Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 51 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Vol.9. Vikingipurjekas.
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Mär 2012 21:25 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Tervitused siit Turm`i meestele!
Turm`i pildid jooksevad Old City Marina ajalugu kajastavas klipis, rootslased jäävad, nagu naelutatult seisma ja neid ekraanilt jälgima... :lol: !
...see on vist see, mis rähnipoja puu otsa ajab... :wink: !
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Üks tähtis massin puulaevameestele...
Pilt
...aurumassin, mis hoiab kuivas ruumis ära puupaadi lõhkikuivamise...
...nii, et jõudu sinna Tartu poole uue laeva ehitusele... :wink: !

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Mär 2012 08:51 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Juul 2006 14:29
Postitusi: 54
Kalle Kuus kirjutas:
donnervetter kirjutas:
1. minu vastus esimesele osale: Donnervetter Sa sattusid valele messile!

Lihtsalt lisan, et minu postituses olid ühe vanema härrasmehe tunded.

Ja ma ei pretendeeri nende tunnete autoriks, seda enam, et ei ole ka messil käinud. :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Vol.10.vist.
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Mär 2012 23:05 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Donnervetter ära võta häda... :lol: !
Ma olen peale tänast päeva täitsa selle vanema härrasmehega päri!
Ka mulle meeldivad klassikalised, alla 15 sõlme sõitvad mootorpaadid, milliseid on tegelikult Rootsimaal vägagi palju, kahjuks ainult vanemaid aastakäike...
Selliste paatide MEKA on Amsterdam ja kogu tulpide maa...!
Kui tahad omale sellist paati, siis hetkel on ainuke meile lähim näitus Amsterdamis HISWA, kus hetkel on "laisk" Mark Muru, kes hoiab kõik endale... :lol: !
Aga tänase päeva tulemuseks on Stocholmi näituselt 3 sellist paati:
1.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
"Greenline"... kahjuks ei julge isegi svenssonite kommentaare edastada, teades, et sellel hooajal hakkab Tallinna lahel sõitma samasugune...
...eks aeg toob arutust... :wink:!
2.
Pilt
Beneteau Swift Trawler 34
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
3.
"Inter" 6800, 7700, 9000, 9300
www.hlbatar.se
Pilt
Pilt
Pilt

Vot niimoodi... :cry: !

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Vol.11. mess laieneb.
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Mär 2012 23:58 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Jõudes täna messile, avastasin, et see on poole suuremaks saanud:
lisaks on saabunud hulk kajakke ja muud vaba aja sisustamise atribuutikat...
Pilt
Pilt
Pilt
...no mina ei saa aru, miks mulle meeldivad Tipi telgid, aga nad meeldivad mulle... :lol: !
Pilt
Pilt
...see on surfilauast välja aretatud ujuvvahend, kus seistakse peal püsti ja aerutatakse pika kanuu aeruga... järgmise Võhandu maratoni üks paadiklasse... :lol: !
...hea Jaan T.! Palun valmista (ehita) Old City Marina kaimadruste jaoks taoline riisatpuu (masssin!), et nad jõuaksid ujuvkaidelt kiiresti kanalikaidele otsi vastu võtma...
...Kasutaksin seda isegi... :lol: !
Pilt
Pilt
Pilt
...svenssonid palusid edastada, et nagu pildilt paistab, pole see ametlik paadimessi eksponaat, vaid üks "Beneteau" vaateplatvormi alune objekt... :lol: !
...aga vabaaja mess tõi paadimessile juurde värskeid tuuli... :lol: !

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 09 Mär 2012 15:48 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 08 Juul 2007 22:11
Postitusi: 285
Asukoht: Viljandimaa-Pärnu
see mitteametlik eksponaat paistab üks hea vahend olema asfaldihaigust külge saada- kui unustad pidurdamisel tahapoole hoida. :)

_________________
kes õppida tahab, sel on aabitsast õppida ikka küll ja küll


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Vol.12.Stand up paddling.
PostitusPostitatud: Reede, 09 Mär 2012 20:28 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=t_2_RvaI6YQ&feature=related[/youtube]
Pilt
www.paddelbrädor.se
Pilt
...noh! Nüüd saab "lauast" ettekujutuse... Ahtrisse käib kott ja koera saad võtta ka enda ette... :lol: !
Igavene mõnus "pill"!
Pilt
Tahe Marine teine box vaba aja näituse raames...
Headest jahtidest oli mootrpaatide vahele ära peidetud Najad 390
Pilt
Pilt
...selleks, et seda paati pildistada, oleks pidanud olema Karlson...
Veel üks tore asi vaba aja näituselt: Voyager`i kanuu
Pilt
Pilt
... umbes 18-le indiaanlasele... :lol:
Vot nii...!

