Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 42 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 10 Okt 2013 19:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 285
Asukoht: Juminda
myller kirjutas:
teinlum kirjutas:
paraku on sellises mõõdus/kaalukategoorias C katti suht üksikud.

100 kilo materjaliga pole ökonoomselt ja norme jälgides (minimaalne laminaadi paksus) võimalik C kategooria paati ehitada. Igasugu muu mudru maha, jääb palja plastiku kaaluks 75-80 kilo, mllest saab umbes 8 ruutmeetrit paadi pinnalaotust. Sellele vastab ~4m sõudepaat.


Rääkides siis trendidest ja soovidest ja ideaalidest: tsiteerides kuulsaid, siis inimene käib kuul ja nüüd ei saa 100-120kg-st C kat. paati ehitatud? :)
Väljakutse inseneridele - teha 100 kilone C kat paat(mis ka vastab C katile) ja vähemalt ühe kliendi soov saab täidetud :)

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 10 Okt 2013 21:05 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Tore, Teinlum, ma teen Sulle 100kg massiga kolmekihilise sandwitch C-kategooria paadi Divinycell vahtu kasutades. Aga maksma läheb see jämedalt ligikaudu 3X rohkem, kui Kasse, siis umbes 3x1400=4200 euri?
OK? Oluliselt odavam, kui Kuule lennata!

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 10 Okt 2013 21:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 285
Asukoht: Juminda
väljakutse oli 2000 maks :D
Think out of the box.
Eks seda me jah teame kõik, et raha eest on palju asju võimalik, edu saadab neid kes leiavad mooduse midagi teistmoodi teha.

Tagasi teema alguse juurde, siis ma unistasin, teema nõuab unistamist, kui piirame ennast olemasolevate raamidega siis me istuks heal juhul koopas oma kivikirvega jätkuvalt.

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Okt 2013 14:49 
Eemal

Liitunud: Reede, 01 Aug 2008 10:28
Postitusi: 74
Asukoht: Tartu
Pakun, et sellestsamas Kasse paadist saab C kategooria paadi teha kui välisparda ümber tubli heavy duty täispuhutav paari kolmekümne sentimeetrise läbimõõduga vender kinnitada (nagu siin foorumis üks targimatest juba korra mainis :) ). Selline nagu RIB-idel aga väiksem.
Saab võrku üle parda venitada ja ümberminekut kartmata purjekese peale sättida, kui tahtmist peaks olema.
Vanasti maksis see paikapandud polüestri ja klaasmati segu umbes 100 krooni kilo. Odavamat materjali tänaseni pole nagu paistab. Eks selle täispuhutava asja eest küsita ka ühtteist aga kokku see
väga suurt summat moodustama ei peaks. Vist ;).

_________________
Jah, kuid...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Okt 2013 10:16 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
RL kirjutas:
... paadi teha kui välisparda ümber tubli heavy duty täispuhutav paari kolmekümne sentimeetrise läbimõõduga vender kinnitada (nagu siin foorumis üks targimatest juba korra mainis :) ). Selline nagu RIB-idel aga väiksem.
Saab võrku üle parda venitada ja ümberminekut kartmata purjekese peale sättida, kui tahtmist peaks olema...

...taolist varianti kasutatakse Askeladen Commuteril,(seda küll mitte selleks otstarbeks, nagu sõudepaatidel, näiteks Walkerbay jollil).
...aga asjal on jumet, eriti hypalon kummikangast...
...seda balloni saaks paigaldada ümber paadi kere santeki külge samamoodi, nagu hollandlased kinnitavad ümber oma sloepide jämedast köiest punutud pikkvendrid...
...ja paljud Pella sõudepaatide õnnetused oleksid olnud olemata...
:lol:

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Okt 2013 14:16 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 369
Asukoht: Võru
Kõik oleks ju tore, aga see Hypalonist balloon ise maksab ju rohkem kui uus sõudepaat.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Okt 2013 15:00 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Hypalon materjal on kallis küll - hetkel! Küll ta läheb odavamaks...
...mu Saraatovi, kummist, Eagle 600 on oma 6-enda eluaasta jooksul mulle nii palju pahandust teinud, et kole... seepärast sirendabki mu silme ees ainukese materjalina hypalon!
...ei tahaks enam merel kogeda balloonide tühjaksminekut... ja seda ikka ...
va "karvasega"... :wink:

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Okt 2013 16:28 
Eemal

Liitunud: Reede, 01 Aug 2008 10:28
Postitusi: 74
Asukoht: Tartu
Kalle Kuus kirjutas:
Hypalon materjal on kallis küll - hetkel! Küll ta läheb odavamaks...
...mu Saraatovi, kummist, Eagle 600 on oma 6-enda eluaasta jooksul mulle nii palju pahandust teinud, et kole... seepärast sirendabki mu silme ees ainukese materjalina hypalon!
...ei tahaks enam merel kogeda balloonide tühjaksminekut... ja seda ikka ...
va "karvasega"... :wink:


Kallel on õigus, see balloon või vender peab olema korralikust tugevast materjalist mis kõik ja enam välja kannatab. Ja Pellade kohalt on Kallel ka õigus.
Mõni kummipaaditootja võiks neid ujukeid kokku keevitada ka järelturul müümiseks.
Siis saaks need mehed kes iga asja peale 'oi kui kallis' ei hüüa neid oma olemasolevatele vannidele külge liimida/kinnitada ja rahus vete PEAL liikuda.

