Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 2792 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 183, 184, 185, 186, 187  Järgmine

Kas OJK ja Rene Arikas saab Rootsi Kuningriigilt kätte Rockwateri originaalvideod
Jah 10%  10%  [ 3 ]
Ei 90%  90%  [ 28 ]
Hääli kokku : 31
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Dets 2022 07:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 6550
Asukoht: Saaremaa
Kulibin kirjutas:
Midagi ei klapi nende rambipiiretega, ei kronoloogiliselt ega asukohapõhiselt.


Need reelingud on nii mõttetu detail, et sealt klappi otsida pole põhjust. Nad võisid ripneda rambi piirdetrossides ja neile võis saatuslikuks saada nii see lukkude variant kui ka lihtsalt merelaine. Jah, ka merelaine võib laevalt reelingud ühe-kahe uhtumisega maha võtta. Praktikas kogetud. Ühesõnaga, nad võisid eralduda mistahes ajahetkel oma kohalt ja nad võisid laeva küljest ka ära pudiseda mistahes ajahetkel. Samas miks peaks keegi nende saagimisele ülikallist aega ja ressurssi raiskama? Kui jutt on rambi kangutamisest, siis mingi 38mm toru pole seal mingi gamechanger.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Viimati muutis Mark, Teisipäev, 06 Dets 2022 08:37, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Dets 2022 22:16 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Sept 2021 10:03
Postitusi: 279
Saatan on peidus pisiasjades ...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Dets 2022 08:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 6550
Asukoht: Saaremaa
Kulibin kirjutas:
Saatan on peidus pisiasjades ...


Jah. Antud juhul on aga tegu miljoni muutujaga ja seeläbi ei saa sealt baasilt mingeid järeldusi teha. Neid reelinguid saab ainult mitmel erineval moel pilti sobitada ja seejuures tulebki endale aru anda, et iga kord on tegu ainult sobitusega mis on üks mitmetest võimalikest variantidest. Loomulikult saab purustuste järgi kindlaks teha kas tegu on tööriistade kasutusega või millegi muuga või mõemaga. Ning seegi teadmine ei paku eriti midagi ei ajajoone ega sündmusteahela täpsustamiseks.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Dets 2022 23:35 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Sept 2021 10:03
Postitusi: 279
https://www.delfi.ee/artikkel/120110116 ... kuse-juhti


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Dets 2022 06:17 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2008 17:45
Postitusi: 1035
Kulibin kirjutas:
https://www.delfi.ee/artikkel/120110116/rene-arikas-ei-viigi-lopuni-estonia-huku-uurimist-ministeerium-otsib-uut-ohutusjuurdluse-keskuse-juhti

No kasutage nüüd võimalust!
Igasugu vandenõuteoreetikutel on nüüd hea võimalus riigi rahadega huku asjaolusid uurima pääseda, kui ise juhi kohale kandideerivad. Seda, mis juttu peaks ametisse saamiseks ajama, peaks vandenõuteoreetikud ju teadma. Ametisse saades aga saaks vähemalt aastakese ajada oma rida. Seega julgemini, julgemini, kandideerima!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Dets 2022 08:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 09 Dets 2005 09:36
Postitusi: 390
Asukoht: Muhu
Teen ettepaneku Kipperihärrale foorumi nime muutmiseks (Estonia huku foorum vms.) ja kaalun tõsiselt foorumi jälgimise lõpetamist. Või on äkki võimalus ühe teema jälgimine lõpetada???

Nördinud kaasfoorumlane.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Dets 2022 19:13 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2509
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
Kodanik kirjutas:
Teen ettepaneku Kipperihärrale foorumi nime muutmiseks (Estonia huku foorum vms.) ja kaalun tõsiselt foorumi jälgimise lõpetamist. Või on äkki võimalus ühe teema jälgimine lõpetada???

Nördinud kaasfoorumlane.

Oota kõigest nädal veel ja siis juhtub see iseenesest - virtuaalserveri teenuse pakkuja Zone teatas äsja, et lõpetab aegunud PHP versiooni toe (millel aga foorumimootori phpBB praegune versioon jookseb). Suurema tõenäosusega senine mootor PHP versioonivahetust vastu ei pea ja uuele üleminek ei käi nipsuga. Pealegi pole selleks raha - 20. aastpäeva tähistamise asemel hakkame tulesid kustutama, sest hüva eesmärgi asemel olen endale "loonud merekoletise" - psühhopaate on see ligi tõmmanud...

