Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

TÄHELEPANU Tallinna lahel liiklejad - FinnGoldCup2013
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=10&t=7791
1. leht 4-st

Autor:  Kipper [ Teisipäev, 27 Aug 2013 11:47 ]
Teema pealkiri:  TÄHELEPANU Tallinna lahel liiklejad - FinnGoldCup2013

23.-31.08.2013 toimub Tallinna lahel FinnGoldCup 2013 - võistlemas on 86 meest üle maailma.

Võistluste ladusaks kulgemiseks on mul palve, et lahel seilajad ei tuleks võistluse ajal rajale ega sõidaks võistlejate vahelt läbi ega teeks võistlejate lähedal laineid. Ka segavad võistlejaid asjasse mittepuutuvad lipud ja helisignaalid.

Võistlusala on lahe kohta piisavalt väike, et seda hoomata ja suuta selle ühelt või teiselt poolelt mööduda.

Võistlusi on võimalik päris lähedalt oma aluselt jälgida. Ohutu koha leidmiseks lähene vajadusel punase lipuga tähistatud kaatrile ja küsi nõu.

Eilsel, esimesel päeval oli üle 5 juhtumi, kus võistluskaatrid pidid segavaid kaatreid suunama.

Autor:  h2kristo [ Teisipäev, 27 Aug 2013 14:12 ]
Teema pealkiri: 

Kas võistluste distants (üks märkidest) või lausa stardijoon peavad olema just Pirita mereväravate EES ? Tundub ikka väga veider, et sadamast välja sõites PEAD KOHE kurssi muutma... Nojah, ei pea ju, aga ikka oled viisakas ja lähed ringiga.

Head võistlustuult soovides,

Autor:  Kipper [ Teisipäev, 27 Aug 2013 20:57 ]
Teema pealkiri: 

Pakun, et see märgatud märk (või märgid) ei ole Finni MM-i märk. Otse mereväravate ees on madal oranž märk ja vahel näeb lähedal ka valget ümmargust ning kollast peenikest märki. Need on kas käimas olevate matchi võistluste või laste trennide märgid.

Finni MM-i start asub jahi Evelyn III ja kaatri Anytec vahel.

Ise olen stardi pin-end ametnik.

Pärast 4. sõitu on Deniss Karpak 8. kohal!
http://www.finngoldcup.org/2013/data/Re ... race4.html

Radade skeemid on sellised (seniste tuuleoludega on kasutatud COURSE A):

Manused:
finngoldcup2013.png
finngoldcup2013.png [ 76.15 KB | Vaadatud 5781 korda ]

Autor:  aero [ Teisipäev, 10 Sept 2013 11:47 ]
Teema pealkiri: 

(Foto Tiit Blaat)

Kas keegi teab selle idioodi nime?

VLK-747 "Merilee" omaniku võiks küll võlla tõmmata.

Kipperi edit: tegin pildi väiksemaks.

Manused:
1271236_507648555985389_1574415347_o.jpg
1271236_507648555985389_1574415347_o.jpg [ 83.98 KB | Vaadatud 5792 korda ]

Autor:  h2kristo [ Teisipäev, 10 Sept 2013 12:17 ]
Teema pealkiri: 

Natukene rahulikumalt võiks reageerida selle teema peale, kaasfoorumlane!
Antud kaatri omanik sai asjakohase kiirkoolituse ja mitmekordsed kurjad sõnad.

Autor:  Karu21 [ Teisipäev, 10 Sept 2013 13:59 ]
Teema pealkiri: 

tsiteerides üht teist teemat siin, kus arutati kuhu on mõistlik võistlusradasid panna: meri on vaba kõigile jne... :)

Autor:  PriitV [ Teisipäev, 10 Sept 2013 16:39 ]
Teema pealkiri: 

Karu21 kirjutas:
tsiteerides üht teist teemat siin, kus arutati kuhu on mõistlik võistlusradasid panna: meri on vaba kõigile jne... :)

Absoluutselt! Ja "mingite", seekord küll maailma suhteline tipptase sportlikus purjetamises ehk purjespordis, soov kusagil "pikema riistaga" tegelast välja selgitada ei koti mitte üks raas kolmandat osapoolt, kes sel pildil perega puhkama sõidab!

