Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 33 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Baylinerit ei saa Saue arkis arvele
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Juul 2016 08:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 14 Sept 2012 09:36
Postitusi: 297
Asukoht: Piirissaare
niru kirjutas:
c-kati sõudepaadis, millega liigeldakse näiteks ainult Emajõel, siis milleks navigatsioonivahendid koos kaardiga? Kompass? Binokkel? Säratuled?
C-kati kummaris suht keeruline kogu seda mudru ära paigutada.

Jah siin on sul loogika täitsa olemas. Tuleb tunnistada, et ma pole nii väikselt suutnud kunagi mõelda. :) Samas teemaks on siiski tutika sisemootoriga Baylineri arvele võtmine ühes Põhja-Eesti Maanteemati büroos, mis annab mulle alust kahtlustada, et teemaalgataja plaand on oluliselt ambitsioonikamad, kui Emajõgi :)

Aga teemast natuke kõrvale ka. Isegi Emajões saab kogemata ära eksida. Kaks nädalat tagasi vastu ööd Suislepast tulles sõitsin Võrtsu peal ühest kündvast matkapaadist mööda. Jõesuusse jõudes ja jõkke sisenedes hakkas juba pimedaks minema ja oli tohutu paks udu. Seega keerasin ringi ja jäin Jõesuu ujuvkai äärde ööbima. Matkapaat popsutas mõni aeg hiljem mööda ja kadus udusse. Järgmisel päeval kohtusime Karlova tanklas. Uurisin millal ta jõudis ning sain vastuseks, et ta ka just jõudis. Ta oli Emajõele lõpuks ööbima jäänud ning hommikul ärgates alustuseks tund aega vales suunas sõitnud :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Baylinerit ei saa Saue arkis arvele
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Juul 2016 08:40 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 695
Nitse, mitte kõik ei künna merd, sisevetel sõidab väga arvestatav hulk Eesti väikelaevadest, seadus aga lööb kõigile ühe puuga. Ja paljudel on kindlasti varustust rohkem peal kui seadus nõuab (gaasilekkeandurid, nii elektriline kui manuaalne pilsipump jne). Aga nõuda 2-tonnisel kaatril mõla?

Emajõel vales suunas sõitmise vältimiseks on olemas üks pisike indikaator, mida jälgida - jõevoolu suund :D

Aga teemasse ka - asjatu peavalu vältimiseks on teinekord tark minna oma alust Saue asemel regama kuhugi mujale liiklusregistribüroosse. Kehtib ka piiritagant toodud autode puhul.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Baylinerit ei saa Saue arkis arvele
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Juul 2016 08:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Dets 2010 13:47
Postitusi: 209
niru kirjutas:
Nitse, kõik on suhteline ja sõltub, kus ja millega sõidetakse. Päästevestid on loomulikult elementaarne igas veesõidukis, aga c-kati sõudepaadis, millega liigeldakse näiteks ainult Emajõel, siis milleks navigatsioonivahendid koos kaardiga? Kompass? Binokkel? Säratuled?
C-kati kummaris suht keeruline kogu seda mudru ära paigutada.
Sellest on siin foorumis juba juttu olnud, ka sellest, kuidas varustuse nõuded on tekkinud. Õnneks pole nende kontrollimisega hulluks mindud.


Rannalähedase C klassi varustus on minimaalselt: Ujuvusvahend 50N, tulekustuti, hauskar, tuled vastavalt COLREG'le, ankur, pukseerimisots, aerud, udupasun või heliseade, kompass, prügikott.

Milline sellest nimekirjast on ebavajalik või ei mahu paati?

_________________
Tanel


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Baylinerit ei saa Saue arkis arvele
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Juul 2016 14:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2555
Asukoht: Tallinn
Lugedes ARK'i ametnike omavolist, siis minule näib siin üks seleus - meelehead tahetakse! Viimaste uudiste valguses tundub see veel eriti tõenäoline, sest näib, et ausaid ametnikke ei jagu enam kõigi kontorite mehitamisekski...

