Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Trendid väikepaadiehituses
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=10&t=7868
2. leht 3-st

Autor:  kilpkonn [ Kolmapäev, 09 Okt 2013 10:23 ]
Teema pealkiri: 

AndresA kirjutas:
Edit: Aga rääkisime Markiga täpselt samast asjast - laekad. Alumiiniumist tehes on nad lihtsalt kallid. Plastiku puhul lisavad ka raudselt hinnale piisavalt, et valus olla...


Ega ma täpselt tea. Samas kajak on plastist, ühekihiline, ja laegas on lihtsalt süvend, millele on lisatud nööriga kaan.


Vaata pildil ahvena taga, musta kaanega.
Pilt

Autor:  vahva.madrus [ Kolmapäev, 09 Okt 2013 10:43 ]
Teema pealkiri: 

täna hommikul jõelt tulles meenus taas kord, mida ma väikepaadilt tahan.
tõhusat äravoolusüsteemi. et uhaks paati treilale tõmmates ämbriga vett sisse ja kogu saast voolaks sujuvalt paadipõhjast minema.
C440-t talikorterisse pannes nägin ülemäärast vaeva paadipõhja puhastamisega. äravooluauk ummistub kergesti ja klinkrikujuline vorm hoiab muda nii kenasti kinni... jällegi meenus Rönnqvisti sile paadipõhi...
(samas, vaene muuseumirott ei peagi uhke paadiga sõitma, meenutasin endale)
päravurrialuse õnaruse (hm, mis võiks õige maakeelne termin olla selle märgistamiseks?) äravooluaugu puurin ka esimesel võimalusel suuremaks.

Autor:  PriitV [ Kolmapäev, 09 Okt 2013 11:24 ]
Teema pealkiri: 

Marvin kirjutas:
ksv! - akadeemilises slängis kaasvõitleja, akadeemilise organisatsiooni kaasliige
ksf! - foorumislängis kaasfoorumlane, ilmselt

Aga ma pole kindel, kas need kaks asja tegelikult kokku segama peaks.

Kuda miskine kunagine poliithüüdlause kõlas? "Võid kindel olla!" vms.

Aga mis alumiiniumist sõudepaate puudutab, siis Rootsis on neid ju palju, peamine tootja Linder. Aga hinnad on, nagu ikka alumiiniumil, hoopis teisest klassist. Samas kaal alla 100 kilo ja saab korraliku "rootsi raua" katusel vedada :D Kui legaalne see on, see on hoopis teine teema aga vähemalt käib jõud üle. Linderil on üldse päris hea valik suhteliselt hooldevabasid alu-paate ja kanuusid.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xE-7BMKgd7M[/youtube]

Igasugused mõistlikud laekad: kohe kindlasti ei ole mingit kosmilist hinnavahet alumiiniumpaadi ja plastikpaadi korralikel panipaikadel! Modelleerimine selleks, kuigi juba moodne mudeli freesimine ja vormi tegemine maksab omajagu raha. Käsitöö koos täpse passitamisega seda enam. GRP materjalina on ise kindlasti odavam ja vormi aplikaatoriga plödistada ka kordi lihtsam kui metalle lõigata-painutada-keevitada. Aga GRP ja selle jäätmed on kõige ohtliku ja kallim saaste/jääde, milel utiliseerimine maksab raha vs metallid, mille jäätmete eest makstakse peale ;) Lisaks saab näiteks panipaiga avause väljalõigatud alumiiniumist detailist teha pisema luugi, GRP oma ongi jääk.
Siis tuleb jälle kord viimistlemine: alumiiniumiga pole midagi vaja teha, GRP pead liivapaberiga üle lihvima ja "toppariga" käsitööna värvima. Täpselt sama on kõigi väikevormidest tulevate detailidega, mida lõigatakse: liivapaber ja kästitööna värvimine. Nimetame seda siis lisaks visuaalsele ilule ka osmoositõrjeks. Kui nii hakata võrdlema alumiinium- ja GRP-paate, siis võrdselt kvaliteetselt toodetud/ehitatud sõidukite hinnavahe saab tulla vaid materjali hinna jagu - tööd ja kalleid eriseadmeid ning töömeeste erioskuseid on mõlemal materjalil täpselt ühepalju. Õigemini pole alumiiniumiga töötamiseks pooltki seda vaja, mida mürgise ja määriva-plögase vaiguga. Ehk alumiiniumpaatides, kui eksklusiivtootel, on väga palju "õhku" sees, samas kui GRP'ga töötajaid on palju, see on massikaup ja konkurents turul sunnib kõiki omajagu "üle jala" asju ehitama ja hinnakonkurentsis püsima. Ning võrdselt korralikult ehitatud paadi kaal tuleb räigelt GRP kahjuks juba topcoati kaalu pealt! Materjali hind ja ajakulu juurde. Näiteks "punase triibuga" idee-Saili kahe kere vahele mõlema suure põhidetaili sisepindadele k.a. ballast (pilt ongi tehtud spetsiaalselt töö alguses ballastmaterjali visualiseerimiseks) "määrisin laiali" üle 10 kilo topparit! Nii peaks tehtama kõik GRP-paadid aga ei tehta.