Võistlusradadest.
Ma olen "sunnitud" panema siia ühe sellise punkti ühest Juhendist:
Tsiteeri:
4. MÄÄRANG
Võiduajamine viiakse läbi vastavalt vanatehnikahuviliste peades tekkinud reeglitele kehtivat Liiklusseadust ja Liikluseeskirja järgides ning kaasmaalaste elamist mitte segades. Tegu on klubilise meeleoluka koosviibimisega, kuhu on kaasatud liiklemine jõuvankritel etteantud Legendi alusel sooviga jõuda ettenähtud kokkusaamispunkti, lahendades sõidu ajal Ristsõna.

See, et kellelgi meeldib mingi tegevus, hobi jne, ei tähenda, et see peab meeldima kõigile ja et kõik peavad sellest "osa saama". Teatud mõistlikus mahus tuleb muidugi kõikide osapooltega "leppida", näiteks sellega, et mingid tuhanded tahavad mööda linna higistena ringi joosta ja kogu kesklinna liiklus on teatud ajaks halvatud aga kohe kindlasti ei mahu selle alla ametlikule liitsihile ehk sadamasse sissesõidu teele otse ette pandav mistahes tasemega purjetamisvõistluse stardi- või finišiliin! Olgu, kolmapäevakute start on piisavalt kaugel muulidest aga 2 kaabeltaud on selgelt kolmanda osapoole "ahistamine" ja nendele teadlikult ebamugavuste ning ohuolukordade tekitamine.
Ma pakun välja, et mitte üksainsam kaikasõitja poleks õnnelik, kui ma võtaks kätte ja teeks Talveralli stardi nende kodu eest AVALIKULT teelt! Laupäeva hommikul kella 07.00'st alates ~150 mürisevat autot/tsiklit ja ~450 inimest. Öörahu on läbi ja kui palju sõpru meie pere endale külla kutsub, pole kellegi asi. Ainult et ma olen suutnud siiani kõik stardid viia läbi kohtades, kus lähima elanikuni on sajad meetrid ja see mass ei mürise kellegi magamistoa akna all. Keila Rõõmu parkla (küljepealne, mitte poe esine!) oli elanikele üldse lähim ja Linnavalitsuselt luba olemas.

Ehk juba Organisaatorid võiks pisut mõelda ette, sest meile meeldivad legaalsed tegevused ei pea teistele meeldima! Või tegema kogu asja 100% legaalselt, mis sisaldab ka lõputut paberimajandust ja eiste ette informeerimist, nagu rootslased saavad tehtud nüüd Stockist startiva Runtiga. Aga ka siis on lisaks kolmandale osapoolele võistlejatel kohustused, mitte nagu meil Väinas käib, et esimesena kakerdavad stardialas pool tundi hilisemad ehk need kõige pisemad ja aeglasemad startijad...

Autor:  caarel [ Teisipäev, 10 Sept 2013 17:31 ]
Teema pealkiri: 

Situatsioonist pikemalt arutada üldse ei viitsi. Priidu eelmine kommentaar väljendab kõike piisavalt selgelt. 100% nõus.

Pildi kohta küll niipalju, et KURADI ILUS KAATER ON! :)

Autor:  aero [ Teisipäev, 10 Sept 2013 18:12 ]
Teema pealkiri: 

Paadi omanik juba vabandas privaatsõnumis ja selgitas, aga ikkagi ei mõista, kuidas on võimalik KIHUTADA põhimõtteliselt seisvate paatide eest läbi, kui on arusaadav, et need võistlevad?

Võistluspurjetajal on mul suht suva kui keegi vaikselt sõidab rajapealt läbi ja ei tekita sellega laineid.
Aga kui gaas põhjas pressitakse 10m kaugusel vöörist läbi ja sellega kaasneb mitmeid minuteid segalainetust, siis see ajab harja punaseks.


