Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 142 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 18 Sept 2011 14:47 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
fiks pukspriit? tere hommikust ;-)

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 19 Sept 2011 08:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 27 Jaan 2006 17:15
Postitusi: 636
Asukoht: Meriküla
Endal ei õnnestunud Kuressaare üritusel kohal olla, kuna olin merel tööl sel ajal. Tagasisidet on vaid niipalju, et Marko esinemist kiideti. On veel materjale või kokkuvõtteid kuskil saadaval?

_________________
http://www.muinastuled.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 20 Sept 2011 08:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 829
Asukoht: Tallinn / Muhu
Smallcraft.ee lehel on uudise lõpus ka lingid materjalidele.
Kui palju neist küll sotti saab, kui ise kohal polnud, aga midagi ikka.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: pisike purjekas eestlasele - Craff 29.5
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Sept 2011 14:26 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 29 Jaan 2004 10:02
Postitusi: 72
Asukoht: Kuressaare
suwa kirjutas:
miskit huvitavat veel: Craff 29.5

Architecte: Frédéric Neuman
Dimensions
Longueur de coque 9.14 m
Long. de flottaison 8.92 m
Largeur max 3.23 m
Tirant d’eau racing 0.90m/2m
Tirant d’eau cruising 0.3m/2m
Voiles
GV racing 30m2
GV cruising 26.4m2
Solent Autovireur 19 m2
Génois 135% 29 m2
Spi 70 m2


Mu meelest senipostitatutest kõige lähemal.. ainult veidi väiksem vist võiks olla.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: pisike purjekas eestlasele - Craff 29.5
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Sept 2011 15:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
joanlafolle kirjutas:
suwa kirjutas:
miskit huvitavat veel: Craff 29.5


Mu meelest senipostitatutest kõige lähemal.. ainult veidi väiksem vist võiks olla.


Täiesti nõus, lisaks "lest" ehk käändkiil kaalub 1,2 tonni, mis on siiski omajagu raske detail rippumaks mingil "sõrmel". Pigem sobib nii suures mõõtkavas jahile, just Eesti oludesse, välja pakutud nn"racing" variant tõstetava bulbkiiluga (2.10 all ja 0.55 üleval asendis, lisandub ka gennakeri võimalus). Ja otse loomulikult sisemootoriga. Eestis ei ole tõusu/mõõna ja jahid ei pea "kõhupeal" seisma, 55 cm on aga piisav "olematu" süvis nii juraka jahiga ka väga väikestesse lahekestesse ja lautrikestesse minemiseks. Väga hea ankur koos väga pika otsa ja ankrupeliga on pigem vajalik. Ülestõsteks kas jõhkra ülekandega aeglane plokisüsteem või pigem 12V kiirem/mugavam "like-ATV-vints". Kiilušaht sobiks suurepäraselt kambüüsi salongist eraldama ja teeks lae masti survele veel tugevamaks kui niisama toru-pillers. Lisaks võisk olla ülestõstel 2 asendit (nagu on Lepatriinul võimalus vist -40cm süvist vähendada 2 meetri peale) - 1.50 peal, kus oleks veel roolilehed lõpuni sees ja kannataks vaikses tuules isegi purjetada ülimadalatesse lahtedesse sisse ja siis lõpuni üleval motoriseeritult randumiseks, kus roolilehed on vaid osaliselt all.
Beneteaul oli ju selline isend olemas, First 27.7 aga vist enam tootmises pole, vähemalt kodukalt ei näita.
Pilt siis lõigatud nende reklaam-pdf'ist.

Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Sept 2011 17:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kuna minu viimane purjetamiskogemus on seni jäänud teismeikka, siis pole ma antud teemal (rahvapurjekas) sõna võtnud. Mis aga ei tähenda, et ma selle üle mõelnud poleks. Tänase seisuga, kui raha teisejärguliseks jätta, saaks mind tõenäoliselt purjede alla mõni selline purjekas, millesse mahuks 4-5 inimest spartalikult magama ja mida oleks võimalik ilma kraana abita treilerdada. Seega siis svertpaat. Mulle isiklikult pole kärulubade olemasolu tõttu suurema treileri vedamine probleem, aga oletan, et üldiselt läheks rahvale paremini peale võimalus B-kat lubadega hakkama saada, ehk siis purjekas-treileri kogumass peaks jääma kuhugi pooleteise tonni kanti. Mingi köögilaadne nurk oleks otse loomulikult tore ja naispere nõudmisteks on kindlasti tualett, mille olemasolu mullegi meeldib, et poleks vaja üle parda või ämbrisse asja õiendada.

