Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1094 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 73  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Haapsalu Jahtklubi faarvaater kinni?
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Juul 2007 11:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 17 Nov 2003 18:52
Postitusi: 229
Kuulsin et Siilats paneb HJK sissesõidule ujuvkai risti ette.
Et mis nüüd siis saab? Kas on kuskilt kaugemalt võimalik ringi sõita? Kai tuleb süvendatud osa servani, nagu ma aru sain.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Juul 2007 11:55 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 18 Veebr 2004 14:09
Postitusi: 12
Asukoht: Tallinn
Seda juttu olen ennegi kuulnud aga siiani pole midagi toimunud. Aga noh, eks peamisteks kannatajateks olekski kohalikud purjetajad. Turistil savi kuhu ta oma aluse paneb ja enamik ei saa neist nagunii aru, et kaks sadamat on :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Juul 2007 12:19 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Eriti ei usu, sest rannarootsi muuseumi kai äärde peaks ju ka nagu saama. Elame näeme nagu öeldakse. :D Ja kui faarvaatrit hakatakse ujuvkaiga kinni panema siis võib see kai varsti kusagil Haapsalu lahe peal ujuda. Siis võiks PriitV ka voosi kurgule tammi ette ehitada oma maja tagant :)

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Juul 2007 13:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 31 Mai 2006 11:43
Postitusi: 198
Asukoht: Tallinn/Haapsalu
ütleme siis nii et silats tegi selle ujuvkai pikendamise juba ära..mõtlesin ise ka üsna pikalt et kas julgebki sadamast välja sõita..
(tuleks kaaluda tõsiseid juriidilisi noomitusi ja kui tegu tüüpide omaloomingulise veeala kuritarvitamisega siis füüsilisi).
Kuid sellele vaatamata on võimalik sealt jahiga mööda liigelda vähemalt mina enda 1,65m süvisega saan sealt vähemalt kõrge vee korral mööda..aga selle mehe ärieetika on ikka kuradima kummaline...heaks näiteks suur silt tema ujuvkai otsas mis teatab suurte tähtedega välismaa keeles et siit edasi on sügavus teadmata ja kõik ikka selle pärast et turistid jumala pärast tema kaist mööda vanasse jahisadamasse ei sõidaks ja kogu raha kenast talle tooks...ok ma saan veel aru et agar korjab raha..heaks näiteks siilatsi poiste komme kummikaga turistidel vastas käimine ja enda kaiäärde juhatamine ...nimetagem seda lootsi teenuseks et umpa turistid madalale ei põrutaks aga see kui nad tulevad juba teise kaiäärde ennast kinni pannud turisti endajuurde ära rääkima stiilis et siin kus sa oled on paha ja vilets ja vaata meil on parem kõrts ja uhkem kai ..noh see on juba pisut haige....sai pikk jutt loodan et antas andeks


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Juul 2007 17:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Mär 2007 03:40
Postitusi: 178
Asukoht: Tartu / Haapsalu
Et ainult ühepoolsed seisukohad kõlama ei jääks, panen siia ka Siilatsi seisukoha. Ei ole ise temaga kuidagimoodi seotud, vaid paar korda näinud ja põgusalt vestelnud, seega ei aja ma mingit oma ega ka tema kasu taga.

Alljärgneva kirja saatis ta ise kuu aega tagasi ajakirjandusele, nii et see oli määratudki avaldamiseks ning selle postitamine siin ei tohiks rikkuda kellelgi õigusi. Ehkki ma teda teavitanud ei ole.

Hoiatus: kiri on üsna pikk.
_____________________________________________________________

MERESÕIDUOHUTUSEALANE OLUKORD HAAPSALUS.