Autoliikluses ei pane ju gaasi põhja kui liiklusolukord on segane??? Pigem jäädakse seisma ja tutvutakse olukorraga.

Autor:  rye [ Teisipäev, 10 Sept 2013 19:00 ]
Teema pealkiri: 

aero kirjutas:
Paadi omanik juba vabandas privaatsõnumis ja selgitas, aga ikkagi ei mõista, kuidas on võimalik KIHUTADA põhimõtteliselt seisvate paatide eest läbi, kui on arusaadav, et need võistlevad?


Vaata siin mitmed kaasfoorumlased on püüdnud sulle selgitada, et issanda loomariik on lai ja maailmas on ka muid inimesi kui võistluspurjetajaid.
Minule näiteks seletati merekoolis, et sadamas ei tekitata lainetust aga ilmselt ma puudusin siis kui seda selgitati, et ka võistluspurjetajatele lained ei meeldi.
Sama hästi oleksin võinud ise selle kaatri roolis olla kuna mina ei näe siin segast olukorda.
Minu meelest on väga tore, et noor 15a. kapten vabandas ja aru sai. Aga see, et Sina "ikka ei mõista" ja selle ikka ja jälle üles kisud näitab küll Sinu IQ taset.

PS! aga tänan ilusa foto eest :)

Autor:  smboards [ Teisipäev, 10 Sept 2013 19:59 ]
Teema pealkiri: 

aero kirjutas:
KIHUTADA põhimõtteliselt seisvate paatide eest läbi, kui on arusaadav, et need võistlevad?


Jah. Iga normaalne meremees peaks teadma, et kui paat seisab, siis järelikult ta võistleb.


Üldiselt pean ma ütlema, et ma proovin purjekatest vaikse ilmaga eemale hoida, et seltskonnad lainekese pärast kurvaks ei muutuks, ma ei saa muidugi täpselt aru, miks see neid niiväga segab, kui nad sõidavad alustega, mis kannatavad mereolusid, millede puhul mina oma paadiga võiks sama hästi kohe sadamast välja sõites kanal 16 sisse lükata ja mayday välja saata. Aga noh, mulle on purjetajast sõbrad õpetanud, et neil tuleb mootorpaadi lainest nutt peale ja mul pole tegelikult üldse raske pikemat ringi teha. Merel liigeldes on minu meelest mõistlik kõigi vastu sõbralik olla. Sai ka nimetatud võistluse pärast pikemaid kaari tehtud, paljuski muide tänu sellele, et juba varakult siit eelinfot lugesin.

Üks asi, mis mulle aga pahasti mõjub, on see, kui inimestest saavad sportlased :) Millegipärast meenus ühes teises keskkonnas hiljuti loetud jutt, kus maanteerattasõbrad õigustasid, miks on neil vaja tiheda liiklusega maanteel pundis sõita. Nende hobi tulemus on see, et autojuhid peavad pidurdama 90->40 ja siis ootama vastutuleva liikluse tõttu tropist mööda saamist. Ratturite jutt oli umbes selline, et "nojah, kannatage ära, trenni on ju vaja teha". Iroonia seisnes selles, et nimetatud teelõigu kõrval on tegelikult kergliiklustee, aga nad ei taha seal sõita, sest "seal on kogu aeg mingid 20kmh väntajad ja rulluisutajad ja lapsevankriga emad ees". Ühesõnaga, kui sa oled sportlane, siis on parem teisi segada, aga mitte ennast segada lasta. Ma sõidan ise suurima heameelega rattaga, aga see jutt võttis mul korraks silme eest mustaks.

Teemasse tagasi tulles julgen ma tagantjärgi arvata, et suurvõistlust segas tuule puudumine rohkem kui rahutud paadimehed.

Autor:  AndresA [ Teisipäev, 10 Sept 2013 20:58 ]
Teema pealkiri: 

äkki ei pingutaks üle?