Mis on alumiiniumi suurim eelis kliendi enda kvaliteedikontrolli kohalt: Sa näed põhimõtteliselt kohe selle ära! Seal pole võimalik midagi "peita" või ökonoomitada. Keevitus on keevitus, alumiinium ikka seesama jne. GRP'ga on aga kliendi petmise võimalusi küll tahtlikult või oskamatusest meeletult! Alustades sellest, et tootmisel saab kasutada odavat mitte-oskustööjõudu kuni materjali eripäradeni välja. Jutt paadi spetsifikatsioonis ja töölisele antavas "retseptis" on üks, tegelik lõpptulem hoopis teine. Kasvõi töölise suhtumises veesõidukisse kui sellisesse. Ja see on asi, mida ma tean...
Samas selle pärast ma ka mõistan näiteks Marki: kuna alumiiniumiga on petmisvõimalus nullilähedane ja lisaks kenale välimsuele võib iga "Mats" nokkida iga sentimeetri keevituse kvaliteedi kallal või suppleriga enamuse materjali tegelikku paksust mõõta (GRP puhul on kõikumine suur ja sõtub palju just käsitsi lödistatud topcoati paksusest, mis ju tugevust ei anna!), siis vastutamise eest tulebki raha küsida.

Autor:  apelsin [ Kolmapäev, 09 Okt 2013 11:40 ]
Teema pealkiri: 

Toivo kirjutas:
Aga kui universaalsest kolm ühes sõude-mootor- purjepaadist rääkida , siis
meile paljudele tuttav Rauno Kurki-Suonio on ehitanud sellise paadi, kasutanud selleks Fredi Kasset ja pildid on leitavad Tekno_Marine kodulehelt.
Ei tea kuidas viimasel ajal, aga see suurepärane paat ei pidanud just müügihittide hulka kuuluma...


Kus need pildid seal täpsemalt on? http://www.tekno-marine.fi/seiskari14sail.htm ?

Autor:  Mark [ Kolmapäev, 09 Okt 2013 12:28 ]
Teema pealkiri: 

Tsiteeri:
täna hommikul jõelt tulles meenus taas kord, mida ma väikepaadilt tahan.
tõhusat äravoolusüsteemi. et uhaks paati treilale tõmmates ämbriga vett sisse ja kogu saast voolaks sujuvalt paadipõhjast minema.


Meil olemas. Ja see ongi üks paljudest ambitsioonikatest pisidetailidest mis hinda käest ära kisuvad

Tsiteeri:
Aga rääkisime Markiga täpselt samast asjast - laekad. Alumiiniumist tehes on nad lihtsalt kallid.


Tänaseks on tegelikult ikkagi terve tagapink üks suur panipaik. Lihtsalt ei paku rõõmu valmistada paatee millele mul endal oleks midagi ette heita... Ja muidugi, eks ta jälle hinnanumbril tervitab. Kurb, aga pidulik...

