Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi

Tee uus teema Vasta teemale  [ 39 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 04 Nov 2013 22:09 
Eemal

Arthur Leger (709) pääses siis napilt surmasuust.
Enda päästmiseks pidi masti maha kukutama.

www.facebook.com/arthurleopoldleger

google translate prantsuse keelest - inglise keelde

Tsiteeri:
/.../

We are at the end of the day, two reefs in the mainsail, one reef in the jib and gennaker is in place. The wind abated slightly , I hesitate to return a reef in the mainsail . I finally opted for the risk in the Solent .

Before I go ahead slightly shocked the mainsail to slow down a little boat, I hang one of my loins on the life line that runs along the roof and landed on the other the bottom of the cockpit. I crawl to go to the beach before , pick the risk of solent somehow , and begins in the opposite direction by the rise on the side of the boat. At this point , I'm back to the wind with one hand on the line, I feel the boat off suddenly in a wave , I 'm off with and even catapulted up , I feel helpless as my hand hanging from the chain is passing under I finally falls off the boat, the violent motion of the ship added to my weight let me die . I get almost the first in the water head, and I already feel the harness that pulls me while the vest inflates. A split second later I pulled back on the boat continues its wild ride, fast remote control to turn the boat into the wind. Damn she's stuck under the vest . I struggle a long time with the waves clap my back, I hit regularly drift in the wind with my shoulder, pointed toe hurts, I start to get tired and lose all hope of getting there , every time I ' happens to reach under the vest wave my spring ... After maybe five minutes to try to catch this remote , I finally grasp , this time it is good I am saved , I press a button and let him go , the boat is supposed to put the wind in this case (I think ) . He luff very suddenly , I feel caught me in the boat , he passes the wind and continues his turn , we tacked , all the sails to take against , I am now back from the guy , the boat is highly cottage with the sails against the tilted downwind keel and the weight of the material loaded in the wind.

The boat is drifting fast, so much so that my legs were trapped under the boat , I feel the chains on my belly , the harness still holds me forward , fortunately at any time the vest kept my head out of the water , more or less out of the water !

Well, the situation is not much better eventually . Unable to extricate myself from the grip of the boat , hope can be , even if the boat is drifting laterally above it moves a little bit, I feel the tension in the harness, so I decided to hang the second along the chain against which I and dropping another to make me slide back hoping me clear of the boat , it works more or less as I get after a lot of effort to get close to the rear. Then I tired and do not move , I lose hope for a few moments and realizes that reach my left hand is the cleat backstay ( the rope that holds the mat back ) , I open hoping this will release the mainsail and the boat can be put in a more consistent basis . In the next second I feel the boat pick up, I think even for a moment be left hanging in the sector and therefore almost out of the water , but at the same time I fall heavily into the water.

I then realize that the runner who dropped , I dropped the mast , big moment of despair . I even forget for a moment that I am in the water trough in the middle of four or five meters, I 'm exhausted and the cold begins to be felt .

I am now back in the boat, I try to get out of the water thanks to a kind of work that we have in the back of our boats , I do not put my foot on it , it moves too , and I 'm too tired . Finally I decided to go through the hatch survival , I open it and pulls out the life raft with a hard , shot gauge refusing to sell for a few moments and effort to make me seem huge. Once the raft out I start trying to remove the life jacket to go through the door ( it is swollen larger than the hatch ) , not open loop voltage vest . I realized afterwards that I had a floating hand knife and I could use it to cut the vest, but I did not think about that time ... I am so disappointed , and begins to surrender , my only hope is when a competitor passes close quickly. That's it I tremble .

A few minutes later I realized that the boat was heavily pressed, the door is not closed. I realize at the same time that the starboard side is under water , I do then slip on and get in the cockpit, I turn the two tags , and tell me that it might be well to release the rig to protect what remains of the boat. Just cut the first guy I fell to the lack of water, I finally wisely ramp to the cockpit and not move any more , at the same time I see the top of a veil mini fifty meters happens right behind me on the waves. He rolls his gennaker disaster is Tanguy Turquais who was then in the leading group of boats series , it slows down and passes very close to me . I later learned that seeing my eyes a little amazed he quickly understood my distress , he called the emergency VHF and stayed by my side to help me find this a bit choppy sea .

They arrive about ten minutes later, and despite the seas will put a boat in the water to pick me up . It is night . I am very happy to see and feel the heat in shipping aboard PSP Cormoran !

So a huge thank you to Tanguy, the Commander Lore PSP Cormoran well as the whole crew ! I spent the next few days with them accompanying the rest of the race , they were very attentive , and very concerned about the rest of the fleet to be as available as possible to the measurement capabilities of their boat .

