Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Esiveolisega slipile?
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=11&t=5024
2. leht 5-st

Autor:  AndresR [ Teisipäev, 25 Mai 2010 07:04 ]
Teema pealkiri: 

karu kirjutas:
peebuste kirjutas:
Mitte-eemaldatava peale võivad ametnikud viltu vaadata. Sõiduautodel peavad tänapäeval olema eemaldatavad tagakonksud.

Vanematel kui mingi aasta minuteada ei pea

Kas keegit oskab selle kohta miskit määrust juhatada?

Autor:  madis16 [ Teisipäev, 25 Mai 2010 11:10 ]
Teema pealkiri: 

Kui tahad autosid ehitada on vast toredamaid asju kui esimene konks. Kui tahad paati vette lasta, siis on praegu kah hea küllalt. Lihtsalt slipilt saab hakkama ja keeruliselt slipilt kärsatad siduri ära. Esi või tagaveoline eriti oluline pole.

Autor:  PriitV [ Teisipäev, 25 Mai 2010 11:10 ]
Teema pealkiri: 

AndresR kirjutas:
karu kirjutas:
peebuste kirjutas:
Mitte-eemaldatava peale võivad ametnikud viltu vaadata. Sõiduautodel peavad tänapäeval olema eemaldatavad tagakonksud.

Vanematel kui mingi aasta minuteada ei pea

Kas keegit oskab selle kohta miskit määrust juhatada?

Mina pole seda küll mitte kusagilt välja lugenud, et kuulpolt haakesedae peab olema eemaldatav. Seda reguleerib TjSM määrus nr.50 ja sealt uute autode jaoks Kood 626. Lisaks reguleerib kaudselt seda Kood 601. Üldnõuded kerele: 4) M ja N kategooria sõidukitel peab sõiduki esiosale olema kinnitatud direktiivi 77/389/EMÜ kohane pukseerimisseade, mille külge on võimalik haakida puksiirtrossi või -tiislit. M1 kategooria sõidukil, millel puudub kere tagaosas haagise vedamiseks ettenähtud haakeseade, peab olema samadele nõuetele vastav pukseerimisseade ka kere tagaosas...

Need haakesedamed võivad olla eemaldatavad aga nad ei pea seda olema. Näiteks enamuse uute trandulettide külge keeratavad puks.aasad. Kui nüüd seda mingi eriti salakaval öirodirektiivi 77/389/EMÜ joonealune reakene ei reguleeri, kuigi minu teada mitte.
Edit: lisaks on veel kahte "sorti" kuulpea haakeseadmeid: tavaline kerghaagise "vars"kuulpea, mis võib ja saab olla ka teisaldatav ning raskehaagiste (kuni 3,5 tonni putakd ja rasked treilerid) jaoks plaatkinnitusega kuulpead, mida ei saa kvalifitseerida teisaldatavateks. Jah, neid saab poltidest lahti keerata aga see pole teisaldamine.

Respo valikust pilt: Kahe poldiga raskeveo kuulsõrm ehk minimaalne nõutav Pilt
ja siis nelja poldiga tõsine tegija maasturitele ja suurtele kaubikutele Pilt

Autor:  Rene [ Teisipäev, 25 Mai 2010 11:28 ]
Teema pealkiri: 

Saksamaa on selline koht, kus tagumine konks peab olema eemaldatud, kui ei kasuta. Konksu külge "unustamine" läheb peris kalliks.
Ei tea, kas selline seadus tuleb sellest, et bahnil pärast suurt pauku oleks lihtsam asja laiali harutada või mis.

Autor:  PriitV [ Teisipäev, 25 Mai 2010 12:01 ]
Teema pealkiri: 

Rene kirjutas:
Saksamaa on selline koht

Peaaegu kogu maailma liiklus ja autondus käib Viini 1968. aasta teeliikluse konventsiooni põhjal, mis jätab paljudes asjades riikidele õiguse kehtestada kohapealseid lisapiiranguid. Kesk-Euroopa maad on selles suhtes olnud agarad, lisaks konksudele ka näiteks naastrehvide keelustamisel (ning tõesti ei luba meid naastudega sinna sõitma) jne. Meie oleme jälle ära keelanud teatud klimaatilises ajavahemikus suverehvide kasutamise aga lubame välismaalasel nendega riigis liigelda. Meie oleme tolerandid, saksmannid mitte. Ehk saksmann hakkab läbi peanaha vinguma, kui Eesti autol on teisaldamatu konks sabas, kuigi rahvusvaheliselt ei ole see kohustus. Seega siin sõida millisega tahad aga kui on plaan öirotuure teha, siis tuleb iseenda heaolu jaoks valida teisaldatav konks.

