Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 62 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 13 Mär 2013 21:17 
Eemal

Liitunud: Reede, 17 Juul 2009 23:20
Postitusi: 84
Asukoht: Tallinn
Peebuste: plaan on võtta suund Gotlandi või täpsemalt Farö peale nt Lauterhorni ja sealt jätkata mööda Gotlandi läänekülge lõuna suunas. Sõltuvalt ajast, ilmast ja kohapeal täpsustuvatest plaanidest veeta mõned päevad nt Visbys, rentida auto, sõita ringi. Edasi nt Stora Karlsö peale (kui sinna sel ajal lubatakse, see on linnukaitseala. Ühtlasi tuleb koht külalissadamas eelnevalt bronnida), sealt siis Ölandile põigata korraks või ilma Ölandile minemata ümber Gotlandi lõunapoolse otsa tagasi keerata ja mööda ida külge põhja poole tagasi purjetada. Lõpuks kusagilt nt Farösundist kurss jälle Hiiumaa peale võtta. Puhkust on plaanis võtta 3 nädalat, aga sõit võiks u 2 - 2,5 nädala sisse mahtuda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 14 Mär 2013 17:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 433
Paadimees kirjutas:
Mul on tagasihoidlik plaan B31-wannabe Ohlson29-ga sõita 24.juuni Gotlandile. Kui aga samal ajal mõnel B31-l on plaani kuhugi Soome saarestikku ära eksida ning otsib seltsi siis oleks ka see suund arvestatav.
Kuna Ohlson29-t on teadaolevat 2tk Eestis siis võiksid B31-te tädid ja onud silma kinni pigistada ning mind ka kampa võtta. Natuke on võidurelvastust ka et sammu suudaks pidada :)


Jaa, B-tädid ja onud ei pahanda, tulge kampa:) Teil võib ajaliselt nii klappida, et teete Gotlandil jaanitule ära ja siis seilate 29 või 30-ndaks meile Soome järele.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 31 Mär 2013 13:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 433
Video 9.24 min:
http://www.gotland.net/sv/resor/gotska-sandon

ja

filmiarhiiv 11.15 min


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 30 Mai 2013 22:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 433
Laupäev siis minek! Tuleb idakaare tuul ehk paremalt puhub ja minna tuleb vasakule - sobib. Soe on juba kohal. Teakita tuleb? Keegi veel? Raadiod jälle 77 peale.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 30 Mai 2013 22:11 
Eemal

Liitunud: Reede, 17 Juul 2009 23:20
Postitusi: 84
Asukoht: Tallinn
Jah, Teakital plaan laupäeva hommikul Piritalt startida ja raadio paneme 77. valvama.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: b31
PostitusPostitatud: Reede, 31 Mai 2013 11:39 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 18 Mär 2006 12:50
Postitusi: 210
Asukoht: tallinn
ja soltshedaar seilab 5-6 juunil kuskil alandil....mariehamneni kandis!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 31 Mai 2013 21:16 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 19 Jaan 2008 21:57
Postitusi: 63
Asukoht: Kloogarand
Ka Salome on tulemas, kuid paraku alles esmaspäeval ja seda vaid tehnilistel põhjustel. Ehk trehvame mingil nurgal.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 01 Juun 2013 19:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 433
Vahereportaaz Dirhami ja Osmussaare vahelt. Kl 12 hakkasime tulema, Paljassaare otsast alates oleme Teakitaga kõrvuti sõitnud. Vihma ei ole tulnud, tuul on tagant, spinn üleval ja kiirus 6-7. Kurss Tahkuna otsast mööda. Oi kui tore :)