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Baylinerit ei saa Saue arkis arvele
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Juul 2016 15:06 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 05 Juul 2016 17:55
Postitusi: 8
Päästevarustuses pole üldse küsimust see on täpselt Eesti nõuete järgi v.a. paberkaart mida ei pea vajalikuks kuna telefonis on Navionics ja Raymarinel oma kaart.....käisin paar päeva enne seda Naissaarel kui see "kaater" sealt tulles põhja läks ja tekkis juba siis küsimus kuidas selline üldse nõuetele vastab ja Eestis arvele saab? (ei taha kedagi solvata) või on tegemist mingi topeltmoraaliga
kui uut tehases tehtud paati ei saa arvele, aga selline isetehtud mädanev puukuur on arvel(selleks ,et aru saada millest räägin, peaks paati lähedalt nägema mida nägin) ja ka veel ülevaatusega??? ülevaatus pidi paadil ju olema kui veeti soomlasi Naissaarelt tagasi (tasuline reis) vaevalt keegi välismaalasi veab ja riskib oma lõbuks...tekib ka veel selline küsimus kas sellel "kaatril" mootor oli üldse vastav paadi suurusele?, kui ei suutnud paati kursil hoida ning kes kontrollib selliseid aluseid? kui teha võrdlus baylineriga mida ei saanud arvele võiks ka küsida: kas kuudi naelad olid ikka roostevabad v tavalisest terasest kas paadivärv oli ikka õige paksusega kas vint mootor vastasid paadi suurusele jne...ning kas sellisel paadil on üldse kasvõi 1 asi mis vastab CE nõuetele?


Manused:
paat.png
paat.png [ 883.94 KB | Vaadatud 3498 korda ]
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Baylinerit ei saa Saue arkis arvele
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Juul 2016 19:36 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 08 Juul 2007 22:11
Postitusi: 285
Asukoht: Viljandimaa-Pärnu
Minu isiklik ja täiesti kindel arvamus on, et selle CE`ga võite kõik kuu peale murakale minna. Olen näinud selliseid värkstube, millel on kõik sertifikaadid ja ISOd jne. olemas, aga tulemus on si.. mis si.. . Seda nii Eestis, Soomes, kui ka mujal. CE= China Electric
Ja ametnike armastus CE vastu on nagu Pavlovi refleks ja kantud iidsest mõisnikule, kindralile, direktorile, EKP`le jne. per.e pugemisest.
Konkreetselt see puupaat, piltide järgi otsustades peab õige hooldamise ja remontimise juures mitu põlvkonda klaasplastist paate veel üle. Arvestades kaalu ja troppide asetust ei paista olukord liiga pehme.

_________________
kes õppida tahab, sel on aabitsast õppida ikka küll ja küll


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Baylinerit ei saa Saue arkis arvele
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Juul 2016 19:53 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 695
Tan121 kirjutas:
Rannalähedase C klassi varustus on minimaalselt: Ujuvusvahend 50N, tulekustuti, hauskar, tuled vastavalt COLREG'le, ankur, pukseerimisots, aerud, udupasun või heliseade, kompass, prügikott.

Milline sellest nimekirjast on ebavajalik või ei mahu paati?


Minu viga! Uue määrusega (mis ta nüüd nii uus on, juba 5 aastat kehtib :) ) tehakse jah varustuse osas allahindlust, kui üle 5 miili kaldas ei kaugene. Eelmises määruses sellist vahet ei tehtud ja varustuse nimekiri oli veel pikem. Vana määrus tekitas omajagu vastuseisu ja siis oli "soome mugavuslipu" kasutamine täitsa teema.

Aga tunnistan viga ja käin häbi nägu ees ringi :oops:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Baylinerit ei saa Saue arkis arvele
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Juul 2016 20:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 14 Sept 2012 09:36
Postitusi: 297
Asukoht: Piirissaare
CE = china electric, on midagi uut. Siiani teadsin, et see on china engineering või china export :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Baylinerit ei saa Saue arkis arvele
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Juul 2016 21:45 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 05 Juul 2016 17:55
Postitusi: 8
bodzadaja kirjutas:
Minu isiklik ja täiesti kindel arvamus on, et selle CE`ga võite kõik kuu peale murakale minna. Olen näinud selliseid värkstube, millel on kõik sertifikaadid ja ISOd jne. olemas, aga tulemus on si.. mis si.. . Seda nii Eestis, Soomes, kui ka mujal. CE= China Electric
Ja ametnike armastus CE vastu on nagu Pavlovi refleks ja kantud iidsest mõisnikule, kindralile, direktorile, EKP`le jne. per.e pugemisest.
Konkreetselt see puupaat, piltide järgi otsustades peab õige hooldamise ja remontimise juures mitu põlvkonda klaasplastist paate veel üle. Arvestades kaalu ja troppide asetust ei paista olukord liiga pehme.