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Vol.13. abivahendid...
PostitusPostitatud: Laupäev, 10 Mär 2012 15:25 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Alumiinium põhjaga RIB`id (väikesed)
www.highfield.se
Pilt
Pilt
Pilt
Ujumisplatvormi peale taavetid:
Pilt
Pilt
...tšuktš "tõmbab" paati edasi... :lol: !
Pilt
ehk "tagurpidi" mootorijalad, sõukruvid vööri poole...
Pilt
Volvo Penta svenssonid olid nende osas äärmiselt kidakeelsed ja ei tahtnud asjast rääkida, vabandades ajapuudusega... :wink:
Mulle teadaolevatel andmetel on neid propulsiooniseadmeid kasutanud Hollandist Mulder`i tehas ja De Valk omadel Continental III-del...
Meerikamaalt andmed puuduvad.

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 10 Mär 2012 16:03 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 15 Dets 2003 22:53
Postitusi: 138
Asukoht: Tallinn-Haapsalu-Tallinn
No kuule Kalle, ma näitasin Volvo Penta IPS3-e koos IPS simulaatoriga just eelmisel nädalavahetusel Tallinnas Meremessil! :)

http://dl.dropbox.com/u/33139825/IMG_1833.JPG

Kalle Kuus kirjutas:
Volvo Penta svenssonid olid nende osas äärmiselt kidakeelsed ja ei tahtnud asjast rääkida, vabandades ajapuudusega... :wink:
Mulle teadaolevatel andmetel on neid propulsiooniseadmeid kasutanud Hollandist Mulder`i tehas ja De Valk omadel Continental III-del...
Meerikamaalt andmed puuduvad.


Küsi minu käest :wink: Ja pole see enam midagi kauget ja ebamaist - Eesti laevatehastest kasutavad IPSi praegu Luksusjaht ning Baltic Workboats

_________________
www.facebook.com/bmgdieselcenter
www.miltec.ee
5013997


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 10 Mär 2012 20:23 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
...jah, kahjuks Tallinna mess jäi mul käimata...
Tore Sinu käest kuulda, et Luksusjaht ja Baltic Workboats IPS`sse kasutavad, homme lähen vaatan, mis Luksusjahi paatidel all on... :lol: !
Näed, kui tähtis on info edastamine uue tehnika kohta, mina näiteks siiani ei teadnud seda... :lol: !
Nii, et ärgem hoidkem uudiseid vaka all... :lol: !
UKI Workboats pole küll minu andmetel paigaldanud ühtegi IPS`ssi, aga, neil on hetkel ka vähe suuremate "paatide" ehitus (kuhu kuidagi moodi IPS ei sobi)käsil... :lol: !

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 11 Mär 2012 00:25 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 15 Dets 2003 22:53
Postitusi: 138
Asukoht: Tallinn-Haapsalu-Tallinn
Kui seal Delta 54 väljas on, siis sellest leiad kolm IPSi, ehkki äsja valmis ka üks kahe mootoriga versioon. Väiksemad mudelid on endiselt nn. sisepäramootoritega.

_________________
www.facebook.com/bmgdieselcenter
www.miltec.ee
5013997


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 11 Mär 2012 08:54 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Volvo Penta võttis kasutusele esimese tööstuslikult toodetud sisepäramootori (sterndrive) Aquamatic juba 1959 aastal. Siis tuli mingil ajal duoprop, nüüd IPS, mis on juba üsna mitu aastat olemas.Märgitakse ära eriliselt head manööverdamisvõimet ja dramaatiliselt väiksemat (vist mingi kuni 38% eelnevate konstruktsioonidega võrrreldes) kütusekulu.
Kes guugeldada viitsib, leiab kergesti maritimejournal.com, kus artikkel eesti firmast Baltic Workboats, mis peale viis aastat IPS kasutuselevõttu ehitab partii alumiiniumist lootsikaatreid....
Lisaks kokkuvolditavad sõukruvid purjekatele, Volvo penta on sellel alal ilmselt tegija.
Isegi paadunud purjetaja ei tohiks selliseid leiutusi maha magada!

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 11 Mär 2012 09:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
IPS on kahtlemata kõva leiutis. Andis suuna ka teistele tootjatele (Zeus).

Kuid IPS kütusesääst, tänu sellele, et kruvi lõikab veojala poolt sogamata vett, avaldub eelkõige suurtel (+20kt) kiirustel. Siis kui teised hullupööra rüüpama hakkavad säilitab IPS sama kulu/perNM.

Seda kinnitavad ka välismaiste foorumite kasutajad.

Delta on täpipealt selline paat.
Aeglaste (20-25kt max) poolglisseerivate alla vist IPS'i väga paigutata. Pole pointi, või...?

Üks aspekt millest IPS'i puhul väga räägitud pole, on veojalast kruvi tagant väljuvad heitgaasid. See juhtub siis ca1m veepiirit allpool. Tavapäraselt veepiiril kuid siiski veest väljas (miks nii, paadiehitajad ehk teavad) asuvad summuti otsad tekitavad märkimisväärset müra. Eriti tüütu on see ebakorrapärane mulin ja lörin kui 7 sõlmega vaikselt traalida.