Järgneb:
Gotska Sandön, täpselt selline nagu netist eelnevalt nähtud. B jätsin kolme kaabli kaugusele 7m vette, 50m otsas 20 kilone ankur. See on selgelt liigraske ankur ilma vintsita jahile, aga pärast ma nii ei mõelnud enam. Peale mõnetunnist jalutamist sai tüünest merest prognoosiväline mässav rand. Järsku tuli 10+ põhjatuul ja mu teine 10 kilone ankur poleks liivapõhjas enam pidanud. Napilt saime jullaga tagasi aerutatud. Originaal alumiinium-plastik aerud jätsin maha, iseleiutatud tulli kinnitus ja puust pikemad aerud tõmbavad mõnuga.
Pilt


See "Las Palmase" rand väärib külastamist, kiirelt läheb sügavaks, kive pole ja silmapiiril mitte üht inimest. Juulis asi muutub kui kõik rootslased korraga puhkuse võtavad. Üldse siin hetkel sadamad praktiliselt tühjad, hea sisse tulla.
Pilt

Kiirtee viib saare kirdenurka külasse, kus ka mitte ühtki hingelist vastu ei tulnud, va jänes.
Pilt

Paar pilt veel liivasaarest, küla ja muuseum, kõik avatud aga inimtühi.
Pilt
Pilt

Nüüd juba Gotland, Bläse sadam, kogu eskaadri laevastik. Kes iganes siia satub, sadam on tore ja sügav, aga nagu ikka kahe kai vahele tulla ei maksa, selle on (vist) torm kive täis vedanud. Mingit märgistust selle kohta pole, ainult noolega silt "gästhamn". Õige koht on hoopis parempoolse kai taga.
Pilt

Ja praegu on mõlemad jahid Visbys. Ka siin udutas täiega, sisse tulles andis suur koll seljataga pasunat mis käis luudest läbi, näha teda ei olnud.


Järgneb:
Visby vanalinn läbi jalutatud. Suveniiripoodides on kõik muu olemas peale ümmarguse käiakivi. Sõime linnamüüri taga PriitV soovitatud salatit ohtra lihaga :D
Visbyst lõuna poole purjetades oli vastutuul. Krüssunurk viis täpselt naabersaare Ölandi peale. See pani mõtted liikuma .... Kas siksakitada Gotlandi rannikut mööda või teha paut Ölandil. Loomulikult uudishimu jäi peale ja öösel otsad Böda sadamas. Niimoodi lambist plaane muuta keset merd on väga mõnus ja lisaekskursiooni eest midagi juurde maksma ei pea! Tuul jäi samaks ja järgmisel päeval olime juba Gotlandi lõuna otsas.

Meri on siin sama tühi kui meite rannikul, trammiliiklus on aga purjesid iga päev ei näe. Saad kursi paika ja Tooma rooli, on ülejäänud päev vaba.

Saarele on nüüd ring peale tehtud. Hetkel otsaga Färösund Marinas, aeglases netis Bibliotekis. Fotodega ei hakka vaeva nägema. Teakita pidi ka siia tulema.

Ennustus lubab lõunast ja edelast korralikult puhuma hakata, ootan seda.
Diislit on veel pool paaki järgi ehk kulunud on kümne päevaga 15 liitrit. :D


Järgneb:
Sudersandis, selles kõige ilusamas liivarannas Färöl, vaatasin üle sadamalautri. B jätsin ankrusse ja jullaga läksin tsekkama. See, mis googli fotol tundus süvendatud kanalina, oli tegelikult kivine põhi ja meretaimed, mis muidu liivasel põhjal andiski tumeda värvi. Sügavus oli kuni pool meetrit.
Pilt

Tagasi sai mõnusalt taganttuulega. Puhkepaus Kalanas Ristna otsas. Sissesõit sinna oli väga põnevustpakkuv. Tuul ja laine lükkasid aga takka ja mina otsisin binokliga liitsihti. Kaugelt paistis silmaga ära kaks punast latakat, kuid ma ei saanud neid kohakuti. Siis selgus, et need on laste mänguväljaku mingid otsavineerid! Hästi paigutatud igatahes. Liitsiht on tegelikult ka hästi näha kui tead mida otsida.
Kalanas oli muidu kõik suletud, aga siis kui proviant on kõige rohkem otsas, saabub Selveri "autolavka" :D Jumala lahe on selles shopata, eksootika.

