Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 30 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Seitsmes Vendée Globe 2012-2013
PostitusPostitatud: Laupäev, 10 Nov 2012 16:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 07 Jaan 2004 17:13
Postitusi: 605
Asukoht: rannavesi
Täna algas Prantsuse vetes seitsmes Vendée Globe.
Starditi Les Sables-d'Olonne linna lähedalt Vendées.
Purjetatakse üksi ilma peatusteta ümber palli: http://www.vendeeglobe.org/en/the-route.html
Paat: IMOCA 60
Veetee:
Pilt

Träkk: http://tracking2012.vendeeglobe.org/en/
Stardivideo: http://www.youtube.com/watch?v=f-PX34cb ... d=0&t=47s&
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=f-PX34cbuYo&hl=et&gl=ee&hd=0&t=47s&[/youtube]

Hiljem lisatud:
YW: Who'll win the Vendée Globe?
http://www.yachtingworld.com/blogs/elai ... nd-e-globe?
Probably somewhere between 8 and 10 of the skippers won't, because they will not finish. That's the bald statistical probability, based on the history of this race: since the first in 1989 the drop-out or failure rate has been an alarming 50% - and four years ago it rose to 70%, with five dismastings and no less than four keel failures.


Eelmine VG 2008-2009
http://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?t=3310&


Viimati muutis suwa, Pühapäev, 18 Nov 2012 10:28, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: -1 ja 19 purjetavad edasi
PostitusPostitatud: Pühapäev, 11 Nov 2012 10:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 07 Jaan 2004 17:13
Postitusi: 605
Asukoht: rannavesi
Stardist pöördus korraks tagasi Bertrand de Broc, et parandada pisiauk keres, mille tekitas kokkupõrge stardi lähedal.

Bertrand de Broc «I ate well and now I'm ready to re-start »
http://www.vendeeglobe.org/en/news/news ... start.html

Bertrand de Broc bientôt prêt à repartir
http://www.vendeeglobe.org/fr/actualite ... artir.html


Marc Guillemot, Safran, pöördus eile üllatuslikult tagasi, kuna kuulis miskit madalt müra ja paadi kreen muutus, sadamas tuvastas meeskond katkise kiilu veeliinist allpool.

Safran forced to retire after keel damage
http://www.vendeeglobe.org/en/news/arti ... amage.html

Avarie sur Safran, Marc Guillemot contraint à l’abandon
http://www.vendeeglobe.org/fr/actualite ... andon.html


Ilmakaardilt näha läänest lähenevat tuuletust, kiiremad jõuavad napilt-napilt Coruña juurest lõunasse kaduda ja tagumised jäävad tuuletusse ... kui just ...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: 1 pöördus sadamasse - Kito de Pavant, BEL grupp
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 12 Nov 2012 14:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 07 Jaan 2004 17:13
Postitusi: 605
Asukoht: rannavesi
~70' Cascaist, Kito de Pavant-i juhitud Groupe BEL põrkas kokku ~kell 10 hommikul kalatraaliga,
millel väidetavalt polnud AIS sisselülitatud. Hetkel pole veel teada,
kas lisaks katkisele pukspriidile ja eestekile ka kerevigastusi on:
https://twitter.com/GroupeBel60/status/ ... 5831934977
http://www.voilesetvoiliers.com/popup/v ... chalutier/
http://www.vendeeglobe.org/fr/actualite ... utier.html
https://www.facebook.com/pages/Kito-De- ... 7160731988
Pilt

natuke hiljem hakkab info levima:
http://www.vendeeglobe.org/en/news/news ... ction.html


stardivideo:
https://www.youtube.com/watch?v=ytaJbKf ... hd=1&t=0s&
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ytaJbKfbaP0&hl=et&gl=ee&hd=0&t=0s&[/youtube]

Sam Davies elab sisse ja tunneb end hästi:
https://www.youtube.com/watch?v=5qBPBUw ... hd=1&t=0s&
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5qBPBUwbFxg&hl=et&gl=ee&hd=0&t=0s&[/youtube]

