Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 58 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Veebr 2012 22:32 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 482
Asukoht: Pärnu
Selle TARIC-i läbitöötamine võtab ilmselt kohutava aja. Kuid püha ürituse nimel olen valmis seda vajadusel tegema.

Saatjast. Saatja võib olla ju eraisik? Veel uhkem. Aga kui ise olengi see saatja?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Veebr 2012 23:04 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 699
Ise võid saatja olla küll, pole vahet. Maksuametniku jaoks võib natuke kahtlane tunduda:)

Aga ma hakkasin praegu mõtlema, et mis alustel toll jahti kinni hoiab, kui CE puudub? Neid peaks ainult tollimaksud huvitama. Rene tundub olevat asjaga kokku puutunud, ehk kommentaarib natuke. Müüakse siin ju igasugust hiina kräppi, kallite autode esitulesid näituseks, millel samuti CE tunnust pole ja mida liikluses osaleval autol kasutada ei tohi, aga kuidagi on nad oma konteineri ju ära tollinud ja kauba kätte saanud, et müügil on? Ja kes ütleb, et ma jahti veepeal tahan kasutada? Äkki tahan suvekodu õuele pukkidele seisma panna, nii silmailuks? Paljudel seisavad oma aja ära elanud lappajad õueväravas, lilled sisse istutatud. Ma olen kraadi kangem mees ja tahan jahti samaks otstarbeks.

See pagana tolli puudutav seadusandlus on kah nii mahukas ja nüansikas, et poole tunniga ja "bez pol litra" asja endale selgeks ei tee. Ega tolliametnikke ilma asjata 3 ja pool aastat ei koolitata.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Veebr 2012 01:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Ma võiks rääkida pikemalt HS'ist, moodsa nimega TARIC (huvitav aga naisterahvas, kelelga koos me aastal 1992 ühtede esimestena Harmonised Systemsi õppisime välisilma tolliametnike käe all, omas perenime Tarik ja oli Tolliameti antud osakonna töötaja... ;) ), siis reeglitest, millest sõltub kaubakood jne aga kurat, enamei viitsi. Lõpetasin selle jama peale 15 aastat vaimu vaevamist aastaid tagasi aga kaubakood ja HS ei muutu ajas. Ja selles olen ma siiani "paberitega" spetsialist ;)
Kuid niipalju julgen väita, et see 3,5 aastat õppimist pole üldjoontes ühtegi väga adekvaatset tolliametnikku tootnud, lollide konsentratsioon aga nüüd lihtsalt ülbed, sest "paberitega", on endiselt suur. Aga satud mõne vähe targema ja ausama peale, siis pole "lahtivõetud- või kokkupanemata" asjaga mõtet torkima minna, kui asi ikka väga purjekas on...

Aga kui tõesti kuidagi saab seda kokku panemata või lahti võetud tooteks lugeda ja sel on veesõiduki tunnused, läheb see kaubakoodi 8903911000 (seagoing sailing yaht) alla ning saab selga 3 piirangut, millest hulleim on 4999 (Entry into free circulation (restriction)) + KM. Aga sellega peaks kahjuks kaasas käima kohe ka CE vajadus, sest seda see vabasse ringlusse lubamine tähendab.
Kui ei saa, tuleb päris pikk lisalehtedega deklaratsioon ja siis hakkame IGALE detailile eraldi kaubakoodi ja tariifi määrama.

Ah mis seal ikka:
HS Reegel 2 a
(Kokkumonteerimata või lahti võetult tollile esitatavad tooted)

V Reegli 2 a teine osa näeb ette, et tollile esitatavad kokkumonteerimata või lahtivõetud komplektsed või valmistooted tuleb klassifitseerida samasse rubriiki kui kokkumonteeritud tooted. Kui tooted selliselt esitatakse, siis on see tavaliselt pakkimis-, käsitlemis- või transportimisnõuete või -mugavuse kaalutlusel.
VI Käesolev reegel kehtib ka tollile esitatavate kokkumonteerimata või lahtivõetud mittekomplektsete või viimistlemata toodete kohta, tingimusel, et neid käsitatakse komplektsete või valmistoodetena käesoleva reegli esimese osa põhjal.
VII Käesolevas reeglis mõeldakse „lahtivõetud või kokkupanemata esitatavate toodete” all tooteid, mille komponendid tuleb kokku monteerida kas kinnitusvahenditega (kruvid, mutrid, poldid jmt) või neetimise või keevitusega, näiteks tingimusel, et üksnes koostamisoperatsioonid on lubatud.
Montaažimeetodi keerukust arvesse ei võeta. Valmistoote saamiseks ei või komponente siiski mistahes viisil edasi töödelda. Toote kokkumonteerimata komponendid, mis on liigsed selle toote komplektsuse jaoks, klassifitseeritakse eraldi.
VIII Selle reegliga hõlmatud juhtumid on näitena nimetatud jaotiste või gruppide selgitavates üldmärkustes (nt XVI jaotis ja grupid 44, 86, 87 ja 89).