Sellise puupaadi ja klaasplastpaadi otstarve on täiesti erinev: esimene on kasutuses ilmselt Naissaarele turistide ja kauba vedamiseks-ehk siis raha teenimiseks, teine aga vaba aja veetmiseks- ehk siis raha kulutamiseks. See mitu põlvkonda mõni vastu peab pole eriti oluline, alati võib uuema mudeli vastu paadi välja vahetada, need ajad kus kalapüügipaat pärandatakse järgmisele põlvkonnale on vist ikka möödas.
Seda puupaati vaadates tekkisid lihtsalt mõned küsimused:
kas paigaldatud mootor ja sõukruvi olid piisavad sellise paadi jaoks?
kas keegi kontrollis seda kas need on piisavad?
Kas seda paati üldse on keegi kontrollinud?
teiste inimeste eludega riskides, kes merest ise midagi ei jaga, võiks ikka mingi kontroll paatide üle olla kes neid inimesi veavad. Võimalik ,et teen sellele paadile ülekohut kuid tagajärgi vaadates tundub küll ,et midagi oli paigast ära.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Baylinerit ei saa Saue arkis arvele
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Juul 2016 22:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 14 Sept 2012 09:36
Postitusi: 297
Asukoht: Piirissaare
Selle paadi omanik, Naissaare Habe, oma perega, on peale Petka üks väheseid, kes aastaringi saarel elab. Seega kindlasti jagab ta merest palju rohkem, kui mina ja sina kokku... Aga!?

Pigem siit tekibki see "Rambo" tunne, nagu elukutselistel Eesti sõjarditel ja kaob reaalsustaju ning antudjuhul aukartus mere ees. Turistide eludega mängides ebamõistlike riskide võtmine on absoluutselt lubamatu.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Baylinerit ei saa Saue arkis arvele
PostitusPostitatud: Reede, 08 Juul 2016 08:53 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 05 Juul 2016 17:55
Postitusi: 8
See jutt hakkab teemast välja minema aga Eesti Vabariigis võiks reeglid kehtida kõigile ja igalpool, See Naissaar on juba aastaid silma jäänud oma räigete joomade, liikluseeskirjade ja muude reeglite rikkumisega. See õnnetus on järjekordne tõestus sellele. Ma siiski ei tahaks uskuda ,et sellel paadil oli luba turistide veoks.....kui oli siis on midagi väga valesti reeglites. Jõudes tagasi teema alguse juurde ühel paadil kontrollitakse CE märgistuse asetust ja tähtede suurust teisel mis veab turiste raha ning seab nende elu ohtu, ei kontrollita midagi...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Baylinerit ei saa Saue arkis arvele
PostitusPostitatud: Reede, 08 Juul 2016 10:07 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 25 Mai 2006 21:01
Postitusi: 107
Asukoht: Kilulinn
Eks ikka ajab narvi kyll vaikese inimese jouetus riigiaparaadi ees... endalgi see tee labi kaidud ja makstud 2k euri tollitsooonis oleva paadi eurosertimise eest(mis toodetud 80ndatel, kui EUst polnud veel haisugi)..
Samas ei anna see pohjust hakata "teisi" osatama. Minge vaadake Eesti vaikesadamaid, kas NLi aegsed alumiiniumpaadid ja korgemaks ehitatud bellad on EU serditud, kas morda noutamas kaivad kutselised kalurid kannavad paasteveste... jne..
Midagi pole lihtsalt teha, tuleb see asi alla neelata ja todeda, et maailm ongi ebaoiglane..

