Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 57 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Kipperlaste Euroopa tiir Stella Marise pardal
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 04 Apr 2011 01:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Kahjuks ei saanud kipperlaste ühisüritusest "Ühe tangiga Varssavini" asja, tuli appi Õnnelik Juhus ja pakkus Kaspari näol välja kipperlaste ühisürituse uue alternatiivina ühe 50-jalase Bavaria ära toomise Sailing.ee'le uueks tšarterjahiks Vahemerest kodusesse Soome lahte. Ja nii päris mitu kipperlast selle "jama" sisse sattusidki. Mõned sõidavad vaid Vahemerel, näiteks master Kalle Kuus, reederihärra Kaspar lubas kannatada Lissabonini kus Tema vahetab välja Krabimar, mõned nagu mina teemaalgatajana ja Madis16 teeme siis Malaga-Tallinn ja kindlasti on mõni osaleja veel kipperlane, kelle siinset kasutajanime ja päriselulist identifitseerimis-tähekombinatsiooni kuju ei oska (veel?) kokku panna. Ei julge veel täisnimesid avalikku meediaruumi paisata, kõik ei pruugi tahta olla (kasvõi pisikese hobiseltskonna) valvsa pilgu all kuu aega järjest.

Seega tuli otsus kasutada võimalust suurepäraseks õppereisiks suhteliselt kergesti. Nimelt "julges" reederihärra peale Kapteni nime väljakuulutamist ikka küsida suhteliselt tühisena näivad "mõned" eurorublad, mis tundub Märt Ilumäe (toonud samast kandist ja sõitnud sellega siin võidu - Hermes-X) kuuajalise koolituse hinnana meile tundmatuis aga igatsetud vetes ja oludes väga vähe. Eriti, kui hää sõber oli sunnitud just maksma 3-päevase rekkamehe "eetika"koolituse eest mingile sommile peaaegu samapalju tugrikuid...
Muidugi on kahju, et Kalle Kuus kavatseb Malagas pardalt lahkuda, mitme vanakooli Jahtkapteniga korraga ja koos seilamine õpetaks igale kuitahes "targale" tegelasele palju juurde. Aga noh, kõike korraga ei saa ju tahta... ja see olekski liiga hea et olla tõsi.

Nagu näha, siis on Stella Marise seiklus juba mõned päevad käinud ja kõik sujub, k.a. BlueTraker ning interneeduse keskkonnas uudisjuttude edastamine. Sailing.ee Reisipäevikut jääb täitma alguses Kaspar ja siis saab keegi selle ülesande omale. Kindlasti aitame kõik osalejad ka seda täita kuid ma usun, et purjetamishuvilisi võiks rohkem huvitada reaalse purjetamisega seotud nüansid Altlandil, Biskaial, Inglise kanalis, Põhjameres ja Kieli kanalis, mis on siis pikitud olustikukirjelduste, niisama muheda jutu ja sekka ka lobaga. Sailing.ee müüb eeskätt ikkagi puhkust purjede all ja krüssunurk, purjetrimm, roolitundlikkus, mõne sadama VHF-kanal jms ei pruugi nende kliente/lugejaid teps mitte huvitada. Seega otsustasin teha siia avamerepurjetamisest sügavamalt huvitatud kaadrile täiesti eraldi teema, kuhu saavad siis kipperlased merelt ja kodusest Eestist ise oma kommentaare kirjutada või tähelepanekud üles märkida. Üldse meeldib mulle avalik foorumi vorm.

Täiesti kogemata hakkas ka "pall veerema" ja tavalisest action-kaamera osingust ning hoopis omaenda pereürituse Talveralli ajavõtu- ja rajaläbimise kontrollilahenduste uurimisest sai lõpuks hoopis koostöö GPS-jälimise teenust pakkuva ja sama lahendust Nordea ilmareisil aga ka vanade sõprade Motoreporterite reisil kasutava firmaga Navirec. Ja siis sattus sinna samasse sisse astuma veel ka Gamajoni giga-mega-reissing-tiimi liige kipperlane Marius, kes esindab kunstneerudele mälukaarte müüvat firmat Elisa, kes täiesti vabast tahtest annab meile sinna seadme sisse tasuta telefonikaardi, mis peaks siis GPRS-levisse jõudes koheselt infot veebilahendusele edastama.
Nii võtame hoopis lisaks kaasa full-HD formaati filmida suutva veekindlas korpuses kaamera Contour, mis peaks suutma üles võtta ka kõige ilusamad või ekstreemsemad sõiduhetked ja meie kulgemist saab jälgida suisa läbi kahe Internetipõhise lahenduse. Kuidas suudame/aega on ja pardal olev raalipagas võimaldab HD-asju konvertida, püüaks mõne klipikese ka vahepeal veebis söödavasse formaati saada ja kasvõi sinutorusse üles riputada.