_________________
foorum.kipper.ee; Evelyn Yachting


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Dets 2022 21:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1309
las vandenõuteoreetikud möllavad. siit lõimest olen mõne kasuliku terikesegi noppinud, eriti Mark-i mõtteavaldustest.
aga kui aastatega kogutud infovaramu hingusele läheb, sellest oleks küll kahju


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Reede, 09 Dets 2022 14:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 03 Okt 2021 14:13
Postitusi: 91
Hmm.
Tulin korraks, et teha postitus rambi ja rambireelingute kohta, aga siin on sellised matusemeeleolud ja teemast täiesti väsinud ning ära tüüdatud foorumlased, et ei julgegi enam midagi postitada :cry:

Võtan julguse kokku ja teen oma kaks viimast posti siia. Kaks selle pärast, et ühte ei mahu pildid ära.
Ja seda mitte KSF Kodanik kiusamiseks.

vahva.madrus kirjutas:
las vandenõuteoreetikud möllavad


OK. ma siis möllan ka korraks veel.

*****************

Rambist üldisemalt.

Milline oli rambi tegelik pikkus?
Anders Björkmani Heieaco.com annab 1998...
Tsiteeri:
Some particulars of the ship 'Estonia' from the data book of Lloyd's Register 1994 are listed below.
...
Inner ramp: length 7.0 m, width 5.4 m.
https://www.heiwaco.com/LTP.pdf

...ja veebilehel annab Björkman
Tsiteeri:
Particulars of the M/S Estonia (from Lloyd's Register 1994):
...
Forward bow ramp length 7.3 meters, breadth 5.4 meters
https://heiwaco.tripod.com/epunkt21.htm

Lõppraport ei räägi sellest midagi.
Lõppraporti "Lisa 2" Von Telli manuaal ja tehniline kirjeldus annavad vöörirambi pikkuseks 6500mm ja laiuseks 5500mm "between the tracks".

Manus:
Von Tell Ramp.png
Von Tell Ramp.png [ 934.34 KB | Vaadatud 1441 korda ]


"The German Group Of Experts" estoniaferrydisaster.net lehel on "Estonia vöörirambi joonis" selliste mõõtudega:
Pilt https://www.estoniaferrydisaster.net/es ... 9.2pt2.htm

Kus täpselt asetsesid rambi lukustusriivide pesad ja mitu neid tegelikult olema pidi?

Ülal toodud Von Telli dokumentatsioon ütleb, et vöörirambil oli kuus lukustusriivi, kolm kummalgi küljel ja kaks lukustusaasa rambi üleval, lukustuskonkude jaoks. Lõppraport räägib neljast lukustusriivist, kaks kummalgi küljel ja lukustuskonkude jaoks kahest lukustusaasast rambi üleval. Kõik fotod alates Viking Sallyst ja lõpetades Estoniaga presenteerivad meile kummaski rambi küljes kahte lukustusriivi, nii nagu on kirjas ka lõppraportis. Kas neid oleks pidanud (Von Telli arvutuste ja projektdokumentatsiooni järgi) tegelikult olema kuus (kolm kummalgi küljel) ja need kuus olid algselt arvestatud rambi pikkusele 6500mm (ja s.t et ka vastavale raskusele jms)?

Natuke segane on ka see, kus tegelikult asusid need rambi lukustusriivide pesad rambi küljes ja kus asusid nende pesade suhtes täpselt rambireelingud. Viking Sally fotol on näha, et ülemise külgriivi pesa asub rambireelingu tugipostist ühel pool, sadamas tehtud alla lastud rambiga Estonia fotol tundub, et see ülemine pesa on rambireelingu tugipostiga samal joonel ja Estonia kinnisest rambist laeva sees tehtud fotol on see ülemine pesa näha teiselpool reelingu tugiposti.

