Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 129 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Jälle kord mõnede kipperlastega pisikesele meretiirule...
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Nov 2011 13:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Kevadisest Stella Marise ära toomisest on piisavalt palju aega möödas, et on õige aeg jälle kord suund Hispaaniale võtta ja sealt suur jaht ära tuua. Stardipaik on Sant Carles de la Ràpita, mis asub Barcelona ja Valencia vahel.
Põhimeeskond, kes peaks eelduste kohaselt algusest lõpuni ürituse läbi tegema koosneb neljast mehest: Kapten Sergei, Peterburgi/Paldiski mees (sõitnud tüürina Krusenstern, Mir), madrused Haapsalu/Tallinna mees Aare (Maxi77), Klooga-Ranna/Lohusalu mees Hannes (B31 Mk.I) ja Nõmme/Noarootsi mees Priit (Micro). Lisaks jahi omanik Sergei mingis suuremas mahus ajast ja kindlasti vahepeal veel keegi.

Tegu siis väga suure ja uhke raudkerelise luksusketšiga mudelinimega Bermuda 555. Kuna jaht on "teatud põhjustel" mõned ajad seisnud liikumatult kai ääres, siis tuleb meil kõigepealt alus merekõlbulikuks teha, saada luba merele minekuks ja alles siis sõitma hakata. Et jahti ette valmistada ning hädavajadusest tingitult ka mööda kohalikke merepoode käia, läheme autoga sinna, kaasas vajalik kola.

Kindlasti hakkan kajastama seda, mis toimub ja kuidas edeneb, kipperisse kindlasti mulle omasel moel. Aga kokkulepe on ka Madis16'ga kindlasti pisut "kultuursema" elik nuditud väljendus- ja sõnakasutusega lugudeks Merepood.ee lehele. Ehk seal saab olema põhilugu koos piltidega.
Jaht ise peaks olema aastast 2003 ja nägi parematel päevadel välja selline. Karta on, et praegu ta nii kaunis pole aga eks tuleb ta umbes samasuguseks taastada lõputu nükimise ja puhastamisega. Tehnika osast hetkel täpset ülevaadet ei ole, kõik peaks olemas olema aga... Sama kehtib ka purjede ja muu a'la päästeparv kohta.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Väline kokpit, soojal ajal kindlasti lemmikkoht.
Pilt
Ja siis oodatav LEMMIKpaik jahis praeguses kliimas - soe roolimaja!
Pilt

Esimesed reisikirjeldused tulevad siis 3600 km pikkuselt teekonnalt läbi Euroopa ja kindlasti pildid kohale jõudes täpselt sellest olukorrast, millesse me "sukeldume". Absoluutselt esimene töö/poeskäik on teada: uued akud, et saada mingigi eluvaim jahti sisse. Elu peab huvitav olema... ja ega me ju veel ei tea, kuhumaani me saame tulla. On see Noblessner või jääme kuhugi kevadet ootama.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Viimati muutis PriitV, Pühapäev, 06 Nov 2011 11:09, muudetud 3 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Nov 2011 15:55 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 755
Asukoht: Muhu
Piltidega miski kala? Mul ei näita!?
Edit: nüüd korras


Viimati muutis AndresR, Laupäev, 05 Nov 2011 20:29, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Nov 2011 18:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 06 Mär 2008 22:34
Postitusi: 719
Asukoht: Pirita - Lahetaguse Rannaküla (Saaremaa)
Väga kena alus :wink: Sellisega võiks ümber palligi seilata.

_________________
Mere vastu ei saa! No mitte kuidagi!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Nov 2011 09:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Eile õhtul sai pözoo vagun põrandast kuhjani katusel kola täis laotud, kohe läheb järgmine seiklus lahti. Poest veel suur hunnik pudrumaterjali kaasa (ainus toode peale musta leiva, mida enamus mandri-öirooplaseid ei tunne) ja soojema kliima poole tuld. Vaatab, kuskohas seisame ja äkki saame ka mõnele wifi-alale ligi aga 2-3 päeva läheb nüüd siis aega. Olge siis mõnusad!

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Nov 2011 10:24 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 16 Dets 2010 09:58
Postitusi: 123
tundub väga huvitav ettevõtmine.