Autor:  flint [ Teisipäev, 25 Mai 2010 13:33 ]
Teema pealkiri: 

Öiropraami peal hakkavad ka kobisema. Põhjuseks, et passasiirid võivad oma kodaraidpidi nende otsa koperdada, kui kitsastes oludes seal väljudes-sisenedes autotekil liiguvad.

Autor:  galilei [ Teisipäev, 25 Mai 2010 19:51 ]
Teema pealkiri: 

Aga mul käis kunagi üks sierra remondis, mil oli tõesti ette konks installitud. Isegi mitte keskele ja oli peris statsionaarne. Omaniku väitel oli kuskilt eurost selle auto just ostnud. Vääga naljakas oli igatahes ja ei osand ma mõelda miks seda vaja võiks olla.

Autor:  Kalle1 [ Kolmapäev, 26 Mai 2010 18:45 ]
Teema pealkiri: 

1,9TDI Octavia tõmbab TIKI + Pakri 450 igati heasti slipilt üles , käru+paat+nodi pakuks 350 kg max. , isegi kummiribadega slipil kus liiva rataste ja kummikatte vahele jäi , abiks mingi programm mis ei lase rattaid kraapima ;)
Ja madis16 Kiili metsast andis igati hüva nõu - auto ankruks ja siis tõmbad vintsiga. Mul selleks tarbeks isegi üks lisa paadi käsivints ( a la Tööriistamarket) pakiruumis alati kaasas , mõne otsa saab paadist ikke võtta vahele sättimiseks ....

Autor:  Peeter Ude [ Neljapäev, 27 Mai 2010 09:19 ]
Teema pealkiri: 

Oli aegu ammuseid... 2000 a suvi.
Siis sai alustatud mõõtmistega Saarte Liinidele kuuluvates sadamates.
Paat oli too sama mis tänaselgi päeval kasutusel .. Pisike ja kollane trimaraan. Nodi peal, haagis, paat ... Kõik kokku ca 600 kg. konksu otsas.

Seda kõike sai mööda Eestimaad ringi veetud 1.6D Passatiga aastast 84. kilomeetreid vist kokku sai ca 8000

Betoonist slippidel ei jäänud kordagi hätta.
Looduslikel, liivastel ja savistel pindadel polnud kuivaga probleeme.
Kui aga asi märjaks kippus minema (vihma näol tavaliselt) .... Oli asi hapu.

Küll aga pean mainima, et too passati mootor ja sidur said paadi vedamisega ära küpsetatud.

Autor:  PriitV [ Neljapäev, 27 Mai 2010 12:44 ]
Teema pealkiri: 

See, kumb ots veab, polegi oluline, "häda" on 1WD's ja liiga libedas/pehmes aluspinnas. Hea puhas betoonslipp ei tekita mingit probleemi, kui just tegu pole surnud siduriga 25-jõulise ätiga. Adrune/vetikane on probleemiks aga kindlasti.
Teine probleemi tekitaja 1WD jaoks võib olla Östreby kogemustel madal veeseis ja sellest tingitud betooni varane lõppemine. Kui käru rattad betooni serva taha mutta vajuvad, siis ei pääse küll ilma teise tõmbaja või 4WD'ta. Sama häda võib olla ka Pirital, sest see betoon on ju ikka ligalibe madala veega, seal ei seisa isegi püsti.

Tõmbamise jõudu piisab pea igal mõistlikul autol ja näiteks uued sigavõimsad 1FWD kaubikud a'la 157hj/400Nm 3-liitrine Ducato jõulisus 1.käiguga on muljetavaldav - 7605,6 Nm. Samas jääb märjale murule kinni sest ühele rehvile ei jagu pidamist sellise jõu jaoks.

Autor:  madis16 [ Neljapäev, 27 Mai 2010 13:29 ]
Teema pealkiri: 

Väljatõmbamisel on veel selline nipp, et võid otsa konksu ja käru vahele panna ja sikutada mootoriga sealt kus slipp lõppend ja pind juba tasane. 1. ei tule siis auto raskust mäkke vedada 2. on seal reeglina pidamine kah parem. Tiisli otsa toetab siis parkimise ratas eks. Hea on kui keegi käru juures olukorrast karjub aga ma ka tasakesi üksi toimetades niimoodi käru kätte saanud.

