Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 39 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: MiniTransat 2013
PostitusPostitatud: Teisipäev, 29 Okt 2013 21:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 28 Sept 2006 14:11
Postitusi: 252
Asukoht: Tallinn
Täna hommikul anti siis peale pikka sobiva ilma ootamist start 2013. aasta MiniTransat'le. Seekord on marsruut Douarnenez-Lanzarote-Guadeloupe. Esimene etapp 1257 ja teine 2764 meremiili.
Mis teeb selle võistluse meie jaoks eriliseks, on see, et seekord oli stardis meie mees Jaanus Tamme oma prototüüp jahiga Ropeye.
http://www.minitransat.fr/skipper/jaanus-tamme?lang=en
Pilt
Jaanusele tuult purjedesse ja hoiame sulle siin kõik pöialt :)
http://www.minitransat.fr/?lang=en


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Okt 2013 21:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 20 Juun 2013 15:12
Postitusi: 41
Asukoht: tln/spb
ma ei saa aru, kuhu Jaanus kadus? http://www.minitransat.fr/classement?lang=en kui vaadata kaarti, siis on ta 12 kohal...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Okt 2013 23:10 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 05 Aug 2012 22:33
Postitusi: 206
Asukoht: Tallinn
andrush kirjutas:
ma ei saa aru, kuhu Jaanus kadus? http://www.minitransat.fr/classement?lang=en kui vaadata kaarti, siis on ta 12 kohal...

Prototüübid on teise lehe peal :). Vali tulemuste tabeli kohalt Protod ja siis on ka koht olemas. 12.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 31 Okt 2013 14:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Nüüd, kui hakkab kohalike kogemus tuulte keeramiste, hoovuste suundade ja kõige muuga, mida meiesugused, kuhu kuulub ka Tamme, nii põhjalikult ei tea, on kohe vahe kärisenud ja Jaanus 16. kohal hetkel protode seas, kaotades ka paljudele masstoodangu alustele.
See, kas purjetaja on sündinud/kasvanud ja purjetama õppinud titest peale tõusu/mõõna/hoovuste keskel või siin meie seisva veega lombis, teeb ikka vahed sisse. Õpime me suurest peast mis me õpime, treenime mis me treenime aga mingi vajakajääk on ikka. Ei ole Läänemereäärsed mehed/naised maailmas ikkagi läbi löönud absoluutsesse tippu pikamaa avamere/ookeani purjetamises. Mõned eredamad või vähemeredad sähvatused mõnelt soomlaselt Whitbreadilt, poolakalt IMOCA'delt ja ORMA pealt ja venelaselt, rootslased on enamasti juba Göteborgi kandi tegelased.

Kummalisel kombel on midagigi saavutanud järveäärsed ungarlased Nándor Fa'ga eesotsas... ja meil eestlastel on pikk tee käia, et seegi tase pisutki järgi teha! Tamme püüab - jõudu, õnne ja vastupidavust Talle! Ei ole Tal seal kaugeltki lihtne.
Aga lihtsalt kaasaelamise vahepalaks, et miks "Nemad" saavad ja "Meie" siin ei suuda sittagi. Ei ole ju Ungaril ja Eestil sellist vahet ei poliitiliselt ega keskmiselt elatustasemelt.




Ja siis paar päeva tagasi...


_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 31 Okt 2013 15:30 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 31 Okt 2012 12:50
Postitusi: 17
Ei saa aru kas sõidetakse erinevate tuultega või siis sõidu liider võrreldes Tamme-ga suudab nii hästi n.ö vastu tuult sõita (vt pilti).


Manused:
Faili kommentaar: Tamme vs liider
Tamme.JPG
Tamme.JPG [ 17.86 KB | Vaadatud 5016 korda ]
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 31 Okt 2013 15:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
ärni kirjutas:
Ei saa aru kas sõidetakse erinevate tuultega või siis sõidu liider võrreldes Tamme-ga suudab nii hästi n.ö vastu tuult sõita (vt pilti).