_________________
www.boatworld.ee
www.watersport.ee
www.tallinnsar.ee
56157755


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Nov 2011 12:29 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 11:45
Postitusi: 462
Usun et teil saab seal põnev olema, aga noh elu peabki seiklus olema :)
Igatahes ootan värvikaid postitusi ja pilte!

_________________
http://www.sailing.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Nov 2011 21:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Hola!

Sant Carles de la Rapita kuuldel! Temperatuur 20 ja rohkem, tuli kohe lühikesed püksid välja koukida ;) Vastik nagu ma olen...
Pilt

Peale 3600 km läbimist jõudsime siia kohale neljapäeva varahommikul. Kuid sõit siis ise oli ka tore ehk sellest alustamegi!
Ühesõnaga toppisime esmaspäeva lõunaks Peugeot 406 vaguni nii meeletus koguses kola täis, et ma usun pole keegi enne sellesse autosse vastavat kuhja ära pakkinud. Aga hakkama saime ja suutsime nii teha, et saime isegi sõidu ajal joogid pakkide vahelt kätte.
Pilt

Kuni Poolani on kõik tavaline, Poola ise suur ja meeletus arengus just teedevõrgu ehitamise poolelt. Pole ju palju aastaid möödas, kui käisime Lodzis messil, seekord läks otsetee ka sealt mööda. Aga teed on kõik tundmatuseni muutunud. Saab olema vägev sest tõesti see rekkade hulk, mis Poolat läbib, on uskumatu... Poolast sõitsin mina öösel läbi, oli udu aga teed päris head ning kiirus üleval. Söögipeatuse tegime Wroclawi linnas suures kaubanduskeskuses. Nii ja naa, süüa saab ja hinnatase on u. Eesti.

Siis algas kuulus Saksamaa autobahnidel kihutamine, kõige võimsam 2,3 turbodiisel sportversioonina oli ikka abiks küll sellise koorma juures aga midagi pole teha, vanad vist aga üksmeelselt leidsime, et piiramatu kiirus on saatanast! Tegelikult oli kogu siiasõidu kõige vastikum just Saksamaa kiirteed, kus on läbi ööpäeva metsik liiklus ja arutult kihutavad tobedikud. Totaalne BS on seal sõita. Kuna panime jutiga, siis teisipäeva õhtul ei viitsinud me enam edasi pressida ja väsinuna 200'ga kihutavatest rahvaautodest a'la kolhv ja passat pöörasime sisse kaunisse linna nimega Freiburg im Breisgau ja leidsime sealt toreda eheda saksa lõvi-nimelise hotellikese. Ööbimine 3 meest koos hommikusaiakestega kokku 85 eurot, mis pole üldse kallis hind. Hommikul mõnusalt voodis maganutena kihutasime siis viimase osa teekonnast läbi Prantsusmaa ja jupikese Hispaaniat.

Prantsusmaa: keelt nad ei oska ja kuradi kallis on ka see maa aga vaat nende tasulised kiirteed on ikka SIGAmõnusad! Lubatud ilusa ilmaga 130, vihmaga 110 aga tegelikult sõidetakse rahulikult 140-150. Meie olime korralikud ja sõitsime lubatu piires aga liiklustihedus olematu Saksamaaga võrreldes ehk kiiresti sõitmine on puhas nauding! Väga mõnus, lisaks on tasuliste teede äärsed puhkepaigad absoluutselt viimasepeal! Midagi sarnast meie RMK puhkekohtadega... ainult et ülimoodne LED-valgustus, värvitud valubetoon, korralikud potid, kraanikausid jne, mitte nagu Saksamaa roostevabad õudused. Aga kogu Prantsusmaa läbimise hind - ~90 eurot on küll kallis. Nagu ka kõik muu. Aga küll me sinna teistpidi millalgi tagasi jõuame. Sõime vahepeal siis Montpellieri linnas uues uhkes 2009 avatud katusega ostuparadiisis nimega Odysseum, vanas heas ameerikalikus Tommy's Dineris. Kokku 48,5 tugrikut tõsine kõhutäis kolmele suurele mehele. Kallis, odav, normaalne? Odysseum ise jättis ka väga hea mulje aga nemad saavad endale katuseta Viru Keskust kliima poolelt lubada. Lisaks on prantslastel kõige paha kõrval ka paar head omadust (purjetamisest on juba ennegi juttu olnud), millede hulka kuulub raudselt hea (disaini)maitse. Vaatad meie rõvepeldikuid a'la Tallinna Ülikool ehk Tartu Kaubamaja, eranditult kõik Eesti ostukeskused etc ja saad aru, et loll matsirahvas selliste rõveduste tellijana ikka ei kuulu vanasse Euroopasse... Odav ja rõve vs kallis ja elegantne või huvitava ideega.

