Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1454 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97  Järgmine

Kas OJK ja Rene Arikas saab Rootsi Kuningriigilt kätte Rockwateri originaalvideod
Jah 12%  12%  [ 3 ]
Ei 88%  88%  [ 23 ]
Hääli kokku : 26
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Laupäev, 15 Jaan 2022 14:36 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 27 Nov 2021 11:30
Postitusi: 46
nii pold asi mõeldud...

lause mõte on selles, et mis usutavam, kas sinu veesammas või see, et salastatud sukeldumistel koristati see rauakolakas ära? minu jaoks on usutavam see teine.

ei mingit demagoogiat 8)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Laupäev, 15 Jaan 2022 14:39 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2008 17:45
Postitusi: 599
TTT kirjutas:
nii pold asi mõeldud...

lause mõte on selles, et mis usutavam, kas sinu veesammas või see, et salastatud sukeldumistel koristati see rauakolakas ära? minu jaoks on usutavam see teine.

ei mingit demagoogiat 8)

Mis rauakolakast on jutt? Visiirist?
Kas Ain-Alar Juhanson siis valetab sinu arvates?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Laupäev, 15 Jaan 2022 14:49 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 27 Nov 2021 11:30
Postitusi: 46
see rauakolakas mida sina veesambaks tembeldad :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Laupäev, 15 Jaan 2022 14:51 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2008 17:45
Postitusi: 599
TTT kirjutas:
see rauakolakas mida sina veesambaks tembeldad :D

Kust sa võtad, et see tunnistaja poolt kirjeldatud post just rauast oli?
Mis selle posti tekkelugu sinu arvates oli ja kuidas see laevahukuga seondus?
Tüüpiliselt ju laevadel selliseid rauast poste laeva põhja küljes ei tolkne. See oleks ju oluline liikumistakistus, suurendaks kütusekulu ja halvendaks juhitavust.

Veesamba idee tekkis videost Sewoli uppumisel purskavat vett nähes. Seega reaalne analoogia on olemas.
Kuna sa tead, et ma pooldan veesamba ideed (mille kohaselt rauakolakat üldse kunagi seal põhja all ei tolknenud ja veesammas lakkas ise olemast niipea kui piisav rõhuvahe kadus või paak vedelikust tühjaks sai), siis ei saa ma isegi kahtlustada, nagu oleks see olematu rauakolakas mingi salajase sukeldumise käigus ära koristatud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Laupäev, 15 Jaan 2022 16:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 6172
Asukoht: Saaremaa
See post võis olla misiganes. Näiteks mõni hüdrosilindritest kuna pole ju teada mis asendis mis hetkel ramp oli ja kas või kuidas seal midagi turritas.

Teil on "andmetöötlus" ka väga valikuline. Samba olemasolu ja vastavus kirjeldusele sobib teile tõesena, aga samas ignoreerite, et inimene tahtis sambast kinni võtta, aga sammas oli palju kaugemal kui ta esmalt arvas. Kuidas need mõõdud või ka objekti kirjeldus said siis enam tõepärased olla kui nägemistajul puudusid üleüldse elementaarfunktsioonid?

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Laupäev, 15 Jaan 2022 16:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 6172
Asukoht: Saaremaa
sults kirjutas:
Ma usun, et madrats topiti sinna vahele laineloksus kolksumise vähendamiseks.
.....
Luugi vahele topitud madrats aga võis anda oma panuse lukustuse purunemisesse, sest luugi sulgemisel pilusse kinnipoodud madrats võis avaldada tonnides mõõdetavat lahti suruvat jõudu.


Madrats oleks lihtsalt katki läinud. Visiir ise oli 55T ja lainejõud oletatavasti sadades tonnides. Sellega seal küll mingit kolksu maha ei rahusta. Mina panustaks, et see on kuskilt autokoormast pärit ja juhusliku asukohaga.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Laupäev, 15 Jaan 2022 16:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 6172
Asukoht: Saaremaa
Kulibin kirjutas:
Need arvutused on tehtud eeldusel, et kõik visiirilukud olid kinni, aga võib olla tuleks arvestada võimalusega, et atlandi lukk polnudki suletud ? See merre visaatud oluline asitõend võibolla oleks uurimisel avaldanud nii mõndagi ?