Autor:  kilpkonn [ Kolmapäev, 09 Okt 2013 12:57 ]
Teema pealkiri: 

Mark kirjutas:
Tänaseks on tegelikult ikkagi terve tagapink üks suur panipaik.

Siinkohal tuleb eristada "suurt panipaika" ja "väikest veekindlat panipaika".

Samas, puhtpraktilisest küljest piisab, kui suure panipaiga sees on lihtsalt mingi aas, kuhu külge saab ise panna väikse veekindla kotikese, kuhu sisse siis autovõtmed pista. Et poleks jalus, ei kaoks ära ja oleks kuiv.

Autor:  teinlum [ Kolmapäev, 09 Okt 2013 14:25 ]
Teema pealkiri: 

Mul tekib küsimus et kes üldse on paadi ostjad, on nad rannakalurid peamiselt, harrastajad, landiloopijad, niisama merel ajaveetjad või veel midagi? Üks sobib paremini ühele teisele aga mitte. Merel niisama liikujad tahavad planeeriva kerega kiiret kerget paati tõenäoliselt? Kalurile sobib kenasti ka aeglasem uppuv kere, landiloopia tahab võimalikult stabiilset ja ruumikat, samuti on suurustele erinevad ootused, mõni tahab mootorit, mõni mitte jne.jne.
Nagu varem mainitud, siis paraku need pesupulbrid mis kõlbavad kõigeks ei kõlba õigupoolest millekski :) ja väga hea tulemuse jaoks on ikkagi vaja vastava klientuuri vajadustele spetsialiseeruda.

Minu, kui väikestviisi rannakaluri vaatevinklist
a)Piisavalt kerge, et suudaks üksi vette ja sealt välja lohistada(max 100-120kg)

b)Piisavalt suur, et väike mõrd ja kogu trään, võrgud kupud jne. ära mahuks - min 4,5m pikk ja min 1,5 lai umbes

c)Panipaigad:
1. Ankrukast (ankur kohustulik varustus, aga sellisena igale poole ette jääb, hea oleks silma alt ja jalust ära saada). minu arust selline "peab olema" lisa ühel heal paadil.
2. Ahtrikast bensiinikanistrile, hauskarile kajaloodi akule jms.
3.hea oleks väike veekindel/kuiv painipaik püügipäevikule jms.

d)Igasugu poldid, teravad servad jms, mis alatasa võrku kinni jäävad ära peita, millegipärast leidub igal paadil selliseid klambreid, poldi otsi, kruvi päid, ja teravaid katmata nurki (midagi disaineritele/inseneridele mõtteainet)

e) Kergelt pestav (seal hulgas ka võimalus paat kergelt sissekallatud pesuveest tühjaks saada (juba mainitud siin korra))

f) Paat peaks olema samahea käsitletav nii aerude kui mootoriga, no mulle piisab maks 7-8 jõust.

g) paat peaks olema piisavalt merekindel, et püünised ka õigepisut karvasema ilmaga nõudmata ei jääks, kalurile peaks C kat ikka kindlasti olema, paraku on sellises mõõdus/kaalukategoorias C katti suht üksikud.

Sellise paadi üle ma oleks juba üsna rõõmus:)
Hind ka: alla 1500-2000 :)

Autor:  Toivo [ Kolmapäev, 09 Okt 2013 20:31 ]
Teema pealkiri: 

neile esitatud tingimustele vastab üsna hästi soomlaste Terhi Nordic 6020 ja 6020C- konsooli ja tuuleklaasiga variant, poolglisseeriv, max 30 hobujõudu, kõrge pardaga,kannatab ka karvasemat ilma, nii et püüsed ilma pärast merre ei jää.hinnad vastavalt 4300.- euri ja 4995.- euri.Vaata Terhi.fi.
Olen ise neid kunagi ammu müünud, tegemist on mitte klaasplast, vaid ABS-PLASTIST kolmekihilise sandwitch paadiga. Kõige suurem ja pea ainuke viga oli, et peegli ja põhja serv kulus suurest kaldale sikutamisest läbi ja vääga sitt oli parandada. Klaasplastiga üle mäkerdamine ei aita, ei kleepu ABS külge.
Aga selle raha eest peaks saama ka võrdväärse klaasplast paadi.

