Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 129 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 20 Dets 2011 16:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2559
Asukoht: Tallinn
Oleks muidugi põnev teada, et mida siis ja kellega lõpuks ära ei jagatud, aga eks seda saab Priidu käest ka siis uurida, kui teda näost - näkku kohtab. Puhtalt uudishimust, kuidas oli plaan auto tagasi tuua, kui ise oleksite merd pidi tulnud?

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 20 Dets 2011 17:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Tänud-tänud.
Mida ei saanud jagatud? Ikka aega. Aega, eriti armastatud tegevusega tegeledes, saab ka ümber arvutada ekvivalenti, suhtumisse, heasse sõnasse, sõprusesse jne. Ühtegi eelnimetatutest vähemalt mina "tellija" poolelt ei kohanud. Kui mingil hetkel tekib selge tunne, et sind võetakse ja vist ongi plaanitud võtta "orjana", kes persses jahi korda teeb, OMA aega nädalate kaupa raiskab, OMA raha selle peale kulutab, seda kõike veel minu jaoks totaalselt eba... moel ja tegelase poolt, siis...

Jah, eks veel täpsem põhjus selgub vaid sõpradele neljasilmavestlustes. Eks igaüks võib ise edasi mõelda. Kui ka meie eestlaste vahel oli mõni üksik harv kerge "nurkade lihvimise" hetk, siis see on isiksuste puhul igati normaalne ja see asjade kulgu ei mõjutanud. Mina isklikult pakkisin aga asjad u. 5 minutiga peale TEIST veeskamiskatset Cartagenas, kuhu ma enam veepeale kaasa ei läinud. Aare veel törts hiljem. Miks - kui ma paberi peal tõestan, et äkitselt tekkinud vibra on kaviteerimine aga MIKS see tunda on, ei tea ja saan vastu algharidusega kalatehnoloogilt kurat-teab-mis "paska", siis vabandust, sõitku omaette! See kui pärast kaipeal, kui kaviteerimise kandumine keresse ja selle põhjus oli selgunud ja see ei olnud ei valesti kokku pandud propeller (sest andke andeks, peale minu vist keegi piisavalt pädevalt ingliskeelset juhendit ju lugeda ei mõistnud... ja me Aarega panime selle absoluutselt täpselt ja õigesti kokku tagasi) ega sitasti installitud uued hülsid vaid sõuvõlli liikumine puksi sisse ja metall-metalliga kokkupuude jõuvõlli kanna ja propelleri vahel, vabandatakse et "sul oli ju ikkagi õigus", siis see oli absoluutne viimane piisk minu kannatamise karikasse. KUI tegelased on nii "targad", siis sõitku ise. Ainult et kummalisel kombel tuli neil kohe varsti meilt nõu küsida, kuidas saaks genekas jälle merevee kätte (peale kuivale tõstmist vajub kingstonist vesi ju välja ja seal on torul "lips" sees) etc.
Kuidas muidu ma sain teha jahist pilti, kui see katsesõitu tegi:
Pilt

Aga iga kogemus on millekski hea. Ju oli ka seda reisi millekski vaja...

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 20 Dets 2011 19:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
Vanasõna ütleb, et aeg annab arutust ja ükskord saad saunas asjale läheneda hoopis teise nurga alt :wink:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 20 Dets 2011 19:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 10 Apr 2005 15:29
Postitusi: 94
Asukoht: Tallinn, Haapsalu, Topu
Vanasõna ütles ka nii, et parem uhkelt ilma kui sitasti saanud.

_________________
Kuulan mida targemad mehed räägivad


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Dets 2011 00:17 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 22 Dets 2005 18:16
Postitusi: 276
Asukoht: Kuusalu - Prangli - Tartu
Ma ei salli vesise silmaga mehi, mitte sugugi, sest kui misiganes põhjusel lapsepõlves tönn peale kippus tulema õpetas mind kadunud isa; nohise! ära nuta!
Üritan siis nohiseda, ebaõnnestunult :oops: , sest kass limpsis laua alt loigu kokku, mis tilkus sillmist, mitte säärest.
Häädest plaanisest tekkiv joove on kordades vingem misiganes eriti õnnestunud "alkopartyst", ja pohmakas on sellega võrdeline.
Poolteist aastat "tegin PriitV-d" -- samasuguse innu/pühendumuse/joobumusega, küll hoopis maisemal alal, ja lõpptulemus osutus samaks, majanduslik häving versus korralik kogemus nii positiivses kui negatiises mõttes.
Mis ei tapa, tegeb tugevaks, ütlevad selle peale Prangli mehed.
Igaljuhul TERETULEMAST KOJU!
Ainult KODUNT saavad uued ja huvitavad asjad alguse!