100 miili tuldud, Tallinna veel 100. Tuulutas öösel korralikult, kokkurullitud genu paar ruutu viis 6 sõlmega edasi. Navilaua seieritega kell liikus hästi aeglaselt ja tundide vahed olid suured.
Kokku tuli läbisõiduks 700 M ja kaks nädalat kulus kiiresti. Rahulikult selle Gotlandi saarega tutvumiseks peaks aega võtma kuu aega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 28 Juun 2013 00:20 
Eemal

Liitunud: Reede, 17 Juul 2009 23:20
Postitusi: 84
Asukoht: Tallinn
Lisan ka Teakita poolt mõned muljed ja pildid sellest sõidust.

Teele asusime 01. Juuni ennelõunal ja suurema osa esimesest sõidupäevast seilasime reipalt
Bellatrixiga koos. Õhtupoolikul tuul vaikis ja oli mõnus spinnakeri ilm, aga me ei suutnud kusagilt oma spinnakeri soote leida. Nii see läheb kui kiirustades kraami kohale tood ja lõpuks üldse unustad, mis kuhugi pandud sai ;) Sai siis ajutise lahendusena genu soodid ümber tõstetud kuniks lõpuks ikka ka õiged leidusid.
Öösel vaikis tuul vahepeal päris maha ja sõitsime mitu tundi mootoriga.
Teise päeva hommikul veel nägime Bellatrixi, aga ta oli meist jupi maad eespool ja võttis edasi kursi Gotska sandöle, me jätkasime Fåröl asuva Lauterhorni sadama suunas. Ka sel ööl sõitsime mitu tundi mootoriga kuna tuult oli vähe. Kui esmaspäeva hommikul Lauterhorn juba paistis, tuli järsku udu ja sadamasse sisse saimegi sõita tihedas udus.

Pilt

Fårö on kaunis koht ja jalutasime seal üksjagu ringi kuniks ka Bellatrix õhtul pärast liivasaare külastust kohale jõudis. Ühiselt võtsime järgmiseks sihtmärgiks Bläse, mille arusaamatust külalissadama asukohast teise muuli taga ka Tim kirjutas. Sadama tasu oli 70 SEK, mida usin sadamavalvur kohe ka kasseerima tuli. Dušš oli lisaraha eest nagu enamikes Rootsi külalissadamates, aga siin vähemalt ei olnud vaja iga paari minuti tagant järgmist münti masinasse toppida vaid piisas ühekordsest 20 SEK maksmisest. Esialgu pakuti suht normaalse tasu eest ka jalgrattaid rentida, aga hiljem selgus, et paremal juhul oleks kaks ratast sõidukorda saanud ja nii otsustasime pigem randa mööda jalutada.

Järgmisel päeval võtsime kursi Visbyle
Pilt

Visby sadam on üsna suur ja külalissadam asub selle kõige tagumises otsas. Kuna oli alles juuni algus ja nädalakeskne päev, siis oli sadam üsna tühi, aga kesksuvel on sinna kindlasti raske kohta saada
Pilt

Ma ei ole varem Gotlandil käinud ja pean tunnistama, et Visby linn oma väikeste tänavate ja vanade madalate majadega lummas mind.
Pilt

Pilt

Ja õhtul sadamas jalutades nägime veel sellist iludust (must korstnaots välja arvata)
Pilt
Täpsemalt saab tema kohta lugeda siit.

