Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 121 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 03 Aug 2006 14:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 31 Mär 2004 10:34
Postitusi: 77
Asukoht: Haapsalu
Sai ka pisut pildistatud, kui parasjagu olukord võimaldas.
Ega need põnevamad hetked pildile naljalt ei jõua, pole selleks vaba kätt.

Midagi ikka pärast vaatamiseks ja meenutamiseks.
http://jaht.viiret.ee/gallery/muhuvain2006


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 03 Aug 2006 16:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Tundub nii, et nende made in sweden jahtide hingeeluga tuleb pikemalt tutvuda. Käitus Gamajongi samamoodi, kui LaFolie. Mingil hetkel tammub kohapeal 1-2 sõlme, tee mis imevigureid sa ka teed. Sai toda just veelkord kolm päeva jutti vastutuules testitud. Samas võtab suvalisel hetkel täpselt samas tuules ja trimmis kätte ning sõidab 5 sõlme. Nii 5-10 minutit... ja jälle tammub. Et viimane etapp oli absurdne teisele poole Saaremaad sõitmine(kuskohast tuleb ju ka tagasi tulla), ja herr kaptenit valdas tüdrukute igatsus(ei saa öelda, et ise oleks kaasaga kohtumise üle vähem rõõmustanud), millele me kumbki matrossidena vastu ei vaielnud siis lõpetasime idiootsena näiva tegevuse Virtsus. Sõime kõhu sooja sööki täis, külastasime europeldikut, saatsime kapteni bussiga mandrinaistesse ja keerasime vööri Topu poole. Siis tuli kena külgtuul(24 tunni sees neljas 90-kraadine suunamuutus) ja 6 + sõlmega olime sirtsti kohal. Vist oli eelnenu Gamajoni protest, kui Täkk ennast täpiks sõitis :D Kõigepealt lagunes spinni poom ja siis keeldus jaht vastutuules igasugusest koostööst. Jätsime võidu sõitmise ära ja kohe liikus, kui noor sälg.
Et minu MV jäi suht lühikeseks tänu 5.70 pikale Merelinnule ja tormile Seaninas(mis ületas Triigis puhunud tuule), siis rohkemat tea kaasa rääkida. Aga juba põgus kokkupuude Orissaares näitas tõesti peakohtuniku väga asjalikku tegutsemist. Midagi nii konkreetset ei näe isegi Eesti suurimatel rallidel, ikka mökitatakse ja ei suudeta otsuseid vastu võtta.
Kuid nagu ikka: sport võitis ja paremad tõestasid veenvalt oma paremust. Kogu coastal võidusõidu nimetusega 49.MV parimaks loeks jällegi Gretat ja Mikk Kööselit. Tundub, et kaldaääresõidu strateegiat valdab see mees küll oivaliselt. Nii vanast jahist sellised kiirused välja võluda - thrumbs up. Offshore'i ja coastali vahe ongi just rannikust tingitud tuuleaugud ja sagedased tuule pööramised ning pikkade halssidega kiiruse peale sõtmise võimaluse puudumine. Päris absurd oli väikestele taganttuules vastu sõita... kui teie Sõrust spinnidega tulite.

Kuid kokkuvõttes oli tore puhkus, mis algas "top alkoholiga" reedel 14.juulil Haapsalus USA-raua seltsis ja lõppes eile hommikul kolmepäevase tihttuules nokkimisega Lohusalus. Vahele Seanina mahajäätud kalatööstus, Võrkaia kalurid, kastmõrdade kokku korjamine, traktoriga lappaja välja tirimine, Muhu ilusaima kodu külastus, mahajäetud kultuurimajas tühjal laval serenaadi laulmine, Muhu kaluritega koos juues meeviina ja duubelbockiga elu esimene mälukas ning hulga muid toredaid puhkuseüritusi. Ilma Muhu Väinata oleks paljud asjad tegemata-nägemata jäänud...

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 04 Aug 2006 10:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 21 Juun 2004 13:37
Postitusi: 165
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:
Tundub nii, et nende made in sweden jahtide hingeeluga tuleb pikemalt tutvuda. Käitus Gamajongi samamoodi, kui LaFolie.