_________________
Jumalat, merd ja oma naist pead sina kartma ja armastama!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Dets 2011 00:25 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
Mulle tuleb see suur jutt meelde sellest kuidas meie siin eestis ei ole mittekeegi ja kuidas mujal maailmas nii hirmus palju raha ikka on ja kõvad purjetajad. Lõpuks kõik sama lõhkise küna ees. Olenemata sellest kui kõva mees on või kui kõvade rahade maalt tuleb :-)

Edit: või siis jäid ülejäänud mehed palgale ja ainult eestlased saadeti minema?

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Dets 2011 09:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Sept 2011 13:15
Postitusi: 159
Olgem ausad. Oligi yks igavesti kole raudpurjekas ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Dets 2011 10:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 23 Mai 2008 13:25
Postitusi: 144
Asukoht: Tallinn/Haapsalu/Kaberneeme
Tere tulemast tagasi- talveralli auto juba ootabki! ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Dets 2011 11:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Lauri Laanoja kirjutas:
Tere tulemast tagasi- talveralli auto juba ootab! ;)

Jah, SEE on üks kõige-kõige-kõige tähtsam põhjus! Uunikute Talveralli jääks ära vaid juhul, kui PURJETAMISE meeskond ja jaht mõlemad on absoluutselt "vimase pealt". Kui kogu merel ja ka kaldal olemise fiiling on natukenegi sarnane mede pere suurüritusele ja kaader samase suhtumisega, kui talverallitajad. Vaid ja ainult sellisel puhul "leian" ma aja merel olla jõuludest Wabariigi aastapäevani. Või tuleb mind tõsise rahapakiga oimetuks lüüa, sest ka Talveralli ei ole raha teenimise üritus. Aga raha vajame me kõik ja otsene raha käive läbi eraarve selles ajavahemikus on meie jaoks oluline suur number (ütleme siis panga jaoks, kuigi pole neil meilt midagi ju tahta :) )

Mis aga nüüd jahi ilu ja mudelinime Bermuda555 puudutab, siis seda loeti sadamates väga ilusaks laevaks ja üldiselt olen ma arvamuse avaldajatega päri. Ta on selliseks kindlal eesmärgil projekteeritud ja põhimõtteliselt kõik need "nihvid", millega meie siin üldse harjunud ei ole, ka toimivad. Alates roolimajast kõrgendatud ahtriteki ja kahe mastini. See, et hetkel on jahi pardad üleni tumesinised ja ahter jätab sellise "pontsaka" mulje, seda parandab värvilahenduse muutmine. Ahtripeegel on debiilne ruumi raiskamine, lisaks idioodi poolt "projekteeritud" hingedega, mis otse loomulikult on lõpuni kinni roostetanud ja ahtrirampi avada ei saa, sest neid "asju" ei saa ei määrida ega isegi ligi muuga kui gaasikeevitusega! Ainult maha lõigata, sest ka plekk on läbiroostetanud.
Siis on napakas kokpiti asukoht ja eelkõige selle nullilähedane suurus. Aga miskipärast on ta selliseks Hans Alma poolt projekteeritud, mina teeks asja totaalselt ümber. See on praegu ideaalne näiteks sailing.ee jaoks - lükkad besaanipoomi kõrvale või tõmbad tirgiga üles ja on reaalne tantsupõrand olemas. Aga merel kreenis olles täiesti kasutu pind.
Samas sain esimese 5 minutiga aru, MIKS on imehea lahendus kõrgenev ahtritekk: vöör rüüpab igal jahil vett ja see lendab ning voolab ahtrini. Sellel jahil suutsid mõned harvad korrad mõned veepiisad lennata vastutuules roolimeheni (ja meil polnud ju sprayhoodi, kuna laiskade hispaanlaste jaoks tähendab sellise olematu suurusega kaltsu õmblemine 3 nädalat "rasket" tööd, kui virk purjemeister Elite Sail'sist õmbles 2 suurt purje valmis nädalaga!!!) ning santekil voolav vesi ei jõua sinna mitte kuidagi... aga seal oli ka üks suur viga: mõlema parda trapi all peaks ka olema väljavool, sest pealttuulepardasse jääb hulk vett loksuma. Kuigi tekiehitus on ettepoole kitsenev, ei jõua see vesi kuidagi lainest alla sõites sealt ära voolata, lisaks viskab ju kohe sinna juurde ja nii sääl siis ~100 liitrit loksubki. Samas on see, kui 1 mees kallutaks :)