Siis Hispaania. Too euroroad on jätk Prantsusmaalt tulevale ja ka siin küsitakse selle eest raha. Ainult et u. poole vähem per kilomeeter. Meie aga ei viitsinud lõpuni kiirteed uhada ja keerasime sisse Tarragonasse, vaatasime öist Vahemerd ja kihutasime siis mööda kurvilisi "külaveheteesid" siia kohale. Paar tundi "magasime" autos ja hommikul 9.00 oli sadamakapten kohal. Saime siis lõpuks laevale ligi ja no enam-vähem see, mida ootasime. Seisnud mitu aastat aresti all, "otse sõidust" tulnud (tõesti, mehed viidi pealt otse trellide taha, isegi joomiskõlbulik, ainult aasta tagasi aegunud Heineken ja pool pudelit dzinni ootas meid :D ), seega sammaldunud ja teoorias peaks olema sõidukõlbulik, tegelikkus aga on pisut hullem.
Pilt

Ühesõnaga avastasime, et arvatud 6 aku asemel on neid tervelt 11 tk!!!, siis on palju elektrist ja torustikest suhteliselt suvaliselt tehtud aga õnneks on olemas jahis korralik dokumentatsioon. Seega tegeleme hetkel laeva ellu äratamisega, et esmaspäev-teisipäev saaks minna nööri otsas kuivdokki põhjatöid tegema. Jaht ise on muidugi sigasuur, kajuteid 6 + lootsmani kubrik. Tundub, et esimene omanik ja ehitaja austraalane plaanis sellega pallitiiru teha vms, sest jahil on peal tõesti kõik vajalik veemagestajast 4-süsteemse (12, 24, 110 ja 220 volti) elektrini. Kui me ta nüüd tõesti sõitma saame, peaks nautimist kuhjaga olema. Praegu on aga töö. töö ja veelkord töö.
PILDISEERIA koos pildiallkirjadega leiate siit, ei viitsi palju pilte rõhutatult välja tuua.

Ahjah, kohalik marina, kuskohast ma praegu kirjutan, on jällegi tuliuuus ja väga uhke. Üks ilusamaid, mida see aasta on õnnestunud kohata. Kohti u. 1000 ja hästi palju on siin britte oma alustega, lällavad siin kõrval baaris praegu. Ja õlu ning söök üldiselt on ikka veel poes sigaodav, hetkel joon januks näiteks 24 eurosenti maksnud Lagerit ja eile kolme mehe mitme päeva söögikott koos karbi õllega maksis 29 tugrikut... Ehk elu on jälle lill aga nüüd lähen sukeldun jälle jahi põranda alla sitatorustikku üle vaatama ja homme valges jätkan survekaga samblaeemaldust. Aare ja Hannes, kui elektriala mehed, tegelevad juhtmerägastikus elu otsimisega edasi.
Pilt

PS: 0.7L hästi maitsev valge viin maksab 3,60...

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Viimati muutis PriitV, Laupäev, 12 Nov 2011 03:13, muudetud 4 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Nov 2011 01:10 
Eemal

Liitunud: Reede, 03 Apr 2009 21:25
Postitusi: 18
Asukoht: Haapsalu
tkala kirjutas:
tundub väga huvitav ettevõtmine.

Seda kindlasti.Nagu TOP GEAR-i stsenaarium aga ´´merestiilis´´.Priidu jutust ei saanusd aru millal siia jõutakse.Kas vajatakse ka jäämurdja abi jne.
Kuidas see Peugeot eestisse tuuakse :D .