Minu ja Madise reis algab teispäeval lennuga Londonisse. Mõtlesime, et miks lennata otse, kui saab ringiga ja muuhulgas üle vaadata ka punased telefoniputkad, kahekordsed bussid ning täiesti valel pool teed sõitvad autod. Kummalisel kombel olid odavlennufirmade hinnavõitluses võitjad easyJeti pakkumised läbi Londoni ja seda võimalust ei saa ju kasutamata jätta. Meie peaksime Malagagasse jõudma 7. aprilli esimeseks tunniks ehk siis vist esimeste "pika-otsa-meestena". Kui jälgimisseadme aku peab, võiks meie mingit liikumist maal, õhus ja veepeal näha olla alates teispäevast.
Varustus: nagu arvata on, siis ujukaid ja mõne fliisi ikka kodust leiab aga tõsisem mure tekkis jääkaarti vaadates - kuskohast saada reaalne ookeani- ja külmakõlbulik merevarustus? Põhjamerest alates ei pruugi üldse enam soe olla... Abi jälle kipperi foorumist ja seekord vanadest kamraadidest-koolivendadest Rahumäelt: peale mõningast otsingut suutis isand Coocaburra leida oma "varudest" küll vana ja kasutatud aga omaaegse absoluutse maailma tipp-kombeka Helly Hanseni toodangust, millega ~20 aastat tagasi sõitisid peaaegu kõik tõsisemad soolopurjetajad. Et asi on korralik ja selgelt totaka "globaliseerumise" eelsest ajast pärit, tõestab silt: Made in Portugal. Selle kombe sain küll laenuks... Kindavalik langes töökaitsevahenditele, nende hulgas "pikkade varrukatega" kalarookimskindad, sest just neid soovitas Kapten ning valge sileda tallaga kummikud leidsin 16 tugriku eest kauplusest Pereking Nõmmel.

Seega elage kaasa, sõimake lollideks, kadestage - kõik on lubatud :D Kindlasti võiks vihjata, mida võiksime jälgida ja seda siis verbaalselt kirjeldada. Just purjetamise poole pealt.
Kes on näoraamatu elik Facebooki kasutajad ja oskavad seal midagigi teha, siis peaks sealtki leidma Stella Marise reisiga seotud noppeid Navireci, Sailing.ee, Kipper.ee või ka Elisa Eesti näoseintelt. Mind sealt otsida ei tasu ja seetõttu nende näo-kontode url'e ma ei suutnud tavainimesele arusaadavas kirjas siia manada. Äkki Madis16 suudab aidata, ta rohkem kaasaegne itimees ;)
Teispäevast peaks siis saama meid jälgida ka Navireci koduka kaudu Täislahendusest, kus Login on Stella ja password Maris. Kui Isand Kipper lubab, peaks meile ligi pääsema ka läbi kipper.ee konto ja korraga olema nähtavad nii Nordea kui Stella Maris. Nordea muidugi siis, kui mehed jahist elektri üles leiavad ja selle läbi mõne juhtme seadmesse suudavad jälle kord transportida. Edit: Isand Kipper saatis kiire lühisõnumi mingilt kaugelt tundmatult maalt: andke tuld ja Navireci täislahenduse kaudu nime kipper ja password kipper all sisse logides näete siis mõlemat jahti korraga.

Minu eesmärk: hooaja alguseks 2500 miili krundiks + reaalne ookeani kogemus tulevikuks.

Meid toetavad seekord:
Pilt Pilt Pilt Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 06 Apr 2011 15:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Hello from Stansted, London!!

Aklimatiseerumisprogramm nimetuse all "kylastame Londonit" hakkab loppema. Saabusime eile, siis oli ilm tapselt Tallinna ja tanase vahepealne ehk udune, tuuline aga natuke soem kui kodus. Tana seevastu +20 kraadi, paikesepaiste, tuult natuekne ja ylimonus.

