Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Esiveolisega slipile?
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=11&t=5024
3. leht 5-st

Autor:  Trutta [ Pühapäev, 31 Okt 2010 15:58 ]
Teema pealkiri: 

rye kirjutas:
Olen aru saanud, et ideaalis võiks see olla neliveoline diisel + automaat.
Aga kumba elistada kui valitud autot sellise kooslusega ei toodetagi?

a) diislit (paratamatult koos manuaalkastiga)
b) automaati (paratamatult koos besukaga)


Mina valiks variandi c) vali mõni muu auto :D

Autor:  rekkamees [ Esmaspäev, 01 Nov 2010 00:46 ]
Teema pealkiri: 

Trutta kirjutas:
rye kirjutas:
Olen aru saanud, et ideaalis võiks see olla neliveoline diisel + automaat.
Aga kumba elistada kui valitud autot sellise kooslusega ei toodetagi?

a) diislit (paratamatult koos manuaalkastiga)
b) automaati (paratamatult koos besukaga)

Mina valiks variandi c) vali mõni muu auto :D

Kui tõsiselt mõelda, siis just nimelt slipitamisele mõeldes teeks niimoodi minagi, kes ma olen muidu suhteliselt paadunud diiselmanuaali kasutaja. (umbusklike rekkameeste värk) :lol:

Autor:  lilleteet [ Esmaspäev, 01 Nov 2010 21:39 ]
Teema pealkiri: 

Alati olemas võimalus osta odavam aga töökorras maastur paadi sisse-välja tõmbamiseks. 25000-ga saab midagi kätte küll juba. Vene tehnika ehk liiga riskipeale välja minek aga mine tea. Sõber ostis maale 5000kr maksva täiesti töökorras Niva. Paadi pärast ei tasuks ehk head ja korralikku pereautot müüma hakata. Suur mootor, nelikvedu ja automaat ei ole üldjuhul ka teab mis ökonoomne.

Autor:  Peeter Ude [ Teisipäev, 02 Nov 2010 08:45 ]
Teema pealkiri: 

lilleteet kirjutas:
Suur mootor, nelikvedu ja automaat ei ole üldjuhul ka teab mis ökonoomne.


???
Mis mõttes.

jeep(160kw) / pajero sport("85kw") ): Busteriga sõites .. ca 90 -100 . küttekulu 15,5 l /100km
jeep/pajero sport: Busteriga sõites .. ca 80-90 . küttekulu 12 l /100km
jeep maanteel väikese (4,5m) paadiga ca 90 -100 . küttekulu 10-11 l /100km
pajero sport maanteel väikese (4,5m) paadiga ca 90 -100 . küttekulu 12 l /100km

jeep ilma millegita ca 90 -100 . küttekulu 8,5 l /100km

ei ole ökonoomne ???
kusjuures .. x5 (muhvi oma proovitud) tundub isegi ökom pill olema. ca 1 liiter 100 le joob vähem.

loomulikult ei anna neid numbreid tänapäeavaste öko mirkoaautodega võrrelda.
Ja diisel automaat jeep (overland) on ainuke minu kasutusel olnud masin, mis pole erinevatel slippidel hätta jäänud. Tänu justnimelt oma erilisele 4-lik veo süsteemile.
Parim on just see, et isegi kui rattad peaks kas või korraks ringi keerama, teevad seda Kõik rattad.. olenematta millisel pinnasel ratas parasjagu paikneb.

Autor:  madis16 [ Teisipäev, 02 Nov 2010 10:33 ]
Teema pealkiri: 

Tsiteeri:
Alati olemas võimalus osta odavam aga töökorras maastur paadi sisse-välja tõmbamiseks. 25000-ga saab midagi kätte küll juba.


Soetasin selleks otstarbeks endalegi aeglustiga Pajero. Slipil toimetada on mugav küll. Probleem tekib siis kui plaanitav slipp asub Eesti teises otsas. Tallinnast Tartu või Pärnu veeremine vanaldase maasturiga, mille normaalne sõidukiirus 90 on tüütu nii et peale ühte korda eelistasin asju ikkagi Yarisega edasi ajada.

Autor:  PriitV [ Teisipäev, 02 Nov 2010 11:31 ]
Teema pealkiri: 

Trutta kirjutas:
Mina valiks variandi c) vali mõni muu auto :D


Kerge huumoriga aga ikkagi: trenditeadlik puupaadimees valiks selle Range'i. Vähemalt Catil sobiks küll sellisega ringi uhmerdada Haapsalu vahel...

Tõsisemalt, siis diisel+tomat, maastur, pereauto, kasutatud mitte mõrvarhinnas, paadiveomasinana jne usaldaks mina vaid Disco I ja II. Ilma mõisteta maastur vaataks aga Audi 100 Avant Quattro poole, soovitatavalt R5 mootoriga. Kas siis disla või bens, V6 hoiaks eemale.