_________________
Jah, kuid...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 16 Nov 2013 00:19 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2451
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
Rääkisin Frediga sellest teemast äsja Saaremaa Merispordi Seltsi hooaja lõpetamise üritusel ja ta väljendas heameelt sellise tagasiside üle.

Käisin talle veel ühe mõtte välja - võib olla sellise paadiklassi kohta isegi liiga kauge, aga siiski - RAM Mount või analoogse seadmekinnituse võimalus.
Vaata http://www.rammount.com
Marine alalehte vaata siin: http://www.rammount.com/Products/Marine ... fault.aspx
Piltlikult oleks vaja "jupikest" tollist või 40 mm (need on levinud mõõdud) toru, mille külge seadmekinnitus kinnitada. Olgu selle küljes siis kalaleidja, "marineeritud" tahvel või nutikas. Ja samas endale vastu rääkides - võib olla oleks sellise paadiga veele minnes kõige targem igasugune digi maha jätta ja lihtsalt nautida eemal olemist.

Mul on RAM Mountiga positiivsed kogemused, plaanis iPad-ile LifeProof kest tellida ja selle külge ka RAM-i kinnitus. Sellest need mõtted.

_________________
Tallinn SAR; foorum.kipper.ee; EvelynIII


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 17 Nov 2013 17:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Apr 2007 17:10
Postitusi: 460
Asukoht: Tallinn
Kogenud paadiehitajad võivad mu üle nüüd naerda ja mu lollust mõnitada, aga ma küsin ikka - miks väikseid paate ei ehitata nii, nagu purjelaudasid tehakse? Vahtsüdamikuga sandwich? See tehnoloogia on üsna tõhus loomaks konstruktsioone, mis on korraga kerged ja jäigad. Ja väikepaadi puhul on kindlasti huvitav see, et konstruktsioon on iseenesest suure ujuvusega (mõelge jällegi purjelaua peale, 120l laud kaalub tüüpiliselt alla 7 kilo).

Ma arvutasin ajaviiteks ühe konstruktsiooni läbi, et kui ma seda niimoodi peaks ehitama, siis palju see kaaluks ja maksaks. 4.5 LOA, 1.8 beam paadi teeks umbes 70-kilosena valmis. See on siis mõistagi puhas "koorik", ilusti värvitud küll aga ilma igasuguse riistvarata, mis paadist paadi teevad ehk et mitte knaabipoegagi. Materjali peale läheks raha poehindades arvutades veidi alla 1000 euro. Tegemise osa oleks muidugi päris räige, ma küll ei usu, et sellist asja oleks mõtet 2000 euroga müüa.

Lahe oleks see, et paadil oleks täielikult veega täidetuna ujuvusvaru veel 800kg jagu. C-kati nõuetele vastavust ei oska ma läbi arvutada, selleks olen ma liiga käpard.

_________________
GT-205 "Anaconda"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 17 Nov 2013 17:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Ma arvan et tehakse küll. Isegi alupaate tehakse ju nii. Vaevama hakkavad mingi aja pärast tüüpilised sandwitchi hädad lahtilöömise näol.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 18 Nov 2013 18:26 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 18 Okt 2011 15:39
Postitusi: 277
Ikka ehitatakse ja igas suuruses. Nii klassikalist võileiba kui valatakse väliskere ja sisu vahele vaht jne. Kasvõi näiteks Terhi. Vett mitteimav vaht praktikas ikkagi märgub ja delaminatsioonid võivad ka tekkida. Normaalsel juhul sellist probleemi pole, aga mõnikümmend aastat vanal paadil võib põhja lahti lõigates küll sealt švammitaolist kraami välja rookida. Keskmine aerukas või väike mootorpaat on treilerdatav paat, millega kolistatakse kivide otsas, lohistatakse mööda maad ja tehakse muid lollusi ning sellisel juhul on vaja ikkagi väliskestale paksust. Kerge ja jäik on rohkem võistluspaatide teema, mitte praktiline klaasplast ehk odav ja lihtne.

Edit: Ahjaa, kui kogemata peaks tulemagi välja kerge või tugev või tehnoloogiliselt natuke normaalsem asi, siis ei unusta ükski ehitaja sinna hinnanumbrit juurde kirjutada. Võid võrdluseks arvutada, palju on mingi suvalise 1k euri maksva sõudepaadi materjali hind.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 42 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group