Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 71 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Esiveolisega slipile?
PostitusPostitatud: Pühapäev, 27 Aug 2017 18:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 02 Mär 2014 17:55
Postitusi: 96
Asukoht: Tartu/Saaremaa
Kui kellelgi on huvi, et mis on ühe esiveolise masina võimekus, siis nüüd olen Sharanniga (esisillas Masteri 205/55 R16 suverehvid, passi järgi haagist lubatud kuni 2000kg) tõmmanud 1350kg kaaluvat komplekti Tartus Rebase slipil, Kuivastus ja Roomassaares. Üks kord paduvihmast märjal Rebase slipil oli natuke rohkem tegemist, pidi sidurit vaiksemalt laskma, muidu järsemalt lastes võttis kohe rattad ringi ja üles ei vedanud. Roomassaares sai samuti vihmast märja slipi peal paat välja tõmmatud ja polnud mingit pidamise probleemi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esiveolisega slipile?
PostitusPostitatud: Teisipäev, 19 Sept 2017 16:29 
Eemal

Liitunud: Reede, 29 Nov 2013 19:04
Postitusi: 18
Asukoht: keila
Mina oma corollaga küll polnud tahtmist Leppneeme järsul slipil kallakule minna ja asja lahedasin lihtsalt veniv puksiirköis haagise ja auto vahele ja lased käru vette ja pärast tõmbad üles nii,et ei tunnegi.Lohusalu looduslikul slipil tegin sama tralli ja seal muidugi liivane killustik.Pühapäeval kakumäel siis lasin esmakordselt raskema paadiga auto tagarattad veepiirile,aga ronis ilusti üles ilma sidurit kärsatamatta.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esiveolisega slipile?
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 20 Sept 2017 07:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5740
Asukoht: Saaremaa
teett kirjutas:
tõmmanud 1350kg kaaluvat komplekti Tartus Rebase slipil, Kuivastus ja Roomassaares. Üks kord paduvihmast märjal Rebase slipil oli natuke rohkem tegemist, pidi sidurit vaiksemalt laskma, muidu järsemalt lastes võttis kohe rattad ringi ja üles ei vedanud. Roomassaares sai samuti vihmast märja slipi peal paat välja tõmmatud ja polnud mingit pidamise probleemi.


Betoonslippidel polegi väga hull kui konksu otsas mõõdukas mass on. Jamaks läheb katteta slippidel, aga ka kattega slippidel juhul kui väljatõmmatav kooslus on raskemakaaluline. Ja loomulikult on asi püstihull miinuskraadide puhul.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esiveolisega slipile?
PostitusPostitatud: Neljapäev, 28 Sept 2017 13:30 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 21 Sept 2017 08:58
Postitusi: 11
Asi mida auto veovõime juures tähele panna on muidugi ka see et üldjuhul tootja annab suurima lubatud haagise massi "teel sõites". Joonistage paberile 30...40% ehk keskeltläbi 20 kraadine slipp. Tuletage vähe koolimatemaatikat meelde ning vaadake mis saab 2000kg haagisest selle peal. Mõnel eriti äbarikul isendil võib kogu olemasolev resurss ainuüksi oma kere liigutamiseks ära kuluda :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esiveolisega slipile?
PostitusPostitatud: Neljapäev, 28 Sept 2017 14:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 14 Sept 2012 09:36
Postitusi: 282
Asukoht: Piirissaare
Tootja seda suurimat lubatud massi ikka päris veovõime järgi ka ei arvuta. Vähemalt mina ei tunne, et auto võimsamaks läheb, kui haagise külge pidurid tekivad, kuigi passis on nii kirjas :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esiveolisega slipile?
PostitusPostitatud: Neljapäev, 28 Sept 2017 17:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 02 Mär 2014 17:55
Postitusi: 96
Asukoht: Tartu/Saaremaa
Huvitav, mille järgi need lubatud haagise piirid üldse määratakse? Kas tehakse veo- ja pidurdamiskatsed? Näiteks Sharanni lubatud 2000kg on ilmselgelt arvestatud suht tasase maa peal kasutamiseks, kuna slipi peal võttis juba 1350kg-ga rattad ringi kergelt.
2002. a. Sharanil on passis pidurideta 700kg ja piduritega 2000kg lubatud, hiljuti ostsin aga 2011. a. Galaxy, millel on need näitajad vastavalt 750kg ja 1800kg. Galaxy-l ja Sharannil mõlemal on tühimass umbes 1,8t ja täismass 2,5t, aga Galaxy-l on tiba suuremad rattad. Mootori kilovatid on mõlemal 85kW. Paati pole veel Galaxy-ga tõmmata proovinud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esiveolisega slipile?
PostitusPostitatud: Neljapäev, 28 Sept 2017 20:57 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 21 Sept 2017 08:58
Postitusi: 11
Küll see lubatud haagise mass ikka mingi teoreetilise arvutuse ja katsetamise kombinatsioon on. Pidurite pärast nüüd ükski auto suuremat veovõimet evima ei hakka, küll aga võimaldab see oluliselt suurendada seda massi mis tagant selga tahab tulla kui põder tee peale astub. Ma arvan et suremale osale maasturitest (kasvõi X5 või ML või miskit sarnast pole probleemiks sileda maa peal näiteks 10 tonni liikuma saada ning pikkamisi 70 seda edasi tarida. Terve juutuub on täis videosid kus maasturimehed rekkasid tarivad. Nüüd kui peaks aga tahtma tekkida seisma jääda siis järgmine peatus on Võrus :D
Mis slipi peal haagise tõmbamist puudutab siis ütleme et siledal maal 2tonnise haagise tõmbamiseks tuleb ületada veeretakistus x, mis nõuab võimsust Y kW, siis 20kraadise slipi peal pakun et sama haagise tõmbamiseks on vaja juba ca 1,5 * Y kW. Või teistpidi arvutades ehk võimsuse samaks jäädes saad vaid 0,67 * haagise massi vedamisega hakkama.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esiveolisega slipile?
PostitusPostitatud: Reede, 29 Sept 2017 11:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5740
Asukoht: Saaremaa
Ma arvan, et te olete oma aruteludega kõik vähe valel teel. Asjaolu, miks väga paljudest 3500kg suurima lubatud haagisemassiga autodest üleöö nannipunnid said, peitub mingites totakates kabinetivaikuses välja mõeldud seaduspügalates ja nendest tulenevatest valemitest.