1. purjetajad ise ei pane radasid maha. sõidavad seal, kuhu võistlusjuht raja paneb. mingit võimalust mujal sõita, kui rada ka väravate ette pannakse, ei ole. laupäeval olid poid muulisuu ees, pühapäeval oli stadi-finiši tagune ala kaetud mõrdadega. mõlemad kaunis absurdsed lahendused...

2. mida vaiksem tuul seda hullemini mõjub kaatri käigulaine. vaikse ilmaga kogutakse kiirust pikalt pikalt. kiirendus võib olla halvimal juhul 5 minutit. kaks halba lainet ja alustad otsast peale. võistlusel võib see tähendada esimese ja viimase koha vahet. kaatriga madalal käigul mööda sõita või ringi - maksimaalselt 30 sekundit.

Autor:  Marielle [ Teisipäev, 10 Sept 2013 22:10 ]
Teema pealkiri: 

Jah tuleb meelde kui 2008 volvo oceanrace etapil tulid kurjad sõnad kaasfoorumlaste suust et Marielle möödus Ericsson 3 st pealtuules :-) (Marielleke on 24 jalga aga Volvo .........

Autor:  h2kristo [ Teisipäev, 10 Sept 2013 23:11 ]
Teema pealkiri: 

AndresA, mis mis?
Et purjetajad võivad (ja lausa peavad?) pikemalt mõtlemata kõrgemat jõudu järgima, ning mootorpaadimehed
ei või pikemalt mõtlemata kaardile märgitud faarvaatrit järgida ?

Paar aastat tagasi oli probleemiks finiš muulide vahel, sellest oleme vist õnneks lahti saanud :)

Autor:  vahva.madrus [ Kolmapäev, 11 Sept 2013 07:23 ]
Teema pealkiri: 

mis siis nüüd juhtus?
ühe rullnoka pärast tüli üles kistud ja Priit võrdleb oma tavapärasel kombel nokut näpuga ehk purjetamist autosõiduga.

kui võistlusjuht on raja niimoodi seadnud, siis küsimused lähevad temale. neid kaalutlusi me siin ei tea ja võib vaid arvata, et ju siis nii oli vaja.
kui palju maailmatasemel purjetamisvõistlusi meie vetel siis ikka peetakse?

kaatrimeestele teadmiseks - vaikses ilmas tuule püüdmine on väga keeruline kunst (kui tuult on, oskab sõita iga mees, katsu sa vaikses või lausa olematus tuules...)
ja kui sa oled võisteldes ja head kohta püüdes meelitanud, anunud ja nurunud Vana ja saanud kuidagi suure punnimisega selle pool sõlme kätte - ja siis töristab Sinust kümne meetri pealt mööda kaatrimees, endal nägu rõõmus peas ja käsi lehvitamas, et näe kui tore kohtuda - ja sinu puri loksub selle peale käigulaines tuulest tühjaks ja kogu see vaevaline protsess algab sinu (aga mitte su eemal olevate konkurentide) jaoks uuesti - mida selle peale ütleksid?
kuigi Juriidiliselt On Kõik Korrektne ja muidugi mootorpaadimehed "võivad pikemalt mõtlemata kaardile märgitud faarvaatrit järgida" (kuigi minu jaoks kõlab see "pikemalt mõtlemata" pisut hirmutavalt).
kahetsusväärselt ei ole hea meretava kusagil arssinapikkuste tähtedega kivisse raiutud lollidele lugemiseks ja meeldejätmiseks. (See, paraku, kehtib ka mõnede purjetajate kohta).

ääremärkuse ja kultuurilise remargina tuleb meelde kusagilt loetu/kuuldu: mõne aasta eest Venemaal olla minitonnikute regati kultuuriprogrammis olnud konkurss parimale laulule teemal - ja ubju tebja, lodotshnik - küllap sama teema ja emotsioonid ka seal :D

1. leht 4-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/