Atlandi lukk oli suletud. Luku aas on plastesete deformatsioonidega ja ära rebitud, luku polt (seesama mis merre visati) oli täiesti terve.

Poldi merreviskamist tunnistas mõne meetri kauguselt sealsamas laeva tekil minu lihane isa. Sestap tean lugu ning sel hetkel laevatekil valitsenud emotsioone ka üsna detailselt. Ja ka veel mitu nädalat peale seda sündmust valitsenud emotsioone samuti. See äraviskamine oli spontaanne lollus, muud ei midagi. Seal polnud midagi varjata.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Laupäev, 15 Jaan 2022 17:42 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2008 17:45
Postitusi: 599
Mark kirjutas:
Teil on "andmetöötlus" ka väga valikuline. Samba olemasolu ja vastavus kirjeldusele sobib teile tõesena, aga samas ignoreerite, et inimene tahtis sambast kinni võtta, aga sammas oli palju kaugemal kui ta esmalt arvas. Kuidas need mõõdud või ka objekti kirjeldus said siis enam tõepärased olla kui nägemistajul puudusid üleüldse elementaarfunktsioonid?

Mina sain tunnistaja jutust aru nii, et ta nägi muidu siledal laevaküljel eemal midagi postisarnast ja kuna lainetes loksuv sile ja küllaltki libe laevakülg oli ebakindel pind, millelt tunnistaja nägi teisi lainete poolt merre uhtutamas, tuli tal mõte, et sellest postist oleks hea kinni hoida. Kuid kuna post oli eemal, siis ta selle postini ei jõudnudki vaid sattus enne merre.
Loomulikult olid tema hinnangud posti mõõtmete kohta ligikaudsed ega pretendeeri ülimale täpsusele. Ma pole kuskil väitnud, et need hirmus täpsed mõõdud on.
Veider on oletada, et tegemist oli hüdrosilindriga. Kuidas võis mingi kopsakas hüdrosilinder sattuda külili laeva pealpoolsele kereplaadistusele sedasi postina turritama?

Mark kirjutas:
Madrats oleks lihtsalt katki läinud. Visiir ise oli 55T ja lainejõud oletatavasti sadades tonnides. Sellega seal küll mingit kolksu maha ei rahusta. Mina panustaks, et see on kuskilt autokoormast pärit ja juhusliku asukohaga.

Sa ise eirad fakte.
Madrats OLIGI KATKI!
Kägaras madrats sellisesse kohta iseenesest kuidagi ei satuks.
Madrats ei haihtuks ka 55 tonnise raskuse all (visiir), kuid sa, Mark, eirad fakti, et madrats oli topitud palju kergema rambi vahele. Surve pressib madratsi sees oleva pehmenduse kokku, korduval lõnksutamisel ilmselt närib ka puruks või kulutab läbi.
Madrats toimib päris hästi metallesemete omavahelistel kokkupõrgetel tekkivate kolksude leevendamisel, eriti kui madrats suruda kahe metalli vahele nii, et see piirab tekitatava survega liikuva osa liikumisulatust.

Veelkord, katkine madrats 1994 oktoobris
Manus:
madrats1.jpg
madrats1.jpg [ 106.66 KB | Vaadatud 488 korda ]


ja sama koht eemaldatud asitõendiga 1996 juunis
Manus:
Ramp3.jpg
Ramp3.jpg [ 161.88 KB | Vaadatud 488 korda ]


Panen selle viimase kaadri videolingi ka. See avaldati alles paar päeva tagasi, ehk on kellelegi huvipakkuv (Soome piirivalve ROV filmitud video, mis keskendub peamiselt vööriosale):
https://www.youtube.com/watch?v=KKyMbR6joDM&t=4460s