Manus:
Rambi reeling ja lukustus B.png
Rambi reeling ja lukustus B.png [ 1.11 MB | Vaadatud 1441 korda ]


Siin eespool viidatud Tauri Roosipuu magistritöös ära toodud fotod ja viited Jan-Ove Carlssoni 2007 aruandele, kus on näha "Mare Balticum"-i "Estoniaga identsed" vöörirambi lukustussüsteemid (ehk fotod ühest rambi külgriivist ja reelngust) on head. Aga seal on paar pisikest nüanssi. Parempoolne foto on tehtud natukene nurga alt mitte otse ülevalt alla ja sealt fotodelt on ka näha, et rambi servas olevad "eenduvad äärikud" (nimetus võetud lõppraportist LK.40/PDF LK.42) on natukene teise kujuga ja ristlõikega, mistõttu peavad olema ka need pesad ehk "karbid" veidi teistmoodi külge keevitatud.

Manus:
Carlsson joonis 7.png
Carlsson joonis 7.png [ 521.2 KB | Vaadatud 1441 korda ]


ferrydisater.net lehel on Estonia vöörirambi külgriivi pesa/karp kujutatud sellisena
Pilt

The Independent Fact Group lehel sellisena (koos rambireelingu tugipostiga) mis tuginevad von Telli joonistele ja ROV piltidele
Pilt
Pilt
Seal on veel igasuguseid pilte, kui kedagi huvitab ja tahab oma mälu värskendada
http://privat.bahnhof.se/wb576311/factg ... /nf5a.html

JAIC lõppraporti "Lisa 2" (Supplement Nr 203) peaks Von Telli dokumendiloetelu põhjal sisaldama ka konkreetseid jooniseid rambist, aga neid ei ole selle dokumendi juures, mis on avalikult saadaval (jooniste osa on välja jäetud)
https://turvallisuustutkinta.fi/materia ... stus_2.pdf

See tähendab, et on absoluutselt tänamatu töö ise "ametlik asjapulk olemata" midagi välja selgitada või mingit konkreetsemat pilti asjadest saada, mingite fotode, videote ja kellegi teiste igasuguste jooniste järgi, ilma ametlike jooniste ja projektdokumentatsioonita samal ajal, kui "ametlikel asjapulkadel" on kõik see materjal olemas.

Sa võid siin kulutada tunde ja päevi mingi julkara asukoha või mõõtude väljaselgitamiseks ning ikkagi saad sa parimal juhul ainult mingid umbmäärased andmed, millega tegelikult eriti midagi teha pole samal ajal, kui "asjapulkadel" on kõik ainult välja otsimise ja vaatamise vaev. Täiesti nüri ajaraisk tegelikult eriti nüüd, kus OJK on lisaks vanale materjalile ka oma uusimad andmed kokku kogunud.

... järgmises postis lisan paar asja veel lühidalt lõpetuseks...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Reede, 09 Dets 2022 14:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 03 Okt 2021 14:13
Postitusi: 91
Mere põhjas vedelevatest rambireelingutest.

The Independent Fact Group tuvastab mere põhjas lebavad ja 02.10.1994 ROV videosse jäänud rambireelingud kui tüürpoordi reelingud.

Tsiteeri:
Pilt
Picture 11: Video ROV 94.10.02. Video log 19.39.48. The upper part of the starboard railing.
http://privat.bahnhof.se/wb576311/factg ... /nf5a.html

Sama väidab estoniaferrydisaster.net leht
Tsiteeri:
Pilt
It is obvious that it is the starboard side because the movable part is always fixed at the inside of the fourth section if the ramp is open, as visible here and it is also obvious that the lower, bent part was the part attached to the ramp. It is further apparent that the vertical stanchion had been bent and finally cracked off by a force acting from port to starboard.
https://www.estoniaferrydisaster.net/es ... 9.2pt2.htm

IMHO on aga tegemist siiski pakpoordi rambireelinguga. Ma võin ka eksida, aga selgitan järgmise joonise ülemiste piltidega, miks ma nii arvan.

