Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 58 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 19 Mai 2009 19:19 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 10 Mai 2009 20:04
Postitusi: 6
TÄNUD kõigile,vastanutele, sain kindlasti targemaks. Üritan veel vta meestega rääkida, äkki õnnestub seal kedagi veenda. Kui ei, siis võtan omavalmistatuna arvele, või kasutan väiksemate jõgede järvede peal!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 14 Veebr 2012 22:56 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 478
Asukoht: Pärnu
Rene kunagi kirjutas:

[quote]Hästi lihtne - vastavalt eurodirektiivile nõutakse kõigilt peale 2004 aastat valmistatud väikelaevadelt EU-s esmaregistreerimisel vastavusdeklaratsiooni ja CE-plaati paadi kerel (erandiks omavalmistatud).
[code]

Kuidas neid punkte seaduses tõlgendada? Veeteedeametist ka sirget vastust ei saa.

[quote]§ 35. Väikelaeva, osaliselt valmis väikelaeva ja väikelaeva komponendi turule laskmine ja kasutusele võtmine

(8) Kui enda tarbeks ehitatud väikelaeval, mida ei lasta viie aasta jooksul turule, või enne 2004. aasta 1. maid Eestis kasutusele võetud väikelaeval puuduvad nõuetekohased dokumendid ja ehitaja paigaldatud plaat, määrab väikelaeva kogupikkuse, laiuse ja parda kõrguse ning kehtestab sõidupiirkonna, hüdrometeoroloogilistest oludest tulenevad piirangud, lubatud suurima koormuse, lubatud suurima mootori võimsuse ja pardale lubatud suurima inimeste arvu ning kannab need käesoleva seaduse § 36 lõike 5 alusel kehtestatud kontrollakti Veeteede Amet.

§ 353. Väikelaeva, alla 12-meetrise kogupikkusega laeva ja jeti registreerimisest keeldumine ning registrist kustutamine

9) enne 2004. aasta 1. maid kasutusele võetud väikelaeval puuduvad nõuetekohased dokumendid ja ehitaja paigaldatud plaat või puudub Veeteede Ameti väljastatud käesoleva seaduse § 36 lõikes 6 nimetatud kontrollakt.[code]

Nad minu meelest ei soovi tõlgendada neid punkte nii, et varem kui 2004 ehitatud laeva esmakordselt arvele saaks.

Katsuge mõttest aru saada. Pole ammu kirjutanud ja peenemaid vigureid kasutanud. Hetkel huvitava väga mõned asjad väljapoolt suurt EUmaad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Veebr 2012 09:20 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 695
Mart, mõte jäi jah natuke arusaamatuks. Laeva valmistamise aasta ei mängi esmaregamisel küll mingit rolli. Need väljatoodud seadusepügalad räägivad sellest, et omavalmistatud või enne 01.05.2004 Eestis kasutusele võetud paatide puhul (kui neil puuduvad dokumendid või "birka" parda küljes), "sertifitseerib" aluse VTA oma kontrollaktiga. See ei puuduta paate, mida tahetakse aastal 2012 eestisse tuua ja siin registrisse panna.

Ma saan aru, et sa sihid kusagilt väljaspoolt EU-d mingeid aluseid, mis ei oma CE sertifikaati. Sellisel juhul pead laskma kalli sertimise teha või pead suutma liiklusregistri büroole ära tõestada, need alused on su omavalmistatud või et nad on sul olemas olnud enne 01.05.2004.a. ja senimaani kasutasid kodutiigi peal. Nüüd tahad minna laevatatavatele sisevetele ja merele sõitma ning pead seetõttu ära registreerima.

Kui aga paadid omavad CE tunnust või on isevalmistatud, ja liiklusregister keeldub regamast viitega sellele, et paadid on valmistatud enne 01.05.2004, siis on tegemist minuarust seaduse meelevaldse tõlgendamisega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Veebr 2012 13:29 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 478
Asukoht: Pärnu
No jah. Ilmselt sdaviisi tõlgendavad ka Veeteedeameti inimesed.