Mis puudutab võistlemist, siis see on kas teise- või lausa kolmandajärguline. Võistlemisest just ei keeldu, aga oma seniseid käitumis- ja elustiiliharjumusi silmas pidades teeksin seda heal juhul ehk kord aastas.

Selline siis minu flirt mõttega "mis mind purjede alla saaks". Kuid, nagu peetakse rahvaautoks nii VW Polo, Golfi kui ka Passatit, võiks/peaks "rahvapurjekast" olema ka ehk paar eri modifikatsiooni. Üks selline, millega oleks vajadusel võimalik ka üksi sõita, mida saab kerge vaevaga samuti üksi treilerdada ja B-kat lubadega vedada. Teine, mida saab kah treilerdada, kuid suuruse tõttu eeldaks see ehk kahekesi majandamist ja kärulubasid. Kolmas siis selline, mis seisab kevadest sügiseni sadamas ja tõstetakse talveks kas staapliplatsile või veetakse mingi transpordiga koduõue. Sisustus jms läheb juba lisavarustuse peatüki alla, mis on liiga individuaalne küsimus, et sel teemal mingite müstiliste "laiade masside" nimel sõna võtta. Kuna oletan, et kõik purjekad on oma ujuvuselt ja käiguomadustelt paremad, kui purjestatud koormaalus, siis minu arusaama kohaselt saab tahtmise olemasolu korral nende kõigiga ka võistelda. Asjaolu, et võidusõiduks kõlbab sisuliselt mis iganes alus, tõetab ilmekalt tünnisõidu populaarsus. http://toru.ee/view/f6ee99a37101

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Sept 2011 18:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2558
Asukoht: Tallinn
rekkamees kirjutas:
Tänase seisuga, kui raha teisejärguliseks jätta, saaks mind tõenäoliselt purjede alla mõni selline purjekas, millesse mahuks 4-5 inimest spartalikult magama ja mida oleks võimalik ilma kraana abita treilerdada.


Ja sellega jõuame jälle ringiga tagasi MacGregori juurde?
:twisted:

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Sept 2011 18:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Aug 2004 14:33
Postitusi: 177
Asukoht: Saaremaa
Seminari materjalid on üleval
http://smallcraft.ee/?p=257
On küll inglismanni keelne see lehekülg , aga edasi materjalid maakeeli.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Sept 2011 20:25 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 29 Jaan 2004 10:02
Postitusi: 72
Asukoht: Kuressaare
Seminaril tuli ka välja, et treilerdatavus on ikkagi äärmiselt oluline, kui tahetakse laia sihtgruppi hoida. Samas tuli (meie grupi) laevatootjatelt väide, et pole kuigi raske teha ühe kere baasil treilerdatav ja mitte-treilerdatav, võib-olla oskab mõni laevaprojekteerija seda väidet kommenteerida.

Palju käis läbi ka moodulite mõte. Et teeks mingi kesta valmis ja siis igaüks ostab lisavarustuse (köök, wc) vastavalt vajadusele või rahakotile või täiendab aja jooksul :D Või ehitab ise. Aga see värk ei tohiks liiga keeruliseks minna, muidu ei hakka see toimima.. ehk tuleb paberil proovida.