Järgmisel päeval rentisime auto ja tegime tiiru Visbyst lõuna poole kuni Gotlandi lõunatipuni välja.
Pilt
Ilm oli taas selge ja soe ja saime sel poolepäevasel automatkal palju ilusat näha. Erinevalt ülejäänud Rootsist on Gotlandil levinud valged kivist majad, pikad kiviaiad teede ääres ja lahedad rookatused. Samuti on seal palju veskeid, tuulikutest rääkimata. Ja tuulikute all olid viinamarjaistandused.
Kivimuuseumi, mis asub endisel käiakivi murdmise alal natuke Burgsvikist lõuna poole, leidsime ka.

Paar mõistatus ka ...

Mis see on?
Pilt


Ja milleks seda hoonet on kasutatud?
Pilt

Järgmine sihtmärk oli meil Stora Karlsö.
Pilt

See on linnukaitseala ja sadam on seal ka väike (max 3-4 paarikümnejalast jahti mahub ära)
Pilt
Seetõttu tuleb enne sinna minekut ette helistada ja koht bronnida. Ka sadamamaks on seal teistest kohtadest selle võrra erinev, et lisaks paadi eest küsitavale 100 SEK-ile tuleb veel välja käia 50 SEK per nägu. Teine võimalus on minna regulaarliini paadiga, mis käib seal vist 2* ööpäevas.
Aga saar on ilus ja avastamist väärt. Lisaks lennuvõimelistele, aga välimuselt pingviine meenutavatele lõunatirkidele on seal ka eriti inimpelgmatud jänesed.

Järgmine peatus oli meil juba saare idaküljel Vändburgis.
Pilt.

Seal saime taas kokku Bellatrixiga, kes oli vahepeal jõudnud käia oluliselt kaugemal ehk Ölandil.

Visbyst saime 2013. Aasta Rootsi külalissadamate brožüüri, aga seda uskudes võib suht haledalt alt minna. Kuna see on tasuta jagatav kraam, siis tundub, et iga sadamaomanik teeb sinna meelevaldselt ristikesi enda pakutavate teenuste kohta. Raamatut uskudes lootsime me nt Ronehamist igasuguseid teenuseid (toidupood, saun jms) leida, aga tegelikkuses osutus Ronehamn üsna trööstituks kalasadamaks, kus üle 1,2m süvisega alustele olid vaid üksikud hädapärased kohad suure kai ääres. Niisiis jätkasime teekonda Ljugarni suunas. Seal olime varem juba autoga olukorraga tutvumas käinud ja teadsime, et ka seal meil tavapärasest madalamat veetaset arvestades külalissadamasse pääsemiseks väga lootust ei ole, aga kohe kõrval oli siiski üsna hästi kaitstud suuremate aluste jaoks mõeldud sadamabassein. Mõned tunnid enne Ljugarnisse jõudmist tuli äike ja viimased tunnid krüssasime vihmas kuniks viimaks tuul päris vastu keeras ja pidime mootoriga veel tunnikese sõitma enne kui sadamasse sisse saime.
Hommikul kella 7 paiku kuulsime kail vanemate naisterahvaste hääli. Selgus, et suvitajad prouad käivad hommikuti sadamas ujumas kuna seal oli sügav vesi ja redel vetteminekuks ka ilusti olemas.
Mõni tund hiljem tuli sadamavaht. Küsis, mis keeles räägime, kas inglise, rootsi või ehk hoopis eesti? Pakkusin, et eesti sobiks hästi. Härra küll vabandas, et ta väga hästi ei räägi, aga tegelikult rääkis ta suurepärast eesti keelt. Tema isa olevat Pakrilt pärit olnud, ta ise Gotlandil sündinud ja lapsepõlves eesti keelt õppinud. See oli üks rõõmus kohtumine :)
Lahkudes jätsime talle mõned Saku õlled, millede üle tal oli siiras heameel. Kurtis just, et varem olevat saanud kohalikku systembolagetisse neid tellida, aga enam seda teenust ei pakutavat.
Järgmisel päeval oli sihtmärgiks Katthammarsvik. Sadamaraamatu info põhjal pidavat seal olema igasuguseid teenuseid. Ljugarni sadmavaht hoiatas küll, et nagu Ljugarnis nii ka seal võib vee sügavusega probleeme olla, aga arvas, et kui ette helistada ja olukord järgi uurida, siis saame ju vajadusel ka mõne miili võrra varem Herrviki jääda. Herrviki lähedal olles helistasin raamatukeses Katthammarsviki kohta antud numbrile. Onu telefoni teises otsas väitis, et jah, kõik on ok, vett on piisavalt ja tulgu me aga julgesti. Kohale jõudes õnnestus meil siiski esmalt kergelt liivasesesse põhja kinni jääda, aga õnneks oli otse kai ääres vesi sügavam.