Aga see ja need teised paadunud purjetajad vist kokkuvolditavaid kruvisi maha maganud küll pole :lol:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 11 Mär 2012 12:24 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 15 Dets 2003 22:53
Postitusi: 138
Asukoht: Tallinn-Haapsalu-Tallinn
Toivo kirjutas:
Kes guugeldada viitsib, leiab kergesti maritimejournal.com, kus artikkel eesti firmast Baltic Workboats, mis peale viis aastat IPS kasutuselevõttu ehitab partii alumiiniumist lootsikaatreid....


Baltic Workboats Pilot 170 IPS:
http://www.volvopenta.com/volvopenta/gl ... uage=en-gb
http://www.bwb.ee/BWB/News/Entries/2010 ... h_IPS.html

Baltic Workboatsi Rootsi piirivalve uued patrulllaevad:
http://www.volvopenta.com/volvopenta/gl ... uage=en-gb
http://www.bwb.ee/BWB/News/Entries/2010 ... eady..html

Marlene kirjutas:
Kuid IPS kütusesääst, tänu sellele, et kruvi lõikab veojala poolt sogamata vett, avaldub eelkõige suurtel (+20kt) kiirustel. Siis kui teised hullupööra rüüpama hakkavad säilitab IPS sama kulu/perNM.

Aeglaste (20-25kt max) poolglisseerivate alla vist IPS'i väga paigutata. Pole pointi, või...?


Tänase päeva seisuga ei ole IPSile alla 20 sõlmesele kiirusele optimeeritud sõukruvikomplekte isegi tehtud, rõhk on seejuures 25+ sõlme. Kuluaarides liiguvad küll sahinad tööst "low-speed" IPSiga, aga kas ja millal selline välja peaks tulema, teavad ilmselt vaid mõned üksikud svedud. Eelmisel aastal tuldi välja alla 25-sõlmese versiooniga, eks aeg näitab, kas seda saadab edu.
http://www.volvopenta.com/volvopenta/gl ... uage=en-gb

Ja väiksematel kiirustel mängibki propulsioonseadmete efektiivsus oluliselt vähem rolli, nii et üle 25 sõlmestele kiirustele rõhumine on Volvo poolt üsna mõistlik olnud.

_________________
www.facebook.com/bmgdieselcenter
www.miltec.ee
5013997


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 11 Mär 2012 13:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Ainult et kui see IPS tabab täiskiiruselt risti meres hulpivat palki (hullemast ujuvast reostusest rääkimata), on otsekohe ka lõpp! Tavapärasel jalal säilub vähemalt teoreetiline võimalus paugust imekombel pääseda, siis IPS'il küll mitte. Või on neil mingid ülitugevad kaitsed ette plaanitud? Nautical TV pealt testidest ja lugudest poleks nagu kohanud... aga reaalselt testides pidi ka efekt metsik olema. A'la sama vahe, mis oled 1WD vs 4WD jäärajal.
Kuid üldiselt lihtsalt tore vidin, mille vajadus maailmas on väike: ainult militaar. Need mootorpaadikesed a'la 12+meetrit, kuhu see sobib, võiks üldse olemata olla ja mitte midagi maailmas sellest ei muutuks. Aga leida efektiivne, ökonoomne ja madalal kiirusel toimiv uus lahendus - see on väljakutse ja reaalne vajadus.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 11 Mär 2012 13:19 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 15 Dets 2003 22:53
Postitusi: 138
Asukoht: Tallinn-Haapsalu-Tallinn
Marlene kirjutas:
Kuid IPS kütusesääst, tänu sellele, et kruvi lõikab veojala poolt sogamata vett, avaldub eelkõige suurtel (+20kt) kiirustel. Siis kui teised hullupööra rüüpama hakkavad säilitab IPS sama kulu/perNM.


Peaksin ilmselt kohe Marlene kommentaarile lisama, et IPS ei konkureeri veojalgadega ega ole selleks kunagi loodud. IPSi vastandiks on tavaline käigukast-sõuvõll-sõukruvi propulsioonsüsteemid, millega võrreldes annavad kõva edu ettepoole vaatavad DuoProp sõukruvid, mis on horisontaalselt, mitte nurga all. Manööverdavus on veel omaette teema.

Volvo Penta on Youtube'i üles riputanud paar harivat videojuppi:
http://www.youtube.com/watch?v=6K7fssEG ... ature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=H4SNk9yGc0Q

Leidsin ka lõbusa klipi svenssonite telesaatest, kus 8-aastane poiss Delta 54-ga Stockholmis kruisib: http://www.youtube.com/watch?v=iDLw7G3xgx0 :)

_________________
www.facebook.com/bmgdieselcenter
www.miltec.ee
5013997


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 51 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group