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Nov 2011 08:29 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Millega need eelmised mehed/omanik siis hakkama said, et otse kinnimajja viidi? Kariibid, Atlandi ületamine ja ülikiire pogristamine viivad vägisi mõtte kallihinnalisele ninapuudrile.....


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Nov 2011 18:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 433
Vägev!
Pesukott vintsige mõne tõsisema valliga pardale, ruumi paistab olevat. Ja kui juhtub suure mere peal tulema väga raju ilm, on hea teada, et alati saab lasti vähendada....
Aga edu teile ja hoia meid ikka kursis tegemistega


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Nov 2011 01:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Nii, jälle päevake edasi läinud, edasi on läinud ka jahi ettevalmistus. Mina sain teki puhastatud, "elektrikud" möllasid lõpmata näiva probleemidepuntraga aga mingile maale me siiski jõudsime. Vähemalt selle maani et viskasime välja 4 180Ah keevat akut, mis meid oma happegaasidega mürgitasid ja saime kohe elektrit juurde :D Nimelt ei tahtnud kaldavoolult suur laadija üldse mitte tulikuumasid keedupotte "omaks võtta" ja nii oli enamus süteemist püsivalt kas alatoidetud või üldse töövõimetu. Lisaks kaevus Hannes sügavuti peenelektri hingeelusse, mille tulemusena manati õhtuhakul digitaalsele mootoripaneelile roolimajas nii mõnedki näitajad. Näiteks Iveco-katla töötunnid praeguseni on 4494. Mingi elu tekkis ka kokpiti roolipjedestaali sisse jne. Ehk reanimeerimine annab vaikselt tulemusi.
Puhas tekk: Pilt
Ja siis elumärgid lülititepaneelis:
Pilt

Näiteks on meil juba kraanides kaldavesi nind elektrilised sitapotid löövad räige urina saatel fekaalid merre, kui seda kasutada. Meil pole vaja, nagu mainitud, on kohalik marina täiesti viimasepeal, sest meie (ehk kõigi kaikoha/pääsukaardi omanike) kasutada on tahtmisel ka ujumisbassein koos basseini/telekamajaga. Vee saime sisse imelihtsalt, milleni jõudmine võttis aga aega: tekipesu kiirliitmikule trassivesi taha, kraan lahti ja voilaa! Elektriline pump hoiab ära veetanki täitmise ja aastatega solgistunud vee sattumise torustikku (see hull puhastustöö seisab veel ees) ja kõigist neljas kraanist tuleb tarbimiskõlbulik H2O. Loomulikult otse juua seda ei kannata, igaks juhuks, sest räägitagu mida iganes või näidaku mistahes absurdne eurostati uuring Eesti kraanvee "halba" kvaliteeti (sama asutise uuring väitis ju mõni kuu tagasi kreeklased juroopa töökaimad tegelased olevat...), siis vähemalt minu kodus Nõmmel tuleb 70-110 meetri sügavuselt "puhast kulda" võrrelduna siinse regiooni trassiveega.

Aga öösel naudime lamepea poisutite ehk gray mulletite möllamist akvatooriumis. Nagu kevadiselgi reisil, siis kohalikud ei julge sadamakalu süüa. Aga meie, endised nõukogude inimesed, kes me oleme Stepi vorstil jms üles kasvanud pluss Läänemeri-kodumeri, mis on Araali ja Kaspia järel maailma reostatuim veekeskkond, ja me oleme ikka elus, siis mingil hetkel me ile "ära teeme". Kaua võib...
Pilt