Toon ühe näite ka : Dodge RAM 2500 Cumminsi ridakuus diisliga, Rootsi registris. Lubatud suurim haagise mass piduritega 3500kg, piduruteta 150kg. Nii lihtne ongi :D Kas te tõesti arvate, et kui Dodge'ile 750kg ilma piduriteta taha haakida, siis ta seda kuidagimoodi väga tunneks üldse? Küsimus on täismassis ja soovis auto M1 kategooria all hoida.

Sõiduautodega on sama pull erinevatel bürokraatlikel põhjustel. Fakt on aga see, et ka väike pereauto suudab kerghaagise mõistlikult pidama saada ja piduritega haagise puhul pole eriti mõtet muust rääkida kui jõuülekande materjalidest ja nende materjalide töötlusest tootmises. Nad kõik suudaksid majandada päris pirakate koormustega. Piduritega käru peatumisteekonda ei pikenda. Minu kogemuste põhjalhoopis pigem lühendab. Välja arvatud näiteks tühja käruga kui maanteekiiruselt pöördeks pidurdades käru rattad hüpitava teekatte tagajärjel suitsupahvakuga plokki viskab ( sest meil on ABSiga elektrilised pidurid keelatud :D :D :D ja "ohutud" mehaanilised lubatud ).

Loomulikult peavad haagise pidurid korras olema ja täpselt nagu autol endalgi - ilma hoolduseta nad lõpmatuseni iseenesest korras ei püsi. Ja pidurihooldus on loomulikult soovitav teha ennetava hooldusena, mitte takkajärgi kui oled kogu romuhunniku kraavist uuesti kätte saanud :P

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esiveolisega slipile?
PostitusPostitatud: Reede, 29 Sept 2017 11:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 758
TREG kirjutas:
Asi mida auto veovõime juures tähele panna on muidugi ka see et üldjuhul tootja annab suurima lubatud haagise massi "teel sõites". Joonistage paberile 30...40% ehk keskeltläbi 20 kraadine slipp. Tuletage vähe koolimatemaatikat meelde ning vaadake mis saab 2000kg haagisest selle peal. Mõnel eriti äbarikul isendil võib kogu olemasolev resurss ainuüksi oma kere liigutamiseks ära kuluda :D


Mäletan, et näiteks saksamaal on auto tehnilistes andmetes haagise mass enamasti koos max tõusuga, standard oli vist 10%.

Sageli on auto spetsifikatsiooni nõrgimaks lüliks käigukast, ehk ilmselt hoopis sidur. Näiteks Volvo XC 60/70 oli nii, et manuaalkastiga oli haagis 1800 kg, automaadiga 2000 kg. Kui misiganes autoga slipil gaasi annan, siis enamasti muretsen just siduri pärast. Olgu ta siis vanakooli hüdrosidur, DSG kasti mitmekettaline õlisidur või siis vanakooli jalaga vajutatav, alati tundub minule see just kõige nõrgem lüli slipil gaasi andes.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esiveolisega slipile?
PostitusPostitatud: Reede, 29 Sept 2017 11:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 758
Mark kirjutas:
Loomulikult peavad haagise pidurid korras olema ja täpselt nagu autol endalgi - ilma hoolduseta nad lõpmatuseni iseenesest korras ei püsi. Ja pidurihooldus on loomulikult soovitav teha ennetava hooldusena, mitte takkajärgi kui oled kogu romuhunniku kraavist uuesti kätte saanud :P


Kahjuks ei näe just liiga tihti korras piduritega haagist. Aga siiski peab sellega käima igal aastal ülevaatusel tulesid näitamas, kus puudub igasugune võimekus pidureid kontrollida. Aga samuti on üsna haruldane asi ka korras tuledega paadihaagis.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esiveolisega slipile?
PostitusPostitatud: Reede, 29 Sept 2017 12:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5740
Asukoht: Saaremaa
LED tuledega tuleb osta. Paraku vaatavad ostjad alati hinda mitte seda mida selle hinna eest saab.
Erakasutuses olevad treilerid on jah tihti seismisest ära kulunud :) Meil saavad terilerid ikka sõitu ka ja see hoiab neid korras. Lisaks kord aastas lahti-kokku koos määrimistega ja piduritrosside vahetus maksimaalselt igal viiendal aastal sõltumata trosside seisukorrast. See välp võiks tegelikult 3 aastat olla...

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 71 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group