_________________
www.vanasukeldumine.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Baylinerit ei saa Saue arkis arvele
PostitusPostitatud: Reede, 08 Juul 2016 10:49 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 05 Juul 2016 17:55
Postitusi: 8
Kashey kirjutas:
Eks ikka ajab narvi kyll vaikese inimese jouetus riigiaparaadi ees... endalgi see tee labi kaidud ja makstud 2k euri tollitsooonis oleva paadi eurosertimise eest(mis toodetud 80ndatel, kui EUst polnud veel haisugi)..
Samas ei anna see pohjust hakata "teisi" osatama. Minge vaadake Eesti vaikesadamaid, kas NLi aegsed alumiiniumpaadid ja korgemaks ehitatud bellad on EU serditud, kas morda noutamas kaivad kutselised kalurid kannavad paasteveste... jne..
Midagi pole lihtsalt teha, tuleb see asi alla neelata ja todeda, et maailm ongi ebaoiglane..


Vägaõige märkus, tõmbangi teemale joone alla...tänud kõigile kes kirjutasid.
Hetkel siiski ei hakka arkiga võitlema vähemalt niikaua kui Soomes paadimaksu pole, kui kunagi on vaja eks siis proovib läbi Veeteede ameti asja ajada, tõenäoliselt seal mõistlikumad inimesed. Nagu paljudest kommentaaridest näha saue ark on üks õudsamaid kohti kuhu võib sattuda ning tõenöoliselt sattusin ametnikule kelle tõttu need jutud on tekkinud ning kes oli hommikul vale jalaga voodist tõusnud...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Baylinerit ei saa Saue arkis arvele
PostitusPostitatud: Reede, 08 Juul 2016 19:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 285
Asukoht: Juminda
See veeteede ameti teema on üsna lihtne tegelikult ja pole väga kallis ka.
Lihtsalt ääremärkuseks, koostavad akti ja selle aktiga ark-i, kogu moos.

Mis puudutab näiteks kutselise kaluri puhul päästevesti kasutust, siis merel veedetud koguajale ja kogemusele tuginedes osatakse ilmselt olusid oluliselt paremini hinnata ja teades nii mõndagi kalurit, siis vastavate ilmaolude puhul ei jäta üksi kalur päästevesti selga tõmbamata, pigem on kaluritega seni juhtunud õnnetuste puhul mänginud rolli kas alkohol, või sõna otseses mõttes vanus. Arvestage, et kalurid käivad merel phm. iga päev ja rüsad ja võrgud on vaja nõuda ka oludes, kus normaalne inimene merele ei kipu.

Varustuse osas, siis kaluri puhul, kes käib iga päev merel, kaldast maksimaalselt 500-800m, siis nii mõnigi nõutud asi on paadis pigem tüliks ja halvimal juhul õnnetuse põhjustajaks, mitu korda ankru otsa komistanud, seni olen kukkunud paadi põhja õnneks, hea et ei pea päästevesti koguaeg seljas hoidma, mul on 2x jäänud päästevesti osad kas võrku, või mõrralinasse kinni ja vähe on puudu olnud, et on mind vette tõmmanud, kui paat liikumas, südatalvel pole see eriti hea perspektiiv, kui paat sust tuulega eemaldub ja sina võrku mässituna meres hulbid.

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Baylinerit ei saa Saue arkis arvele
PostitusPostitatud: Reede, 08 Juul 2016 19:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
glazby kirjutas:
tõmbangi teemale joone alla...


Tead, minulgi on mõned korrad tulnud ARKis vaadata tõtt täiesti ulmeprobleemidega mis on kunstlikult tekitatud. Ametnikud, kes on seal selleks, et probleeme lahendada ja soovitud tulemus saavutada on hoopis vastupidi probleeme genereerinud ja tulemuse saavutamise kummutanud ( kuni kõrgemate jõudude sekkumiseni, sest regada oli vaja MKMile alluvas süsteemis MKMile alluva struktuuri veesõiduk ja kogu paberimajandus oli korras peale selle et hakati MKMi poolt konfidentsiaalsusnõudega kaitstud lepingupunktide nägemist nõudma ). Ma arvan, et kogu selle loo taga võib olla mitte meelehea tahtmine vaid hirm büroode sulgemise ees ja seega tööprobleemide genereerimine. Näiteks...

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 33 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group