Kindlasti on kõik võimalik, aga minu jaoks jääb kõige rohkem rippuma ikkagi see küsimus, milleks meil seda purjekat praegu vaja on (kusjuures ma ei väida, et tuleviku tarbeks selle üle mõtelda ei võiks). Siin teemas sai korduvalt mainitud puudujääke merekultuuri arendamise osas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Sept 2011 20:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 22 Juul 2008 20:40
Postitusi: 238
Asukoht: Saaremaa
rekkamees kirjutas:
Tänase seisuga, kui raha teisejärguliseks jätta, saaks mind tõenäoliselt purjede alla mõni selline purjekas, millesse mahuks 4-5 inimest spartalikult magama ja mida oleks võimalik ilma kraana abita treilerdada. Seega siis svertpaat. Mulle isiklikult pole kärulubade olemasolu tõttu suurema treileri vedamine probleem, aga oletan, et üldiselt läheks rahvale paremini peale võimalus B-kat lubadega hakkama saada, ehk siis purjekas-treileri kogumass peaks jääma kuhugi pooleteise tonni kanti. Mingi köögilaadne nurk oleks otse loomulikult tore ja naispere nõudmisteks on kindlasti tualett.


Sellised olid kõik kolm töötoas aretatud purjekaideed. B-kati lubadega treilerdatav, tualeti ja köögi kerge lisamisvõimalusega. Vajadusel peaks kannatama ka võidu sõita ja kui on väiksemamõõdilisem meeskond, siis peaks oma viis inimest magama mahtuma.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Sept 2011 21:10 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 29 Jaan 2004 10:02
Postitusi: 72
Asukoht: Kuressaare
Mul jäi nats küsitavaks, kas 5 ikka mahub magama, aga ilmselt siin ongi kompromisside ja vajaduste küsimus.. viskad vetsu ja köögi välja :D Selle koha pealt tuleks väike uuring teha.

Ahjaa, lubati ka konkurss korraldada projekti leidmiseks. Kui keegi plaanib osa võtta, siis ma tahaks kampa lüüa! Disainiprotsess on tuttav ja sisearhitekti-teadmised-oskused kuluvad ka kindlasti ära, kuivõrd antud projekti olulisus seisnebki jahi sisus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Sept 2011 21:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
viiking kirjutas:
Seminari materjalid on üleval
http://smallcraft.ee/?p=257
On küll inglismanni keelne see lehekülg , aga edasi materjalid maakeeli.

Kohe kahju, et ei saanud Saaremaale. Vähemalt materjalide põhjal oli ülipõnev arutelu. Eriti põnev oli selle ettekande materjal, seda just graafikute osas. Äkki õnnestub mõnda graafikut lähitulevikus pisutki muuta: suur (kaugelt üle 50 jala), lai, mitu masti, rauast jne ;) Kurb on aga see, et alumiinium materjalina pole purjekate juures üldse sisse pääsenud ja Mark "keeldub" ka sellest materjalist skäärikruiserit toomast (ehitamisest tasu unistadagi, mis Eesti lipu alla saaks?). SA SAK peaks ühte oma osalist korrale kutsuma ;)

Aga väga põnev on Tanel Kukk ja Tema "Vaal 6,5" ideeprojekt. Disain 5+, eriti vinge on küljejoon koos illuminaatoriga, aga paar kogemuslikku või "ajalooliselt" välja kujunenud "must be" märkust teeks juurde. Loodame, et Tanel loeb või vähemalt saab teada ja siis mõtleb paarile nüansile. Mõned on siis väga isiklikud kogemuslikud tähelepanekud ja teised loetud/uuritud muu ilma kogemused.

1. Unustage ära "ilma ahterstaagita" lahendus klassikalise bermuudapurjestusega jahil, kus masti (nagu kõige muugi) esmaeeldus on kergus tõsteks/langetuseks/transpordiks, läbi selle võimalik odavus ja kõigest selelst kokku odav peenike alumast. Ei oleks esimene ega jääks viimaseks, kus esimene omanike poolne edasiarendus ja hiljem tootjapoolne "Mark II" on just ahterstaak! Albin 57 on juba räägitud, täpselt sama saatus tabas ka Skippi 6.50't, mis on vägagi "Vaalaga" sarnane oma mõttelt ja nii mõneltki lahenduselt ;)

2. Korralik mahukas ja isetühjenev ankruboks vööri. Täiesti vabalt võib näpistada sisemahtu peaaegu kasutuskõlbmatu kitsas vööris.