No mis seal ikka väga keerulist on, mõlemad ju üldiselt pigem lustikummutid kui võidukad, ning praeguste sõitjate käes vähe olnud. Kruiseriga reisserite vastu võidu sõita on niigi keeruline ülesanne, saati siis veel harjumata jahiga. Ja paistab, et ei tasanda ka LYS seda vahet. Mine tea, kas ORCga oleks pallivahekord parem või halvem. Sõitke ikka paar hooaega, katsetage ja proovige, eks siis selgu, kas viga on svenssonite jahtides või sõitjates või hoopis mõlemais. :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 04 Aug 2006 15:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Ega seal muud varianti pole, kui et korkisite ise ölled lahti, aga kotermanni jätsite kuiva kurguga vaevama. Ju siis vana viskas vihaga aeg-ajalt tühja tuhlikoti ammulisui järge lohisema niikui Saardevana ogaluugitraali.
:P


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 04 Aug 2006 15:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 09 Mär 2004 17:02
Postitusi: 688
Asukoht: Kalamaja
Mark kirjutas:
Ega seal muud varianti pole, kui et korkisite ise ölled lahti, aga kotermanni jätsite kuiva kurguga vaevama. :P


Priit olevat hinnanguliselt ligi kolmandiku kogu rummi varust üle parda tilgutanud! Niiet see viga küll ei saanud olla, et Vana kuiva kurguga oli :wink:

_________________
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "holy shit what a ride!" -autor tundmatu


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Aug 2006 15:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 23 Dets 2003 12:18
Postitusi: 857
Asukoht: Koluvere, Tallinn, Pärnu
Asi selline.
Sõitsin Watergate regatil tükk aega La Folie roolis ja sain aru sellest ,et tihttuult sõites suurema kui 0,4m lainega ei tohi nn. üle grüssata kuna laine lööb käigu kinni ja täiesti tihedas tuules (35-45 Kraadi)Ei suuda seismise pealt mitte ükski jaht tihedas tihttuules liikuma hakata.Tuleb lasta natukene vabamalt ja tuleb hinnata laine kõrgust ning tuule kiirust kuna teinekord on tuul maha vaikinud aga vana laine tammub edasi.
Kui sõidad ise roolis siis tuned kuis jaht teatud moment lihtsalt tammub kohapeal siis lihtsalt lased rohkem vabamalt ja korjad käigu ülesse ja turnid aina tihedamasse tuulde.Samas kui tunned ,et nüüd oli natu suurem laine siis juba laine peal keerad nõks alla.
Kui külg,pakstaak või tagantuules jaht ei liigu siis tuleb juba vaadata ainult mehe peale kes purjeid sätib.

_________________
Tegelen veesõidukite remondi ja hooldusega ! 58581601


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 09 Aug 2006 23:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
Priit, siin on suhtumise vahe. kui La Folie meeskond kannatas, jõi meeleheites ära kõik laevas leiduva jõledamaitselise käraka ja kirus oma oskamatust laeva krüssis korralikult liikuma saada, ei olnud mitte ühelgi hetkel mitte kellelgi loobumisemõtteid. ses mõttes on mul hää meeskond sattunud. küllap me ükskord laeva sõitma saame ning küll "lustikummut" polaristele veel ahtrit näitab. (muide, LYS on meil sama mis poola sportveerandistel...)