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Laupäev, 15 Jaan 2022 18:54 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 27 Nov 2021 11:30
Postitusi: 46
lugege vahepeal lehte ka:
https://www.forbes.com/sites/hisutton/2 ... b06e7467c0


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Laupäev, 15 Jaan 2022 18:59 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2008 17:45
Postitusi: 599
Kuidas madratsid käituvad vee all? Seda näeb uppunud St. Thomas Aquinas surnukehade otsingutel tehtud videost:
https://www.youtube.com/watch?v=s5ZZjDhoSsM&t=565s

Pole märgata, et need vabatahtlikult kägarduksid.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Jaan 2022 19:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 24 Sept 2006 09:21
Postitusi: 178
Musta pesu ja madratsite müsteeriumi lõpetuseks: Estonia kesksektsiooni vööripoolses otsas asus musta pesu konteiner. Kolm näidet ka, kui ikkagi ei taha uskuda.

Esiteks, on seda näha sellelt videokaadrilt (jalgade peal, alla on paigutatud treilerite pukid, s.t ei ole kesksektsiooni osa):

Pilt

Teiseks, räägib pesukonteinerist kolmas mehaanik Margus Treu seoses vööri suunas vaatava kaameraga, kust nägi vöörist vett sisse tulemas, nagu ämbrist oleks kaamerale vett visatud. Kaamera oli lae all kesksektsiooni vööripoolses otsas ehk pesukonteineri kohal. Saab kuulata siit alates 06.50.

Kolmandaks, aga ikkagi, miks peaks see konteiner just seal keset autotekki paiknema? Kui vaadata Estonia üldjoonist (general arrangement), siis on näha, et 6., 5. ja 4. reisijatetekkide kajutite vahel on ruumid (tühjad, ilma sisustuseta), kuhu on kirjutatud LINEN ehk pesu. Keskkoridorist paremas pardas paiknevas ruumis on näha šahti, mis viib 6. tekilt autotekile. Kui autoteki kesksektsioon lõpeb 120. kaare juures, siis voodipesu ruumid koos pesušahtiga paiknevad 121. ja 123. kaare vahel ehk šaht jõuab autotekile vahetult pärast kesksektsiooni vööripoolset põikvaheseina ehk seal, kus nimetatud konteiner paikneski. M.O.T.T

Võttes arvesse, et Estonia uppus ahter ees, s.t ujuv materjal tõusis vööriava suunas ja et ramp gravitatsiooni mõjul pärast 90-kraadist kreeni taas kinni vajus, siis on igati tõenäoline, et sinna autotekilt pärit risu vahele võis jääda. Kui keegi oleks seal madratsitega midagi tihendanud, siis need oleks esimene laine sealt minema pühkinud, kui ramp täielikult avanes.

----
Lisaks siinsetele spetsialistidele puremiseks uudis Rootsist: "Just before midnight on Friday, the Gotland ferry from Nynäshamn opened the gates to the car deck in Visby harbor. In addition to private motorists, a number of large trucks with vehicles on the trailer and several other military vehicles also rolled out."

Et siis kuidas võib vedada sõjatehnikat ja relvi tavalise tsiviilreisilaevaga? Kas Estonia hukust midagi ei õpitud? Reisilaeval relvavedu olevat ju keelatud, täiesti inimsusevastane tegu!!! Kas venelased magasid maha neile kättemängitud hetke? Muutvat ju sõjatehnika vedu reisilaeval selle igati õigustatud sihtmärgiks, mille võib torpeedoga põhja lasta või kui pihta ei saa, siis vähemasti allveelaevaga rammides merepõhja saata.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Jaan 2022 19:34 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Sept 2021 10:03
Postitusi: 122
Kuidas see asjasse puutub ? Rootsi riik veab OMA laevaga OMA tehnikat OMA vetes. So what ?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Jaan 2022 19:59 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2008 17:45
Postitusi: 599
klamber kirjutas:
Võttes arvesse, et Estonia uppus ahter ees, s.t ujuv materjal tõusis vööriava suunas ja et ramp gravitatsiooni mõjul pärast 90-kraadist kreeni taas kinni vajus, siis on igati tõenäoline, et sinna autotekilt pärit risu vahele võis jääda. Kui keegi oleks seal madratsitega midagi tihendanud, siis need oleks esimene laine sealt minema pühkinud, kui ramp täielikult avanes.