3. Kokpit küll isetühjenev aga otsevooluga läbi ahtripeegli. Ma ei oskagi sdeak uidagi nimetada, "jagatud" ahtripeegel vms ehk keskel tugev roolikinnitus ja selelst kahel pool "augud". See puhtalt Julia pealt kogemus, mind natuke "häirivad" kaks torudega tühjendust, mis kipuvad ummistuma. Ja ka isetühjenemine aga ka lihtlabane pesemine on parem. Lisaks tekib nii aste ilma suhteliselt kalli redeli installita, kuskohast madalas vees on jube mõnus peale ronida.

4. Kuna täpset mõõtkava ei ole, siis mina soovitaks igal juhul püüda teha kokpiti pink vähemalt 185 cm pikk ja nii lai, et seal oleks pereisal mugav magamiskotiga magada. 6,5-meetrisesse peaks 3X ~2meetrit ära mahtuma. Komingsi serv on niigi väga viimasepealt lahendatud, just täpselt selline kumer, mis ei sooniks reisi ja kuhu taha kreenis tagument kenasti istub. Ja ka roostevabast torust kallutusreeling on ideaalne (ei tea küll miks ma nii arvan :D ) aga see peab olema jube täpselt kõrguses välja mõeldud. Seda saab tõesti lihtsate vahenditega pehmendada (saab ka lisavarustusena eraldi toota, mööblifirmasid on piisavalt, kes Eestis mootorpaatide mass-sisusid teevad).

5. Kuna projekt on selgelt fokajaht, siis ei ole juba mudelina ja hiljem vormina sinna kohe isepautiva kelgu kaartee vormida. Saab -1 soot kokpitis ja sellevõrra veel lihtsam käsitsemine. Teise asjana peaks kohe eos läbi mõtlema gennakeri lahenduse kasvõi otse vormist koos tekiga tuleva pukspriidi näol. Seda ei ole ei raske ega kallis kohe vormis piisavalt tugevdada, sest treilerjahil peab igal juhul vööriteravikul olema ka vintsimise aas ja sinna kinnitada jupike vaierit on olematu probleem. Vägev/edev on küll liugpukspriit aga odavusest ja ruumikasutuselt on see selgelt overkill.

6. Järra ära kallis ja keeruline liugluuk kajutilael ja asendada see hoopis Go Five'l nähtud pehme "luugiga". Madis16 võiks "Konna" omast ilusad pildid teha. Lisaks teeks ma luugi augu liipalju laia ja isegi pika, et kõrge sprayhood'i-laadse (jälle lisavarustus, kes tahab osta või ise teha) katte all saaks vähemalt naisterahvas püsti asendis ja vihma eest kaitstult süüa teha. Samas töötaks see siis ka sõites sprayhoodina. Ehk peaaegu kogu pildilt nähtav kajutilae pealne valge osa oleks lahtine, ainult serv liigiga, kuhu läheb sisse pehme kate.

7. Igal juhul peab olema kasvõi lisana avatav klaasiga laeluuk (ehk koht sellele) aga "must be" peaks olema kas "seanina" või solar-ventilaator. Ventileerimine on nii väikeses plastjahis ülioluline, eriti veel, kui seal ka magada tahta. Lisaks ei tee paha odavate veekindlate plastist luuk-korkide kasutamine. Julial on neid 3 tk + vööriluuk ja saab täiesti tuuletõmbe tekitada ilma vihmavett sisse laskmata. Üliolulised ja kasutusel just öiste magamiste ajal aga ka niisama seistes.

8. Ja viimane, kuid lisaks ahterstaagile olulisim asi: T-bulb unusta ära! Eesti "vedelatel heinamaadel" korjab see KÕIK "sita" enda taha, rääkimata võimalusest igavesti mõnes ujuvas võrgus kinni olla. Roolilehe saab üles käänata ja ära puhastada, mida Sa aga teed kiiluga keset merd? Ainult kumera esiotsa ja tahapoole ulatuva pulbaga lahendus on optsioon. Jällegi vaata seda pilti ja mõtle hästi kaugele ette...