Käesolevaga teavitame, et meresõiduohutusealane olukord Haapsalus on paranemas.
Tekkinud on Haapsalu esimene navigeeritav sadam, Suur Holmi sadam (Grand Holm Marina).
Vabariigi valitsus on oma määrusega kehtestanud Suur –Holmi sadamale akvatooriumi.
Vastavalt Sadamaseadusele ja Meresõiduohutuse seadusele lasub sadama valdajal,
AS Evorel, mitmeid kohustusi nii meresõiduohutuse kui ka keskkonnakaitse valdkonnas.
Kuna Suur Holmi sadam on külalissadam välisriikidest saabuvatele veesõidukitele,
siis lasub sadamaadmisinstratsioonil mitmeid liskohustusi: sisenevate-väljuvate laevade ja väikelaevade
registreerimine ja vastavate instantside teavitamne.
Suur Holmi sadam on ohutu laevalikluse tagamiseks teostanud olulisi investeeringuid:
1. Vee-erikasutusloa alusel on kahel korral puhastatud sadama akvatooriumi. Esimesel korral puhastati akvatoorium
käsitsi harrastustuukrite poolt. Vee all käis ka AS Evore juhtkond. Veest toodi välja mitu tonni esemeid, mis ohustasid navigatsiooni:
palke, jalgrattaraame, metallprügikaste, ankruid jms.
Teisel korral puhastati akvatooriumi mehhanismidega tagamaks merekaartidel märgitud sügavusi.
2.Sadamakai on rekonstrueeritud vastavalt kinnitatud projektile ja omab kasutusluba. Sadamasse on asetatud lisaks püsikaidele ka ujuvkaid,
tagamaks veesõidukite ohutut seismist sadamas ka suure veetõusu korral. Ujuvkaide kinnitusankrud vastavad projektdokumentatsioonile ning tagavad kai
ning tema külge kinnitatud veesõiduki turvalisuse ka tormi korral.
3. Haalamispoid on paigutatud vastavalt kohaliku omavalitsusega kooskõlastatud projektile, haalamispoide suurused ja nende põhjaankrud vastavad projektdokumentatsioonile ning tagavad
poi ja tema külge kinnitatud veesõiduki paigalpüsimise ka tormi, üleujutuse vms korral.
Akvatooriumist on eemaldatud nn nõukogudeaegsed poid, mis olid põhja külge kinnitatud vaid autorehvidega ega taganud nõutavat turvalisust kuni 24 m pikkuste laevade ja väikelaevade paigalhoidmisel.
4. Kaide elekri- ja veevarustus on täielikult väljavahetatud ning vastab projektdokumentatsioonile, EU-nõuetele aga ka üha nõudlikumaks muutuvate külastajate nõuetele.
Kaide elektrivarustus on turvaline ja lahendatud spetsiaalsete nö merestandarditele vastavate kilpide, kaitsmete ja pistikutega.
Veevoolikud on spetsiaalsest, joogiveele ohutust plastist.
5. Kaldal on loodud kvalitseetsed võimalused laevapere olme- , toitlustus ja puhkeküsimuste lahendamiseks
6. Sadam on varustatud päästepaadi, päästeseadmete, tulekustutusseadmete ja keskkonnareostuse tõrjeseadmetega.
7. Investeeritud on ka Eesti Vabariigis kehtivate ülirangete ja kallite nõudmiste täitmiseks sadamadokumentatsiooni osas.

Vastavalt kehtivale seadusele on sadamavaldaja koostanud ja kinnitanud sadamaeeskirjad. Sadamaeeskirjade oluliseks osaks on meresõiduohutuse ja turvalisuse tagamine sadamaalal ja sadamas.
Suurimaks erinevuseks senisest laevaliiklemise praktikast Haapsalu tagalahel on see, et sadamaalal kehtib kiirusepiirang 5 sõlme ja lainete tekitamise keeld, kaidel ei tohi suitsetada,
sadamasse sisenemisel ja sealt väljumisel tuleb sadamaadministratsiooni eelnevalt teavitada ja vastavaks toiminguks luba küsida, keelatud on eirata sadamaadministratsiooni seaduslikke korraldusi.