London ise ei jatnud mele kumbagiel Madisega mingit "erilist" muljet. Tavaline suur kivist linn paraja solgineevaga seda poolitamas. Minule igal juhul meeldib naiteks Piiter palju rohkem, London on selline suur... Riia. Eile/tana jalutasime labi sisi koik meiel teada/tuntud vaatamisvaarsused, ohtul joime oiges pubis olut ja vaatasime vutti (kuidas TH 0:4 kotti sai) ja magasime sellsies ylimalt tagsihoidlikus hotellis. Kuid huvitaval kombel on pigide ja kaltsupeade konsentratsioon Londoni keksklinnas suhteliselt pisike, kartsime hullemat. Kuid eks ta yks rahvaste paabel on, pole just meie maitse, kes me vaikselt oma majades metsade sees elada armastame.

Nyyd lennujaamas ja 5 tunni parast Malagasse. See tiibadega alumiiniumtoru poel ka nii hull, kui oleks oodanud, easyJetil puhta uued lennukid ja koik OK. Kohtumiseni siis, kui varbad Vahemere soojas vees.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Apr 2011 11:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Sitkust-jõudu! 8)

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Apr 2011 19:03 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 11:45
Postitusi: 461
Praeguseks hetkeks on Priit, Madis ja Jaan jõudnud laeva pardale. lühikesed püksid on jalga veetud, näitamaks kohalikele valgeid kanajalgu ja esimesed cervesad tehtud. Paar päeva järjest oli meil tormipüha, sadam lukus ja laine käis üle muuli. Nüüd selgus, et meie järgmine plaanitud peatuskoht on suletud - lained on kandnud muulivahe liiva täis, ja jala saab majakate vahelt läbi jalutada. Nii et ka siin on neid Naissaare effekte. Head soovid on teretulnud ja natuke reisijuttu saab lugeda meie kodulehelt - www.sailing.ee Bluetrakeri kaardilt näeb ka jahi asukoha ära koos muu infoga.

_________________
http://www.sailing.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Apr 2011 20:14 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Okt 2010 20:13
Postitusi: 2
Asukoht: Tallinn
Stella Maris Navirecis nüüd ka ilusti nähtav..

konto kipperlastele tuttav www.navirec.com logimiseks kipper ja parool kipper.

PS! Teadmata põhjusel on Nordeal seadmelt toide välja tõmmatud ja paadiga sidet pole saanud, et mis ikaldus neil seal on. Seega nende paadi asukoht on viimase sidejärgi...

Reigo Navirecist..

_________________
www.navirec.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Apr 2011 21:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Aloha, siin Benalmadena sadam. Oleme nüüd päev otsa siin olnud ja kohalikku meelelolusse sisse elanud. Kogu meeskond on koos, esimesed korrastustööd tehtud ja aeg kirjutada. Hommikul vaja rooliratas sirutada, sest see sai Tormis kaiääres kannatada.
Lend Londonist Malagasse oli jälle kord kukepea. 2,5 tundi ja kogu Euroopa läbitud. Lennujaamast takso sadamasse, pisut jalutamist ja kohal me olimegi. Mees/naiskond oli meeldivalt üllatunud, kui pimedusest kõlas "jõudu!" ning kaks suurte tsumadanidega kajutiluugist sisse sadasid. Vastuvõtt oli korralik: koJheu valati Rumm välja ja see kestis varaste hommikutundideni. Vaesed need, kes hommikul lennukile pidid minema...

Stella Maris on ikka suur jaht, elutuba ehk Salong mahutab lõdvalt oma laua ümber 11-12 tegelast istuma. 5 kajutit, 3 peldikut - mul pole kodus ka niipalju ruume :) Nüüd tuleb tutvumisõhtu, sest pole me ju omavahel kõik veel tuttavad. Õlu on odav ja ilm soe, seega läheb jälle pikalt... Hommikul viimased remondis-häälestamised ja MERELE. Kuulmiseni!

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 08 Apr 2011 20:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Tervitused Eesti pättide paradiisist Marbellast. Tegime esimese kiire vahepeatuse, et ka see linn ka ära vaadata. Täitsa tore linnake Vahemere kaldal, kus vanalinn on ülikitsaste tänavatega ja pilgeni laudu/toole ja poekesi täis. Esimene sadam saatis meidnsiin pikalt, tulima pool miili tagasi ja saime 19 tugriku eest kenas sadamakesed koha.
Jaht sõidab mootoriga kenasti, 7 sõlme tuleb mõnusas vaikuses. Tuult veel ei ole, seega purjede all sõitmise kogemust meil veel pole.

