Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 51 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Mär 2011 00:29 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1826
Asukoht: Tallinn
Muhv kirjutas:

3. IMHO sobivaim paat meie kanti 8) :


Pilt
Pilt

Mille järgi Sa seda otsustad?
1. Kas oled seda paati ise 2-3m lainega proovinud?
2. Millised on selle paadi mõõdud, eriti süvis?
3. Mis materjalist on see paat tehtud? (on see suhteliselt kerge, või raske?)
4. Mis on selle paadi valmistaja nimi?
Minupoolsed arvamused:
1. Mina ei ole seda paati isiklikult 2-3m lainega proovinud ja see on üheks põhjuseks, et ma ei saa väita, et see paat oleks meie vette sobivaim!
2. Kui süvis on alla 1 m, siis on sellel paadil tegu püstüvusega!
3. Kui see paat on klaasplastikast ja kerge, siis tänu tema suhteliselt kõrgele tekiehitusele ja poordile ( pildilt vaadatuna ), kannatab see paat "karvasega" püstüvushäirete all ja temaga on halb suures laines sõita!
4. Kui sellise paadi valmistajaks on USA firma, siis pole ta mõeldud meie vetes sõitmiseks!

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Steelfish MK serie... MK6
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Mär 2011 09:17 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1826
Asukoht: Tallinn
Steelfish
Pilt
www.hellaswatersport.nl
Margi jachtbouw keevitaks sellise 3 päevaga valmis... :lol: !
MK6 korpuse hind tuleb kuhugi 11000.- EUR`i kanti + päramootor jne...
Pilt
roolilehel veesoleval inimesel jalaga pealeastumise avaus sees... :roll: !
Pilt
Saad tellida sisu nt. männipuust,,, :lol: mädaneb ära vahetad välja!
Kui jätkub raha sohva patjade jaoks, võtad need ka... :lol:
Käte soojendamiseks väike korstnaga malmahi... siis paistab sloep ka natuke auriku moodi välja... :wink: !

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Aken Euroopasse...
PostitusPostitatud: Pühapäev, 06 Mär 2011 20:05 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1826
Asukoht: Tallinn
HISWA paadinäitus on lõppenud...
"Prosecco" ootab lahtitegemist (kell 19.00)
Aken Euroopasse on raiutud!
Pilt
Maarjamaa box oli üks ligitõmbavamaid vaatamisväärsusi... :lol: !
Nii väitsid kõik "Flying Duchmanid" ühest suust!
Kaasas oleks pidanud olema Euroopa kaart, kus Eestimaa peal... :lol: !
Saarlased oleksid pidanud oma Saksa keelsetes brožüürides nimetama Saaremaad Oeseliks, aga mitte Saaremaaks ja meie oleksime pidanud (aga seda tegime me suusõnaliselt) nimetama Eestimaad Estlandiks... :lol: ja asi sai otsemaid paikka... :lol: !
Pilt
Eile õhtul tegime Amsterdamis sõidu mööda kanaleid... :roll: !
Pilt
Martin Bekebrede "Noordkapper" hollandlaste jahiehitusklassika...
Käisin, nagu kass ümber palava pudru...
Vot nii... :lol: !
Ja nüüd avame Prosecco ... :lol: !

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Viimati muutis Kalle Kuus, Esmaspäev, 07 Mär 2011 07:20, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 06 Mär 2011 23:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Muhv kirjutas:

3. IMHO sobivaim paat meie kanti 8) :

Kalle Kuus kirjutas:
Mille järgi Sa seda otsustad?
1...?
2...?
3...?


pildi järgi tundub nagu Moochi olevat. Ilus, nõustun.

Aga olen arvamusel, et traaleri klassikaline tekiplaan (WA, reeling, küljeuksed...) on meie oludes õige asi. Saad üksi hakkama, ilm ei koti.
Selline tekiplaan väikese paadi (25 jalga) puhul jätab küll mulje, et mees viib kalapaadiga kuivkäimlat saarele aga kasutada on sellist paati hea!
Seksika väljanägemise puudumine ongi nende paatide suurim "puudus" mis tõsist merehunti muidugi sega aga esmaostjad eemale peletab ja bikini-style DC valivad.

Ehk ma ütleks, et meie oludesse:
Glisseerivatest soomlaste "hyttivened" a'la Targad,
Nn poolkõvadest Beneteau Swift Trawlerid,
Või nojah päristraaler

On ka võimalus, nagu Caarel (Carm) harrastab- hardcore'i lahtise paadiga 2m ja 20knots... Aga vaatame mis ta 10a pärast räägib :wink:

