Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 71 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 03 Nov 2010 18:08 
Eemal

Liitunud: Reede, 26 Mär 2010 14:07
Postitusi: 92
Asukoht: Harjumaa
PriitV kirjutas:
Üldiselt on nende nelivedudega see asi, et on olemas aeglusti/vahekastiga maasturid ja Audi Quattro ning Subaru ja Evo rallikatena, kõik muu ise"mõtlev" kipub olema suures plaanis paras sitt. Üks on veel, Sitika kunagine BX 4X4 aga see pole täna kahjuks enam teema.
Maasturid jagunevad ka veel omakorda: on Mersu G-Wagen (kõige tugevam), Land-Rover (Disco on kõige universaalsem) ja siis kõik ülejäänud. L-C tegelikult ka, 120 on küll rahvaauto a'la Datsun või Sierra aga on ka hea.

Kui nüüd hästi reaalselt mõelda ja ka tegelikult on vaja diisel+tomat, universaalkeret jne, siis see Disco on raudselt õige valik. Discoga on see hea asi, et selle jupid ei maksa maasturi mõistes suurt midagi aga sõita on temaga mõnus (ja kuidas see naistele meeldib!) ning veab ikka selliseid haagiseid, et kole kohe. Ma ei kujuta ette, mis selle lõpphind võib kujuneda aga paned sellele veel 15-20K sisse, on ülihea masin. Kui leppida manuaaliga, siis see Disco on ka sigahea pakkumine. Tolle tomati samasse hinda sokutamisel saad supermasina.

Muidu ei julgeks Discot nii kiita aga parim sõber "lammutab" sellist juba aastaid nii jahimehena kui kalamehena, haagissuvila sabas kui raskeveotreila söödaga, abikaasa müttab seenemetsas jne. Ise käin Talle mõnikord jahtidel autojuhiks (ise ju pole jahimees) ja no pagan, pole kohta, kus me ennast läbi ei trügiks. Jah, võistlus-G balloonidel on tugevam ja palju suurema läbivusega aga mugavus/nägusus/omadused/hind kokku ei saa mitte keegi Discole vastu. Ja tead, alumiiniumkere pole ka üldse vähetähtis fakt.. aga Range'st hoia eemale!


Uus Discovery (II või mis iganes ta on) küll vastupidavate autode hulka ei kuulu, selle vana kohta ei oska rääkida. Kuigi tegeikult on autoostuga nii, et tuleb osta see auto, mis endale hirmsasti meele järgi, muidu jääb hiljem ikka kriipima, et oleks pidanud....


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 03 Nov 2010 19:11 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
grandboat kirjutas:
Trutta kirjutas:
Tegelikult ei tule ka betoonslipilt kõikide lukkudega maastur üles, kui slipp on padujääs nagu liuväli ja sabas 2 tonni paati-haagist (nagu minul eelmisel aastal detsembri keskel Pirita slipil) kõik neli ratast pöörlesid sõbralikult koos ja kuivale tuli koosseis alles teise maasturi abiga.

Autot koos treilaga ära uputada ei kartnud? Korra olen näinud kuidas selline kooslus vihmast märjal ja suht järsul slipil nagu allveelaev sukeldus.


Kartsin küll. Loopisin kaasavõetud kastitäie liiva slipile laiali. Alla ei läinud, üles ei tulnud :wink:
Priit siin kiidab diskosaali, mulle meeldiks V8 grand cherokee, kui ainult paadivedamiseks vaja. Igapäevasõidukiks vast liiga janune, kuid sõidumugavus on ikka paaalju parem kuid diskol ... ja muidugi see "jalahoobilaadne" kiirendus 5,9 liitrisel, nagu kunagi TM kirjutas :lol: ... vanemad indiaanlased ei maksa kah rohkem kui suuremat sorti treiler
:wink:
Samas nagu ma seal eespool kirjutasin, mis millega käib, ülelahemehed veavad oma viiesajakiloseid busteri-komplekte hinnad-alates-diisel-golfidega ja suva riisikottidega ja saavad kah kenasti hakkama :lol:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Nov 2010 23:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
JoosepK kirjutas:
Uus Discovery (II või mis iganes ta on) küll vastupidavate autode hulka ei kuulu, selle vana kohta ei oska rääkida.