Päeval aga kuulasin mingi kohaliku külagonka stardipauke ja kas 16 või 17 alust osales paaritunnisel sõidul. Kuna siin on palju britte, siis usun, et oli "rahvusvaheline" võidusõit :D Meie ülekai-naabrid on šotlased X-55'ga, käisid just kahepäevasel tiirul peale kahte kuud kai ääres seismist. Siin kasvab ikka sellise tempoga, et nende lappe-propeller ei avanenud ja kapteni naine läks akvalangiga ankru peal olles seda alla puhastama. Tulivad täna siis tagasi ja naine läks kilekoti ja nööriga alla propat kinni katma! Keremürk toimib aga mingi eriti kallis kahekomponentne metallide mürk mitte.
Tesipäeval peaksime meie dokki saama, siis saab näha, mis korall-riff meile põhja alla on kasvanud. Igal juhul sõuvõll ringi ei käi... ja ka kambüüsi vee väljavool on selgelt kinni kasvanud. Side lõpp koos mõne uue pildiga albumis.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Nov 2011 22:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Eilne päev ehk siis laupäeva õhtu ei möödunud tühja :D Teised olid juba magama läinud, mina veel koperdasin, nautisin sumedat süveööd ja täiskuud džinntooniku seltsis, püüdsin pimedas välguga kalu pildistada ning Mugil cephaluste hullunud plädistamist kasvõi audiona kaamerapeale saada.
Siis saabusid linnapealt tagasi ülekai naabrid, briti/šoti/iiri segaseltskond X-55' pealt ja inimesed vanuses 50-70 panid sellise peo püsti, et hull kohe. Ma siis vaikselt meie pardalt filmisin puhtalt audio pärast (ja olin sunnitud kajutiluugid sulgema, et norisevad mehed toas üles ei ärkaks) ja nautisin rõõmsate keskealiste elunautimist. Kurat, eestlane olla on küll uhke ja hää aga meie rahvalaulud, elmari-raadio jms tuleks küll kas just ära keelata aga vähegi elujaatavad inimesed peaks sellisest soigumisest "alleaa-alleaa, kubjas peksis küüni taga" võimalikult kaugele hoidma!
Kuna me olime ennegi mitmed korrad juttu puhunud, "sattus" nende britist Kapten mulle peale ja vastuvaidlemist sallimata kupatas ka minu oma jahti.

Ühesõnaga... väsisime me ära u. kell 4 hommikul ;) Ja ma tõesti ei teadnud, et ma kerge gini aurude all suhteliselt vabalt inglishit räägin, mille kohta kodanikud ka vastava märkuse tegid. Muidu muudkui mõtle sõnade peale, mökk-mökk, aga siis avastasin ka ise, et lobisesime täiesti sundimatult purjetamisest poliitikani. Muuhulgas "müüsin" neile maha oma idee Euroopa tiirust mööda sisevesi. Lõime aga kaardid lahti ja neil hakkas asi kohe vägagi huvi pakkuma! Tuli välja, et ka haritud ning teatud elukogemusega mitte kõige vaesemate inglise kodanike haritus on ikka kuradi lünklik! Seega täitsin nende hariduslikke lünkasid geograafiast, Venemaast, Eesti vabanemisest ja suhetest Inglismaaga etc. Täna läksid nad mägedesse matkama ja lubasid vähe hõredamas õhus (kus kasvavad ju ilusad valged pikad inimesed hääde ideedega, nagu näiteks Austria alpides ;) ) asja üle mõelda... Aga seniks jätkavad nad vaikselt oma pallitiiru, mida alustasid juba aastaid tagasi Beneteau 47.7'ga, mille nad Austraalias maha müüsid (polevat ikka piisavalt hea ega piisavalt kiire jaht!), lendasid Euroopasse tagasi ja ostsid Portost Hispaania mingite sinivereliste kaadrile kaks aastat kuulunud "iksi" ära. Mootoril olevat olnud paarkümmend töötundi, gensetil null jne! Installisid veemagestaja ja veel nipet-näpet pikkade otsade sõitmiseks ning jätkavad siis tiiru. Talvituvad siin, kevadel vaatavad edasi. Vaat see on ELU!

X-55 on muidugi ikka megakõva alus! Olgu, et klassikalise ehitusega, mis mulle isiklikult selliseks otstarbeks ei meeldi, küll mõnusa lühema otsa kruiser-reisserina, aga purjekana üldises plaanis imeline. Juba kolme paari saalingutega kõrge mast, mis kannab 93+92+231 ruutu lappe on aukartust äratav. Rääkimata sisu ja üldise ehituse kvaliteedist. Mida aga kapten-omanik ütles, et olgu "raud" kuitahes kvaliteetne, "näkku paneb" mistahes kvaliteetjahil "hiinlaste" valmistatav mistahes brändinguga elektroonika ehk see, mida jahiehitaja ise ei tee. Elektroonikat on uutes jahtide meeletult ja see kurat ei pidavat ikka mõnikord toimima.