Manus:
Rambireeling põhimõte.png
Rambireeling põhimõte.png [ 100.13 KB | Vaadatud 1435 korda ]


Lisaks ei ole reelingu sellel liikumatul sektsioonil (ei pea silmas seda reelingu viimast liikuvat osa vaid rambile kinnituvat osa) vähemalt kahe tugiposti vahel selliseid vigastusi mis viitaks, et rambi ülemine riiv oleks selle sektsiooni rambi küljest lahti rebinud. See võib olla ka seepärast, et küljeriiv oli teiselpool sektsiooni tugiposti. Kahjuks pole mulle täpselt teada, kummal pool (või kas oli tugiposti keskel) reelingu tugiposti see küljeriiv tegelikult oli ja kahjuks pole näha ka selle sektsiooni küljes järgmist, keskmist reelingu sektsiooni. Tundub, et seda keskmist sektsiooni selle esimese liikumatu sektsiooni küljes ei olegi.

Need on minu enda poolt video baasil kokku monteeritud pildid.
Keerasin reelingud n.ö. "õiget pidi".
Manus:
Reeling01C.png
Reeling01C.png [ 607.83 KB | Vaadatud 1435 korda ]

Manus:
Reeling02C.png
Reeling02C.png [ 230.84 KB | Vaadatud 1435 korda ]

Küll aga on seal reelingu fragmentide küljes näha muud huvitavad painded ja vigastused.

Video ise on saadav siin:
https://youtu.be/85mYS71AHo8?t=2526

Kõik. Rohkem ei risusta.
Oli tore Teie arvamusi lugeda ja Teiega mõtteid vahetada. Kõikidega eranditult.

******

Kipper kirjutas:
Oota kõigest nädal veel ja siis juhtub see iseenesest - virtuaalserveri teenuse pakkuja Zone teatas äsja, et lõpetab aegunud PHP versiooni toe (millel aga foorumimootori phpBB praegune versioon jookseb). Suurema tõenäosusega senine mootor PHP versioonivahetust vastu ei pea ja uuele üleminek ei käi nipsuga. Pealegi pole selleks raha - 20. aastpäeva tähistamise asemel hakkame tulesid kustutama, sest hüva eesmärgi asemel olen endale "loonud merekoletise" - psühhopaate on see ligi tõmmanud...
Tsiteerides reklaamiklassikat: "ma tean mida Te tunnete" 8)
milnet just siin suvel elas läbi samu taassünde ja loojumisi ja see tundus olevat väga vaevaline ettevõtmine. Ma väga loodan, et saate oma foorumi uue phpBB versiooniga ikkagi lõpuks käima, tööle ja foorum jääb alles.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Reede, 09 Dets 2022 21:43 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2509
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
vahva.madrus kirjutas:
las vandenõuteoreetikud möllavad. siit lõimest olen mõne kasuliku terikesegi noppinud, eriti Mark-i mõtteavaldustest.
aga kui aastatega kogutud infovaramu hingusele läheb, sellest oleks küll kahju

Ka minulgi, aga kaks dekaadi ponnistusi läheb allavoolu sedasi, et päästa on raske - otsitud ja kaudselt hinnatud partnerid on osutunud sulideks. Vestlustega neid ravida ei saa, sest enese diagnoosi nad ei tunnista.

_________________
foorum.kipper.ee; Evelyn Yachting


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Reede, 09 Dets 2022 22:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 02 Juul 2014 21:04
Postitusi: 85
Asukoht: virtuaalmaailm
phpBB-st suurt ei tea, aga endal olen koduka jaoks kasutanud veebiserveri loomiseks Xampp-i, töötab nii pingviini kui windowsi peal, mingit super erilist confimist ei vaja. See siis kui zone ei toeta enam vajaliku versiooni siis ajutiselt võiks kolida mujale.

_________________
ma ei tea palju, aga ma uurin natuke ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Reede, 09 Dets 2022 22:45 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2008 17:45
Postitusi: 1035
Ma kipun Fucsiga nõustuma rambireelingu osas. Reelinguposti paine vastab ootuspärasele pakpoordi reelingu paindele rambi merre sukeldumisel rampi mööda laeva surutava veemassi toimel. Tüürpoordi reelingupostil oleks paine teistpidi.

Ekspertidele segadust tekitanud reelingupikenduse murdmine vastupidiselt tavapärasele kokkuklapitud asendile on samuti rampi mööda üles surutud veemassi töö.