Autor:  teinlum [ Neljapäev, 10 Okt 2013 06:53 ]
Teema pealkiri: 

mainisin et olen "väikestviisi rannakalur" :) see 6020 on juba päris pirakas ja 250kg ehk pigem pean silmas ca sellises klassis paati nagu endine kasse on (ka hinnalt), siis väikeste modifikatsioonidega.

Kui mulle muidugi vastasid?

Autor:  Mark [ Neljapäev, 10 Okt 2013 08:23 ]
Teema pealkiri: 

teinlum kirjutas:
paraku on sellises mõõdus/kaalukategoorias C katti suht üksikud.


Ja soovitan ka nende üksikute suhtes olla väga umbusklik. Ei saa välistada et selliste mõõtude ja kategooria puhul on "katsetused" tehtud kirjutuslaua taga. Eriti veel kui selle C kati juures ilutseb lubatud inimeste arv pardal 4 või suisa 6.
Lihtne on ka kontrollida. Pane paadile lubatud inimeste arvu x 75kg raskus parda peale ja vaata kas nõutud vabaparras on jätkuvalt olemas.

Autor:  peebuste [ Neljapäev, 10 Okt 2013 08:26 ]
Teema pealkiri: 

Mark kirjutas:
Ei saa välistada et selliste mõõtude ja kategooria puhul on "katsetused" tehtud kirjutuslaua taga. Eriti veel kui selle C kati juures ilutseb lubatud inimeste arv pardal 4 või suisa 6.


Kas nii ka lubatud? Miks Sina siis vees sulistad? :twisted:

Autor:  Mark [ Neljapäev, 10 Okt 2013 12:25 ]
Teema pealkiri: 

Tegelikult ei ole päris nii lubatud. Alati saad öelda et tegid katsed ja kõik klappis. Vormistad ka protokollid. Messidel vaadates paate, nende kategooriaid ja kandevõimet jääb üsna tihti silma selliseid isendeid mis on umbes nagu Kasse, lubatud 5 inimest ja kategooria C. Unustage ära .... :lol:
Mõne taolise juhtumi vastu on Keerdi Fred ka Eestis minu teada sõdida üritanud. Või käis ta lihtsalt mulle kurtmas, ei tea.

Autor:  PriitV [ Neljapäev, 10 Okt 2013 13:15 ]
Teema pealkiri: 

peebuste kirjutas:
Mark kirjutas:
Ei saa välistada et selliste mõõtude ja kategooria puhul on "katsetused" tehtud kirjutuslaua taga. Eriti veel kui selle C kati juures ilutseb lubatud inimeste arv pardal 4 või suisa 6.


Kas nii ka lubatud? Miks Sina siis vees sulistad? :twisted:

Aga miks mitte? Näiteks "kummikad": no seal ei ole peale kõige labasema põhikooli matemaatikaülesande silindri ruumala arvutamisest ja füüsikakursuse absoluutselt kõige esimesest õppetükist Archimedesest muud midagi teha. Ainus asi, mida "kummikate" juures üldse testida saab (peale kokku/lahti pakkimise kiiruse) on erinevate mootoritega ja erineva arvu inimestega pardal reaalsed kiirused. Aga need ei ole kategooria määramisel absoluutselt olulised. Seega saab "kummikal" nii kandejõu kui vabaparda kõrguse millimeetrise täpsusega kontoris välja arvutada.