OK, video kah, näha pole suurt midagi, KUULATA tuleb ja mõelda, mida Eesti sellises vanuses inimesed üldjuhul öösel kell 2-3 teevad.... soki kudumine oleks isegi hea tulemus!


Tänane päev kulus hommikul öisest suhtlemismöllust taastumiseks ja pesupesemiseks. No ei kannata ikka nende koimadratsite katetega magada! Seega võtsime katted maha + veel kotitäis eraldi pealekäivaid katteid ja läksin neid pesema. Siis pildistasin kohalikku marinat, millest panin ka pildid albumisse. Õhtuhämaruses tegin tiiru jala linnale peale, igavene mõnus kergelt unine väikelinnake. Leidsin lõpuks üles ka iga linnaga kaasas käiva must be kebabiputka ja lubasin omale ühe tõsiselt suure ja väga maitsva 4-eurose rulli koos Estrella Dammiga...
Praegu istun siin captains-baaris, kus on kiire wifi (tuleb öelda, et ka kaide peal on korralik wifi igati olemas aga raudlaevas sees pole kiirus just suurem asi ja minu rüpperaali kaart ka pole esimese värskusastmega) ja juurdlen asja üle, kas minna basseini ujuma või mitte... või võtta must "americano" 1.20 või õlu 1.50'ne eest.

Homme peaks saabuma kauaoodatud akulast, siis millalgi meie Kapten ja äkki teisipäeval saame ennast kuivale tõsta. Mind kohe täitsa huvitab, mis imekaunis looduslik riff seal alla on ja kui paks see kiht ka on.
Olge siis mõnusad!

Edit: Jäin hoopis baari istuma ja lugesin maailmauudiseid aga "muuhulgas" nautisin jällegi brittide ja hispaanlannade temperamenti :D Ahjah, naistest polegi veel rääkinud: no need kaks siinse baari töötajat on küll ühed "kuumad tükid"!!! Eks ma kuidagi ettevaatlikult üüan nad ka pildipeale saada aga neil käib küll töötegemine ja elu nautimine käsikäes. Kohvi teevad ka tantsusmmul ja ei häbene hea pala tulekul ise teispoole letti tantsima tulla! Too teine paarike on jällegi vanuses 65+ ja härra võttis lõpus proua sujuvalt sülle.... No on alles vabana sündinutel muhe vabameelsus ja kammitsate puudumine. Mis passi vaatamine? Aga nüüd on mulgi aeg jahti tuttu minna, kell on "juba" 23.20!

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 16 Nov 2011 00:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
No nii, kodanikud lugejad: oleme saanud eile s.o. esmaspäeval omale Kapteni Girona lennujaamast kätte ja täna s.o. teisipäeval jahi kuivale maale siinses keeles varaderosse.

Esmaspäev: ikka otsingu- ja korrastustööd aga mingit olulist arengut ei olnud, kuna lihtsalt elekter on puudu. Vajame akud kohale, siis saab rohkem sotti töötavatest asjadest. Hannes ja Aare läksid vastu Kapten Sergeile, kes muuseas on tegelikkuses ikka sigakõva meremees aga sellest võib-olla põhjalikumalt edaspidi aga niipalju küll ,et Ta on olnud pisut seotud kunagise hirmkõva aha moskvalaste peesse keeratud Whitbreadi jahi Fazizi asjadega, siis käskis tervitada Küünarpuud ja teisi monotüübimehi, Volmerit etc ehk kogu kunagist Liidu koondust ja tõsisemaid off-shore purjetajad. Pluss see, et mees on sõitnud nii suurte tall-shipide kui viimasel ajal kuni 80-jalaste katadeni siinsamas Vahemeres jne, siis nii kogenud Kaptenit Eestis ei ole ja äkki lähiaastatel ka ei tule!
Mina tegelesin edasi sitatorudega, sest nii gray- kui blackwater tankid olid seapõrsana punnis. Tilkusid pilssi, püüdsin leida võimalust nende mingikski tühjendamiseks aga see tipnes veel hullema lekkega, sest see, mis toimus väljastustorude teise otsas... seda näete varsti!