Ka siselahendused tekitasid minus küsimust, eelkõige alatine "hästi oluline" aga minu jaoks tobe ja arusaamatu "owner area". Siis lootsmani kubrik jne, jne. Kokku suur jaht suurte kajutitega, kokku 12 magamiskohta, kuid salong väike ja kambüüs imeväike ning rohkemale kui kuuele inimesele, ei ole võimalik nõusid ega provianti kaasa võtta. Lisaks mahub salongi laua taha mõistlikult istuma ja sööma hädapärast 8 inimest, mugavalt jällegi 6. Siserool ja navigatsioonikeskus ei võta salongi pinnast ära aga mitte ühte ruutsentimeetrit rohkem, kui võtaks tavaline kaardilaud.

Jahi kerekuju, tugevus, jäikus ja jahi liikumine purje all vähegi tuule olemasolul oli aga suisa muljetavaldav. See jaht oli kõike seda, mida näiteks Bavaria 50 (ja ei ole ka teised odavad masstooted sellest erinevad) ei ole!!! Kõigepealt Bermuda555 ei trambi vastutuult motoriseerides ka 2-3 meetrises laines, purjetades samades oludes on ta suisa ülisujuv. Loomulikult on taga ka mass, kuid 16 tonni on ka juba suur mass! See kere lõikab lainet sarnaselt vanakooli pikkade-kitsaste jahtidega ja isegi vöörikajutis, mis oli minu pärusmaa, oli absoluutselt mugav magada. Meenusid 30+ aasta tagused Vanemuise ajad, kus meeste ja ka minu lemmikkoht merel magamiseks oli hoopis vööriruhv varupurjede vahel.

Jäikus - mistahes kreen ja lainetus ei pannud seda jahti kriuksuma, ägisema, väänduma jne. See on nüüd kinni vaid ja ainult materjalist: teras või alumiinium läbi ruumilise konstruktsiooni võimaldab seda.
Ja siis liikumine, mis on seos kerekujust ja purjestusest. Ketšina, millel peal kaks tuliuut põhipurje ja ka täitsa pädev kasutatud besaan, suutis jaht 7-8 m/s tuules krüssata 6-6,5 sõlmega lõdvalt 30-kraadise APP juures sirgelt "tooma" abita. Sellest ongi kõige rohkem kahju, et peale Cartagenast lahkumist, kui saime välisrooli ja loodetavalt ka "tooma" korralikult tööle, ei saanud me jahti racing-seisundisse trimmida. Milleks Ta veel oleks võimeline jäi seekord proovimata. Aga meil jäi veel varusse peaaegu uued väiksem ja ülisuur sukkadega cruising-shoot'id! Ülisuure pakkisime mulle koi alla, sügis ikkagi aga pisem oli purjeruumis kõige peal löögivalmis.

Üldiselt võib öelda, et teiste samasuurte jahtide kõrval torkas Bermuda555 silma päris kõrge grootmastiga! Ja Tal oli veel ju besaan (koos siis besaanstaaksliga, mis vist on tõesti see õige nimetus tollele purjele) "varus" ja selle poomi on enne meid juba tõstetud u.15 cm kõrgemale, et poomi all oleks rohkem tantsukõrgust ;) Vahemärkusena: Bavaria 44, mis on ju ka Emily, kes purjetab ikka vägagi mõnusalt, torkas sama asjaga silma. Just Cartagenas seisis üks selline nii hääs kohas, et sai otseselt distantsilt võrrelda ja selle masti top oli ka 50-jalastest oluliselt kõrgemal. Otsene naaber Kulkuri (Sun Odyssey 40) oli see kõrgem julge kolmandiku! Kas oli sügava kiiluga eriversioon, ei oska arvata.