Sadamavaldaja sooviks on tagada ohutus ja turvalisus ka väljaspool sadamaala sel määral, et väljaspool sadamaala liiklevad veesõidukid ei ohustataks Suur-Holmi sadamarajatisi ega sadamas paiknevaid veesõidukeid.
Paraku on hetkeolukord selline, kus Suur-Holmi sadamast lõunasse jääval veealal puuduvad navigeeritavad sadamad ja enamikel juhtudest ka külalisjahtidele navigeerimiseks sobivad sügavused, sildumiskohtade omanikud
on omavoliliselt ja Veeseadust eirates asetanud vette hulgaliselt navigeerimisohte.
Eriti silmatorkav ja mitmeid kehtivaid seadusi ja määrusi eirav on tulu taotleva äriühingu, AS Haapsalu Jahtklubi ( mite segi ajada MTÜ Haapsalu Jahtklubiga!) tegevus:
1. Kohaliku omavalitsuse kooskõlastuseta ja veeseadust rikkudes on vette asetatud nõutavat projektdokumentatsiooni ja kasutusluba mitteomavad ujuvkaid, mille põhjaankrud üsna suure tõenäosusega ei taga kai ja tema külge kinnitatud veesõidukite turvalisuse tormitingimustes. Tugevate lõunatuulte mõjul lahtipääsemise korral rammib kai koos tema külge kinnitatud väikelaevadega Suur-Holmi sadama sadamarajatisi ja sadamas seisvaid väikelaevu
tekitades kümnetesse miljonitesse ulatuva varalise kahju, võimaliku keskkonnareostuse, tulekahju ohu ja ohu inimeludele.
On põhjust arvata, et AS Haapsalu Jahtklubi majanduslik olukord ei võimalda tekitatud kahju hüvitada ja arvatavasti äriühingul puudub kindlustus, mis korvaks kolmandale isikule tekitatud kahju.
Kuna AS Haapsalu Jahtklubi ei ole varustatud nõutava päästetehnikaga, siis kõik vastavad tööd ka väljaspool oma sadamaala tuleb teha Suur-Holmi sadamal, kui lähimal sadamal.
2. Kohaliku omavalitsuse kooskõlastuseta ja veeseadust rikkudes on vette asetatud haalamispoid. Poid ei vasta ei oma mahult ega ka ankurdusviisilt väikelaevade ( kuni 24 m ja kuni 60 tonni) ohutuks kinnitamiseks
vastavatele tugevusarvutustele. Nimelt on poid kinnitatud põhja külge autorehvidega. Lisaks eelpool mainitud ohtudele kujutavad need haalamispoid ka navigatsioonilist ohtu Suur Holmi sadamaalal manööverdavatele ja sadamaala läbivatele alustele. Käesoleval ajal ühe sellise haalamispoi küljes seisev ja algelise manööverdusvõimega raudlaev kujutab otsest ohtu Suur-Holmi sadamale, kuna see laev ei ole suuteline Suur Holmi sadamaalasse sisenemata sillast lahkuda, samuti võib see laev koos poiga lahti pääseda tekitades kümnetesse miljonitesse ulatuva varalise kahju.
3. AS Haapsalu Jahtklubi silla ja ujuvkai elektrivarustus ei oma tõenäoliselt mingitki projektdokumentatsiooni, on ehitatud nõukogude ajal ning on üsna tõenäoliselt korralikult maandamata ja ohtlik. Seda eriti tugeva vihmasaju korral. Elektrilöögi saanud inimeste päästmist veest peab tõenäoliselt tegema lähim sadam, ehk Suur-Holmi sadam. Sama kehtib ka tulekahju korral AS Haapsalu Jahtklubi sillal.

4. Suur Holmi sadama avatooriumi kohal ripub poollagunenud ja ohtlik omavoliline puitehitis, nö rõdu. Vaatamata Haapsalu Linnavalitsuse-poolsetele korduvatele meeldetuletustele ei ole AS Haapsalu Jahtklubi seda rõdu eemaldanud.
Rõdu kujutab navigatsiooniohtu Suur-Holmi sadamas manööverdavatele alustele, aga ka rõdule päsenud inimestele, kes rõdu lagunedes kukuvad vette Suur-Holmi sadamaakvatooriumisse.
5. AS Haapsalu Jahtklubile kuuluva Holmi 14 kinnistu esine akvatoorium on puhastamata ja tõenäoliselt sisaldab samas mahus navigatsiooniohtlikke objekte nagu sisaldas enne puhastustöid Suur Holmi sadama akvatoorium.

Vestlused AS Haapsalu Jahtklubi juhtorganite liikmetega ei ole andnud soovitavaid tulemusi, end sama aktsiaseltsi töötajaks nimetav hr Toivo Rohtla on seisukohal, et Haapsalu endise piirivalveülemana võib ta kehtivaid seadusi täita valikuliselt ning et need Eesti Vabariigi seadused ja valitsuse määrused, millest hr Rohtla midagi kuulnud pole, ei kehti Haapsalus.
AS Haapsalu Jahtklubi külastavad veesõidukid läbivad Suur-Holmi sadamaala eirates sadamaeeskirju ja sadamatöötajate korraldusi. Üsna tavalised on ka kiiruspiirangu ja lainete tekitamise keelu eiramised, mis kujutavad otsest ohtu sadamarajatistele ja sadamas liiklevatele/paiknevatele veesõidukitele.
Meresõiduohutuse seadus ja vastav Majanduse – ja Kommnikatsiooniministeeriumi ministri määrus sätestavad, et väikelaevajuht on kohustatud eelnevalt tutvuma oma sõidupiirkonna navigatsioonitingimustega.
AS Haapsalu Jahtklubi on keelanud Suur-Holmi sadama töötajatel väikelaevnike informeerimise Suur-Holmi sadama eeskirjadest ja AS Haapsalu Jahtklubi sillas seismise ja selle läheduses navigeerimise ohtudest.