I am now back in La Rochelle , our beautiful boat waiting for me quietly in a yard where I Loctudy appointment Wednesday morning with the expert ...

The result ? We'll see !

The lessons ? The dry suit has kept me from the cold by delaying the invasion . The harness has kept me hooked to the boat. The vest kept my head above water . Rescuers pulled me out of trouble. If any of these parameters had missed, I 'm not sure I will be writing these lines .

Üles
 Profiil  

Teema pealkiri: MiniTransat 2013
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Nov 2013 15:13 
Eemal
Kasutaja avatar

mõned videod ka Vimeost

Mini Transat Start - B-Roll - 29 Oct 2013
http://vimeo.com/78087771

Le Départ de Pifou - Mini Transat 2013
http://vimeo.com/78166100

vanemad:
http://vimeo.com/search?q=Mini+Transat

Üles
 Profiil  

Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 06 Nov 2013 07:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Nonii - nüüd siis otsustati vahepeatus Lanzarote's üldse vahele jätta ning siirduda otse lõpp-punkti Pointe a Pitre'sse. See teeb siis kõigi aegade pikima vahepeatuseta etapi 3600 miili (senine 3100 miili Madeirast Salvador de Bahia'sse). Start on plaanitud Sada'st 12. novembril. Lanzarote lähedal on siiski "värav", mis tuleb läbida ning lubatud on ka kiire vahepeatus soovijatele sealses Puerto Calero's. Uudis ise siin:
http://www.minitransat.fr/actualites/sada-pointe-pitre-dune-seule-traite?lang=en

Üles
 Profiil  

Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 11 Nov 2013 22:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Viimaste uudiste järgi siis start 12. novembril Sada'st kohaliku aja järgi kell 17:30 (meil on kell siis juba 18:30). Prognoosid näitavad tuule pöördumist põhjakaarde, mis "lubab minidel sõita neile soodsal viisil". :)
http://www.minitransat.fr/actualites/place-au-sport?lang=en

Üles
 Profiil  

Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 12 Nov 2013 14:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Tüüpidel oli sadamas ikka totaalselt igav:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Xe_AjYq9-iM#t=182[/youtube]

Üles
 Profiil  

Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 12 Nov 2013 15:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Indrek66 kirjutas:
Tüüpidel oli sadamas ikka totaalselt igav...

No mis sa teed, kui muudkui edasi lükatakse, seekord siis 15 tundi ehk kolmapäeva hommikule...
http://www.minitransat.fr/actualites/le-grand-depart-reporte-mercredi-matin?lang=en

Üles
 Profiil  

Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 13 Nov 2013 12:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Start antud, aga niipalju kui ma vastavast prantsusekeelsest uudisest google tõlke abil aru sain, siis "Eesti võistleja Jaanus Tamme (787) on otsustanud mitte startida..."
Nüüd uudis ka inglisekeelsena olemas:
http://www.minitransat.fr/actualites/flash-info-mini-transat-bon-depart?lang=en
Kahju...

Üles
 Profiil  

Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 13 Nov 2013 12:28 
Eemal

Pani kellegagi kokku enne starti?

Jaanus Tamme Racing
...but Jaanus did not start as we learned just minute ago. There was nor enough time for him to fix the hole in hull and broken solar panel, neither time to rest before the big hop. When he recovers, he will explain further himself.

Küll varsti saame täpsemalt teada.

Üles
 Profiil  

Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 13 Nov 2013 13:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Lõhnab kahtlaselt kokkupanemise järgi...loodame ,et läheb veel kõik hästi !

Üles
 Profiil  

Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 15 Nov 2013 08:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Esimesed lagunemised ja katkestamised on juba käes - 2 masti maas, kahel jahil kiiluprobleemid, mitmed roolipurunemised.
Kes aga juhib võistlust? Ei keegi muu, kui Prysmian (eelmise korra võidupaat Teamwork Evolution) Giancarlo Pedote roolimisel...

Üles
 Profiil  

Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 15 Nov 2013 10:31 
Eemal
Kasutaja avatar

pingviin kirjutas:
Kes aga juhib võistlust? Ei keegi muu, kui Prysmian (eelmise korra võidupaat Teamwork Evolution) Giancarlo Pedote roolimisel...

