Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 73 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Nov 2009 11:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1487
Asukoht: Kesse/Tallinn
Minul tekivad laiemad küsimused - kuidas on küll nii läinud, et EASi poolt rahastatavaid väikesadamaid projekteerivad firmad kellest keegi kunagi mitte midagi või midagi head kuulnud pole? Kas EASi kontrolli teostavad eksperdid on ikka pädevad ja sõltumatud?

Milline on antud sadama tellija (keda kuidagi ei saa pidada ebapädevaks) seisukoht antud slipi küsimuses või teda nii väiksed asjad lihtsalt ei huvita?

Kipperi küsimusele vastates - pole mingit mõtet otsida väljalt juhuslike joonistajaid, kelle ainukeseks kokkupuuteks merega mingi sadamake jääbki. Siia on vaja meelitada sadamate omanikud - keda on meil tunduvalt vähem. Selles foorumis osaleb tänase Eesti tippkompetents mõõdistamise, projekteerimise jne valdkonnas, kellest enamus siin ka täiesti tasuta nõu jagab. Arvan, et nad oleks nõus ehk ka arvuti taga midagi valmis joonistama. Siis ehk ei jõuaks eelpool toodud lapsused betooni.

Mairold - kuna süvendamine on tegemata, siis on see slip hetkel vaid dekoratiivse iseloomuga. Küll tahtsin ma juhtida tähelepanu sellele, et isegi kui süvendamine on toimunud ja mingid kaid ka ümberringi paigas on see ikkagi väga niru slip.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Nov 2009 11:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2555
Asukoht: Tallinn
Muhv kirjutas:
Minul tekivad laiemad küsimused - kuidas on küll nii läinud, et EASi poolt rahastatavaid väikesadamaid projekteerivad firmad kellest keegi kunagi mitte midagi või midagi head kuulnud pole? Kas EASi kontrolli teostavad eksperdid on ikka pädevad ja sõltumatud?


Justnimelt sõltumatuses see viga ongi, EASist ei sõltu ses osas miskit. Tegu on sedalaadi hankega, kus mängureeglite kohaselt võidab odavaim!

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Nov 2009 11:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 27 Jaan 2006 17:15
Postitusi: 636
Asukoht: Meriküla
Mina ei pea seda üldse slipiks vaid juurdepääsuteeks jahisadamasse, mis on rajamata. See tähendab, et tulevikus see kaldtee ei lõpe vees vaid selle ette veetakse juppmaad pinnast kai ja sadama jaoks ja rajatakse hiljem slipp selle uue jahisadama ehituse käigus, mis tükkmaad rohkem mere pool.

Minu arvamus selline, muudmoodi ei oska selle rajatise olemasolu seletada. Ei ole kursis, kas see jahisadam on ikka plaanis rajada. Praegune kaldtee nagu jätab sellise "vihje".

_________________
http://www.muinastuled.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Nov 2009 12:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2555
Asukoht: Tallinn
"Sillapea" kalluritele, kust saab alguse muul vms?

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Nov 2009 12:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1487
Asukoht: Kesse/Tallinn
peebuste kirjutas:
Justnimelt sõltumatuses see viga ongi, EASist ei sõltu ses osas miskit. Tegu on sedalaadi hankega, kus mängureeglite kohaselt võidab odavaim!


No hanke tingimused koostab ju ikka tellija. Ainuüksi pakkujale esitatavate nõuetega saaks päris palju pildi selgemaks teha. Samas väikesadamatega on veel see konks, et suuri sadamaid joonistavad ettevõtted ei pruugi kursis olla väikelaevanduse esitatavate nõuetega.
Alati kehtib ka reegel - mitu pead on ikka mitu pead! Kui mina oleks amatöörliku riikliku tellija mätta otsas, kirjutaks ma hankesse sisse kohustuse eskiis riputada paariks nädalaks üles avalikuks aruteluks Kipperi foorumisse ning hiljem tellijaga kooskõlastatult kõlama jäänud muudatusettepanekute sisseviimise kohustuse. 8)

Mairold - nii madalale ei või seal ühegi teega tulla - vesi võib seal vabalt pildil nähtavast ka 1,5m kõrgemal olla


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Nov 2009 12:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 27 Jaan 2006 17:15
Postitusi: 636
Asukoht: Meriküla
Eimuidugi, selle pildi veetasemega samal nivool ei saa uus sadam tulla, pigem jääb pool kaldteest uue ehitustäite alla ja siis ei ole see enam kuidagi slipp. Ilmselt on olemasolev "igaks juhuks" tehtud tee, ajutiselt paar paneelijuppi kah alla paigutatud, et näh, las paadimehed ajutiselt kasutavad. Projekti olemasoluta ei teata, kuidas uus väikesadam üldse välja nägema hakkab? Kui palju tõsta, kui palju kaevata?

Väikesadamate rajamise ühine koordineeritus ja kompetents täiesti puudub. Sadamat võetakse kui tavalist suurehitusobjekti. Selle tõttu on näiteid "papist" sadamate kohta küll, mis ei pea viite aastatki vastu, tegelikult peaks 30-50. Või on midagi suurt tehtud, aga jõuga (nt. Leppneeme sadam http://www.mereblog.com/2008/04/07/lepp ... -ja-mured/ , kus slipp on täielikult naljanumber)

Kipperi foorumis avaldamise nõude mõte hea. Nt. riik müüb ju ka oma vara eraomanikust oksjonil osta.ee, miks mitte ka muid selliseid koostöövorme aksepteerida.