Seoses ülaltooduga sooviks Suur-Holmi sadam delegeerida võimaliku vastutuse väljaspool oma sadamaala Eesti Vabariigile. Käesoleval hetkel on Suur-Holmi sadamaalast läbisõit laevadele ja väikelaevadele ajutiselt avatud vaid sel määral, mil see ei ohusta meresõiduohutust sadamas, sadama võimalikku majandustegevust, remondi- ja puhastustöid vee/erikasutusloa alusel ning hüdrograafiliste mõõdistustööde teostamist sadamas.
Sadamat läbivatelt alustelt ja sadamast lõunasse suunduvatelt alustelt soovime, et nad võtaksid enne sadamaalale sisenemist ja sealt väljumist sadamaadministratsiooniga ühendust, küsiksid vastavaks toiminguks luba ja seletaksid oma sõidu eesmärki. Vaid sellisel juhul on võimalik piiratud sadamaalal tagada ohutu liiklus ja manööverdamine ning informeerida laevapere liikmeid väljaspool sadamaala varitsevatest ohtudest ning järgnevate sadamate mitteolemasolust. Sooviksime , et kui Haapsalut külastavad väikelaevad soovivad ilmtingimata suunduda Suur-Holmi sadamast tundmatusse ja ohtu, siis see toimuks mõne riigiteenistuja teadmisel, nõusolekul ja ka saatel. Selliseks saatjaks võib olla loots, piirivalve, Veeteede Ameti töötaja või politsei.
Samuti soovime, et Suur-Holmi akvatooriumit läbiv väikelaev allkirjastaks dokumendi, kus väikelaevajuht kinnitab, et teda on sadamaeeskirjadest ja võimalikest ohtudest väljaspool sadamaala teavitatud ning et ta võtab kogu
vastutuse enda kanda ega esita Suur-Holmi sadamale võimalike õnnetusjuhtumite puhul väljaspool sadamaala mingeid pretensioone.
Vastavalt Meresõiduohutuse seaduse § 80-le on sadamaalal liiklemise reeglite rikkumise eest ettenähtud karistus – 300 trahviühikut.


Ülaltooduga seoses palume võimaluse piires teavitada avalikkust, st nii laevnikke, väikelaevnike kui ka teisi huvitatud isikuid Suur-Holmi sadama olemasolust ja sadamaeeskirjadest.
Samuti palume osutada kõikvõimalikku kaasabi AS Haapsalu Jahtklubile nõuetekohase sadama moodustamiseks ja avamiseks, juhul kui nad seda üldse soovivad


Viktor Siilats,
AS Evore nõukogu esimees, väikelaeva kapten.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Juul 2007 18:45 
Eemal

Liitunud: Reede, 05 Dets 2003 21:59
Postitusi: 1440
Asukoht: Haapsalu
Tohoo kurat lahti.Ma olen HJK kai ääres seisnud selle avamisest saati ja erinevete kaide ääres.Poi raskusteks pole mitte autokummid,vaid kasutatud on kumme millised on täis valatud betoonivalu.Ujuvkaid on samuti üle tonniste raskustega põhja ankurdatud.Pole ükski jaht ega paat tema silla poole triivinud ega talle miljoneid kroone kahju tekitanud.Ja kui peakski ,siis lahti pääsenud jaht/paat saab rohkem kahju kui tema kairääbakas.Millise kai sisse ta on ladunud miljoneid :evil: .Kuradi persevest,oma rahahunnikuga smuugeldas HJK kaid omale.Ei ole Haapsalu purjetajatest keegi näinud et ta oleks sealt tonnide kaupa risu välja korjanud.Kui sealt üldse midagi välja toodi ,siis moblasi ja ehk mõni vana poiraskus.Süvendas aga oma kaatri jaoks kai äärt nii et see hakkas vägisi küliti vajauma.Praegugi teine lääbakil.See ,et ta käib HJK sadamas külalisi omale rääkimas on jama,ta on neid sealt suisa jõuga ja politsei ähvardusel minema püüdnud ajada.Järgmiseks--HJK sadamas on enamjaolt jahid ja need ei tekita kuidagi laineid ja need mis tekitavad on tema sadamast pärit.Kui nüüd keegi on HJKs käinud ,siis kujutage ette kuda on võimalik ,et see rõdu segab tema sadamasse sissesõitu või kukub tema teritooriumile :roll: :lol: ?Edasi--kuidas see oht nüüd äkki tekkis kui ta omale jälle ilmselt raha eest sellise akvatooriumi sai,eelmised aastad polnud mingit ohtu :roll: Kõrval AS Morobelli meestel tõmmati akvatooriumi piiriks 10m kaist,et ei paneks faarvaatrit kinni.Algselt oli35m.Aga pole imestada miks GHM saab nii toimida,seal üsna tihti igasugused ministrid lauataga istumas,küll sirge küll kõvera kaelaga.Ja Haapsalu enda linnaisad ka rohkem sealpool aeda.Ainuke asi mida Siilatsi kiituseks ütlen..tubli et tegi sadama korda ja toimib,aga ülejäänd tema tegevus ärimehena ei kannata kriitikat.See on püha viha et ta ei saanud HJKd kätte ja nüüd püüab seda võimalike ja võimatute vahenditega välja suretada.Aga pole midagi,okkaline saab olema tee püha tõe juurde.Ja ega ma ei imesta kui selle jutu peale minu jahiga midagi juhtub :lol:

_________________
Paadikuur OÜ,53316319


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Juul 2007 21:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 31 Mai 2006 11:43
Postitusi: 198
Asukoht: Tallinn/Haapsalu
siilatsi jutust õhkub kibestumust,kadedust ja viha (mis iganes põhjusel)...muidu tehku mis tahab kuniks teistel vetel liiklemist ei takista.
Cati jut jumala tõsi..ma üritasin pisut tagasihoidlikum olla et mitte "ärimeeste" kisklemist siia üle kanda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Juul 2007 23:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
Iseenesest ei ole siin midagi erilist. Ülaltoodud pikk tekst on klassikaline näide sellest kuidas meie riigis asju aetakse. Ilus ja pikk jutt on - võhikule jätab just sellise mulje nagu vaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 24 Juul 2007 00:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 17 Nov 2003 18:52
Postitusi: 229
Kogu selle jama eesmärgiks on minu arvates HJK hinna alla löömine - müügis see ju on ja ega peale Siilatsi palju ostjaid poleks. Samas GHM vajaks hädasti pääsu maa poole. Kui kaubale saavad kaob ujuvkai faarvaatrilt ja HJK kaid ei ähvarda äkitselt enam kusagile sõita, ka poisid kõlbab veel tarvitada. Ka jaalal lubatakse tasuta ja lootsita muuseumi juurde sõita sest Siilats on lahke mees nagu me teame.

Kas keegi teaks öelda, on Suur- Holmi sadamal ka pass ja kui pole siis kas on tegu üldse sadamaga (selles mõttes et kas seal mingid eeskirjad tegelikult kehtivad)?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 24 Juul 2007 06:31 
Eemal

Liitunud: Reede, 05 Dets 2003 21:59
Postitusi: 1440
Asukoht: Haapsalu
Sebija,esitasin selle küsimuse just hommikul VAle. Aga vaadake ise VA lehelt sadamaregistrite alt mu eelmist küsimust.

_________________
Paadikuur OÜ,53316319


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 24 Juul 2007 08:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 24 Sept 2006 09:21
Postitusi: 155
Asukoht: Tallinn/Pärnu
Äkki keegi näitaks kaardi või pildi peal ära kuidas ta selle laevatee kinni paneb. Kui ise kohapeal käinud pole, siis jutu järgi hästi aru ei saa.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 24 Juul 2007 10:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 17 Mär 2007 00:02
Postitusi: 731
Asukoht: Muuga
mul sama küsimus

tegin pildi kah juurde:
Pilt

_________________
kas osta jaht suvila asemel?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 24 Juul 2007 10:22 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 01 Juun 2004 23:31
Postitusi: 595
**


Viimati muutis kontiki, Kolmapäev, 31 Mär 2010 02:38, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 24 Juul 2007 11:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 18 Jaan 2007 22:56
Postitusi: 479
Asukoht: Pärnu
Ega siin pole muud, kui Haapsalu meremehed peavad õppima kuivamaarottidelt , ehk Euroopa talupoegadelt. Kui neile liiga tehakse siis plokeerivad nad lihtsalt oma traktorite, kombainidega ja muu rasketehnikaga võimudele olulised liiklussõlmed.
Ikka jobudele nende oma meetodiga.

_________________
Me kinnitame, et tõe teatud aspektid on teispool mõistust ega saa olla mõistusest mõõdetud.
(A.Norak)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 24 Juul 2007 11:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 31 Mai 2006 11:43
Postitusi: 198
Asukoht: Tallinn/Haapsalu
joonistasin selle uue toreda ujuvkai nii mälu järgi ...pikkuse laiusega võisin eksida...

Pilt


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1094 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 73  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group