Aga ööga me ära ei uppunud, nii siis oli hommikul kokkulepitud ajal 9:30 kohal marina tiim pukserkaatriga et meid boat-yardi tõstuki alla transportida. Boldikus rõhutatult, sest see sadam kuulub inglastele ja seega pole siin mingit manjaanat - meile skandinaaviapärasase kasvatusega inimestele see sobib! Ahjah, hommik algas äikesetormi ja hullu padukaga! Aga juba pealelõunaks oli jälle soe ning päike väljas.
Seega kõigepealt sitapumba juurde ja vaakumiga tankid tühjaks, siis ka teise voolikuga pilsist sogavesi välja, inimjõul haalates jaht 90-kraadise pöördega tõstetaskusse ja alagas ootus: olime kui kunagised maadeavastajad-bioloog/botaanikud .D Muuseas, staapliplatsi ülem on nooremapoolne poolakas, kes saadeti Inglismaalt seda asja siia arenda. 2008 alustati sadama ehitamist, sestap pole seda näiteks autokaartidel - navigaatoriga siia sõita ei saa, siin on kas soo või suisa meri! Vanematel merekaartidelgi seda sadamat ei ole.

Pilt
Uued pildid albumis alates sellest pildist.


Tropid paika ja siis me nägimegi põhjaalust kogu selle bioloogilises mitmekesisuses:
Pilt
See on siis kiil,
Pilt
Aga see mingite kaheksajala sugulaste või kalmaaride jalgade pesa on vöörivindi auk!!!
Pilt

OK, poolakas sõidutas jahi, mis sel hetkel kaalus 34,5 tonni pesukohale, kus siis korraliku survepeasuga kogu sellest bioloogilisest mitmekesisusest puhastati. Selle käigus tulid välja nii seesinane väärivintkui kõik kraanikausside väljavoolud (mis sinnamaani ei töötanud ja kõik muud avaused keres). Kiht oli kohati vaat et 10 cm paks kõva elus kilp.
Pilt



Peale pesu sõidutai jaht omale kohale, pandi kiilplokkidele ja ankurdati koormarihmadega betooni külge. Aga see, mis pesust maha jäi, nägi välja selline, sisaldades ka piisaval kulgal Hispaania kuulsamaid austerkarpe, millede kasvandus on siinsamas teispool muuli meres:
Pilt
Pilt

Peale jahi pikasaamist ja pesu installisime eile õhtul toodud esimesed 4 akut, need on "pisikesed" 180 Ah, 7 suuremat peaks tulema kolmapäeva hommikul. Hetkel on jälel kord u. pool vooludest olemas, homme õhtul loodaks juba täpset ülevaadet omada, mis on, mis töötab ja mis on vaja ringi vahetada. Muuhulgas lasin kohalikul parimal töökojal teha pakkumise põhja täistöötluseks liivapritsist mürgini sisaldades ka 34 lapiku 1-kilose + koonilise propelleri anoodi vahetuse. Selle saame ka homme teada, siis hea Eesti hindadega võrrelda. Peale survepesu oli jahi põhjaalusel juba tavapärane kuju olemas:
Pilt
Siis oli juba pime ja peale pesemist hakkame paremat homset ootama mõnusas vaikses varaderos:
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 16 Nov 2011 08:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Jaan 2006 15:30
Postitusi: 242
Asukoht: Maailmameri
Tore projekt ja vägev laev! Ei tea mis suurusjärgus summaga selline haamri alt välja tuli? Aga ega huvitavamad pakkumised õigeaegselt Eestisse ei jõua niikuinii.

Äitäh senise ülevaate eest. Ootan huviga projekti arengut.

_________________
You must then know the sea, and know that you know it, and not forget that it was made to be sailed over. J. Slocum


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 16 Nov 2011 22:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 21 Aug 2010 16:46
Postitusi: 78
Asukoht: saaremaa
Tsauki Priidu...oodates uusi reisikirju..ega sa ometi arva, et vähene respond on tingitud huvi puudumisest sinu tegemiste vastu? Ei mu sõber, EI.Lihtsalt pole midagi nagu lisada. Ootame nagu väikesed lapsed igaõhtust isa poolt loetavat unejuttu mis on põnev ja viib meid kaugele unistuste ja haldjate maale...
Kuda kulgeb?
Terv. Sull


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 129 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group