Otsad kinni ja sadamaga tutvuma. Esimene, mida märkasin oli silt kai otsal, mis ütles, et kai on suletud. Samas kõrval oli restoran, eeldasin, et see on sadamakontoriga kuidagi seotud, aga selgus, et leti taga seisev tütarlaps ei teadnud sadamast midagi. Kokkuvõttes näis, et mingit amelikku sadamat seal ei olnudki, oli lihtsalt vana suur kai, aga kellega ma telefonis rääkisin jäi küll veidi arusaamatuks.

Edasi jätkasime teed Fårösundi suunas ja jälle üllatas too õnnetu sadamate raamat meid. Esimeses sadamas, kust lootsime leida tankla, sauna, toidupoe jms jõudsime vaevu sadamasse sisse kui jäime jälle liivasele põhjale kinni. Ühtegi vihjet tanklale ei paistnud ja rohkem uurima ei hakanud. Võtsime järgmise sadama „Fårösund Marina“. Seal oli õnneks nii diislit ja vett kui ka pesemisvõimalus. Isegi betoonist valatud saun kai otsal, aga see jäi meist siiski kasutamata. Veel leidus seal üks nii kole paat, et kui ma oleksin seda ainult pildilt näinud, mitte reaalsuses, siis arvaksin kindlasti, et tegu on mingi India imega. Õnneks ei piirdunud Fårösund siiski ainult nende koledustega. Kohe sadama lähedal oli korralik toidupood ja samas lähedal ka järgmine sadam, kus olid mõned palju kenamad väiksed alused.

Lahkumine Fårösundist ja tagasi kodu poole ...
Pilt

Tagasisõit Fårösundist Sõrru kulges heas pakstaaktuules ja u 1-1,5m lainega ning kestis u 24h.

Fårösundis kohtasime ka kolmanda B31 ehk Gerda meeskonda, aga nad olid seal sedapuhku ühe teise jahiga. Siiski võib mu meelest öelda, et B31 kotkalend sai täitsa tehtud. Tänud lahedale eskaadriseltskonnale ja ilusaid purjetamiskogemusi kõigile teistele :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 28 Juun 2013 10:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
kenad pildid.

Britt kirjutas:
Paar mõistatus ka ...

Mis see on?
meremärk. korvi käis lõke. selliseid on tarvitatud ka Eesti aladel.

Ja milleks seda hoonet on kasutatud?
ümmargune kilp viitab meremärgile,
vundamendi peal olevad avad laskepesale.



Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 28 Juun 2013 12:31 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 16 Juun 2011 20:57
Postitusi: 120
Britt kirjutas:

Lahkumine Fårösundist ja tagasi kodu poole ...
Pilt



Vabandan, et teemast kõrvale kandun, kuid antud pildil on siis sadamast lahkumine? Toodrite järgi oleks nagu sissesõit...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 28 Juun 2013 13:27 
Eemal

Liitunud: Reede, 17 Juul 2009 23:20
Postitusi: 84
Asukoht: Tallinn
vahva.madrus kirjutas:
kenad pildid.

Britt kirjutas:
Paar mõistatus ka ...

Mis see on?
meremärk. korvi käis lõke. selliseid on tarvitatud ka Eesti aladel.