Liidrid on juba mõniteist miili kaldast sajakonna meetri sügavuses vees, kasutavad ära kaldaäärseid olusid. Tamme võitleb veel mandrilava serva taga, kus mitte mingit muud "abilist" võtta pole. Lähendes Cabo Priorile muutub Biskaia oluliselt ja peaks saama palju vabamalt ja kiiremini sõita.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 31 Okt 2013 16:19 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 31 Okt 2012 12:50
Postitusi: 17
Kui ma võrdlesin Liidri ja Tamme tracki (vt pilti, tamme track on rohelisega üle tõmmatud ning liidri oma peenike valge joon) siis on näha, et Tamme on pidanud läbima tunduvamalt pikema maa (liider on põhimõtteliselt otse sõitnud nagu oleks külg tuul aga Tamme sikk sakki vastu tuult :? ). Või siis pigem küsimus kiiruse valikus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 31 Okt 2013 16:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
ärni kirjutas:
Või siis pigem küsimus kiiruse valikus.

Kuna jahid on suurusjärk ühesugused, siis mina "panustaks" pigem meeste/naiste füüsilisele vastupidavusele. Kes ikkagi kannatab ära ruutmeetrikese rohkem lappi üleval, paar kraadi suurema kreeni ja mõned kümned tonnid vett, mis üle paadi rohkem käib, see sõidab sirgemalt ja kogu lugu. Pluss ka magamine/ärkvelolek. Purjetada mõistavad nad kõik enam-vähem ühtemoodi hästi, "kannatamine" on pikamaasõitudel see peamine edu pant. Alles siis tuleb raha ehk protsendike parem purjekas, protsendike parem varustus jne. Siis muutub ilm, rohkem kannatanud tegelane saab tsipa paremad tuuled ja vahe muudkui kasvab ja kasvab.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 31 Okt 2013 18:41 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
lisakreen küll paremat nurka ei anna. kõigil neil paatidel on konkreetne kreen mille juures nad krüssavad. sealt edasi pole mingit boonust...

track on aga "kole" nendel meestel, kes käiku sõidavad. või pautida ei viitsi. üldiselt aga võidavad ikka need, kes leiavad kesktee - ei pressi end lainesse kinni ja ei sõida liiga lõdvalt. ma ei tea kas paat või purjed on sellised, kuid Jaanuse trimm oli videodel ja piltidel väga veider. Kõik oli lõdva ja lohvka. Ei näinud välja nagu saaks nii krüssata. Aga paadid on erinevad, mõni ainult nii kõrgust lähebki, kui purjed tobedad välja näevad.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 31 Okt 2013 18:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
AndresA kirjutas:
lisakreen küll paremat nurka ei anna. kõigil neil paatidel on konkreetne kreen mille juures nad krüssavad. sealt edasi pole mingit boonust...

Sedasorti ülilaiadel keredel pikkuse suhtes on krüssukreen väga suur ja sellejuures "kõikuv" nähtus. Lapik kerekuju tingib seda.
Stardist video.
Nüüd ongi, kes suudab trimmi hoida piiripeal, ei karda luhvamist, kummuli minekut, taglase või purjede purunemist jne. Kõige hullem - kiilu kaotus, nagu hommikul juhtus Henrik Masekowitz'iga, kes jäi õnneks püsti ja on nüüd juba turvaliselt kaubiku pardal. Tundub, et paat loksub vaikselt üksi...

edit: selliste jahtide kõikuvat krüssunurka ilmestab ikka ja veel kõige paremini Alex Thomsoni kuulus kiilukõnni video. Kreen on vahepeal enne hüpet vat et 70-80 kraadi ja ikka kihutab, on juhitav jne.
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 31 Okt 2013 21:01 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 10 Veebr 2013 14:07
Postitusi: 107
Eieiei. Mis kuradi jura siin peab lugema. Kui neile paatidele meeldiks räme suur kreen, siis poleks mingit mõtet canting kiiludel. Purjed ei tööta sellise kreeniga.

Aga muidu kahju, et selline karm ilmastik seal, et pidi jälle katkestama sõidu.