Benalmadenas käisime siis poes: 12 mehe söögi/ joogi tagavara läks maksma tugevad 202 eurot... Ja see kraam toodi kõik selle raha eest ka jahti kohale. Seega on elu siin tegelikult odav, midagi pole öelda! Me ju ei ostnud 1 rummi, 2 õlut ja 4 leiba. Eile õhtul juhtus selline ennekuulmatu lugu, et Kapten oli sunnitud tõdema: laevas pole tilkagi alkoholi ja kogu kamanda on sunnitud absoluutselt kainena maga minema.

Nüüd läheb jahis õHtusöögi vaaritamiseks, mis peaks olema värske kalafilee jne, mis kõik see suur hunnik maksis vast 5 eurot. Tunni pärast otsad kaist lahti ja vöör Gibraltari poole, mis on 30 miili ja silmaga siitki näha. Öösel peaksime kohal olema, homme peksame siis Gibraltari ahve.

PS: Madise ja Matsiga mõtlesime juba välja korraliku passiiv-laeva, millega ümber palli sõita. Peamine element selles oleks masti sisse ehitatud destillatsiooniaparaat - hää pikk teekond kangele põlevale märjukesele tulla. Orgaanilist ollust, mida kääritada, lõunamaades ikka leidub :)

Uute kuulmisteni, siis juba teispool Gibraltarit. Äkki õnnestub pisut ka valgeid lappe toikasse lahti rullida. Hetkel oleme pardal 11 mehe ja 1 naisega, meeleolu on kõrgel ja motivatsioonipuudust Eestist tulevate suhteliselt negatiivsete uudiste taustal küll ei ole.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 08 Apr 2011 20:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Tervitused Eesti pättide paradiisist Marbellast. Tegime esimese kiire vahepeatuse, et ka see linn ka ära vaadata. Täitsa tore linnake Vahemere kaldal, kus vanalinn on ülikitsaste tänavatega ja pilgeni laudu/toole ja poekesi täis. Esimene sadam saatis meidnsiin pikalt, tulima pool miili tagasi ja saime 19 tugriku eest kenas sadamakesed koha.
Jaht sõidab mootoriga kenasti, 7 sõlme tuleb mõnusas vaikuses. Tuult veel ei ole, seega purjede all sõitmise kogemust meil veel pole.

Benalmadenas käisime siis poes: 12 mehe söögi/ joogi tagavara läks maksma tugevad 202 eurot... Ja see kraam toodi kõik selle raha eest ka jahti kohale. Seega on elu siin tegelikult odav, midagi pole öelda! Me ju ei ostnud 1 rummi, 2 õlut ja 4 leiba. Eile õhtul juhtus selline ennekuulmatu lugu, et Kapten oli sunnitud tõdema: laevas pole tilkagi alkoholi ja kogu kamanda on sunnitud absoluutselt kainena maga minema.

Nüüd läheb jahis õHtusöögi vaaritamiseks, mis peaks olema värske kalafilee jne, mis kõik see suur hunnik maksis vast 5 eurot. Tunni pärast otsad kaist lahti ja vöör Gibraltari poole, mis on 30 miili ja silmaga siitki näha. Öösel peaksime kohal olema, homme peksame siis Gibraltari ahve.

PS: Madise ja Matsiga mõtlesime juba välja korraliku passiiv-laeva, millega ümber palli sõita. Peamine element selles oleks masti sisse ehitatud destillatsiooniaparaat - hää pikk teekond kangele põlevale märjukesele tulla. Orgaanilist ollust, mida kääritada, lõunamaades ikka leidub :)

Uute kuulmisteni, siis juba teispool Gibraltarit. Äkki õnnestub pisut ka valgeid lappe toikasse lahti rullida. Hetkel oleme pardal 11 mehe ja 1 naisega, meeleolu on kõrgel ja motivatsioonipuudust Eestist tulevate suhteliselt negatiivsete uudiste taustal küll ei ole.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 08 Apr 2011 21:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Fair winds and forward seas!,
inglismannide keeles soovides.

Eesti keeles pärituult soovida ehk pole kõige parem, sest pärituul pole teatavasti enam KÕIGE soovitum tuulesuund :) 'Ausad iilid' peaks sümboliseerima just mitte liiga valjut, mitte liiga vaikset, mitte liiga vastu ja mitte liiga tagant tuuli.