Kuna tõesti uurin USA-st paati, siis hakkasin asjaga tegelema.

Kõigepealt rõõmustas Rene tsitaat, kes kirjutas, et pärast 2004 valmistatud paadil peab olema CE plaat. Ehk et varasemal aastanumbril ei pea.

Siis uurisin Mereohutusseadust. Seaalt need minu tsiteerida üritatud punktid.

Õrn lootus tekkis:

Kui lugesin: "...enne 2004. aasta 1. maid Eestis kasutusele võetud väikelaeval puuduvad nõuetekohased dokumendid ja ehitaja paigaldatud plaat...". Et kui on kasutusele võetud mitte Eestis, siis ei koti. Ka pole siin mainitud muud kui, et ehitaja paigaldatud plaat, mis võiks vabalt ka USA ehitaja kohta käia.

Kui nüüd jälle edasi lugeda, et arvele võtmisest võib keelduda või arvelt kustutada: "...enne 2004. aasta 1. maid kasutusele võetud väikelaeval puuduvad nõuetekohased dokumendid ja ehitaja paigaldatud plaat või puudub Veeteede Ameti väljastatud käesoleva seaduse § 36 lõikes 6 nimetatud kontrollakt..." Ilmselt on sel laeval dokumendid ja USA ehitaja plaat. Kontrollakti võiks Veeteedeamet justkui ka välja anda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Veebr 2012 14:32 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 695
Mul on kahju lootusi purustada, aga see jutt seal on jah konkreetselt aluse kategooria ja kandejõu ja max lubatud mootori jms tehniliste andmete kohta, et kui see info plaadi või valmistaja dokumentidest ei selgu, siis määrab need näitajad VTA oma kontrollaktiga. Ja kui seda kontrollakti pole, siis võib ka selle enne 2004.a. kasutuses olnud laeva registrist kustutada.

Antud juhul mängib rolli sama paragrahv 35 prim 5 punkt 4, mis ütleb, et väikelaeva ega jetti ei regata, kui tal puudub CE-vastavusmärk. Selle taha kõik pidama jääbki täna. Ainus lahendus on jätta see alus Ameerika lipu alla sõitma (nagu mõnigi mees oma laevaga teinud on) või siis teha see 2000 eur maksev sertimine. Oleneb ju laeva maksumusest - see 2000 ei pruugi mõne aluse puhul olla kümmet protsentigi:)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Veebr 2012 15:43 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
niru kirjutas:
või siis teha see 2000 eur maksev sertimine. Oleneb ju laeva maksumusest - see 2000 ei pruugi mõne aluse puhul olla kümmet protsentigi:)


Mida see sertimine endast kujutab? kas
A) tuleb spetsialist, vaatab-mõõdab-kaalub paadi elektromehaanilise osa üle, teeb akti, kus on näidatud konkreetsed CE nõuetega vastavusse viimiseks vajalikud tööd-komponendid-mõõtetulemused ( a la maandused, raadiohäirete varjestamine, mingid mittesobivad sagedused-voldid-amprid-CO-sisaldused-tuled-viled vms jne) ja hiljem kontrollib tehtud tööde tulemust ja kvaliteeti või
B) tuleb "petsjalist" kirjutab mingi suvalise markeeringu Post-It-ile, toksib selle arvutis vastaval blanketil vastavasse lahtrisse, prindib välja, lööb templi peale ja küsib selle jama eest 2 tuhat e-rubla?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Veebr 2012 16:25 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 10 Mär 2007 00:18
Postitusi: 157
Asukoht: Tallinn
Sertimine käib Soome IMCI laboris, aga selleks tuleb paat sinna saada.
Selle koha peal hakkab huumor, sest tollialast sa paati ilma serdita kätte ei saa, aga serti ei saa ilma tollialast välja viimata. OK, kui on vaja näiteks palgi keerukusega ujuvvahendit sertida, siis saab Soomest kodaniku tollilattu kohale kah meelitada, aga see pigem erand. Tõenäoliselt paat USAst jääb tolliterritooriumile seisma ja kui see lõpuks on piisavalt suure summa eest seal tasuliselt parkinud, siis saab sellest lõpuks kallis prügi.