See madrats oli topitud rambi ja rambikoridori pakpoordi (laeva külili vajumisel ülemine külg) seina vahele. Ain-Alar Juhanson ronis koos kaaslasega külili laevas mööda kinnist rampi alla vee poole. Kuidas sai madrats ujuda rambi ülemise serva ja laeks muutunud rambikoridori seina vahele, kui ramp pidi sulguma isegi varem kui see mööda rampi allaronimise hetk? EI KLAPI SEE MADRATSI UJUMISE JUTT! See on räige vale!
Kokkumurtuna rambi vahele topitud madrats võis eest ära kukkuva visiiri poolt lahti rebitud rambi hoogsalt avanemisel jääda rambist ettepoole jääva osaga (vt seda eespool lingitud katkise madratsi pilti!) rambi ja vöörpiigiteki vahele kinni, mistõttu sissetungiv vesi seda ära ei uhtunud. Rambi osalise avanemise hetkel seal ju koheselt suuri veevoole ei toimunud, alles pärani lahti ramp avas tee veemassidele. Hiljem, kui ramp laeva külili vajumise tõttu taas sulgus, oli madrats selleks hetkeks juba veest välja tõstetud ja kõõlus rambi peal, veevoolud selleni ei ulatunud.
Seda kõike juhul, kui rambi avamine ja sulgumine käisid nii, nagu JAIC kirjeldab.

klamber kirjutas:
Et siis kuidas võib vedada sõjatehnikat ja relvi tavalise tsiviilreisilaevaga? Kas Estonia hukust midagi ei õpitud? Reisilaeval relvavedu olevat ju keelatud, täiesti inimsusevastane tegu!!! Kas venelased magasid maha neile kättemängitud hetke? Muutvat ju sõjatehnika vedu reisilaeval selle igati õigustatud sihtmärgiks, mille võib torpeedoga põhja lasta või kui pihta ei saa, siis vähemasti allveelaevaga rammides merepõhja saata.

Katsu nüüd ikka olla! Rootsi pole ühegi riigiga sõjas, seega tema siseriiklikud relvaveod ei muuda ühtki reisilaeva legitiimseks sihtmärgiks.
Mis seadus keelab militaartehnikat rahu ajal reisilaevaga vedada? Relvade ja laskemoona veoks on laeval küll erireeglid, kuid minu teada päris keelatud see pole. mis puutub militaarelektroonikasse, siis kunagi olid radarid ja GPS-id puhtalt militaarseadmed.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Jaan 2022 20:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 24 Sept 2006 09:21
Postitusi: 178
Kulibin kirjutas:
Kuidas see asjasse puutub ? Rootsi riik veab OMA laevaga OMA tehnikat OMA vetes. So what ?


Eee, kuidas need mitmed leheküljed heietusi Estonia uppumisse puutuvad? Või et kuidas mingite elektroonikavidinate vedu eelnevatel reisidel Estonia hukku puutub? Või et pooleldi rootslastele kuuluva laevaga (põhimõtteliselt oma), kuskilt saadud elektroonika (oma või mitte) vedamine läbi rahvusvaheliste vete Rootsi on kuidagi keelatud ja lastakse laev põhja kohe? So what, et Estonial elektroonikat veeti, see polnud keelatud ja ei paista kuskilt seost laeva hukuga.