Tilgu sadama detailplaneeringu arutelul võeti otsus vastu, et DP tuleb ette näidata ka jahtklubide liidus või oli see väikesadamate liidus... Aga igatahes mingi asjatundjate punt kokku kutsutakse. Näiteks slipi osas tuleb nõuded enne projekteerimist juba paika panna, DP-l ei olnud see üldse see, mis peaks olema.

P.S Uuendatud Virtsu sadam avatakse sel reedel. Ilma väikesadamata.

_________________
http://www.muinastuled.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Nov 2009 13:24 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Ma näen siin antud juhul eraomanikust tellijat, kellel pole huvi väikelaevadega tegeleda ja mitte millegiga teda selleks sundida ju kah ei saa. See, et kirjutati projekti sisse slipp ja kai väikelaevadele on antud ehitusmahu juures pigem marginaalset tähtsust omav. Virtsu sadam ei saa kunagi jahisadamaks, kuna praamide ja suurte laevade müra on ööpäevaringne, ei oldagi huvitatud sadama akvatooriumis ringisebivatest väikestest alustest pigem on puhkavate jahisõitjate jaoks seal olemine pealesunnitud n.ö. "sadam trassi ääres". Kui üldse Virtsu midagi teha, siis tuleb kasutusele võtta kas endine vanasadama sildumiskoht või siis kalatööstus.

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Nov 2009 14:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Eee....? Eraomanikust?

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Nov 2009 15:24 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Mär 2008 16:08
Postitusi: 74
Asukoht: Päälinn
Ma ei ole kah päristäpselt aru saanud on Saarte Liinid nüüd sadamate haldaja või suisa anti need riigi poolt niiöelda bilansist-bilanssi üle?
Saarte Liinide koduka järgi justkui oleks nende omad?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Nov 2009 15:40 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Mär 2008 16:08
Postitusi: 74
Asukoht: Päälinn
Oeh, vabandust, SL on ju RAS.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Nov 2009 16:47 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Selleks, et EAS-ist toetus saada, peab sadam asuma riigimaal. Erasadamatele seda toetust ei anta, riik või KOV peab kaasatud olema. Seadus aga ei keela sadamat teha MTÜ-l, kes taotleb toetust ja rendib eraomanikult teenindusmaad. Parandage, kui ma eksin milleski?

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Nov 2009 18:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1487
Asukoht: Kesse/Tallinn
kassoggy - Virtsust ei pruugi tõesti kunagi saada ideaalset jahisadamat (nagu seda ei saa ka Kuivastust, mida hoogsalt hetkel tehakse), küll on ta Kuivastuga võrreldes kordades olulisem väikelaevnikele. Hetkel on Virtsus näiteks kais lisaks väikestele paatidele veel 4 kaatrit, mis iganädalaselt ka merel käivad. Mujal laiutab juba ammu tühjus. Ainus slipi moodi asi on sealkandis teatavasti Alexela lähedal olevas erasadamas. See on kogu aeg vägagi aktiivses kasutuses. Samas on see sadam amortiseerunud ja ka faarvaater on ohtlik. Karjuv vajadus oleks Virtsus korraliku väikelaevade sadama järgi. Selle taga on ikka enamus Eestist (erinevalt Kuivastust).

Geoloogia on Virtsus niru - paas, seega väga suurt ja väga sügavat asja sinna teha on kulukas. Samas kaitstud akvatoorium, nii 2 - 2,5m sügavust ja ca 20-30 kaikohta + kütus, slip jms oleks suhteliselt kergesti saavutatav. Lisaks tuleks broneerida slipi esine ja külgne ala väikelaevade sadamaga seotud autode parklaks. See peaks kindlasti olema üldparklast eraldatud kuna viimases lihtsalt pargitakse sind täiesti kinni - ei kujutata ette palju käruga pööramiseks ruumi on vaja (kogemused).

Kui see õnnetu slipi taoline asjandus välja arvata on hetkel kõik otsad veel lahti, et sinna midagi praktilist ja nägusat võiks tekkida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Nov 2009 18:42 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Pole seal vanasadama ja kalatööstuse sissesõidul ka häda midagi, kui ainult toikad paika panna. Vat aga kui Muhvi juudre Kessu üle silla (tammi) saab ja sealt edasi Muhku kah, Lalli alla, siis on need sadamad juba kõik teisejärgulised. :D Õnneks või kahjuks on aga EW-s veel kesised võimalused silda ehitama hakata.

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Nov 2009 19:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
kassoggy kirjutas:
Vat aga kui Muhvi juudre Kessu üle silla (tammi) saab ja sealt edasi Muhku kah, Lalli alla, siis on need sadamad juba kõik teisejärgulised.


Et siis lähed merelemineku asemel käruga silla peale sõitma? Kah nagu "merel" olek või??


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Nov 2009 19:54 
Eemal

Liitunud: Reede, 05 Dets 2003 21:59
Postitusi: 1440
Asukoht: Haapsalu
Kaatrimehed,kas praegusel aja on mõni korralik slipp kuskile tehtud ka või vanast ajast,noh nii etaloniks .Ise selliseid asju pole kasutanud ,küll aga näinud neid nö. slippe :lol:

_________________
Paadikuur OÜ,53316319


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 73 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group