Lisatud veel mõned tunnid hiljem:
Vigastatud pakkpoordi tekk ja katkine pukspriit videol näha:
http://www.dailymotion.com/video/xv19iq ... dent_sport
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 397305187&
ja veel hiljem on ka fotosid hakand ilmuma:
Pilt


Viimati muutis suwa, Teisipäev, 20 Nov 2012 21:16, muudetud 9 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: 1 pöördus sadamasse - Kito de Pavant, BEL grupp
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 12 Nov 2012 16:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
suwa kirjutas:
~70' Cascaist, Kito de Pavant-i juhitud Groupe BEL põrkas kokku ~kell 10 hommikul kalatraaliga,millel väidetavalt polnud AIS sisselülitatud.

Absoluutselt tavaline sealkandis, lisaks tegime Aapiga "avastuse", mille Ta formuleeris nii:"USA kulutab sadu miljardeid stealh-tehnoloogia arendamisele, kui täpselt sama moodsaimale digiradarile nähtamatu lahenduse ülilühikeseltki distantsilt on "ära lahendanud" Hispaania ja Portugali traalimehed paari kihi õlivärviga...". Asi nimelt selles, et otse Vastuvõtuneeme juures enne LaCorunat oli järjekordne traalipesa, kes sõitsib hommikupimedas meil absoluutselt igalt poolt läbi ja radar ei näidanud neid peaaegu mitte ühte! NÄHTAMATUD, õnneks olid käigutuled näha. Radar näitab vihmapilvi, meremärke, mida iganes aga selliseid 12-15 meetrit vanu traale - mitte ainsamat täpipojakest ka ei ole ekraanil. Ma ajasin Kapteni suisa üles, et Ta tuleks mulle appi - pime ja paduvihm vajab rohkem silmapaare. Sama jama kordus veel mitmed korrad.

Mis asi on AIS, sellest pole sealsed kalurid enamasti üldse midagi kuulnud! Suured ja vanad riigid ei poe Brüsselile seebita tagumikku, seal vaadatakse, et kohalik elanik ikka tööd ja leiba saaks ning suvaline hobipurjetaja (kes on nende jaoks ka Vendee sõitjad) vaadaku ise, kuidas eluga pääseb. On see õige või vale suhtumine riigi poolt, polegi tähtis, sellega tuleb endal lihtsalt arvestada. Eesti tavaliste traallaevade suurused ja kaugele nähtavad elukad aga on seal "karjuv vähemus". Tavaline traal on Eesti Räime kohalik vend, kus laeva hoitakse elus sita, tati ja joptvajumatiga.
Edit: ikka pilti ka illusteerimaks sealsete maade tüüpilisi traale, see isend siis ei jõudnud enam merele tagasi ;) ning taamal on veel üks "traal" näha!
Pilt
Ning täitsa "vabalt" võid pihta saada ka sellisele kalapaat/mikrotraalile avamerel (pikkust u. 3,5-4 meetrit!)
Pilt

Mis AIS ja radaripeegeldi...
Kahju muidugi, nii võib rivi jube ruttu väga lühikeseks jääda.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: natuke nalja ka vahele
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 12 Nov 2012 19:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 07 Jaan 2004 17:13
Postitusi: 605
Asukoht: rannavesi
stardieelsest stressist saab aimu kui paar rida veerida, saab ajavööndite olemasolust teada, jagu saab huumoriga :lol:
http://www.jpdick.com/fr/actualites/le- ... -cinq.html
kirjutajaks Jean-Pierre Dick, Virbac-Paprec 3
http://www.jpdick.com/
https://www.facebook.com/pages/Jean-Pie ... 2304957750
8)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: veel üks kalapaat
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Nov 2012 09:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 07 Jaan 2004 17:13
Postitusi: 605
Asukoht: rannavesi
Bureau Valley hit by fishing boat
http://www.vendeeglobe.org/en/news/arti ... -boat.html

Burton heads back to Les Sables d'Olonne looking to repair and restart
http://www.vendeeglobe.org/en/news/news ... start.html