Aga jah, kõvakerelist alla 5-meetrist ja reaalselt C-katiks kõlblikku paati on raske ja kallis teha. Eks neid on aga hinnad pole kohe kindlasti odavad. Kuid ksf!teinlumi mõtet ja ideed-vajadust edasi arendades, kus võlusõna on võrgu nõudmine ja seega absoluutselt "Takistustevaba" parras vähemalt ühes poordis aga sidudes seda reaalse merekindlus/ohutusega, siis midagi suurema RIB'i ja RID'i (Walker Bay nimetus Rigid Infantable Dinghy) vahepealset. Ehk suurte "tagasi keeratud" ja siledate kaarjate santekkidega paadid, kus selle kaare all "peidus" oleks siis täispumbatav toru/balloon. Viimane annab metsiku kandevõime ja varujuvuse, takistab aluse liigset kreenimist üle parda sissenõutavate raskete püügivahendite sikutamisel jne. Ja sellise, põhimõtteliselt ülisuuruses vanni, mis on altpoolt hüdrodünaamiliseks tehtud, koos lihtsa "lisadeta" kvaliteet-toruga peaks küll ette antud hinna- ja kaaluklassi mahutama. Laiuses on ju ruumi minna ilma ühegi lisaprobleemita 2.50'ni aga nii laiaks ei peagi minema: sisemõõt 1.60 ja siis kaarjad "tiivad" ~30 cm kummaski pardas juurde, kokku 2,2 lai paat. Ütleme, et siis on toru läbimõõt 30 cm ja puhaspikkus 8 meetrit, on puhas lisakandevõime 565 kilo. Ümardatult 500 kilo kokku või 250 kilo santekil. Rannakalurile rohkem kui piisav? Ahtripeegel kuni 30 hobust/70 kilo mootorile, kas konsool+kaugjuhtimine või lihtne rumpel koos kastiga ahtripingi ja vööripingiga. A'la täpselt selline vann aga tagasi keerava serva ja kummitoruga. Laiem ja kandilisem, kui tavaline sõudepaat.

Ahjah, Mark, kas ma Sulle seda paati olen näidanud? Tegin spetsiaalselt Sulle pilte, paat ise tolle noore hobi-rannakaluri jaoks/näpunäidete järgi kohapeal Sant Carlesis tehtud. Põhimõtteliselt lausa ilma vabapardata ;) Kerge traal, et oleks mugav/madal nii võrku kui neid kastimoodi asjandusi krabidega veest välja koukida. Nii mees ise seletas. Klõpsa pilti ja mõned siis edasi ka.
Pilt

Autor:  myller [ Neljapäev, 10 Okt 2013 13:26 ]
Teema pealkiri: 

Mark kirjutas:
teinlum kirjutas:
paraku on sellises mõõdus/kaalukategoorias C katti suht üksikud.


Ja soovitan ka nende üksikute suhtes olla väga umbusklik. Ei saa välistada et selliste mõõtude ja kategooria puhul on "katsetused" tehtud kirjutuslaua taga. Eriti veel kui selle C kati juures ilutseb lubatud inimeste arv pardal 4 või suisa 6.
Lihtne on ka kontrollida. Pane paadile lubatud inimeste arvu x 75kg raskus parda peale ja vaata kas nõutud vabaparras on jätkuvalt olemas.


Ikka parda äärde ja tänapäeval on see 85 kilo inimese kohta. Norm lubab isegi kuni 98 kilost katsekeha, aga seda tootjat me vist niipea ei näe, kes sellega proovima hakkaks. See 85 kg kehtib ainult "kallutamise" testis ja on ka põhjus, miks uutel paatidel kipub birka peal ikka üks mees vähem olema, kui teistel omasugustel. Muudel juhtudel on inimese kaaluks võetud 75.

100 kilo materjaliga pole ökonoomselt ja norme jälgides (minimaalne laminaadi paksus) võimalik C kategooria paati ehitada. Igasugu muu mudru maha, jääb palja plastiku kaaluks 75-80 kilo, mllest saab umbes 8 ruutmeetrit paadi pinnalaotust. Sellele vastab ~4m sõudepaat.

Autor:  Mark [ Neljapäev, 10 Okt 2013 14:25 ]
Teema pealkiri: 

No pätti tehakse selle isesertimisega ka päris palju kohe. See on silmatorkav.

2. leht 3-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/