Ma vaatasin üleeile Nautical Channeli pealt pisikest lugu sellest jahist ja üllatusin, et vähemalt sel (kuidas teiste protodega lood on?) on lisaks kallutatavale ka pikendatav kiil! Nimelt on ju box-rule selline, kus jahti mõõdetakse rõhtsas asendis ja siis peab süvis olema paigas. Kreenituna ja kallutatuna ei ole kiilulehe pikkus aga oluline. Nii ongi sel jahil, et kallutades hakkab mingist hetkest kiiluleht veel väljapoole nihkuma ja nii suureneb veelgi GZ jõuõlg. Geniaalne, mis. Muidugi Pedote ise kommenteeris, et kogu süsteem on "eriti keeruline". Veel huvitav tähelepanek: seest sitikmustad VO70'd keelustati peale esimest sõitu ja kogu elamise osa peab praegu olema heledaks värvitud. Soolojahtidele pole see absoluutselt mõistlik nõue aga miskipärast jõudnud. Praegune Energa, vana HB ja ka see Prysmian on seest kottpimedad ja õudsad koopad. VO70 Ericsson oli ka veel selline ehk päris masendav.

Edit: Prysmianist ja Pedotest rääkiv saade Sea You episood 4 tuleb täna ja homme jne ehk vaadake kavast.

Üles
 Profiil  

Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 17 Nov 2013 12:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Kell 6:14 meie aja järgi läbis Giancarlo Pedote (Prysmian) Puerto Calero lähedal oleva värava ja võttis kursi läände - pardal olevat kõik korras.
Mitmed võistlejad on aga teatanud tehnilisest peatusest - kellel spinnakerivall katkenud, kellel rooliprobleemid jne.

Üles
 Profiil  

Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 19 Nov 2013 02:22 
Eemal
Kasutaja avatar

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=193518147500532&set=a.193518087500538.1073742059.112041905648157&type=1&theater

Üles
 Profiil  

Teema pealkiri: Vincent Busnel - Mini 151 Déphémérid'Eux
PostitusPostitatud: Neljapäev, 21 Nov 2013 10:08 
Eemal
Kasutaja avatar

tollboy kirjutas:

https://www.facebook.com/VincentBusnelM ... hemeridEux?

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 905648157&

Üles
 Profiil  

Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 22 Nov 2013 14:00 
Eemal
Kasutaja avatar

(Kopeeritud Jaanuse FB lehelt)