_________________
60 HP abimootoriga purjejahid -> www.tattoojahid.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Veebr 2012 16:28 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 478
Asukoht: Pärnu
Kahju kuulda. Eks sellepärast sinna kanti kiikan, et rahakott mitte suur pole.

OK. Kindlasti ei tule sellest lõppkokkuvõttes mdagi välja, kuid et asi kripeldama ei jääks.

Ehitan ise. Materjalideks kasutan USA-st ostetud Irwini projekteeritud ja valmistatud korpust, masti, purjesid jne. Hädavajalikud elektrisüsteemi komponendid ostan ja koostan ise. Enamik saab siiski ostetud USA-st.

Ma teadvustan täiesti, et üritan auku leida meie seadustes. Kuid vähemalt sama jabur on see CE reegel, mis sunnib mind nukralt kaldalt merd imetlema.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Veebr 2012 17:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2551
Asukoht: Tallinn
Kui need asjad "kokkupandult" USAst peaks saabuma, siis oled ilmselt uuesti tagasi punktis "tolliladu" . . .

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Veebr 2012 19:16 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 478
Asukoht: Pärnu
Jonnin edasi nagu väike laps, kellele mänguasja ei lubata :D

Millise regulatsiooni alusel hinnatakse jahiehituses vajalike komponentide Eestisse toomist USA-st. Ma ei poe peitu ju tollimaksude eest. Kui toon korraga sisse vaigu ja riide ja profileeritud alumiiniumtoru jne., siis keegi võib öelda, et smugeldan jahti Eestisse?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Veebr 2012 20:42 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 10 Mär 2007 00:18
Postitusi: 157
Asukoht: Tallinn
Materjali toomisega peaks lihtne olema - peast täpselt komplektsust ei mäleta, aga kui pole koostatud paat, vaid on "varuosad", siis tollimaksu maksad vastavalt imporditud materjalile. Mast näiteks on alumiiniumtoru import jne. Sest, erinevalt auto varuosadest, mis tollis on artiklina "autovaruosad", käsitletakse paadi varuosasid vastavalt lähimale kaubaartiklile.

_________________
60 HP abimootoriga purjejahid -> www.tattoojahid.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Veebr 2012 21:24 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 478
Asukoht: Pärnu
Hakkab huvitavaks minema. Kes otsustab, et on paat või pruugitud varukorpus?
Veel tärkas küsimus, mis küll minu teemast vähe kaugel. Aga kui püüaksingi ära tuua vaid toorikkeret?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Veebr 2012 21:50 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
saatja ütleb kauba koodi. sellel tolli koodil on raudselt mingi edevam nimi olemas aga ma seda kahjuks ei tea.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Veebr 2012 21:56 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
AndresA kirjutas:
saatja ütleb kauba koodi. sellel tolli koodil on raudselt mingi edevam nimi olemas aga ma seda kahjuks ei tea.

TARIC


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Veebr 2012 22:22 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 695
Mart, mingil ajal eksporditi-imporditi sedasi autosid, eks läks kirja kui hunnik varuosi ja sellega pääseti tollimaksudest või autoverost või millest iganes. See info on muidugi agentuurist NSR, aga ega ilmaasjata kah ei räägitud sellest. Täpselt asjaolusid ei tea.
Aga kui sul õnnestub jaht sedasi poolkompleksena või materjalina USA-st siia tellida ja sa selle ise kokku paned, siis võid suisa ilma südametunnistuse piinadeta liiklusbüroo ametnikele silma vaadata ja öelda, et ise valmistatud. Ma paadimüüjate meelsust ei tea, aga nii mõnigi saatja sealt meerikamaalt on nõus kaubale andma just selle nime, mida vaja on. Kuigi jaht pole käekell, et karpi mahub. Uurida tasuks, kas jahti on võimalik nö romuna tollilaost kätte saada, ilma CE-tunnuseta. Ma soovin sulle igatahes edu!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 58 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group