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Savéolil on mast murdund
PostitusPostitatud: Reede, 16 Nov 2012 04:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 07 Jaan 2004 17:13
Postitusi: 605
Asukoht: rannavesi
Samantha Daviesi paadil Savéol on mast maas, Sam ise teatas regatikontrorisse, et otsest ohtu pole.
Vahejuhtumi asukoht ~130 meremiili Madeirast loodes:
34°20'N ja 19°01'W
TWD=260 °
TWS=40 sõlme
Loode ummika lainekõrgus 3–4 m
Savéol dismasted
http://www.saveol-samdavies.com/?titre= ... ews&id=602
Savéol dismasted
http://www.vendeeglobe.org/en/news/arti ... asted.html
:shock:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 16 Nov 2012 08:48 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 860
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Päris hea kiirusega liiguvad ikka. :twisted:

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 16 Nov 2012 09:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 28 Sept 2006 14:11
Postitusi: 252
Asukoht: Tallinn
No ja kui siia lisada veel Guteki probleemid autopiloodiga, kiiluga ja meediaedastamise arvutiga:
http://www.vendeeglobe.org/en/news/newswire/3315/gutek-s-explanations.html ,
siis näib, et nad lagunevad enamus enne kui Hea Lootus paistma hakkab...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 16 Nov 2012 09:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
pingviin kirjutas:
siis näib, et nad lagunevad enamus enne kui Hea Lootus paistma hakkab...


Eks suurim probleem ole selles, et paljud jahid on omamoodi juba ammu "laibad". Me ei tea, miks ja mis masti alla tõi ega seda, kas antud tiim tegi enne sõitu Guteki kirjeldatud summade eest tööd: mõnedel ajab papp üle serva, teised sõidavad antud võidusõidu kontekstis säästueelarvega.
Sam'ist on muidugi kuratlikult kahju aga lihtsalt näide, millised need vanad jahid "tegelikult" enne uueks võiduajamiseks valmistumist kaiäärtes vedeledes välja näevad.
Müügikuulutus on ju sitaks ilus ja jutt super ;)
Aga siis "satud" sinan "kuradi jubedasse Zeebruggesse" ja kai ääres vaatab vastu hoopis selline sammaldunud Brunel:
Pilt

Jällegi, pilt ei anna ülevaadet selle jahi tegelikust olukorrast aga olles neid megareissereid ikka väga palju kaide ääres näinud, siis see jättis kõige romuma mulje. See ei pruugi nii olla, mulje oli selline, kuna absoluutselt kõik oli sammaldunud!
Pilt 1, pilt 2, pilt 3 ja pilt 4.

Nendes "wing mast" taglastes ei leidu põhimõtteliselt peaaegu mitte ühte metallipõhist detaili (peale plokkide laagrikuulide, kui needki mitte süsinikust pole) ja kogu taageldamine käib kevlari pleisimisega. Mingeid talrepeid ega seekleid. Piisab, kui mingi plokk kusagil siiski nööri läbi hõõrub ja ongi mast all. Minu lolli silma jaoks olid kõikse "kahtlasemad" just ploki/teki ühenduskohad, kus tekki on pandud roostevaba aas aga selle küljes hõõrdub nöör. Jaanus Tamme disainitud "silmad" on hoopis teine maailm.