Samal Moochil ongi ka nt LongRanger23...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Mär 2011 08:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Risustan veel korra Kalle teemat
Marlene - Super leid! Logo viitab tõepoolest Mochi Craftile.
Kaudselt võib ka minu pildil olevat ilmselt Mochi 54 eelmist mudelit WA-ks pidada kuna sellise pikkuse juures (16,7m) saab anda ka täiesti korralikud kõnniteed külgedele.
Kui ma rääkisin oma postis "meie kandist" pidasin silmas ainult Väinamerd - seega Naissaare nukatagused "hiidlained" võib kohe mängust välja jätta. Ainus, mis määrab on 1-1,5m kõrge ja jäle lühike laine. Selle vastu aitab ainult pikkus ja piisavalt terav vöör.
Targade puhul kipub olema vaid üks suur miinus - selleks, et sõita rahulikult oma perega (5 liiget) ja võtta kaasa ka mõni sõbra pere (teist samapalju inimesi) peab ikka koletu suure paadi ostma. St. üksi sõitmiseks on käiguteed jms ülimugavad, aga kõik see on reaalselt tulnud mahtuvuse arvelt.

Ah jaa - see Mochi 23 on ka muidugi tore - kannatab veel väikelaeva juhi paberitega sõita - 23,71m ikkagi ainult :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Mär 2011 12:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Risustame veel natuke master Kalle teemat!
See on ju lausa häbematus- ise õgib silmadega kaunitare ja meile jagab näpuotsaga mõned pildikesed :D

Muhv, arhitekti silm oli ilmselt see mis Sul Moochi juures mõistuse tunnete vastu vahetas.
Kui makaronidele ülekannet tegema hakkad 8) siis enne korraks vaata ikka Apreamaret (teatud mudeleid) ka!

Pilt

Open 28 ja Maestro 51 ja 64!
28'O-d olen vaadanud-näppinud ja selle sõnum justkui oleks: Kui vaesest kalurikülast sirgunud poiss kord kodukülla oma "kalapaadiga" tagasi pöördub...
51 vast suuruse pooles paras (mõtlen meie väikesadamaid) aga Maestro 64 on lihtsalt täiuslik.
et teemaga rohkem haagiks siis kirjutan siia lõppu:
Vot nii!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Mär 2011 14:44 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1826
Asukoht: Tallinn
Marlene kirjutas:
Risustame veel natuke master Kalle teemat!
See on ju lausa häbematus- ise õgib silmadega kaunitare ja meile jagab näpuotsaga mõned pildikesed :D

Tulevad, tulevad, tulevad need pildid .... Lotte või Bruno-Benno maandus meiega just mõni aeg tagasi...
Aga "afterparty" oli kena... :cry: !!!!!!!

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Mulder Favorite 1500.
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Mär 2011 21:59 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1826
Asukoht: Tallinn
Hollandi paadiehituse üks tugisambaid: Mulder Shipyard since 1938.
Pilt
Pilt
Peamasinateks Volvod "tagurpidi" propulsiooniseadmetega: 2 duoprop sõukruvi tõmbavad alust edasi, mitte ei lükka... :roll:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
www.muldershipyard.nl
Seaksin selle "paadi" messi naelaks...
Klassikaline, lihtne, kaunis... aga... kallis... :lol: !

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mulder Favorite 1500.
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Mär 2011 23:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Kalle Kuus kirjutas:
Seaksin selle "paadi" messi naelaks...
Klassikaline, lihtne, kaunis..


Poolgliseeriv, alu, mõõdukalt kiire (12-27 knots- väga selge vihje karakterile) kurja ilma paat: Kiire tank.

Mulder'i uus sari- Favorite. Kalle pildile püütu ilmselt mudel 1600 (IPS reedab, vist 2x435)
Uut ajastut kuulutab sellise tank-paadi puhul IPS kasutamine üleülde. Mis ennenägemata, võibolla isegi esmakordne.

IPS efektiivsust on seni esile tõstetud just suurtel kiirustel (+30knots) - kruvi lõikab sogamata vett.
Klassikalise võllülekande lollikindlus on vahetatud mugavusele. Võid ju nüüd IPS-ga varustaud aluse "paigale naelutada"- vajutad nuppu ja GPS ning ajam hoolitsevad, et tuul, lainetus ja hoovused võivad imeda- paat püsib maakera suhtes paigal! Kujutage ette olukorda tundmatus sadamas kus olud pole kiita, tuleb kapten artritekile piipu tõmbama ja olukorda hindama. Kaile ilmub kohalik, kapten laseb pasarella välja ja läheb puhub tiba, nii tunnikese juttu. Paat niikaua hoiab end paigal, vanast räpasest betoonkaist täpselt kahe meetri kaugusel...

Kui IPS-ga kohtad teel veest tiba tahkemat ollust (korraks) on pupu. Aga ajad ju muutuvad. Vast on ehk Mulder viitsinud IPS'iga varustatud Volvod eraldi veekindlatesse kambritesse paigutada?

