Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 19 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 14 Veebr 2008 22:45 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 29 Sept 2007 20:28
Postitusi: 32
mairold,
osaliselt sain ma oma küsimusele vastuse kätte. Samas, kuigi nagu sa nimetasid, on segadust ilmseltgelt palju, mis jätab ruumi meelevaldseks tõlgendamiseks ja see on minu arvates paha.

Minu arvates on see väikelaeva ja alla 12 meetrise kogupikkusega laeva eristamine majandustegevuse aspektist üleliigne ja seega kuuluma seadustest eemaldamisele. Testina peaks olema võimalik tuua ammendav põhjendus, miks seda vaja on. Samuti peaks seadusandja lähtuma eesmärgipärasusest.
Laeva ja väikelaeva vahe on muuhulgas selles, et laevale on ette nähtud tõhusam ja tihedam kontroll ja sellega seotud suuremad kulud. Küsin, kas majandustegevusega tegelev laev peaks olema ohutum kui väikelaev? Oletan seejuures, et tegemist võib olla isegi identse alusega (mark, mudel jne). Kas eesmärgi seisukohalt - s.o. inimelu ohutus, on see otstarbekas?
Oletame, et sellele küsimusele on kusagil ja kellegil mingi vastus juhul, kui näiteks majandustegevuse all mõelda kalapüüki. Muidugi kisub muigele, kui kujutan ette süstemaatilist kalapüüki näiteks purjejahiga, aga jätan selle mõtte siinkohal pooleli.

Pakun välja teise olukorra. Oletame, et ma tegelen meeskonnakoolitusega ja viin seda praegu läbi kuival maal. Oletame, et mul on plaan võtta soetatav alus ühe etapi või elemendina kasutusele koolituses, näiteks mingit tüüpi otsuste vastuvõtmise simuleerimiseks või midagi taolist. Ega ju suurt sisulist vahet pole ka olukorraga, kus keegi korraldab väikesele grupile lõbusõitu lahel!
Siit nüüd ka küsimus - kas on mingit vahet seadusandliku regulatsiooni eesmärgi seisukohast, kas kolm inimest, kes on lisaks minule pardal, on minu sõbrad või minu kliendid?

Kuna MSOS on praegu uuendamisel, siis võiks olla väga õige aeg põhimõtete läbivaatamiseks.
Kas võiks olla mingit ratsionaalset põhjendust, miks klientidest reisijad pardal on suuremas ohus või suuremaks ohu allikaks, kui näiteks sõbrad pardal?
Kas näiteks ei oleks piisav kirjutada seadusesse, et "majandustegevusega tegeleval leaval peavad kõik pardal olijad kandma päästeveste" või muud taolist?

Kas seaduse eesmärk ei peaks olema millegi piiramine juhul, kui see piirang on õigustatud? Ja vastupidi, see, mida piirata pole vaja, peaks olema lubatud?
Eraldi eesmärk peaks olema iga sõna ja lause kohta seaduses küsida, milleks seda vaja on? Ja kui vastuseks on õlakehitus, siis tuleks see seadusest eemaldada. Tulemuseks oleks lihtsam, arusaadavam, kergemini meeldejääv ja ka kontrollitav, mitmetimõistetavusi välistav, INIMSÕBRALIKUM seadus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 14 Veebr 2008 23:01 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 07 Veebr 2008 14:21
Postitusi: 11
Asukoht: Saaremaa, Nasva
Tere jälle

Saan aru, et olen oma väikese küsimusega nii mitmelgi pea valutama ajanud.
Kas saan nüüd õieti hetkel aru, et kui lähen oma paati registreerima, siis arvestades majandustegevuse soovi, registreerin ta -alla 12-meetrise kogupikkusega LAEVAKS! Siis väikelaevajuhi tunnistus tasku ja klientidega merele ja arve klientidele kaasa!

Igal juhul tänud vaeva eest!

_________________
Isehakkanud saarlane ehk järgmised 15 aastat katseaega


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 29 Mär 2008 15:56 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 12 Mär 2008 21:18
Postitusi: 22
Hehee, valame aga vürtsi juurde:

MSOS §2
32) majandustegevus – veesõiduki kasutamine tulu saamise eesmärgil. Majandustegevusena ei käsitata veesõiduki kasutamist või rentimist sporditegevuseks ja vaba aja veetmiseks, samuti kasutamist väikelaevajuhtide koolituseks või esitlemist müügi eesmärgil;

Lisaks ARK on riigilõivumäärad samad nii väikelaeval kui alla 12m pikkusel laeval.

MSOS §3
(5) Alla 12-meetrise kogupikkusega laevale võib laeva konstruktsioonist ja kasutusotstarbest tulenevalt kohaldada väikelaevale kehtestatud nõudeid.

Mina saan asjast nii aru, et kui ma ei kavatse otseselt nt merepäästega tormisel merel tegeleda, siis (mitte kutseliseks) kalapüügiks ja lõbusõiduks (mis võib sisaldada transporti saarele ja tagasi ntx) võin registreerida oma paadi väikelaevaks ja esitada selle kasutamise eest arveid. Ehk siis kui ma kasutan paati koos klientidega samamoodi nagu sõpradega, siis ongi väikelaev koos kõigi sellest tulenevate nõuetega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 01 Apr 2008 09:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 27 Jaan 2006 17:15
Postitusi: 636
Asukoht: Meriküla
Põhimõtteliselt saad ise valida, millisesse registrisse oma veesõiduki paned.

Mõisted laev (majandustegevusega tegelev veesõiduk) ja väikelaev ei ole seotud registrikuuluvusega.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 19 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group