sults kirjutas:
See madrats oli topitud rambi ja rambikoridori pakpoordi (laeva külili vajumisel ülemine külg) seina vahele. Ain-Alar Juhanson ronis koos kaaslasega külili laevas mööda kinnist rampi alla vee poole. Kuidas sai madrats ujuda rambi ülemise serva ja laeks muutunud rambikoridori seina vahele, kui ramp pidi sulguma isegi varem kui see mööda rampi allaronimise hetk? EI KLAPI SEE MADRATSI UJUMISE JUTT! See on räige vale!
Kokkumurtuna rambi vahele topitud madrats võis eest ära kukkuva visiiri poolt lahti rebitud rambi hoogsalt avanemisel jääda rambist ettepoole jääva osaga (vt seda eespool lingitud katkise madratsi pilti!) rambi ja vöörpiigiteki vahele kinni, mistõttu sissetungiv vesi seda ära ei uhtunud. Rambi osalise avanemise hetkel seal ju koheselt suuri veevoole ei toimunud, alles pärani lahti ramp avas tee veemassidele. Hiljem, kui ramp laeva külili vajumise tõttu taas sulgus, oli madrats selleks hetkeks juba veest välja tõstetud ja kõõlus rambi peal, veevoolud selleni ei ulatunud.
Seda kõike juhul, kui rambi avamine ja sulgumine käisid nii, nagu JAIC kirjeldab.


Muidugi on kõige lihtsam ja loogilisem seletus asjadele räige vale. Selle asemel kõrgtehnoloogiline madrats varjas ennast vöörpiigitekil, hoidis kümne küünega kinni, nagu kaamlitatt trotsides lainetemöllu ja siis täpselt kalkuleerides ja ajastades tegi filigraanse akrobaatilise soorituse ja potsatas ennast uuesti rambi ja laevakere vahele. Selle madratsi seiklusi peaks vast Kurmi eksperdid ka modelleerima ja simuleerima, kui tahame tõde teda. Nagu sa oma ühe-kriimu-stabilisaatori-väände-laevakere-pooldumise-teoorias veendunud oled, siis olgu tõenöolisem see, et üks madrats jääb paigale 14 sõlmega 5 meetrises lainetulvas sõites, kui et eelnevaga võrreldes praktiliselt saatilises olekus mingi risu kuskil heljuda võiks.

sults kirjutas:
Katsu nüüd ikka olla! Rootsi pole ühegi riigiga sõjas, seega tema siseriiklikud relvaveod ei muuda ühtki reisilaeva legitiimseks sihtmärgiks.
Mis seadus keelab militaartehnikat rahu ajal reisilaevaga vedada? Relvade ja laskemoona veoks on laeval küll erireeglid, kuid minu teada päris keelatud see pole. mis puutub militaarelektroonikasse, siis kunagi olid radarid ja GPS-id puhtalt militaarseadmed.


Et Eesti ja Rootsi olid kellegagi 94ndal sõjas? Ei keelagi ükski seadus (iroonia oli see), seepärast ei tasu paari jubina vedu ka üle müstifitseerida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Jaan 2022 21:05 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2008 17:45
Postitusi: 599
klamber kirjutas:
Muidugi on kõige lihtsam ja loogilisem seletus asjadele räige vale.

Palun joonista sellele pildile lihtsalt ja loogiliselt veetase madratsi sinna rambi vahele ujumise hetkel ja ka Ain-Alar Juhanson kriipsujukuna seda rampi mööda veepiiri poole laskumas!
Manus:
Ramp madratsiga.jpg
Ramp madratsiga.jpg [ 173.07 KB | Vaadatud 197 korda ]


klamber kirjutas:
Et Eesti ja Rootsi olid kellegagi 94ndal sõjas? Ei keelagi ükski seadus (iroonia oli see), seepärast ei tasu paari jubina vedu ka üle müstifitseerida.

Oh, mina pole Estonia meelega uputamise versioone kunagi tõsiselt võtnud. Militaartehnika vedu on mulle huvi pakkunud vaid võimaliku plahvatuse versiooni seisukohast. Aga plahvatuse tunnuseid seni leitud pole.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1454 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group