Grupi 89 esimene märkus:
1. Laevakered; koostatud, koostamata või lahtivõetud lõpetamata või mittekomplektsed veesõidukid ning koostamata või lahtivõetud komplektsed veesõidukid klassifitseeritaksea rubriiki 8906, kui neil pole mingi kindla veesõiduki põhiomadusi.


Minu soovitus MartS'ile: kui tahad tuua tõesti "konstruktori", lase shippida kahes osas eri aegadel. Eraldi siis kere kaubakoodiga 8906909900, mil pole sel hetkel kindla veesõiduki põhiomadusi ja kõik muu mudru eraldi. Jah, deklaratsioon läheb pisut pikemaks ja ka shipingu hind võib pisut kallim tulla aga nii "pääsed" CE-jamast, ehitad kodus asja valmis ja registreerid nagu õige mees kunagi selle omavalmistatud purjekana. Selle koodiga saad kerele kaela erga omnes 1,7% + KM aga muid piiranguid vabaks kasutuseks pole. Ja neid pole ka ülejäänud jahi osadel.

Ütleme nii, et selles vallas on "mõningaid" kogemusi ja 90'tel ja 2000'te esimestel aastatel minust paremaid sellises "susserdamises" palju Eestis polnud. Küll olin ma ainus, kellele ei suutnud Toll kordagi ühtegi protokolli ega trahvi välja kirjutada... ;) Lihtsalt väsitas selline vaimne vägistamine jubedalt ära, MIKS ma pean iga jumala tund lolli mängima ja lausrumalaid tegelasi petma, et saavutada mõistlik lahendus, mis mitte kedagi siin riigis ei sega?
Ehk lihtne küsimus: tõstke käsi, keda segab see, kui MartS sellise purjeka omale ehitab??? Ilma CE-tähiseta.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Veebr 2012 07:54 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Normaalne asjade käik võiks ju olla selline- MartS maksab käibemaksu ja saab jänkijahi oma kasutusse. Ta kas restaureerib selle ise või laseb seda teha tunnustatud paadiehitusettevõttel.Remonditud ja euronõuetega vastavusse viidud jahi vaatab üle väikelaeva inspektor ja annab ARK jaoks ülevaatuse akti. Kas see oleks tänapäeva Eestis võimalik?
Halvemal juhul peaks ta oma jahi tollilaost kättesaamiseks ja remondikohta viimiseks maksma mingi tagatise....?
Aga kui mõelda sellele, et kogu see eurodirektiivi värk on välja mõeldud oma tootjate kaitseks, siis võib-olla ka mitte?Kuigi, uutel jänkipaatidel on ju sertifikaadid olemas?
parandage mind, kui ma eksin.

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Veebr 2012 08:09 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 699
PriitV kirjutas:
Ehk lihtne küsimus: tõstke käsi, keda segab see, kui MartS sellise purjeka omale ehitab??? Ilma CE-tähiseta.


Eks need jahtide-paatide müüad ole, kelle käed taevapoole kerkivad. Ja neist tuleb aru saada. Ühes teises foorumis on kaupmehed ikka kohe otse välja öelnud, mida nad arvavad sellest välismaalt tellimisest. Aga noh, money talks, bullshit walks ja meie elatustaseme juures ei saa ka seda pahaks panna, et inimesed odavamaid võimalusi otsivad. Korisev kõht peletab igasugu aated ja ideaalid millegipärast väga ruttu minema.

Priidu jutule tuginedes võib siis Mardile soovida mõistliku tollimaakleri leidmist ja jõudu sebimisel!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Veebr 2012 14:58 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 482
Asukoht: Pärnu
Tänud kõigile kaasaelajatele!

Priit. Kui pikk peaks eri tarnete vahe olema. Näiteks, et õngitsen korpuse tollist välja ja siis panen ülejäänud mudru teele?

Kui tõeliseks asjaks läheb, siis ilmselt sõidan ise kohale. Katsun nii sättida, et see sõitmine turismireisiks kujuneks. Saab kaks ühe hoobiga. Katsuksin siis ka korpuse teele saata ja muu jätta tuttavate juurde hoiule.

Kaalun asja kindlasti paremalt ja vasakult ning lõpuks paneb asja paika ikka lõplik hind pärast komplekti koduhoovi jõudmist.

Hetkel ootan veel ka huviga infot tuttavalt vene kaptenilt, kes lubas oma peremehelt asja uurida. Lihtsalt juhtus selline kokkulangemine, et kapteni, kes sõidab Saksa lipu all kauba laeval, laeva sakslasest omanik pidavat ka plaani midagi analoogset USA-st tuua. Ehk õnnestuks midagi ühitada ja eriti huvitab, kas ta saab Saksa ametnikest jagu.