Ausaid tuuli ja tulevasi meresid!

Ootan põnevusega reisijutte, Kalle näitas juba pilte ka.

_________________
Kohtume veel!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 08 Apr 2011 22:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Priit ei pritsigi sappi!? 8)

Tundub, et on põhjust kadestada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 08 Apr 2011 23:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Marlene kirjutas:
Priit ei pritsigi sappi!? 8)

Tundub, et on põhjust kadestada.
Vaata, kui tuju on hea, on seda suht raske sitaks keerata ja vastupidi. Ja see, et tuju on hea, on antud hetkel elementaarne. On ju karjalaskepäev arvestatust ca kuu aega varem ja kordades võimsamas vormis meestele sülle sadanud. :D

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 09 Apr 2011 13:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Tuju on mega ja miks peaks sapppi pritsima??
Oleme jõudnud ära käia Gibraltari kalju otsas ja vaadata meist maha jäänud Vahemerd ning ees ootavat Atlandi korraga. Ahvid ja ilus vaade 415 meetri kõrguselt värk. Pisikesed poeringid ja otsad lahti.

Öösel siin kõige kitsamas kohas pani saba plotteri GPS ja blackout. Olin öö otsa Marbellast Gibraltarini roolivahis, päris kriipi-tunne oli :) Kiirelt Madis koist välja ja praegugi kirjutamisel kastutatav i-pad koos Navionicsi kaartidega tööle. Korra veel andis pildi koos AIS ja radariga tagasi aga täpselt kahe mere kokkupuutepunktis läks jälle pimedaks. Nii siis tulimegi siia sisse moodsa pihuarvutiga. Hetkel laadis Madis uued kaardid alla sest mine tea, kas leiame kotermani varastatud signaalid laevast üles.

Tuult natuke on tekkinud aga nagu ikka, siis otse silmaauku. Seega ikka motoriseerimine ja ei mingit purjetamist, kahjuks. Seda vaatame siis, kui nuka taha jõuame. Gibraltar ise on kohaliku kandi ostuparadiis ja tax-free, seda läheme veel uudistama. Igal juhul kalju otsas küsiti 0,33 õlle eest 2,8 €, mis on ju ligilähedane Tallinna vanalinna õllehindadega. Ainult et siin saab selle eest San Migueli. Ühesõnaga elu on lill, Päike paistab, hakkame vaikselt keeduvähi värvi saavutama ja ees ootab OOKEAN!!! Uute kirjutamisteni, siis juba loodetavalt midagi ka Stella Marise purjetamisomadustest.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 09 Apr 2011 14:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 02 Mär 2010 02:37
Postitusi: 78
Asukoht: Tallinn
Seniks kuniks PriitV Stella Marise purjetamisomadustest veel kirjutanud pole, lisan siia oma märkused:

Esimene asi mis võrreldes väiksema Bavaria 44 Emily’ga teisiti tundub olevat, on see, et 50 jalasel käib genoa kokku rullimine oluliselt raskemini. Emilyl tõmbad käsitsi rulli kokku aga kui just ei soovi oma pärasoolt välja pressida, siis peab Stella Marisel selleks vintsi kasutama. Tugeva tuulega oleks hea seda lausa kahekesi teha, sest üks täistiir vintsil tõmbab ainult mõne sendimeetri purje kokku ja kui kiire on, siis kipub üksi jaks katkema.

Kuna groodi sisserullimine õnnestub vabalt ka käsitsi ning ainult tugeva tuulega on vaja mastivintsi kasutada, siis oleks nii suurel cruise’ril tegelikult parem, kui genoa asemel oleks isepautiv foka. Sellisel juhul poleks ka muret, et lapendav genoa mastist tehnikat alla tooks.

Vaatamata raskele kerele (14600kg) liigub Stella Maris purjede all väga kergelt ja eks oma kasu ole ka pikast veeliinist. Grüssunurk tundus sama olevat nagu Emilyl.

virko


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 11 Apr 2011 12:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 09 Mär 2004 17:02
Postitusi: 688
Asukoht: Kalamaja
Kahtlaselt vähe pilte ja veelvähem lubatud liikuvat pildimaterjali!?!