sihukse suhtumisega, et kärss kärnas, maa külmand, tuul puhub ja naist pole ammu saand, te kaugele ei purjeta.
vaata kasvõi, kuidas Mikk sõidab - aastaid visalt viimane olles ja teistest hiljem finisheerides, on kogemuste korjamine ja laeva parendamine end lõpuks ära tasunud. kuigi me möödunud nädalavahetusel soome folkbootide meistrivõistlusel Gretaga eelviimaseks jäime, tuli ka sealt hulganisti tarvilikke kogemusi ning ju Mikk neid ka laeva juures rakendab...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 10 Aug 2006 08:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:52
Postitusi: 137
Asukoht: Tallinn - Võsu
tollboy õpeta mulle kaa kuidas tagantuules kurssi muutmata jahti seisma saada, aga tihedas tihtuules grüssates pressida vastutuulekursile..... ikka juhtub.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 10 Aug 2006 10:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Vahva.madrus, kõik on õige. Iga hinna eest lõpuni loksumisel on mõte siis, kui plaan on endast, meeskonnast, jahist võiduajaja teha. Seda muidugi siis, kui on aega ja mitte midagi muud tarka teha pole. Mõnikord on selliseid päevi, kus kõige mõistlikum on lihtsalt loksuda. Aga kui juhtub selline asi, et see loksumine muutub vastikuks ja tüütavaks, tuleb sõitmine kiiresti lõpetada. Kuna tegu on hobiga ja vaba aja MEELDIVA veetmisega, siis ei ole mingit mõtet sel hetkel ebameeldivat tegevust(tagumik pingimaitseline, selg väsinud, jalalihased kanged, tülpinud jne) väevõimuga endale "meeldivaks" mõelda. Eesmärk on ju koguda mistahest purjetamisest positiivseid emotsioone ja laadida iseenda akusid, mitte enda närvisüsteemi rikkuda.
Mina väidan, et meie saime kolmekesi sellest otsusest kordi rohkem positiivseid emotsioone. Peale Virtsust väljumist külgtuules 6 sõlme lõi hetkega "battery full" ja minu arust see ongi eesmärk? Muu oli ju ammu selge: tuleb õppida, õppida, õppida. Ise purjetama vastutuules, jahti tundma, tuuleolusid lugema jne. Nii aeglase jahiga pead paratamatult mõtlema mitu sammu ette, ajalimiit on nendest olulisim. No ja ka rahaline pool, kui just pudru kausist üle ei aja. Saarlastele sobis Roomassaares lõpetamine suurepäraselt, mandrikatele aga mitte. Oli ju selgelt näha, et toda viiendat etappi ei tule mingil juhul, mingit kannu polnud oodata :D , ennast sodiks juua võib ka mandril. Kahju on vaid sellest, et meresõpradega ei saanud koos olla ja veelkord sadamamelu nautida. Kuid kõike head korraga ei saa ja eks elu ongi üks suur valikute tegemine.
Milleks ronida teispoole saart, kuskohas hakka siis mõtlema, kuidas jaht tagasi tuua, kes seda võiks teha, kuidas logistika korraldada, kes selle kõik kinni maksab jne. Lisaks, kui vaadata IV etapi lõpptulemust, siis Täkk lõpetas 02:56 ja finiš sulgus 03:55. Teoreetiliselt oleks me mingi imenipiga teispool saart Täkule pisut järgi jõudnud ja ajalimiidi sees suutnud ka lõpetada. Teoreetiliselt, praktikas oleks see raske olnud. Milleks hoida kohtunikke öösel merel kinni lisa tunni, kui see mitte midagi kokuvõttes ei muuda? Kohtunikud tahavad samamoodi kaldale minna ja elu nautida, mitte ühte pullimeestest merikilpkonna oodata. Nüüd nad teadsid, et Gamajoni ei ole oodata ja peale Täku lõpetamist said kohe kaldale minna. Selline lõppseis oli juba selge Virtsu all krüssates.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 10 Aug 2006 20:46 
Eemal

Liitunud: Reede, 05 Dets 2003 21:59
Postitusi: 1440
Asukoht: Haapsalu
Ma millegipärast ei usu et see Gamajonn (RJ85 vist) nii aeglane ja õnnetu on. Kessu regati ajal nägin selle jahi loovimist :lol: . Paari miilise otsaga paar miili Folkarist maha jääda?????!!!!! Paar miili tuleb sellest et mul oli Raugi poini ca 2,5` ja siis olime praktiliselt koos, tegin poile ringi peale ja kohtusime enam vähem samas kohas kuigi mina juba spinniga Gama aga ikka krüssas ja ilmselt Muhu Väina regatile Pärnusse

Kunagi ju PriitV kiitis seda jahti siinsamas foorumis taevani, kui kiire ja mugav jaht - milles siis nüüd küssa?

Regatti ei oska kiita ega laita kuna ise ei käinud (poiss käis Minniga). PriitV sulle aga ütlen, et mul oli ka kunagi jahis üks selline tegelane, kes ingus kogu aeg umbes nii - miks see väin Tallinnas algab, mis kell etapi finis, miks tuul peab vastu olema, miks seda poid võtta tuleb, miks väin Pärnus lõpeb, mis kell jõuame? Tema jaoks oli see viimane purjetamine minu jahis ja minuga koos. Kui ei meeldi võidu ajada väidetavalt aeglase jahiga ära tee seda, sõida siis lihtsalt kaasa - jääb ka stardiraha tasku.