Jaanus Tamme
Jaanus Tamme Minitransat esmane lugu

Ma mõtlesin, et ma pean ikka kirjutama, mis toimus ja miks Minitransatil edasi ei sõitnud. Ma praegu ei pane kuupäevi, kellaaegu ega midagi, aga annan edasi puhta emotsiooni... see, mis selle Transatiga toimus oli RÄME RAJU andmine.
Enne starti tegin veel Biskaial 500 miili nonstop kvalifikatsiooni lisa nö Transati soojenduseks. Ootasime mitu nädalat starti, sest üle Atlandi puhus kogu aeg 40-60 knotsi. Üks laks vist jõudis Eestini ka, kus seda nimetati tormiks. See, mis seal toimus, sellel nime pole. Start lükati edasi, sest puhus 25-30kn...Lõpuks ei kannatanud enam oodata ja start anti, kui Raz de Seini vahel puhus 30kn.
Douarnenez’st sain hästi minema... ümber nuki Biskaiale oli õudus... laine ca 6-7m, hoovus risti...kõrval meestel maste lendas pilbasteks...pidurdada ei saa, ainult edasi täiega...läbi laine, üle laine, lainest alla kukkudes, igatepidi... üks sõidab eest ära teised järele... kiirus ja oht kasvab iga sekundiga... ja nii peame Lanzarotele välja põrutama...püsisin esikümnes... kui krüssuks läks... 10-15 koht, seal vahet pole...tõmbasin põhja poole, sest nii oleks veel vihasema tuulega otse Sadasse saanud (Vahepeal teavitati, et Lanzaroti sõit on annulleeritud, kuna Finisterre juures läheb tuul liiga rajuks ja vahefiniš on Sadas)...VHF levist juba väljas, ei kuulnud, et üle Finisterre tuleb kohe 50kn laks... suvalt sain kontakti ühe teise Miniga, kes mu koordinaati kuuldes ütles, et ouhshiiit!...tõmba kohe tagasi, sest saatelaevadelt tuli käsk lõunasse hoida, varju, varju, varjuda...mõtlesin, et mis võistlus, kui ei lubata ookeanit vabalt kasutada, aga mingi ohutunne ikka alles hakkasin pautima ikka lõunasse... samal ajal puhub nagu pöörane ja meeletud lained... ööl ja päeval vahet pole... toimima pead kogu aeg ja täiega...sööma, jooma, sittuma, magama... täielik loomastumine...
Lõpuks anti läbi VHF-i teade, et tuleb kuhu iganes varjuda, misiganes sadamasse aga kohe sisse! Läksin Gijoni mega swelliga... samas kuuled, et keegi kuskil ümber lainud, põhja lainud, dismastinud vms... Gijoni peitu ja kohe. Gijonist nädala pärast edasi Sadasse, sest nüüd antakse start hoopis sealt... Valisin jällegi päeva, mil tuul 25-30kn... Ümber Finisterre’i lihtsalt ei saanud Sadasse sisse...laine oli vastu...laine, mis jooksis üle Atlandi otse Finisterre’i...samal ajal jälle kuuled läbi VHFi, kuidas kellelgi kiil läks, ümber käis, mast, või roolid või ise üle parda lendas... ümber Finisterre’i proovisin kolmel korral eri aegadel kahe päeva jooksul...lõpuks varjusin Mora kaubasadamas, kus teised Minid juba ees...seal pidi ankrus või poi peale panema... maale ei saanud... järgmine päev edasi... Morast välja sõites saime kolme kutiga 47kn näkku koos rahega... Lendasime tagasi Morasse varju... allatuules läbi lainete... korval kutt käis külili ja kajut vett täis... jäi must pikalt maha, aga sai püsti ja hiljem Moras kohtusime... istusime poi peal kolm päeva... maa peale ei saanud... kõike tegime poi peal kuni sobiliku ilmaga (30kn laine ja tuul vastu) hakkasime Sadasse põrutama... Ma väljusin Morast ühe itaallasega viimasena ja ta tõmbas hoopis Gijoni ja ütles, et talle aitab... mina aga läksin Sadasse... Finisterre’il vaikis tuul maha ja laine jäi... peksis kaljudesse... asi kippus ohtlikuks... mulle tuldi kaatriga järele ja veeti sadmasse ca 20 miili mööda ookeani... muidu oleks vastu kaljusi pilbasteks... Sadasse jõudsin oma räsitud alusega õhtul... teised olid juba eelmisel päeval korraliku tuulega sisse saanud...
Kaldale jõudes sain teada, et start on järgmisel hommikul ja otse üle Atlandi Guadeloupe’i... Lanzarote’il peatust ei tehta... Portugali rannikul puhub tõenäoliselt jällegi ca 35kn, gustidega kuni 40kn... Kanaaride juures pidi vaikima... ütlesin, et kui start on hommikul, siis mingu... mingu...lasku käia...ise hakkasin riskikanalüüsi tegema ja jõudsin järeldusele, et see saab olema rohkem romuralli kui võistlus... niigi olid juba pooled pilbasteks, paadid vatti saanud ja start samuti ebavõrdne, sest need, kes kaks nädalat tagasi juba Douarnenez’i stardis tükkideks sõitsid, olid kokkulapitud tükid Sadasse toonud ja ise saanud teiste asemel kaks nädalat puhata... istusime meestega ja otsustasime, et see kõik hakkab absurdseks kiskuma... võiksime siinsamas kuskilt kaljuservast hüppeid teha - kes ellu jääb, on sangar, kes ellu ei jää, on märter ja kõik kõvad mehed... oluline on meil aga säilitada kainet meelt, mitte lasta seda adrenaliinil lahustada ja teha otsus... mina otsustasin, et peale seda möllu ei saa enam paadis kindel olla...selleks, et minna oleks mul vaja vähemalt nädal, et kõik korda teha ja üle kontrollida... teistest kõige vähem puhanud ja üle Atlandi nii ei võistelda... Õhtul saatsin official teate, et 787 on mängust väljas... hommikul sain teada, et neid, kes juhtme välja tõmbasid oli veelgi…Hiljem mängu jälgides sain aru, et õige otsus... üks sõber tõmbas Portugali rannikul nosedive’i ja pilpad taga - favoriit, kõige kõvem kuju... nüüd istub Lanzarote’il... teisel sõpsil kiil alt ära, paat põhjas ja teda ennast tõmmati kaubalaevale - mees, kes võitnud kahe aasta jooksul pea kõik võistlused. Kõige parem seeriapurjeka kutt, käis ümber. Paat põhjas ja mees kuskil kaubalaeval, praegu vist Tuneesias. Kõik kutid paatidest ilma... Üks kõige ilusam Finot’ disainiga sõitev mees jäi magama ja tõmbas Kanaaride kaljudesse sisse ja pilbasteks... hea, et elus... Maste läks nagu muda...
Need, kes praegu jätkavad ja kohale jõuavad, kummardus neile... Aga kas see on võistlus? Võiks niisama kokku leppida, et ootame kõige hullemat ilma ja tõmbame siis üle lombi, kes ellu jääb on võitja, kes katkestab on võitja, kes põhja läheb on võitja ja nii tegelikult ongi!

See Transat läheb vist ajalukku, kus kõige rohkem katkestajaid ja paate põhja läinud. Kirjutan varsti kõike täpsemalt ja koos piltidega

Tervitades, Jaanus EST787

Üles
 Profiil  

Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 39 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist

Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa: