siiani ka lõputul hulgal meter-ajastu aluseid, millede sünniaastad on 1900 algus ja mõnedel suisa 19-sajandi lõpp! Norlin mitte vaid ei hinnanud oma jahi kiirust vaid võrreldi ja testiti väga paljude erinevate ajastute aluste kiiruseid erinevates ilmades ja tuultes, seejuures meeskondi vahetades. Lihtsalt lõpuks tuli välja ,et tema enda Allegro 27, millel veeliin 7,2 meetrit, sõidab keskmiseks kõikides ilmades ja kurssidel 5 sõlme. See kiirus pandigi aluseks LYS=1.00. Täna võiks tegelikult komakohtasid juurde arvutada ja asi läheks veel palju täpsemaks.

Ega LYS ja ORC/IMS palju vahet polegi: üks on kogemusliku-tunnetusliku taustaga reaalsetest oludest pärit, teine puhtmatemaatiline samu asju arvutis simuleerides. Vahe on vaid arvutusvahendites: Norlin arvutas lükatiga, täna tehakse seda vajadusel superarvutiga. OK, 1970 olid ka esimesed seinavoolust taskukalkulaatorid olemad. Kõik on kinni vaid "komakohtades" :D ehk ORC/IMS puhul saab võtta aluseks veel palju rohkem mõõdetavaid parameetreid. 1970 oleks ühe GPH arvutamine võtnud kui palju tunde-päevi-nädalaid ja lampraalidega ka kilovattidega elektrit ;) ja lõpptulemuse oleks saanud perfolindil augukeste jadana.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 31 Mär 2010 11:01 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 21 Nov 2004 11:43
Postitusi: 215
Asukoht: Tallinn
LYS ja IMS/ORC on põhimõtteliselt erinevate alustega.

LYS'is vaadatakse jahi võistlustulemusi ja selle alusel pannakse väärtus.
Siin läheb arvesse meeskonna võimekus pikas perspektiivis.
Ehk siis kehvale meeskonna antakse aja jooksul "armu"

IMS/ORC arvutab ainult jahi teoreetilisi kiirusi ja eeldab, et meeskond on ideaalne.

Kui nüüd IOR/LYS rääkida Polariste kontekstis siis valdav enamus ikka sõidab ju Väina ORC all.
Ma mõtlesin väheke muid aluseid IOR - LYS võrdluses.
Neid, kes reaalselt Väinas LYS gruppi sõidavad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 31 Mär 2010 14:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
v6istlustulemused l2hevad LYSis muidugi arvesse, aga siiski v22rtuse korrigeerimise v6imalusena. ja seda peaks otsustama vastav lys-i komisjon, kes v6ib - aga ei pea - 0.01 v22rtuses asja korrigeerida. see on siiski erand, aga mitte reegel. mis s6ltub siiski jahist, mitte meeskonnast. s22rasel korral peaks korrigeeritama k6igi samade parameetritega jahtide palli. n2iteks soomes on folkari LYSi pall spinnakeri kasutamise juures hoopis teine kui meil. Mikk ehk oskab t2psemalt kommenteerida, kust see tulnud on.

LYS elab siiani oma elu skandinaavias edasi. paljud sealsed seilajad teevad suured silmad kui kysid kas laeval ORCi pall ka olemas. LYSi v22rtust seevastu teavad une pealt.
eesti h2da on, et ei hakand LYSi systeem 6ieti toimima kuumade eesti meeste kangutamise tulemusena. ei hakka ka ORC Club, kui j2tkub veider skeemitamine m66dukirjadega, vt. AndresA viidatud erinevusi bulbkiiluga Polariste m66dukirjades jne.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 31 Mär 2010 15:39 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
ORC Club on surnud. Elagu ORCi :-)

See aasta on ORCi kohustuslik 1. ja 2. grupis, 3. ja 4. on vabatahtlik. Järgmisel aasta liigub ehk ka 3. grupp internationali. 4. grupp jääb samasse staadiumisse vist, mis praegu LYS. Ainult et medalit saab ka edaspidi praeguse visiooni kohaselt.

Niiet kui huvi on sporti teha siis tehke see ORC Club mõõdukiri ära omale. Kui ei ole huvi siis ei saa ka väga kurta selle üle, et LYSis meistrimedalit ei saa. Avamere komisjon tegi sellis ettepaneku, kuid EJL keeldus ja medal väljastatakse vaid ORC-d kasutavates võistlugruppides.

ORC mõõdukirja saab muideks ka ilma kerefailita. Saadad kerest pildid Inglismaale peakontorisse. Ülejäänud mõõdud lased võtta kas mõõdistajal (või mõõdad ise, karistus ca +5%). Kasutatakse analoogset kerefaili ja lisatakse Sinu paadid mõõtmed. Tulemus on raudselt usaldusväärsem, kui meie "Eesto oma LYS", kus justkui oleks reeglid, kuid tegelikult ei ole. St Eestis LYS ei ela nii nagu peab, mõõtmeid on liiga vähe sees, kasutatakse standardnumbreid purjede pindalal, olulised muudatused ei muuda palli jne. Muidugi, tögades siinkohal natuke vahvat madrust, ei saa ORC-s jälle palli alla kaubelda :lol:

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Apr 2010 16:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Aug 2007 14:33
Postitusi: 377
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
http://muhuvain.ee/uudised/muhu-vina-regatt#comments

Uus korraldaja tahab teha VHFi kohustuslikuks :evil:

_________________
Ülari Velviste


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Apr 2010 18:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 14 Dets 2004 12:37
Postitusi: 607
Asukoht: Tallinn / Lääne-Virumaa
Fonx, ma saan sinu toodud lingi vastustest aru nii, et reeglid on standardsed. VHF on eelkõige sinu enda huvides ja keegi Sind disklaffima ilmselt ei hakka selle puudumise tõttu.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Juul 2010 13:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Täpselt 5 päeva jäänud siis ja LYS-klassid ka lahku löödud. Vaielda võiks ju sellisegi jagamise üle aga parem kui varem igal juhul. Kas sõita 1.16 või 1.33 "vastu" on ikka tõsine edasiminek ;)

Reaalselt peaks tegema praeguse seisu juures kolm LYS-klassi, nii tekiks rohkematele jahtidele mingigi võimaluse pojuke tulemust kirja saada ja oleks äkki ka osalejatel põnevam. Mina teinuks 6 kiiret, 6 keskmist ja 8 aeglast ja nii, et LYS-indeksi vahe ei oleks palju suurem, kui 0.13(15) punkti. Ehk siis 1.25 ja suurem, 1.10-1.24 ja kuni 1.10. Väina vast aeglasema kui Folksuga ei tulda ja ka 1.40+ LYSiga jahte pole maailmas väga palju ja sellised MV ajaks rahvaklassi sõitma vast ei satu :D

Tegelikult sai veel kutsutud ja selgitustööd tehtud värskemalt toodud kabedate jahtide hulgas aga ikka on põhiline vabandus see, et "ma pole võidusõitja, purjed vanad" jne. Aga oli, käinud vahva.madrusega suisa Väina sõitmas ;)
Seega ma usun ikka veel, et vanakooli LYS (100 eek pole ka väheoluline vs 1000 eek!) sirgemate distantsidega on vägagi elujõuline, kui nii otsustada. Lihtsalt tuleb piirata jahi tootmisaastat, sest see on ka jälle absurd, kui 1970 (2011 MV äkki ka 1953!) ja 21.sajandi disainid samal põhimõttel sõidavad. Selles suhtes on vägistamisega tehtud IV grupp ja ka V totrad: 1974 Möre30 vs 2008 First27.7 sekka spetsracer Rikoshet780 või Cetus vs A40RC ei ole ikka päris adekvaatne. Loomulikult võib ju näppu "emmiga" võrrelda ja teatud juhtudel võib (ja on ka) näpp isegi parem olla aga... näppu suguelundiks siiski ei nimetata.
Esimeses kolmes grupis on vanuse-ansamblisse "mittesobivad" alused ju kunagised hard-core paadid X-99, A40 ja JOD35 ning pole Guyline ka mingi "tava"purjekas (kui Lönngreni kõiki disaine kokku vaadata :D )

Ahjah, lihtsalt selline mõte "väljaspool arvestust": kui saaks need 8 kõige aeglasemat ikkagi finišiajad kohtunikelt kirja (kui ikka purjega tullakse), saaks vähemalt omavahel vähe võrdsematel alustel "pikkust ja jämedust" võrrelda. Ilma ja tuult lubab just sellist, kus 1.16 one-offi ning 1.13 hr.Murdi (kõige uuem) vastu sõitmine ja aega mahtumine võib tõsiselt problemaatiline olla. Ametlikus protokollis võib ju reaalse CT taga ikkagi DNC ilutseda, võrrelda suudame niisama ka :D Tea, kas see oleks kohtunikelt palju palutud?

Edit: lihtsalt mulle meeldib ette teada, millega ja kellega tuleb "rinda pista". Kuna kõik neli "meie" grupi "elukat" on ORC III jahid GPH suurusjärk 682, siis võrdlusmoment tänu pdf'ile olemas.

Liliann (one-off)- LOA 9,22 X 3,19, veeliin 7,53m ja purjepinda 48,14 m2 + 50,67 spinn. GPH 682,3.
Triini (Alkor ehk moodne L6)- LOA 12,37 X 3,07, veeliin 8,8m ja purjepinda 70,54 m2 + 85,49 spinn. GPH 682,9.
Kahele sailguide andmed.
Lind (Granhill 341) - LOA 10,12 X 3,4, veeliin 7,8m ja purjepinda 58 m2 + 65 spinn.
Temper (Finnflyer 31sport) - LOA 9,4 X 3,2, veeliin 7,5 ja purjepinda 50 m2 + 54 spinn.

Ja siis paneme siia kõrvale kaks esikohapretendenti pisikeste hulgast:
La Folie (Comfort26) - LOA 8,0 X 2,3, veeliin 7,3m, purje 34 (17+17) m2 + 42 spinn.
Greta - pole numbreid mõtet pannagi, kõik kujutavad Folksu ette :D Vähemalt on tal laiust 2,2 meetrit ja ka groot on suurem (17+7 ruutu).

Ja iseenda jaoks Gamajon (RJ85) - LOA 8,55 X 2,05, veeliin 6,7m, purje 36,5 + 50 spinn. Oleme konkurentsitult kõige kitsam jaht (ega ikka ei kalla maha küll!) ja Folksu edestame veeliiniga ;) Kuid teisi meeter ja enam veeliini ning + 40% ja rohkem purjepinnaga jahtisid ei saa mitte "konkurentideks" pidada. Gamajon on ennegi kõvas taganttuules tegija olnud ja seda ei saa eitada aga vaiksetes vastutuultes pole miskit peale hakata enne uue suure (20m2) genu saamist. Sama häda vaevab vist ka Antsu ja Albinit, meil on pisikesed groodid ja põhikiirus peab tulema "viimasepeal" eespurjest (Albinil 14,1 vs 20 ruutu ja Gamajonil 16,4 vs 20 ruutu). Ei kipu nemadki vastutuult väga liikuma.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Viimati muutis PriitV, Neljapäev, 08 Juul 2010 14:00, muudetud 3 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 43 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group