Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 3 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Volvo Ocean Race 2014-2015
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 18 Veebr 2013 21:52 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 10 Veebr 2013 14:07
Postitusi: 107
Kuigi aastake veel stardini, aga võib juba teemaga alustada. Volvo Ocean Race siis järsu muudatuse teinud reeglistikus. 70 jalased mega-racerid on ajalugu. JuanK domineerimine on lõppenud, sest Farri 65 jalased one-design jahid on kaheks hooajaks valitud.

Veel ei ole küll kindlat marsruuti paika pandud, aga seni on teada:

Start Alicante (Hispaania) - Recife (Brasiilia) - Abu Dhabi (AÜE) - Hiina? - Auckland (Uus-Meremaa) - Itajai (Brasiilia) - Newport(USA) - Lissabon? - ... - Finiš Göteborg (Rootsi)

Kümmekond võistkonda ka juba väga konkreetsete plaanidega.
Sealhulgas ka Ambersail, ehk Baltimaade projekt (kellelgi rohkem infot? üks? eestlane vähemalt ka ambersailiga viimasel ajal pikema sõidu ka teinud)


Pilt

Rohkem infot:
http://www.vsail.info/2013/02/18/volvo- ... the-start/

http://www.volvooceanrace.com/en/home.html


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 19 Veebr 2013 15:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Tsiteeri:
Ambersail / Lithuanian-Baltic Team: A Lithuanian-Baltic project, Ambersail, is said to have acquired the first VO65 boat. Ambersail is headed by Lithuanian skipper Simonas Steponavicius and currently owns the former Assa Abloy Volvo 60. According to various sources within the race and the teams, it seems Ambersail had the necessary budget to purchase the boat but not to run the project.


Ütleme nii, et enne VORi finišit ma sellesse projekti ei usu! Kasutatud VO60, mis ei maksa üldse "sittagi" ja millega/kolme aluse+ORMA Triga teatavasti ossid lihtsalt Rostockis rahvale lõbusõitu teevad - see on üks asi omada. Pluss suhteliselt "olematu" rahanumbriga mõnedel suurematel sõitudel käia. Muidugi on ka selleks omajagu palju raha vaja aga seal tuleb vahe sisse, nagu MosseLiigal ja WRC'l. Või Estonia F4 ja Ferrari F1 masinate eelarvetel... ütleme viimase 26-9 ehitamisel 2000 aastal.
Juba venelased on mitu korda proovinud nii AC'd, Whitbreadi kui VORi sõita ja tulutult. Fazizi keerati lihtsalt pekki moskvalaste poolt (siseriiklik kadedus), AC ei jõudnud üldse kuhugi ja Lenta-VOR ei jõudnud tagasi. Ning kogu Baltikumi ainus "rikas", Maxima omanik, on bednjak Lenta omaniku kõrval. Ja kogu Baltikum kokku annab parimal juhul Piiteri eliitrajooni "tegelaste" rahalise võimekuse.

Nagu öeldakse, osta võib jahi igaüks ja ei hakka see farri masstoodang ka "Liiga palju" maksma aga kogu seda meeletut kammajaad koos meeletu tiimiga üle maailma kaasa teha...
Paneme siis järjekorda:
1. Rootsi + sponsor mega puidukonglomeraat. + "meie sõbrad" Rootsi pangad ja telekommunikatsioon. On küsimust? Saati veel ülifeministlikus Skandinaavias...
2. Brasiilia. Toetab linn ja maakond aga kes kõik veel suudavad toetada Brasiilia puhul!!! Torben Grael...
3. Ühendemiraadid. Muud mula pole vaja.
4. Šveits. V.t. eelmist punkti.
5. Leedu-Balti??? Mitte ühte tõsiseltvõetavat suuräri ega panka pole, paari naftaterminaali ja Maximaga kaugele ei jõua. Pluss pole ühtegi kuulsat nime.
6. Hispaania + megapank MAPFRE. Nimedest puudus pole.
7. Holland + kestahes megapank + Bouwe Bekking.
8. Hiina. On küsimust rahas? Küsimus on pigem tiimis. Kui he atiim saab vaba rahakoti ja vabad käed nagu araablastega, on tulemust. Juhitakse seda, kui kommunistlikku rioiki, tule sealt midagi.
9. India. Riik, kus lihtsalt "suvaline" mees omab edukat F1 vormelitiimi ja selle kõrval on ka VOR odav... Ja Singh'i-suguseid on seal tuhandetes. Vaata ka p.3., 4. ja 8.
10. LAV. Rikas riik, pangad on aga pisut küsimärk.

Puudu: USA, GB, FRA, RUS, AUS, JPN, POL jne. Elukogemus ja ka mõningad teadmised erinevatelt aladelt väidaks nii: siit maanurgast oleks mõeldav ja teostatav LIT/POL tiim, LAT/RUS tiim ja EST/FIN tiim. LIT/LAT/EST võib üldjoontes ära unustada.
Ahjah, ma kohe tahaks näha, kuidas Eesti oludes toetaks sellist tiimi Tallinna linn ja Harju maavalitsus ;) RÄIGE IRW!!!!
Iseenesest on ideel kui sellisel jumet (a'la Balti ühtsus jne) aga kui vaadata viimaste aegade kõige kallima taseme tipp-sporti/avamerepurjetamist või lihtsalt vaatemängulist ekstreemi, siis ei pääse keegi kas: ülirikastest pankadest või riiklikest abidest. Kui IMOCA-jahte suudavad omale lubada ka pisut väiksemad ärid ning kasvõi Vendee eelarve on siiski "tühine kopikas" VORi kõrval, siis juba TP52, mis pole veel üldse ei suur ega kallis, seal taga on juba tõsised ülisuured sponsorid. Ainuüksi nii suure kolaka vedamine üle mailma erinevatele võistlustele maksab rämedalt. See pole IMOCA, millega sõidad paari mehega üle ookeani kiirelt kohale.
"Mõistlik" eelarve järgmise VORi puhul on hinnatud 20-25M eurot kogu tsüklile. 15M on säästukas. Vähemalt mina suudan sellist rahamassi pisut "paremini" ette kujutada ikka veel vanas heas kroonis ja see oleks siis 313-391 miljonit EEKi. Ma tuletaks meelde, et suure surmaga suutis EV "leida" 100+ natuke peale miljonit krooni ühe jubeda klaasjunni tekitamiseks. Aga seda "kuldajal", kus iga algharidusega töllakas-"ehitaja" ostis sularahas uue iksviie (eilse kolmedoki-õudusehitajat tsiteerides).
Mina ei kujuta hetkel ette, et Eestis leiduks 15 "äri"meest ja businessi, kes suudaks (nii rahaliselt kui eelkõige vaimselt, mis on meie vaesurärikate suurim probleem) igaüks 1M euri välja käia. Ning siis lisaraha annaks riik läbi EOK a'la 2,5M ja teist sama palju näiteks Tallinn. Või annaks riik 5M ja teeme "Eesti Lipp ümber maailma vol.2 - võidu sõites"! Purjetamine pole ju suusatamine... äkki keegi maailma ülirikas silmapaar veel näeb trikoloori ja tahab siia tulla - kus seda häda siis!

Ma ei kujuta isegi seda hästi ette, et näiteks Jaanus Tamme peasponsoriks saaks Eesti Energia. Eesti poliitikute ja "äri"meeste ajuehituse juures on see peaagu lootusetu. Muidugi ei suudaks mitte keegi seda seavingu eestlastest ülikadedate peldikuseinaliste ja verekoertest paskajakirjanike esituses ka taluda - sellest tuleb ka aru saada. Kus sa sellega, et (Jaanusele juba ette sõite "planeerides" :D ) Transat Jacques Vabre või Route Du Rhum võiks Guteki "Energa" või Bubi "Acciona" kõrval sõita Lenduri "Eesti Energia"???
Vastan kohe ise, miks vist ei saa: minul oleks sellise ettevõtte puhul suisa häbi selliseid numbreid avalikult näidata. Õnneks on neil see kohustus, riiklik AS nagu nad on. Kohe kõige esimene rida räägib juba kõik ära: 250 eurot on tõsine õpimotivatsiooni tõstja!!! Eesti suurim, võimsaim ja rikkaim ettevõte, mis on MEIE ehk eestlaste oma (niivõrd kuivõrd), mis teenib ärikasumit 150-160 miljonit eurot panustab aastas ühiskonda tagasi "suure surmaga" 500 000 eur??? Et siis 15-20M oleks vaja...


Manused:
EE toetused 2010-2012.pdf [39.49 KB]
Alla laetud 72 korda

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 19 Veebr 2013 21:36 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 10 Veebr 2013 14:07
Postitusi: 107
Tõsi, et VOR projekti raha on üpris raske baltimaades kokku kraapida, aga see võistlus pole riikide oma. Tänapäeval pole rahal riigipiire ja ei pea ainult oma külas korjandust tegema.

Viimasel ajal ei ole ühtegi tiimi olnud, mis oleks põhinenud ühel riigil või regioonil. (Raha+Meeskond)

Camperi meeskonna raha siis Hispaaniast, aga tiim on Uus-Meremaa oma.
jne.

Meeskonnaga ka ei tohiks eriti raskusi tekkida. Paar proffi väljast võtta eelmise VOR kogemusega ja pole muret. Kuigi loogiline, et poodiumile tõusta ei ole reaalne, aga ma arvan, et see polegi eesmärgiks.

Suurimad ämbrisse astumised tulevad puudulikust ettevalmistusest, mille teeb seekord suuremas osas VOR juhtkond ära. Ühesugused paadid, varumastid ühised, vist oli isegi shorecrew ühine.

Seekord on õnn, et 2 võistlust on samad paadid ja saab paadi suht hea hinnaga järgmiseks võistluseks ka maha müüa.


Edit: Tegelt võib piltlikult öelda ka, et eesti rahadega tehakse praegu americas cupi ka. Artemise meeskonna läbi siis.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 3 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group