Kui kõige odavam on treilale korralik paksu rattaga tugiratas installida ja haakekonksu otsa käiv elektrivints soetada. Nii pole maasturit vajagi.

Autor:  Trutta [ Teisipäev, 02 Nov 2010 21:31 ]
Teema pealkiri: 

madis16 kirjutas:
[
Soetasin selleks otstarbeks endalegi aeglustiga Pajero. Slipil toimetada on mugav küll. Probleem tekib siis kui plaanitav slipp asub Eesti teises otsas. Tallinnast Tartu või Pärnu veeremine vanaldase maasturiga, mille normaalne sõidukiirus 90 on tüütu nii et peale ühte korda eelistasin asju ikkagi Yarisega edasi ajada.


On vist ikke nii, et saab sellise kalapaadi mõõdu igalt slipimoodi slipilt üles, liiva-kruusa-muda sees oleks kasvõi pargiauto libanelivedu abiks ja kui on paat-haagis kaaluga tonn-kaks, siis enam aeglustiga maasturist ei pääse, kui ikka igalt poolt tahad üles tulla.
Priidu lahendus on ka hea, aint mina installiks juba normaalse vintsi auto ninale: kui sisse jääd, kerid ennast (koos paadiga) välja või ise välja ja ots ringi ja tirid haagise ka kõvemale pinnasele. Need konksu otsa installitavad mänguvintsid jäägu ikke mängimiseks :wink:
Tegelikult ei tule ka betoonslipilt kõikide lukkudega maastur üles, kui slipp on padujääs nagu liuväli ja sabas 2 tonni paati-haagist (nagu minul eelmisel aastal detsembri keskel Pirita slipil) kõik neli ratast pöörlesid sõbralikult koos ja kuivale tuli koosseis alles teise maasturi abiga.

Autor:  PriitV [ Teisipäev, 02 Nov 2010 22:08 ]
Teema pealkiri: 

Trutta, sõiduauto ninasse on vintsi install jube raske, lisaks on vints selline lisaseade, mida tegelikult tohib statsionaarselt auto külge panna vaid loaga. Seda juhul, kui tehas pole seda antud mudelile ette näinud ja vints gabariidist välja ei ulatu. Offroadereid pidi ülevaatus kõvasti peetima.

Eks see konksulahendus on ka selline pooleldi jama aga pisut metallitööd tehes ehk korralikult lukustatavalt kinnitatuna toimib paadi veol ideaalselt. Nende tehaseplaat, mis lihtsalt kuulpea otsas töllerdab, tuleb asisemaga asendada. Lisaks korralik vool. Kuigi jah, on sellega pisikese Laplanderiga mudas "müratud" ja mingi väga tegija selline vintsipojuke pole. Aga see oli ka jube ammu, vaat et eelmisel sajandil.

Kuid kõige odavam on üldse konksu otsa tavaline vändaga treilavints panna. Tavaline odav haakepea maksab mõnisada ja korralikum jõuline suurema trumliga "vändavints" kuni tuhat. Nende kokku poltimine ei tohiks kellelgi üle mõistuse tegevus olla :D Paned trossi peale, vajadusel tõmbad läbi ploki ja kogu ooper. Kulutad kokku 1500 aga saad ka asja.

Autor:  Trutta [ Teisipäev, 02 Nov 2010 22:11 ]
Teema pealkiri: 

PriitV kirjutas:
Trutta, sõiduauto ninasse on vintsi install jube raske

my bad, ma vaatasin asja oma (maasturi) mätta otsast :lol:

Autor:  grabber [ Kolmapäev, 03 Nov 2010 00:17 ]
Teema pealkiri: 

Tsiteeri:
Kuid kõige odavam on üldse konksu otsa tavaline vändaga treilavints panna. Tavaline odav haakepea maksab mõnisada ja korralikum jõuline suurema trumliga "vändavints" kuni tuhat. Nende kokku poltimine ei tohiks kellelgi üle mõistuse tegevus olla Paned trossi peale, vajadusel tõmbad läbi ploki ja kogu ooper. Kulutad kokku 1500 aga saad ka asja.
Võimalik, aga ise kunagi sarnaselt toiminult, võin öelda, et asi ebamugav, isegi julm. Pöörleb , väänleb ja mida iganes......

Autor:  rye [ Kolmapäev, 03 Nov 2010 00:46 ]
Teema pealkiri: 

Jälgin siin huviga ja mõtlen mida kõike abivalmid kipperid pakuvad :)
Tegelikult on vaja head universaalkerega pereautot millega peab ka näiteks värskelt load saanud peretütar sõita suutma (ehks siis statsionaarse vintsiga Discovery ei ole päris see :))

Kuna Subaru Outback tundus odavam Volvo XC 70-st, VW Passatist ja A6-st, siis mõtlesingi kas peab olema diisel+automaat või võib olla üks nendest. Vastus siis, et mõlemad on hädavajalikud...