Töntsakatest jämedatest mastidest ei ole Bermuda555 puhul üldse juttu:
Pilt

Nii et kui keegi küsiks, kas mina laseksin selle projekti järgi omale pallipurjeka ehitada, siis ma täiesti võiks seda kaaluda. Ainult et alumiinium (kaal alla), muudaks natuke tekiehituse laiust laiemaks (santekk oli liiga uhkeldavalt lai, siseruumi saab kõvasti juurde), ära muudaks ahtriteki ehituse ja täies mahus ahtripeegli. Ja muidugi siseruumide lahenduse teeks oluliselt teistmoodi aga potensiaali on seal projektis meeletult. Ega Bruce Robertsi all sitta asja ei müüda, neid "osatakse" sitasti valmis ehitada...

Et visualiseerida mõtet, siis selgelt uhkeldav ja liiga lai santekk, millest mina võtaks kummastki äärest 3 laua tiigi jagu kitsamaks ehk knaapideni (nafik need KESET santekki on, kuhu oma jalgu puruks lüüa?) ja kohe on sees sitaks rohkem ruumi:
Pilt
Ja siis keskkokpit, mis iseenesest on igati tavapärane hea lahendus aga siin jube kitsas, mahutab istuma heal juhul 5 inimest, ja roolisammas on sissekäigule nii lähedal, et selgelt segab mugavat käimist. Mina jätaks istumiskokpiti samasse aga koos ahtripeegli ümberehitusega (sirge peegel, ananb peaaegu meetri tekile pikkust juurde veeliini ja LOA'd muutmata) viiks rooli(d) ahtrisse ehk teeks eraldi "lebotamise" paiga turistidele ja juhtimispaiga meremeestele. Loomulikult targakaare(d), kus peal jookseks nii grootsoot kui besaansoot, mõlemad leitvaageniga. Groodi targa oleks ka klaasitud sprayhoodiks.
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Dets 2011 16:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Ma nüüd kodus olles panen veel mõned videod üles ja tasapisi kirjutan piltidele albumitesse ka allkirjasid, kuniks on veel asjade kulg meeles. Näiteks need kolm videot järjekorras. Andke andeks jube kõikuv pildikvaliteet aga nii väike kaamera kõlbab vaid statiivilt filmimiseks, isegi pisem liigutus on hull pildi hüppamine!
Viimane proovisõit, kus mina enam ei osalenud:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_qxyflivFl8&feature=mfu_in_order&list=UL[/youtube]
Kuna tasuta tee tuli esimesest ööbimiskohast läbi Sant Carlesi, sõitsime otse läbi ka selle tohutu deltaala, kuhu me miskipärast varem polnud läinud:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BEK_VouU7Qk&feature=autoplay&list=UUUAkfl4MewkTPb9R5wRASqw&lf=plcp&playnext=1[/youtube]
Ja siis suure jama peale pisutki neeleolu loonud suruõhuorkester Mendes laupäeva hommikul linnarahvast rõõmustamas:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6CmHifwFA30&list=UUUAkfl4MewkTPb9R5wRASqw&index=1&feature=plcp[/youtube]

Ja kogu teema lõpetuseks panoraamvaade Cartagenast Alalaya kindluse müürilt:
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 05 Jaan 2012 23:21 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 13 Jaan 2009 13:30
Postitusi: 193
Asukoht: Tallinna lahe ääres
Raudlaev on nüüd kenasti Noblessneris.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 05 Jaan 2012 23:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 06 Mär 2008 22:34
Postitusi: 719
Asukoht: Pirita - Lahetaguse Rannaküla (Saaremaa)
Oops!

Tublid mehed! Tõid talvel ära, kuigi üks torm ajas teist taga!Kes need vaprad siis ka olid?

_________________
Mere vastu ei saa! No mitte kuidagi!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 06 Jaan 2012 00:27 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 19 Juun 2005 11:25
Postitusi: 23
Noblessneris on minu torm Patriku käest peksa saanud raudlaev, mis on ka Bruce Roberts (39'). Aga kui see teine ka sinna on jõudnud (siit ei paista) on see ühe väikse sadama kohta kena hulk Robertseid.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 06 Jaan 2012 10:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Aga... .
Kas seda siis siia kirja ei pandud, et poisse käidi merelt ära toomas, kuna nad Tormisel merel omadega väga hätta jäid?

Äkki siis Piirivalve/merepääste annab kommentaari, neid härrasid merel päästmas käidi.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 07 Jaan 2012 23:06 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 11:45
Postitusi: 462
Päästeoperatsioonist pole kuulnud miskit, aga laeva käisin oma silmaga vaatamas - olemas.

_________________
http://www.sailing.ee


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 129 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group