Juhtis päris pikalt eriti kole paat. Mitmeid võistluseid juba võitnud scow-mini.

Pilt

Pilt

Kohutavalt kole, aga ka kohutavalt kiire teatud oludes. Järgmine aasta vast näeb veel selliseid minisid.

Aga Jaanus sõitis hästi, kuid ookeanipurjetamises tasub mõnikord pigem käiku alla võtta, et varustust säästa ja ülejäänud oludes kiirelt tagasi võtta.

Paljud paadid lähevad Gijoni sadamase ja mõned Sadasse.
Päris kõvaks logistikaks läheb. Karm pauk nõrga eelarvega keskmisele mini purjetajale.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 01 Nov 2013 10:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
aero kirjutas:
Kui neile paatidele meeldiks räme suur kreen, siis poleks mingit mõtet canting kiiludel. Purjed ei tööta sellise kreeniga.

Sa said valesti aru: mitte et nad tahtlikult nii sõidaks vaid see, et need jahid kannatavad oluliselt suurema kreeni ära kaotamata juhitavust võrrelduna klassikaliste jahtidega. Ehk tuul on alati pagiline ja see, kes julgeb/suudab/tahab, hoiab üleval rohkem lappe, käib vahepeal tavamõistes peaegu kummuli (kuid ka selle juures veel liikudes!) ja nii saabki keskmise üles. Pluss just praegu ja seal oli seis, kus tuule ja 5-6 meetrise swelli nurk oli 20 kraadi.
Täpselt sellist olu, küll natuke lahjemas tuules õnneks, katsetasime kevadel Altamariga sealsamas Biskaia peal, ainult Belle Ille ja Bresti vahel. 2. rehv ja rorc, krüssunurk julm ja swelli pealt alla pressib vaat et otse vastutuult, kiirus SOG, mitte vee suhtes 8-9 sõlme. Meile pani totaalse põntsu hoovus, mis oli vastu ja surus meid Sein'i saare madalale. Sellises kõrges pikas swellis on sõit pisut teine, kui meil siin siledal lombil või tihedas laines. Seal kasutad ära kõiki loodusseaduseid, k.a. gravitatsioon.

Kantkiil ei ole midagi muud, kui "trapetsis meeskond" ja selline lai lapik ninga ülilaia ahtri ja enamused topeltroolidega alus on suur svertpaat. Neil on kerepüstuvusel koos siseballastiga oluline osa, tavalisel kiiljahil see puudub täielikult. Sestap on ka see Sinu jaoks kole, minule väga meeldiv, alus just selline: ülimalt loogiline kerekuju, kus ka vöör on mahukas = ei upu lainesse. Juba väga vana "leiutis, nagu Sa ise ka ütled ja nagu seda kutsutakse - scow'delt kaua-kaua tuttav. Ainus nõrkus on vaikses tuules, kus suurem märguv pind tähendab suuremat pindpinevust ja väiksemat kiirust. Et seda mõju vähendada, on ITA 747 paras "banaan" ja veeliini pikkus teistest sellises asendis väiksem, jälle väiksem kiirus. Kuid mõeldud on need jahis siiski surfamiseks lainetel ja seal enam sellisel vastast pole.
Pilt

Minu arust peaks tuleviku pisema ja keskmise suurusega pere- ja matkapurjekad pigem sellised välja nägema, sest see maht, mis vööri juurde tekib, on metsik! Nad pole niigi nii flat-bottom kui tipp-võistlusjahid, seega saab veeliinist allpool osa veel natuke modida ja vaikses tuules püsti asendis suhteliselt klassikalist kuju säilitada.
Siit videost on kõik selle kerekuju eelised ideaalselt näha:


Aga Tamme juurde: muidugi tubli, olla seal protode keskel on igal juhul kõva sõna. See seitsmik, kes eilseks päevaks oli teistega selge vahe sisse sõitnud on ka kogu aeg tulemustes teistest parem olnud. Üle oma varju hüppamine on suhteliselt raske, seega heal päeval võiks Tamme sõita vast 10. koha piirile, mis on ikkagi sigakõva tulemus.
Esiviisik on Sadas kohal, Segre ja Marie esiotsa tegijatest otsustasid ka allatuult Gijoni sõita, suur punt koos Tammega hakkab kohe-kohe sinna jõudma.