PS! tegelt olen ma terve hooaja esiveolise manuaaliga paati vedanud :)

Autor:  grandboat [ Kolmapäev, 03 Nov 2010 08:35 ]
Teema pealkiri: 

Trutta kirjutas:
Tegelikult ei tule ka betoonslipilt kõikide lukkudega maastur üles, kui slipp on padujääs nagu liuväli ja sabas 2 tonni paati-haagist (nagu minul eelmisel aastal detsembri keskel Pirita slipil) kõik neli ratast pöörlesid sõbralikult koos ja kuivale tuli koosseis alles teise maasturi abiga.

Autot koos treilaga ära uputada ei kartnud? Korra olen näinud kuidas selline kooslus vihmast märjal ja suht järsul slipil nagu allveelaev sukeldus.

Autor:  JoosepK [ Kolmapäev, 03 Nov 2010 09:47 ]
Teema pealkiri: 

rye kirjutas:
Jälgin siin huviga ja mõtlen mida kõike abivalmid kipperid pakuvad :)
Tegelikult on vaja head universaalkerega pereautot millega peab ka näiteks värskelt load saanud peretütar sõita suutma (ehks siis statsionaarse vintsiga Discovery ei ole päris see :))

Kuna Subaru Outback tundus odavam Volvo XC 70-st, VW Passatist ja A6-st, siis mõtlesingi kas peab olema diisel+automaat või võib olla üks nendest. Vastus siis, et mõlemad on hädavajalikud...

PS! tegelt olen ma terve hooaja esiveolise manuaaliga paati vedanud :)


Maastur on just parim auto algajale juhile. Üldiselt kipuvad algajad juhid kartma suuri gabariite ja tänu sellele käituvad oluliselt ettevaatlikumalt.
Omast kogemusest võin öelda, kui sai naisukesele peale lubade saamist ostetud Polo, oli see igast nurgast kriibitud. Peale Polo vahetust maasturi vastu pole enam kriipimisi olnud ja ise ta on kah oluliselt rohkem rahul.
Lisaks muidugi annab maastur andeks, kui kogemata üle kõnnitee serva sõidad vms.

Autor:  mosse [ Kolmapäev, 03 Nov 2010 10:11 ]
Teema pealkiri: 

rye kirjutas:
Tegelikult on vaja head universaalkerega pereautot...
Kuna Subaru Outback tundus odavam Volvo XC 70-st, VW Passatist ja A6-st, ...

VAG grupist peaks ka Škoda Octaviast üks nelikveoline mudel olema, mootorite ja kastidega kursis pole. Ja siis on veel Suzukid ja kõikvõimalikud parketikad.
Ahjaa, VAG-i masinaid vaadates tuleb meeles pidada, et DSG ei ole automaatkast, olgu pedaalide arv ja käigukangi kuju milline tahes.

Autor:  PriitV [ Kolmapäev, 03 Nov 2010 11:58 ]
Teema pealkiri: 

Üldiselt on nende nelivedudega see asi, et on olemas aeglusti/vahekastiga maasturid ja Audi Quattro ning Subaru ja Evo rallikatena, kõik muu ise"mõtlev" kipub olema suures plaanis paras sitt. Üks on veel, Sitika kunagine BX 4X4 aga see pole täna kahjuks enam teema.
Maasturid jagunevad ka veel omakorda: on Mersu G-Wagen (kõige tugevam), Land-Rover (Disco on kõige universaalsem) ja siis kõik ülejäänud. L-C tegelikult ka, 120 on küll rahvaauto a'la Datsun või Sierra aga on ka hea.

Kui nüüd hästi reaalselt mõelda ja ka tegelikult on vaja diisel+tomat, universaalkeret jne, siis see Disco on raudselt õige valik. Discoga on see hea asi, et selle jupid ei maksa maasturi mõistes suurt midagi aga sõita on temaga mõnus (ja kuidas see naistele meeldib!) ning veab ikka selliseid haagiseid, et kole kohe. Ma ei kujuta ette, mis selle lõpphind võib kujuneda aga paned sellele veel 15-20K sisse, on ülihea masin. Kui leppida manuaaliga, siis see Disco on ka sigahea pakkumine. Tolle tomati samasse hinda sokutamisel saad supermasina.

Muidu ei julgeks Discot nii kiita aga parim sõber "lammutab" sellist juba aastaid nii jahimehena kui kalamehena, haagissuvila sabas kui raskeveotreila söödaga, abikaasa müttab seenemetsas jne. Ise käin Talle mõnikord jahtidel autojuhiks (ise ju pole jahimees) ja no pagan, pole kohta, kus me ennast läbi ei trügiks. Jah, võistlus-G balloonidel on tugevam ja palju suurema läbivusega aga mugavus/nägusus/omadused/hind kokku ei saa mitte keegi Discole vastu. Ja tead, alumiiniumkere pole ka üldse vähetähtis fakt.. aga Range'st hoia eemale!

3. leht 5-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/