Edit: mis aga neid päris mitut kokkupõrget puudutab ja nende igakordne hala teemal "AIS ja radar olid sisse lülitatud" - see kõlab täpselt samamoodi, kui politsei alatine idioodikonstanteering, et "mõlemal autol olid all nõuetekohased rehvid". Mis tähtsust on, kui sulle lihtsalt näiteks peateele küljelt sisse sõidetakse, rehvidel? "Kuidas küla koerale, nii koer külale" - mida nad imestavad???
Ma tõesti pole osanudki nii vaadata aga sellesinase Bruneli müügipiltidelt paisatb nende radari"peegeldi"! Anna kannatust, kuskohas ja MIS ASI? Kuna neis jahtides ei ole tõesti peaaegu üldse metalle ja nad kihutavad 20+ sõlme ja täitsa "pimedatena", siis mida nad imestavad??? Nad on absoluutselt nähtamatud boliidid merel.
See on ju tõestatud, et selle fooliumpulgakesega võid anaalseksi harrastada või iseendale sisust mütsikese vormida, seemned tuleb endal leida. Kuid täitsa kindel olen, et mustades mastides oleks suured valged reaalsed radaripeegeldid silma hakanud. Ning elektiga on neil väga sitasti - aktiivpeegeldit ma ei usu.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 26 Nov 2012 00:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Häving jätkub: Gutek katkestaski elektri/elektroonikaprobleemide tõttu ja Riou suutis järjekordse tavaolukorras/tavajahilt igati nähtava suure metallpoiga põkkuda, kere korralikult lõhkuda ja katkestas ka, kui oli kaks päeva uurinud võimalust see ise ära parandada. Sellest on vaat et enim kahju, Riou oleks jaanuaris "küsima" hakanud - nagu tavaliselt. Ja kes nüüd vajadusel Le Cam'i kummuli paadist Hoorni all ära toob?
Teised vanad sõbrad Golding ja Thompson on alles - ja Healootuse on ees. Kes mäletavad, siis HB1 on "Kusagil seal" põhjas ja Mike võttis Alexi peale, siis murdsid Ecoveri masti ja lonkasid koos Kaplinna.

Üldiselt ütleb Goldingi arvamus rohkemgi aga selgelt ka seda, et selline jama tuleks ära lõpetada. Ning Golding ja Riou on kaks meest, kes teavad...

20 startis, 13 on veel sõidus aga sõita on liidril Armel l’Cléach'il 20100 miili... Samas on esiots väga põnev, esiviisik olematu 133 miili sees ja ka vanad kalad/raskekahurvägi Golding, Le Cam ja Wavre veel 500-miilises tagaajamisdistantsis.

Esiotsa meestest on küsimärk Gabart: kõige noorem ja "kogenematum" aga (väidetavalt) parima ja uusima alusega. Saab näha, kas peaaegu alati "absoluutne" kõikmõeldava pikamaa/piinamisspordi vana tõde kehtib ka seekord. Esimesed 2 nädalat kestavad kõik "rookied", vaatame 2 kuu peale, kui Kap Hoorn paistab... samas oli Riou peaaegu sama vana ja Vendee "rookie", kui võitis 2004 ja seda olematute tundidega Le Cam'i ees.

Teised on kõik tõsised kogenud ja vanemad tegijad ning need juba oskavad enda ja jahi vastupidavust reguleerida.
Hetkeseis on just vanuseliselt päris huvitav:
Liider l’Cléach on 35, Gabart teisena 29, Dick 47, Thomson 38 ja siis ilusti vanuselises järjekorras Stamm 49, Golding 52, Le Cam 53 ja Wavre 57. Kaks kohavahetust, mis pole üldse võimatu ja ongi "mastirda" :D

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 26 Nov 2012 10:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 28 Sept 2006 14:11
Postitusi: 252
Asukoht: Tallinn
No ja Samantha masti mahatuleku ja Guteki katkestamise vahele mahtus veel Jérémie Beyou katkestamine, kuna ta kiilumehhanism sai viga - võimalik et samuti kokkupõrkel mingi UFO'ga (unidentified floating object) :D
Riou lappis küll hulkuma läinud metallpoiga öisel kokkupõrkel tekkinud kererebendi ära, kuid kahjuks sai viga ka süsinikkiust mastitugi ning otsus oli ainuõige - niimoodi lõunaookeanile minna ei saa...