Jup, näoparanduse ja uuema Td5 pajaga Discost tasub eemale hoida. Sama häda, mis Rangega - õhkvedrustus, arutu mittetoimiv elektroonika, "tambovi" konstandiga korrutatuid varuosahinnad. Kuid täna käis sõber külas ja tegin kiire ülekuulamise: 3,5 aastat rämedalt rasket tööd ja ei ühtegi etteheidet.
Kõige naljakamad on originaalosade hinnad: no ma ei hakanud kõike üles kirjutama aga kõik jubinad, k.a. vahekasti keskdiffri uued hammakad!!! olid mõned sajad kroonid! Äsja vahetas etteande pumba, see oli odavam, kui Lada bensupump! Kuid Disco juures on üks tingimus: pead olema DIY-mees. Ei, teha on harva vaja aga näiteks selle keskdiffri remondi eest küsitakse tööraha 6000. Jupid on ~500 eek. Näiteks sama ka veermikupuksidega: kotitäis läks maksma paarsada aga lased need kellegi vahetada, maksad tuhandeid.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 05 Nov 2010 08:51 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 27 Juul 2008 18:12
Postitusi: 213
Asukoht: tartu
Miskitel Range roveritel olla peal VM 2,5TD mootor.

Igatahes, sellest mootorist tasub kaugele hoida, laguneb mis kole. Nimelt tegemist paadimootoriga, mis on hiljem pandud ka auto peale... sama mootori said omal ajal endale chrysler, jeep, ford ja range rover.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 06 Nov 2010 22:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 20 Sept 2010 01:52
Postitusi: 8
Asukoht: Harjumaa
VM see on makaronipuurijate tehtud mootor. Kui kellelgi on huvi, siis on olemas võimalus tarnida neile varuosi otse tehasest.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 08 Nov 2010 10:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 09 Mär 2004 17:02
Postitusi: 688
Asukoht: Kalamaja
martn32 kirjutas:
Miskitel Range roveritel olla peal VM 2,5TD mootor.

Igatahes, sellest mootorist tasub kaugele hoida, laguneb mis kole. Nimelt tegemist paadimootoriga, mis on hiljem pandud ka auto peale... sama mootori said omal ajal endale chrysler, jeep, ford ja range rover.

Minul jällegi vastupidine kogemus, mootorit kasutati väga paljudel masinatel ja väga erinevalt, seega varuosad saadaval soodsalt. Kui remont teha kvaliteetselt siis on tegu vägagi korraliku mootoriga. Remontima peab iga vana mootorit.

VM @ Alfa Romeo 2,5TD 92kW

_________________
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "holy shit what a ride!" -autor tundmatu


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 08 Nov 2010 11:30 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 27 Juul 2008 18:12
Postitusi: 213
Asukoht: tartu
Sel mootoril on n erinevat versiooni, kõigil omad head ja vead.

Rihmaga, ketiga, hammasratastega, erinevad kWd jne.

Üks on hullem kui teine.

Aga eks mõni vast on õnnestunud ka, siiamaani pean tunnistama, kulen esimest korda head sõna selle mootori kohta üldse.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 08 Nov 2010 12:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 09 Mär 2004 17:02
Postitusi: 688
Asukoht: Kalamaja
martn32 kirjutas:
....

Rihmaga, ketiga, hammasratastega, erinevad kWd jne.

Üks on hullem kui teine.....

Oled kindel? Mina kohtasin ainult hammasratastega.
Nn. tavakasutajale võis ta tõesti hirmujudinaid valmistada, kuid varuosaäris olen kodus ja nii mõnigi kuldsete kätega spets oli käepärast, niiet mulle jäi väga hea mulje....

_________________
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "holy shit what a ride!" -autor tundmatu


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 08 Nov 2010 12:19 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 27 Juul 2008 18:12
Postitusi: 213
Asukoht: tartu
Ise olen käed õliseks teinud ketiga mootoriga, hammasratastega õudust vaatasin konkreetselt lammutuses. rihmaga variandist olen ka omajagu kulnud.

Muideks, nende mootorite osad ei ole ka sama aasta sees väidetavalt 1:1 vahetatavad - nt. sama aasta scorpio ja chrysleri õlipumba kõrgus pidi erinema mõne mm.

Mootorid autode peal ei ole samuti vahetatavad, kuna kinnitused on erinevad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 14 Apr 2011 11:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 789
Uueks vedukiks sai siis variant c) ehk mõned aastad vana Hyundai Santa Fe, diisel, 5-k. automaat, 155 hj, 343Nm.
Peamiseks argumendiks jäi see, et sellel on nupust lukustatav nelivedu, igapäevakasutuseks piisav mugavus ja suht väike kütusekulu.

- Honda CRV, Volvo XC70 praakisin välja neliveo skeemi pärast -> tagasild tuleb appi siis kui esimene korralikult läbi libiseb (kui siiski tuleb)
- Kasutatud Audi allroad tundus kallis, seest liiga väike ja just hooldus liiga kallis.
- Toyota Rav4, Subarul, Suzuki Vitara kaks aastat vanadel automaatidel oli 4-käiku, mis viib kütusekulu liiga kõrgeks (uutel on rohkem käike)
- VW Tiguanil ja Mitsubishil Outlanderil oli topeltsiduriga automaat, mida kardan (samuti nagu variaatoreid)
- Landroverit ja ameeriklasi ei julgenud isegi mitte kaaluda :)
- suuri ka ei tahtnud igapäevasõidu kütusekulu pärast (Landcruiser, Pajero)
- palju kiidetud KIA Sorento jäi ära lihtsalt disaini ja liiga veoauto image tõttu.

Selline oli siis minu isiklik valik ja argumentatsioon mis ei kuulu vaidlustamisele -> lihtsalt ehk on tulevastele põlvedele abiks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 15 Apr 2011 12:27 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 28 Juun 2006 09:08
Postitusi: 143
Miks sa neid kahe siduriga kardad. Kas on ka mingit alust selleks. Ma ise olen just Outlanderit vaadanud, et sobiks hästi paadi veoks. Wolkswagen Tiguanil on lubatud haagise mass 2200kg ja Outlanderil 2000kg. Mõlemad on valitud maasturi klassis Caravanclub poolt aasta autodeks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 15 Apr 2011 13:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 789
Võib-olla kartsin ka asjata aga minu arusaamine sellest tehnikast oli selline, et seal on hõõrdkattega siduriketas (2 tk.), mis läheb samamoodi kärssama, kui käsikasti otsas olev sidur. Seda just siis slipilt üles sõites ja korralikult gaasi andes.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 15 Apr 2011 13:58 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 28 Juun 2006 09:08
Postitusi: 143
Outlanderil on mitmeplaadiline märg sidur koos käigukasti õli jahutus radiaatoriga mida juhib hüdraulika abil elektroonika. See ei tohiks nii lihtsalt kärssama minna. Ma lumes proovisin Outlanderit ja ronis väga ilusti ja vaikselt paksust lumest välja. Mingit siduri kärssamist ma ei täheldanud. Kahjuks paadiga ei ole õnnestunud proovida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 15 Apr 2011 19:31 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 21 Juul 2008 13:47
Postitusi: 39
Asukoht: Tallinn
Kahjuks pean mainima, et Outlanderi sidur kärssab suhteliselt kergelt. Kogemus isendiga 2008, ehk siis "uue" versiooniga :(

_________________
pole halba ilma, on kehvad riided


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 28 Apr 2011 08:45 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 25 Apr 2005 09:14
Postitusi: 204
Asukoht: Tartu
Võrreldes kuiva siduriga on märg sidur kahtlemata kärssamiskindlam. Sellepärast neid arvatavasti 2 siduriga süsteemides kasutataksegi, et saab sujuvamalt st suurema libistamisega lülitada. Aga friktsioonide olemasolu tõttu kulub märg sidur samamoodi nagu kuiv. Ja kunagi pole head ilma halvata - näiteks tsiklisidureid on küllalt kvaliteetse aga ebasobiva õli kasutamisega libisema saadud. Nii et pirtsakas värk.

_________________
Ei, see ei ole Rio de Janeiro, see on hoopiski midagi hullemat.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 71 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group