Pildil Mulder Favorite 1500 võllülekannetega.
Kus on alles kiil!
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Noordkapper 22.
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Mär 2011 12:54 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1826
Asukoht: Tallinn
Svertristleja Noordkapper 22. Joonistajaks: Martin Bekebrede
Pilt
Krt... ikka peavad oma plakatitega pilditegemise ära rikkuma... :lol: !
Pilt
Kokpit näeb välja selline.
Pilt
Kena ja asjalik paat purjetamise nautimiseks... :lol: !
Pilt
Muhu keeli "kliiverpoom"... Kuna Hollandis on kai ääres poordiga seistes ruumipuudus, siis on kõik pukspriidid tehtud ülestõstetavateks!
Pilt
Keilut... e. purjelaeva valgusluuk tekiehitusel ja tekil.
Pilt
Messing, messing...
Pilt
"Põskedega" mastikand... :shock: (masti saab kergelt alla lasta!)
Pilt
Fragment kokpitist.
Pilt
Svertikaev, mille peal klapplaud ja tagaservas svertivints.
Pilt
Kajut.
Pilt
Pilt
Ahterpeegel (roolipõskedel puudub tõstetav roolileht)... :twisted:
Pilt
Veest saab niimoodi välja...
Pilt
Teraskere, messing, tikkapuu, "valged püksid" ja stiil... need maksavad... :lol: !
Vot niimoodi!

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Noordkapper 22.
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Mär 2011 13:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 829
Asukoht: Tallinn / Muhu
Kalle Kuus kirjutas:
Muhu keeli "kliiverpoom"... Kuna Hollandis on kai ääres poordiga seistes ruumipuudus, siis on kõik pukspriidid tehtud ülestõstetavateks!

Kalle, kust sul on tekkinud arusaam, et kliiverpoom mingi Muhu sõna on? Tegu on ju hollandlastelt tulnud terminiga ja ei mina usu, et see Muhus kuidagi teisiti või rohkem kasutusel oli kui mujal. Muide, pukspriit ja kliiverpoom ei ole täpselt samad asjad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Mär 2011 17:24 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1826
Asukoht: Tallinn
... aga Koguva mees Juhan Smuul minu arust ise kirjutas raamatusse, kuidas T(t)üürimees Mare keeras Talina sadamast lahkudes laeva nii ümber, et kemmerg olevat jäänud kliiverpoomi otsa ja seisnud seal sedasi, kuni Seaninani välja... (...aga võib olla oli see ka kuidagi teisiti sõnastatud vana Juhani poolt! Järgi ei saa ka vaadata, sest õiged raamatud puha ruumipuuduse tõttu Muhus...)... :lol:
Aga tegelikult kliiver poom on kliivri poom ja seda kasutatakse mõnikord kuunaritel ja võimalik, et ka teistel tendri taglastusega purjekatel... :lol: !

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Mär 2011 18:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 829
Asukoht: Tallinn / Muhu
Juhan kirjutas seda juttu jah. Tallinna lahe peal olla veel arutatud, et ei tea, kas keegi peldikus sees ka on, ja jõutud järeldusele, et kui oleks, küll karjuks.
Lisaks räägib ka Tallinna sadama ajalugu juhtumist, kus 1889. a. sõitis mingi laev kliiverpoomiga otse tolli kontori aknast sisse. Mine tea, kas tegu on sama juhtumi erinevate versioonidega või oli see tol ajal tavaline praktika. :)

Kuid ega see Juhani jutuke ei tee veel kliiverpoomist miskitpidi muhukeelset sõna. Kas konkreetsel laeval oli kliiverpoom või kasutati pukspriidi kohta vale sõna, jääb ilmselt igavesti teadmata. Ja tegelikult kasutatakse neid kahte terminit mõnevõrra sünonüümidena niikuinii. Näiteks hollandlased väidavad, et kliiverpoom on eemaldatav pukspriit või paikse pukspriidi pikendus. Mereleksikoni järgi on kliiverpoom "peel pukspriidi pikendamiseks" või "eraldi pukspriidi ja kliiverpoomi asemel 1870ndaist kasutatav ühispeel".
"Kliivri poomi" all ma mõistaks pigem seda, kui kliiver "toestatakse" poomiga nagu spinnaker, see on ikka hoopis teine teema.

Heakene küll, see jutt läheb nüüd teemast väga kaugele, pigem vaataks veel kenasid pilte :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 09 Mär 2011 07:30 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1826
Asukoht: Tallinn
Et asi veelgi selgem oleks, siis üks väike joonisekene Orazio Curti Schiffsmodellbau`st (Eine Enzyklopädie)...
Pilt
Vabandan halva kvaliteedi pärast... :oops: !
Niisiis: nr.1 pukspriit (see jämedam, lühem ja alumine)
nr.2 kliiverpoom (see, peenem ja pikem selle peal)

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Van Dutch.
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 09 Mär 2011 08:30 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1826
Asukoht: Tallinn
Pilt
http://www.vandutchmarine.com/
VanDutch Marine France
Port Camille Rayon
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Vahemerele mõeldud paat, kiirused 22-42 sõlme, vastavalt mootoritele.
Palju eksporditakse Ameerikase...
Prantsusmaal suured eskaadrid...
...just, nagu külmaks jättis... mängitakse Van Dutch nimele...
:wink:

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 51 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group