Greta meeste ees müts maha ja vabandan, et ise ei tulnud Tuuliga.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 10 Aug 2006 22:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
kõik rootsi internetiallikad, mida mina lugenud olen, ütlevad üsna üheselt - RJ85 purjetab kiiremini kui ta LYS.

nii et asi ei saa olla laevas... :roll:

kuigi eraldi küsimus on see, kas naaberriikide LYSi väärtusi saab kanda 1:1 eesti oludesse üle. mereolud ja laevastik on ju teised... ja LYS oma olemuselt empiiriline valem.
näituseks folkboodi pall soomes spinnakeri kasutades on 1.00, meil aga 0.97 mistahes seilidega. seda ei kanta miskipärast 1:1 üle, muud laevad saavad aga automaatselt rootsi LYSi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Aug 2006 07:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
PriitV kirjutas:
Milleks ronida teispoole saart, kuskohas hakka siis mõtlema, kuidas jaht tagasi tuua, kes seda võiks teha, kuidas logistika korraldada, kes selle kõik kinni maksab jne.


Priit kurivaim! Sellise jutu peale, niipalju kui mina Sind tean, oleksid ise vastu lajatanud, et sõida siis kodus vannis mängupurjekaga, kui ei suuda paati teistpoolt saart ise koju sõita :lol:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Aug 2006 08:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 09 Mär 2004 17:02
Postitusi: 688
Asukoht: Kalamaja
cat kirjutas:
Ma millegipärast ei usu et see Gamajonn (RJ85 vist) nii aeglane ja õnnetu on.


Mõtlesin siin, et olen vait ja paistan targem välja aga noh....

Ei ole see Gamajon aeglane ega õnnetu midagi! Me ei oska temaga (veel) lihtsalt purjetada. Sellest tulenevalt (kui aeglasemad ennast täpiks sõidavad) tekkisid ka ülejäänud probleemid (kärss kärnas, maa külmand, tuul puhub ja naist pole ammu saand jne.). Kui ükskord paremini purjetama õpime siis kaovad ka muud jamad.

Aga elu on ilus ja mina näiteks jõin eile juba õlut! 8)
(Muhu Väina esimeselt etapilt hangitud vinge nohu arenes kiiresti edasi põskkoopa põletikuks ja olen siiani kõiksugu lahedaid drooge manustanud...)

_________________
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "holy shit what a ride!" -autor tundmatu


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Aug 2006 18:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
PriitV kirjutas:
Muu oli ju ammu selge: tuleb õppida, õppida, õppida. Ise purjetama vastutuules, jahti tundma, tuuleolusid lugema jne.

Seda saigi ju kirjutatud, et tuleb õppida. Võidusõitmist tuleb õppida, niisama purjetada me ju oskamerohkem või vähem.
RJ meeldib siiani, igasuguste netilugude põhjal peaks ta jah kiire olema. Mõnikord ongi kiire, samas teisel hetkel ei ole. Küsimus ongi selles, et kas lisaks oskamatutele sõitjatele on miski muu jahi juures veel vajaka. Kas purjed on kõik korras või mitte, masti trimm jne. Mul oli ju pärast Väina kolm päeva aega istuda, trimmida ja mõtiskleda vastutuult sõitmise erisuse üle. Ainult Voosis panime paja potsuma ülejäänu kõik pressisime vastu. Ja ma ikkagi ei saanud aru, mida ma valesti tegin. Kord teeb kiirust ja samas hetkega lõpetab sõitmise.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Aug 2006 20:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
Kurask sellist asja pole veel näind. Muidu ikka nii, et kui näiteks jääd lobisema ja õlletama hakkavad asjad juhtuma, või kaob kurss ära ehk siis pöörab tuul purjest välja. Kui ikka koguaeg purjevahis passida ja kui tüüris ka keski ikka keerab, siis enamvähem kiirusega peaks koguaeg sõitma. Kunstsõitmine mõjutab ikka alla poole sõlme (vähemalt meil näikse küll nii olevat)

Muidugist võistlemine ja naps (õlu) kokku ei käi. Ega te ometi alkoholi pruukinud ju? :twisted: Ainus sport kus alkohol tulemusele positiivselt mõjub on laskmine. Aga siis peab ka väga täpselt ajastama ja doseerima.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 121 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group