See, et kapten tuttav, ei tähenda, et midagi hõlma all ära saaks tuua. Ikka ametlikult. Kuid ta pidas uskumatuks siin kuskil välja öeldud ületoomise hinda 100000 Eesti rahas. Arvas, et kindlasti saaks odavamalt, ainult, et kaup võib logistiliselt kaua maailmameredel ekselda.

Eks näis mis sellest supist välja tuleb.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Veebr 2012 17:02 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
MartS,
kas sul meerikas mõnda vanaonu ei ole, kes selle jahi sulle kinkida võiks?

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 18 Veebr 2012 00:40 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 482
Asukoht: Pärnu
Ei kahjuks.

Need keda tean veetsid aega Venemaal.

Kurb. Oleksid võinud paremini valida. :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 18 Veebr 2012 00:49 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 482
Asukoht: Pärnu
Peand-pea Toivo!

Terita veel mu nuppu!

Mis oleks kui oleks? Aga kui oleks näiteks Austraalias, aga ikkagi oleks?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 18 Veebr 2012 05:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Okt 2006 18:20
Postitusi: 114
Asukoht: Tallinn
Oodake, aga mis oleks kui vaataks olukorda sellise nurga alt: "kodanik" omab USA registris paati ja ütleme, et on otsustanud sellega pikema reisi teha. Ilmselt on vaja kodanikku, kes saab USAs paati omada, äkki on sealne ID vajalik? Aga kuna kodanik ei viitsi või paadi parameetrid ei luba omal jõul üle Atlandi seilata, siis ta laseb paadi laeva peale tõsta, et siin oma merereisi jätkata. Paat saabub siia ja kodanik või tema volitatu võtab paadi vastu ning laseb vette. Merereis jätkub Eesti vetes, USA lipp ahtris ja KM ka alles. Selle KM eest kutsud oma USA sõbra siia tsirkust tegema. Võibolla saad volituse alusel ka ise kauba vastu võtta? Äkki võidki sõbra paadiga siin sõitma jääda?
No ja siis hiljem võid ju siin temalt selle paadi ära osta, sellega enne seda Soomes sertifitseerimises ära käia. Jääb see tollilao lõks vähemalt ära.

Kas sellisele kondikavale annaks liha peale kasvatada?

_________________
"Kärt" EST 411


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 18 Veebr 2012 15:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2559
Asukoht: Tallinn
USAs näikse see paatide registreerimine olevat paras loomaaed:
http://www.boats.com/boat-content/sell-my-boat-guide/boat-registrations-in-usa/
Vaevalt, et ükski seadus keelaks Eesti kodanikul USAs paati omamast.

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Veebr 2012 17:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 22 Juul 2008 20:40
Postitusi: 238
Asukoht: Saaremaa
Selle USA lipu all sõimise rõõmu nullib maksuhaldur EU kodanikul kiirelt ära.

Isegi kui USA kodanikul õnnestub paat ajutiselt importida, kehtib maksuvabastus kuni 18 kuud. Sellest on juttu http://www.emta.ee/index.php?id=958, kui linke lapata.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 93A0527(01):ET:PDF , Lisa C veokite kohta:
"võivad erakasutuseks mõeldud veokeid kasutada kolmandad
isikud, kui ajutise impordi loa saanud isik on neid selleks
nõuetekohaselt volitanud. Iga konventsiooniosaline võib
lubada oma territooriumil asuval või elaval isikul kasutada selliseid
veokeid, kui neid kasutatakse ajutise impordi loa saanud
isiku huvides ja tema antud juhiste järgi."

Ehk siis sõber Ameerikast impordib ajutiselt oma paadi siia ja lubab sul seda kasutada. Pooleteist aasta pärast viib paadi Liidust välja ja toob teise asemele. Seda ei suutnud välja lugeda, kas sõber peab ka ise kohal olema.

Paadi enda omamine USAs on sama lihtne või keeruline, nagu auto omaminegi. Title jaoks piisab harilikult toimivast postiaadressist USAs.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 11 Mär 2012 16:25 
Eemal

Liitunud: Reede, 17 Dets 2010 21:22
Postitusi: 129
Asukoht: Läänemaa
Igasugune jama Eesti tolliga jääb ära kui paadile teha CE sertifitseerimine USA`s. Selleks on seal kümneid firmasid, kes suudavad hinnpakkumise teha ka paadi müügikuulutuse järgi.

Näiteks 2000.a. Regal 1900 LSR CE sertofotseerimise hinnapakkumised on järgmised:

www.cemyboat.com 1850 daala
www.americansportsboats.com 2190 daala

Ise loodan asjaga veel odavamalt ühele poole saada, nii et hetkel neilt veel teenust tellinud ei ole.

Samas www.cemyboat.com inimesed on väga abivalmis ja ei pidanud paljuks ka mulle Eestisse helistada, et asja arutada. Nende kodulehel on kirjas ka mida teenus sisaldab.

Paadi, mis on valmistatud enne maid. 1998.a. peaks arvele saama ilma CE serdita.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 58 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group