Viimati muutis pingviin, Esmaspäev, 26 Nov 2012 12:16, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 26 Nov 2012 12:09 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
ma sain aru, et poi millega kokku põrgati oli siiski miski minema pääsenud toigas. st et kaardilt leida ei saa. Ja niipalju kui mina öösel sõitnud olen on mul alati kabuhirm nende saadanama metalltoodrite ees. Ei ole kõigil reflektoreid. Või kui olid on maha pleekinud. Ja ega Vendeelgi ei pruudi Xm kõrge lainega see toodri radaripeegeldi piisav olla. Ja eks vanemaid toodreid on ka millel need puudu või nigelad... Küll aga toodi välja, et outriggeritega taglas on ikka roppu moodi haavatavam kui traditsiooniline taglas. Põhimõtteliselt millegiga poorde kokku panna ei saa.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 26 Nov 2012 13:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Oli jah mingi "hulkuv" kolakas aga palju-palju suurem võimalus on seda märgata oluliselt aeglasema ja rohkemate puhanud silmapaaridega jahilt, kui permanentselt väsinud juhiga kihutava süsnik-boliidi pardalt.
See on asi, milelst mehed ka ise räägivad, näiteks Thomson ehitas uue jahi aeglasema!!! Kiirust saab tõsta teatud maani muudkui suuremaid ja võimsamaid aluseid ehitades aga kusagilt maalt on piir ees just inimvõimete ja ohutuse poolelt. Teatud mahus suudab seda kompenseerida arenev elektroonika aga mitte lõpuni. Juba praegu on seis selline, kus kõige puhtam "õnnefaktor" mängib olulisemat rolli, kui paat ja mees selle pardal.

Muidugi on IMOCA60'ed täiesti sõgedad killer-machine'd ja kõiges selles nii kuratlikult ahvatlevad aga mõistuslikult peaks samasuguse soolo ja non-stop sõidu tarbeks päris kõvasti reegleid muutma alates jahtide ehitusmaterjalist, mis peaks olema alumiinium kuni taglase, kiilude ja roolide ülilihtsa haavatavuse välistamiseni välja. Double-handed on juba natuke mõistlikum ja triple-handed oleks sellistele alustele päris paras. Piire saab kombata kuni ühe suure õnnetuseni ja see ei ole mitte ühe teadlikult riske võtnu uppumine vaid täiesti süütute tapmine. Seda mehed tunnistavad, et nende jahid on ohtlikud neile endile aga palju ohtlikumad on nad juba kõigile teistele. Õnneks on nad siiski jõuga aetud kaugele tihedama liiklusega aladest aga selle võrra on jälle mistahes õnnetuse puhul keeruilne neid päästa. Aga õnnetuse võimalikkus on kuratlikult kõrge...

Vendee on ikka väga julm sõit, mille kõrval VOR tundub paras jalutuskäik merel. VO70 24-tunni rekord täismeeskonnaga on aastast 2008 Ericsson 4 käes, kapten Torben Grael, 596,6 miili, keskmiseks 24,85 sõlme.
Monohulli soolo rekord on Thomsoni käes, 468,72 miili, keskmiseks 19,53 sõlme aga hetkel sõitvatest paatidest on rekord eelmisest aastast Virbac Paprec'i oma, sõitsid legendid Jean Pierre Dick/Loick Peyron ja see on ulmelised 506,333 miili keskmiseks 21,1 sõlme :roll: See on oluliselt parem, kui 10 aastat tagasi 2002 VO60 Illbruck'i rekord 484 miili keskmisega 20,16 sõlme.
Need paadid on ikka päris hullud riistapuud.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: 8/13 on Nõelaneemest möödunud
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 05 Dets 2012 18:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 07 Jaan 2004 17:13
Postitusi: 605
Asukoht: rannavesi
25 päeva peale starti on seis selline:
20 alustanust on järgi 13 ja nendest 8 on ka Nõelaneemest möödunud:
http://tracking2012.vendeeglobe.org/en/
Katkestajad:
Marc Guillemot - Safran
Kito de Pavant - Groupe Bel
Louis Burton - Bureau Vallée
Samantha Davies - Savéol
Jérémie Beyou - Maître CoQ
Zbigniew Gutkowski - ENERGA
Vincent Riou - PRB
8. kohal olev Mirabaud on liidrist, Banque Populaire, alla 700 meremiili kaugusel.
Esimesed neli on vähem kui 60 miilil kaugusel üksteisest...

Mulle endale on Class40 kahe inimesega pardal tunduvalt sümpaatsem
kui 60, vt http://inside.class40.com/doc_class.php
8)


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 30 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group