PS: kas nüüd need ülejäänud, kes Sadasse ei läinud, on nõrgad? Mina ja teised Mikro-purjetajad saame nendest seal rohkem aru, kui enamus purjetajaid, sest ka meie jahikesed on nende omadega väga sarnased (pikkuse/laiuse suhe mõlemal 2,16, laia surfava ahtriga). Pluss mina näinud ja kogenud kerget Biskaia võimu. 10 m/s näkku Väinameres microclassile on sama, mis 20 m/s Biskaial minidele. Ning kui sul sellises ilmas counterweight ära kaob ja sa sellest täitsa eluga püsti asendis välja tuled, siis on kõik hästi. Neil seal Biskaial on täpselt samavähe "naljakas".

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 01 Nov 2013 18:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 28 Sept 2006 14:11
Postitusi: 252
Asukoht: Tallinn
Kuni võistluse direktoraat ootab võimalust kõike jälle algusest alata, võime senikaua vaadata intervjuud Jaanus Tammega:
http://www.dailymotion.com/video/x165f2y_jaanus-tamme-mini-transat-interview_sport


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 02 Nov 2013 09:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Pingviin: kõige tähtsam, mida Tamme ütles - Eestis ei ole offshore purjetamist. Meil on "kikerdamine" ehk coastal ja inshore. Huvitav, kas nüüd hakkavad ka meie suured "avamere" purjetamismeistrid Tammet altkulmu vaatama - ütles teine selle ju avalikult üleilmselt välja :D
MOONSUND REGATTA: ORC, ESTLYS and FOLKBOOT ESTONIAN OFFSHORE CHAMPIONSHIPS peaks siis pisut õigema nimetuse saama.
Ma hoian Tammele nüüd veel rohkem pöialt! :wink:


Teine as, mida Tamme loodab Eestis tekkivat: kõige esimesest kohtumisest ja esimesest sõidust Aegnale ja esimesest sõidust Noblessnerist Mäeveeru poile on mul selge, et ksf!Tim'ile tuleb kätte anda alguses Mini-class ja siis ei ole juba kohe enam üks või äkki kaks eestlast seal aga kolm või rohkemgi. Juba paregune sõit annab Tim'ile sellise kogemuse + Tema mentaalne ja füüsiline tahe just pikka soolot sõita. Lisaks veel kõik see, mida Minide aga ka IMOCA peal veel vaja läheb: kerge kaal aga palju jõudu elik sitkust; akrobaatilisus ja tasakaal; tehniline taiplikkus ja kätega tegemise oskus; rutiini ja ühekülgsuse talumine nii toidus kui lihtsalt olemises/purjetamises, mis väljendub kannatlikkuses oodata ja katelt mitte käivitada jne. Aga pole vähetähtis ka väikese purjeka reaalne pikaotsa soolokogemus: Albin 57 on ka natuke proto-Minidega sarnane. Seal küll kiilu liigutatakse teises suunas aga nii väga laias laastus ja põhimõtteliselt.
Eks seegi on märgilise tähendusega, et praegusel ajahetkel on samas kandis juba kaks eestlast-soolosõitjat... pluss keegi siis treenib Tamme vana alusega. Ning Tim'il vist pole vahet (seda ma tean), kuidas ja kuhu Ta Kariibidele plaanib minna, võib ju ka Guadeloup'ele Kanaaride kaudu ;)

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 04 Nov 2013 12:28 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 12 Juul 2005 12:08
Postitusi: 76
Asukoht: Tallinn
Martin Rääk toimetab nüüd Lenduriga (Mini Transat 470) ja on kindlasti varsti ka Suure Mere ääres valmis võidu sõitma. http://sailiac.com


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 39 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group