Ja milleks seda hoonet on kasutatud?
ümmargune kilp viitab meremärgile,
vundamendi peal olevad avad laskepesale.



10 points - mõlemad vastused õiged :)
see ehitis paistis maa poolt vaadates tavalise paadi- või võrgukuurina, aga sees oli korralik betoonpunker


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 28 Juun 2013 13:29 
Eemal

Liitunud: Reede, 17 Juul 2009 23:20
Postitusi: 84
Asukoht: Tallinn
Andrez kirjutas:
Britt kirjutas:

Lahkumine Fårösundist ja tagasi kodu poole ...



Vabandan, et teemast kõrvale kandun, kuid antud pildil on siis sadamast lahkumine? Toodrite järgi oleks nagu sissesõit...


Jah, see on lahkumine, aga mitte otseselt sadamast väljasõit vaid Fårösundi väina põhjapoolsest otsast väljasõit.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 29 Juun 2013 07:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 14 Dets 2004 12:37
Postitusi: 607
Asukoht: Tallinn / Lääne-Virumaa
B-tädidele ja onudele tänud haaravate reisikirjade eest. Tuleb järgi teha.

Täna ekraanil: Ülalnäidatud 4-mastiline valge musta mastiotsaga iludus Star Clipper aga kulgeb parasjagu Tallinna lahel sadama poole!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 29 Juun 2013 13:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 433
Britt kirjutas:

Edasi jätkasime teed Fårösundi suunas ja jälle üllatas too õnnetu sadamate raamat meid. Esimeses sadamas, kust lootsime leida tankla, sauna, toidupoe jms jõudsime vaevu sadamasse sisse kui jäime jälle liivasele põhjale kinni. Ühtegi vihjet tanklale ei paistnud ja rohkem uurima ei hakanud. Võtsime järgmise sadama „Fårösund Marina“


Ei teadnudki, et pärast viimast kohtumist, kui vastu tulite ja meie lahkusime, kiiluga põhjas olite:)
Me jõudsime selle Färosundi Marina juurde öösel, just siis kui lühikesel ööl on hetk pimedat aega. Võid ju oma sõitu ja distantsi planeerida enne, aga tuulel on omad plaanid. Niisiis järjekordselt võõras sadam mobla gepsu järgi, kuna näha polnud midagi. Lainemurdjat silm eraldas, aga mitte üht auku ega tuld, ei rohelist, punast ega valget! Tõusva pulsiga keerasin sinna poole. Kui olid näha jahtide mastid, hakkas nats kergem. Ikka oli lainemurdjal pisike pilu kust sisse sai, aga tõesti, ühtki tuld ega isegi posti selle jaoks polnud. Hommikul küsisin sadamakapteni käest selle kohta, vastus oli "Sorry, I know..." Ka see mees oli tegelikult eesti juurtega, ema pärit Pakrilt.

Siin üks video mu kõige paremast tüürimehest. Just installisin selle ja viimased juhtmed panin ajusse juba reisil olles. Töötab laitmatult ja isegi kalibreerimata! Kuigi kompassi kraadid on valed, rooli otseasendit ja pöördeid servast-servani pole antud, sai hakkama tugeva tuulega ja kerkinud tagantlainega. Mingit saagimist ei olnud, tundlikkuse panin 1-9 skaalal 4 peale. Kaamera on p_sk ja operaatori töö ka, aga nii oli Sandönilt Färö poole:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=A9mUiwlVbl8
[/youtube]

Ja veel! B31 flotill on täienenud mitme aluse võrra, millest mul hea meel on. Piritale on toodud Soomest kollane Chiquita, vene meeskond peal. Siis veel üks kollane Rootsist, eestlased peal, jahi nimi oli vist Gaccio. Ja Lennusadamas märkasin ka üht, mis värvi - kollane loomulikult:) Nimi oli pakpoordis ainult, lugeda ei jõudnud.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 62 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group