Mark kirjutas:
Mis garanteerib, et kuni vööriosa veepinnalt põhja jõudis, ei käinud see ramp veevooludes veel mitmeid kordi rohkem ja vähem lahti ja kinni? Paisates sealt välja laudu, madratseid, pesu ja muud kola?
Mark, kui sinu kombel arutleda, siis võib ju lausa küsida, et mis garanteerib, et selle madratsi ei pannud sinna UFO-d?
JAIC-i analüüsi järgi oli veepind rambiava suhtes laeva kummulipööramise esialgsetes etappides sellistes tasemetes, nagu kujutatud joonisel:
Manus:
kreen.jpg [ 104.89 KB | Vaadatud 1718 korda ]
Uppumise käigus püsis vöör kuni viimaseni veepinnal:
Manus:
estonia-image.gif [ 34.23 KB | Vaadatud 1718 korda ]
Enne põhja vajumist keeras laev end põhi ülespoole. Selles asendis ramp ripub raskusjõu toimel oma hingede küljes:
Manus:
ramp tagurpidi laevas.jpg [ 31.14 KB | Vaadatud 1718 korda ]
Madratsil ei ole sellist tõstejõudu, et jaksaks rampi sellises asendis lahti suruda. Pealegi olid kaks pakpoordipoolseimat rambihinge katki, mistõttu ramp vajus rippudes pisut kiiva ja kiilus kinni ka seinte vahele. Madratsi sellesse kohta (rambi pakpoordipoolne alanurk) sattumiseks pidanuks ramp olema pea täielikult avatud.
Isegi koormatäis pakitud laudu ei oma sellist tõstejõudu, et vee all rampi sellises asendis lahti suruda jõuaks, ja esmalt peaks see lauakoorem kummuli autosid täis tuubitud autotekil rambiava juurde manööverdama.