Seal kus pinnas enam peal ei kanna aga paat veel ei uju, on võimalik traileriga veel kaugele vingerdada. Menetluseks on vaja kahte kivi, mida kord ühe kord teise ratta taha visata ja siis tiislist kangi põhimõttel käru edasi kangutada. Ühe tsükliga saab edasi ca 0,5-1.5m. Pikemad distantsid mul ca 50-70 niimoodi läbitud. Pakun et ka 4wd oleks seal kinni istunud. või siis hindamatu kooslusega lodu mudamülkaks kündnud.

Panen siinkohal südamele, et traileri juures toimetades jälgitaks üks kamandab põhimõtet. Olen ise saanud vintsi vändaga vastu nina ja ka sõpradel on juhtunud õnnetusi siis kui mitu meest teab täpselt mida teha. Kapten ütleb stiilis tõmba ära tõmba. Siis asi sujub.

Autor:  Peeter Ude [ Neljapäev, 27 Mai 2010 19:06 ]
Teema pealkiri: 

Viimased nõuanded on täiesti asjakohased.
Kuid siinjuures on ainuke häda selles, et kui neid meetodeid kasutada kord, 2 nädala tagant. Siis tõesti on elu lill ja kõik OK!!
Kui hakata sarnaselt paati üle-päeva vette surama, läheb olukord käest-- ajalises mõttes.

Sarnaselt vanade 2-taktiliste päramootoritega, mida rannas pühapäevakalurid tööle ajavad ... Mängleva kerglusega avatakse mootor ja sama kiirelt paigaldatakse värskelt rannaliival läbipestud karburaator...
Hea TAHTMISE KORRAL SAAB. Kõike saab.

Seepärast. Igas korralikumas sadamas on olemas Traktor või tilluke maastur, millega Teid meeldivalt adatakse. Nii paati sisse lasta, kui ka välja võtta.

Autor:  smboards [ Neljapäev, 27 Mai 2010 20:29 ]
Teema pealkiri: 

Peeter Ude kirjutas:
Sarnaselt vanade 2-taktiliste päramootoritega, mida rannas pühapäevakalurid tööle ajavad ... Mängleva kerglusega avatakse mootor ja sama kiirelt paigaldatakse värskelt rannaliival läbipestud karburaator...


Haha. Jutt tõi silma nostalgiapisara ajast, kui mul oli kole kollane zhigull. Kaks oskust, mille ma perfektselt omandasin, olid:

1) Vahetada ratast umbes sama kiiresti kui terve F1 meeskond seda teeb.
2) Võtta nö jutujätkuks lahti karbuss, düüsid läbi puhuda, kokku panna ja edasi sõita.

Vanasti oli elu ikka täiesti kohutav.

Aga slipile ma ei kipu. Hoolimata asjaolust, et mu autol veab õige ots, peab siiski austama tõika, et mu paat on mu autost raskem. See pole õnne valem.

Autor:  rye [ Pühapäev, 31 Okt 2010 11:06 ]
Teema pealkiri: 

Sellel suvel esiveoline VW Sharan betoonslippidel 1t käruga hätta ei jäänud, kuid vaikselt mõtlen auto vahetamisele...
Olen aru saanud, et ideaalis võiks see olla neliveoline diisel + automaat.
Aga kumba elistada kui valitud autot sellise kooslusega ei toodetagi?

a) diislit (paratamatult koos manuaalkastiga)
b) automaati (paratamatult koos besukaga)

Autor:  martn32 [ Pühapäev, 31 Okt 2010 11:50 ]
Teema pealkiri: 

rye kirjutas:
Sellel suvel esiveoline VW Sharan betoonslippidel 1t käruga hätta ei jäänud, kuid vaikselt mõtlen auto vahetamisele...
Olen aru saanud, et ideaalis võiks see olla neliveoline diisel + automaat.
Aga kumba elistada kui valitud autot sellise kooslusega ei toodetagi?

a) diislit (paratamatult koos manuaalkastiga)
b) automaati (paratamatult koos besukaga)


Niipalju, kui mina olen aru saanud, pead sa pigem siinkohal valima kas manuali või Suure mootoriga automaatkasti omava masina vahel, mis talub suurt väändemomenti. Kuid teadjamad võivad paranada.

2. leht 5-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/