Need oleks siis minu tähelepanekud ja soovitused. Kogu lõplik ergonoomika saab ju paika alles siis, kui teha teki mudelit, sama ka seesmise mooduliga. Istud, pikutad, vaatad kuidas kuhugi ulatad, on ka need kogemused ju olemas 8) Põhimõõdud ja üldplaan on ees, lõplikud milli- ja sentimeetrid saavad paika ikka puhta tagumiku(tunde) järgi. Vaid ja ainult hüdrodünaamilist kere saab ilma "tagumikuta" teha, sestap vaid 3-D lõikuriga 3-D animatsiooni põhjalt ideaalilähedast teki- ja sisemooduli mudelit/vormi ei saa.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Sept 2011 08:30 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 29 Jaan 2004 10:02
Postitusi: 72
Asukoht: Kuressaare
PriitV kirjutas:
Aga väga põnev on Tanel Kukk ja Tema "Vaal 6,5" ideeprojekt. Disain 5+, eriti vinge on küljejoon koos illuminaatoriga, aga paar kogemuslikku või "ajalooliselt" välja kujunenud "must be" märkust teeks juurde. Loodame, et Tanel loeb või vähemalt saab teada ja siis mõtleb paarile nüansile. Mõned on siis väga isiklikud kogemuslikud tähelepanekud ja teised loetud/uuritud muu ilma kogemused.


Noh, arvamusi on erinevaid. Minu meelest 5+ ideede eest (modulaarsus jms), aga välimust peaks küll veel kõvasti tuunima, et asi müüks. Aga muidu jah, täiesti võiks edasi arendada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Sept 2011 10:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
lugesin kogu teema läbi. Laias laastus on ju jõutud selle arutluse tulemusel rahvapurjekani välja, mille märksõnad oleks odav, lihtne, treilerdatav ja erinevas modifikatsioonis.

Tegelikult sellise päeva- perepurjekana on Pakri Sail mulle väfgagi meeldinud- samas tunnistan, et kinnise ala puudumine matkamiseks on selle miinuseks- seega peaks olema väike funktsionaalne kokpit.

KB hakkas silma prantslaste Lanaverre L 17 http://kuldnebors.ee/search/veesoidukid/jahid-ja-purjekad/lanaverre-l17-80/search.mec?pob_post_id=9049263&pob_action=show_post&pob_cat_id=10720&pob_browser_offset=0&pob_view_language_id=et

Mulle tundub, et midagi sarnast võiks olla kontseptsiooni aluseks- Lanaverre toodeti ka mitmes erinevas versioonis, mis võimaldas ka erinevaid lahendusi. Iseasi kuidas selline alus meie merele sobib- selles osas ei oska kaasa rääkida. Küll aga on kõik muu meie olematu infra juures vägagi sobiv.

antud aluse mõõtudest ja prantsuskeele oskajatele lugemist: http://www.groupe-k.info/DOC510.pdf

ja siin veel 1 rahvapurjekaks sobiv alus : http://www.nauticaltrek.com/2350-avis-sur-blue-djinn


Viimati muutis Tauri, Neljapäev, 22 Sept 2011 11:58, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Sept 2011 10:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2558
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:
1. Unustage ära "ilma ahterstaagita" lahendus klassikalise bermuudapurjestusega jahil, kus masti (nagu kõige muugi) esmaeeldus on kergus tõsteks/langetuseks/transpordiks, läbi selle võimalik odavus ja kõigest selelst kokku odav peenike alumast. Ei oleks esimene ega jääks viimaseks, kus esimene omanike poolne edasiarendus ja hiljem tootjapoolne "Mark II" on just ahterstaak!


Vaadates MacGregorit (jälle :oops: ), saab kenasti ilma ahterstaagita. Mast pole just ka mitte üleliia raske, pigem selline vedelapoolne. Krüssus sõites asendab ahterstaaki kenasti groot+soot, mis siis niikuinii pingule tõmmatud. OK, võidu sõitmise seisukohast võiks vöörstaak muidugi vähem läbi painduda, aga me ei räägi siin raceritest, onju?

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 142 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group