Tegelikult on ka juttu kahtlaselt vähe :wink:

Parimat soovides:

Üks kade tegelane

_________________
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "holy shit what a ride!" -autor tundmatu


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 11 Apr 2011 13:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Portimāo, Portugal kuuldel.
Öösel lõpetasime siis esimese pikema otsa, 188 miili Gibraltarist siia. Lahkumine Vahemerest oli kaunis, kahjuks varjutas Aafrika rannikut udu. Midagi me siiski nägime, on ju väin vaid 16 miili lai. Tuul, nagu ikka, oli kogu aeg otse silmaauku ja purjed heiskasime vaid mootorile abiks. Van on meid siiani ilusasti vastu võtnud, tuult on korra teinud -11 m/s ja nii suure jahi jaoks on seda just täpselt nii palju, et Ta hakkab sõitma.

Tegelikult on tegu jälle kord vabatuule purjekaga, mis krüssu väga ei taha. Suur genu ja lattideta groot ei ole just raceri purjestus. Eks annab tunda ka see, et tegu on tšarterjahiga hinna kõige odavamast otsast: purjede käsitlemine ei ole rullsüsteemidest sõltumata kerge ega lihtne. Genu annab temale mõeldud pisikese vintsiga rullida, kergem on minna vasakule halsile ja rullida suure genuvintsiga üle pisikese. Sama on ka groodiga manipuleerimine - tegelikult peaks 50-jalasel olema kajutilael elektrivintsid. See ei ole minu arvamus, seda tunnistavad ka Kapten ja reederidki. Üksi on nendega hakkama saada päris keerukas ja kui peal on näiteks naistest rentnikud, peab kaptenil kõvasti jõudu olema või madrus abiks.

Eile õhtul saime siiski ka natuke purjega sõita. 8 tuult ja 40 kraadi saab krüssus juba hakkama. 15 tonni kaalu küll, kuid laine võtab sellegi mõnikord kinni. Kuid kreeni on suhteliselt vähe, mis ongi ju selliste jahtide eesmärk.
Üleeile õhtul tuli meile vastu Gibraltaris ka üks Open60 jaht, kes osaleb Barcelona race'il, sponsor GAES. On ikka jurakad ja liiguvad kuradima kiiresti. Muidugi oli neil ka allatuult minek aga AIS andis neile 13+ sõlme kogu aeg.

Täna hommik algas meil kummikonna veeskamise ja kohaliku kalasadama elu vaatamisega. Nimelt tuleb mootoris õli vahetada aga meilmpole imupumpa. Seega näitas kohalik käega, et "seal roheliste traalide taga on mingid marine-poed". Olid aga pumpa küll mitte. Seevastu oli korralik briti härrasmehe firma, kes oli lahkelt nõus 40 tugriku eest asja ära tegema. Äsja saabuski Läti poiss seda tegema. Nii väike siis ongi maailm :) Kohalik kõrts sevastu oli kuradima kodune: äsja merelt tulnud kalurid istusid ja võtsid oma hommikust sarvikut. Temperament on muidugi pisut teine, kui meil, seega lärmi oli rohkem. Aga muu oli küll täpselt sama, mis suvalises Eesti rannaküla kõrtsus. Samas korralik espresso- kohv maksis vaid 0,50 €. Kaks toopi sisse, kohustuslik kohalik 0,33 õlle peale ja oli aeg pisut vaadata ka staapliplatse. Need on uhked: tundub, et paljud ümber palli sõitjad teevad Portimãos vahepealtuse, tõstavad jahid välja ja teevad talvise peatuse-hoolduse. Ju on siin selline tegevus odav sest meilegi pakuti jahi täispesu 60€ eest. Eks staapliplatsi kasutamine on siis sarnastes suurusjärkudes. Tagasitulles põikasime läbi veel ka traalide vahelt, ronisime kaile ja tahtsime värsket kala osta, kuid kapitalism pole siia vist jõudnud: ei nemad kaipealt otse ei müü! Tühja kah, püüame hoopis ise.

Nõuate liikuvat pilti: pole midagi filmida, siledat vett olete niisamagi näinud:) Ootame ikka korraliku ilma ära, usume, et ei jää seegi tulemata. Selleks korraks kõik, on aeg minna poetiirule, proviandi varud hakkavad otsa saama ja õlu lõppes juba eile päeval... Seda viga ei tohi ka enam korrata, palav on ja vedelikke kulub palju. Järgmine peatus on Lissabon, siis lahkuvad reederid pardalt ja olemegi omapead. Vastu ootame pardale Krabimari koos sõbraga.

Elu on lill ;) Tegelikult hoopis palm.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 57 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group