Manus:
3d eest ülalt visiirita reelingutega.jpg
3d eest ülalt visiirita reelingutega.jpg [ 180.08 KB | Vaadatud 1374 korda ]


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Pühapäev, 12 Veebr 2023 20:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 15 Veebr 2004 22:53
Postitusi: 432
Asukoht: Harju jälle
Teema jõudis sinna kuhu ennustasin.

Väiksed väljavõtted Postimees.ee`st

Estonia uurimisega tegelev Eesti ohutusjuurdluse keskus (OJK) vahetas küll juhti, kuid eelmise juhi Rene Arikase pärand kestab edasi. Lahkunud juhti saadab lähedaste seiregrupi umbusaldus, närviliseks aetud ministeerium ja endine riigiprokurör. Arikas ütleb, et ministeerium rikkus seadust ning tema täitis oma kohust.


Nüüdseks juba mitu aastat ohutusjuurdluse keskust ja parvlaeva Estonia hukkumise uurimist juhtinud Rene Arikas käis vahetult enne ametist lahkumist välja etturi: ta läkitas riigikogule, valitsusele, riigikogu juhatusele, riigikontrollile ja peaministrile kirja, kus sõnab, et majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) on mitmel puhul rikkunud seadust ning takistanud ohutusjuurdlust.

Süüdistused puudutavad näiteks seda, et OJK kuulub MKMi alla, kuid uurib samal ajal MKMi teiste allasutuste tegevust. See takistab OJK-l olla sõltumatu ja tekitab huvide konflikti. Muu hulgas puudutavad kaebused ületundide tasustamist ja isikliku sõiduauto kasutamist.

Süüdistused on tõsised ning neid peavad menetlema vastavad asutused. Esmaspäeval kogunes ka riigikogu erikomisjon, kus teemat arutati ning nenditi, et praegu jäädakse ootama MKMi kirjalikke vastuseid igale esitatud etteheitele. Seejärel arutatakse asja uuesti ning otsustatakse, kuidas asjaga edasi minna. See, kellel on õigus, selgub alles siis, kui asi on lõpuni uuritud.

Rene Arikase süüdistused puudutavad näiteks seda, et OJK kuulub MKMi alla, kuid uurib samal ajal MKMi teiste allasutuste tegevust.

Vaidlused administratiivsete küsimuste üle

Tekkinud konfliktil on aga mitu osalist. Näiteks MKM, keda selles loos esindab kantsler Ahti Kuningas, kes on teemaga tegelenud alates möödunud aasta maist, kui ta ametisse astus. Süüdistustel, et ministeerium on uurimisse sekkunud, pole tema sõnul alust. «Ma ohutusjuurdluse keskuse tegevusest ei tea praktiliselt midagi ja Estonia uurimisest ei tea midagi. Ta ei saa öelda, et me oleme sekkunud. Ta on iseseisev, ta ei anna meile aru,» ütles ta.

Kuningas tunnistas, et osaliselt on Arikase pahameel mõistetav. Näiteks tekkis möödunud kevadel olukord, kus OJK soovis miljon eurot lisarahastust, kuid ei saanud seda. Kevadel takerdus lisarahataotlus rahandusministeeriumisse, kes keeldus seda valitsusse viimast. Suvel tuli aga nn vahevalitsus, kes otsustas mitte rahalisi otsuseid teha. Seega jäi asi lihtsalt sügiseni ootele. «Tekkis vaakum. Mõnes mõttes arusaadav,» lisas Kuningas.

Kuningas rääkis Postimehele, kuidas Arikas oli ministeeriumi jaoks tüütu ja ajas oma tegevusega ministeeriumi kohati hulluks. Nimelt tegeles ta kantsleri sõnul peaasjalikult igasuguste administratiivsete hüvede nõudmise ja kasutamisega. Näiteks kasutas ta Kuninga väitel tööle asumise algusaegadel tööle ja koju sõitmiseks taksot maksumaksja raha eest. Hiljem tuli Arikas juba nõudma ametiautot, mille ta ka sai. Samas oli Kuninga sõnul ka juhtumeid, kui Arikas nõudis isikliku sõiduauto kompensatsiooni, kuigi tal oli ametiauto. Teistel ministeeriumi tippjuhtidel, v.a kantsleril, ega üksuste juhtidel pole ametiautot, vaid nad kasutavad ministeeriumi ühist autoparki.

Lisaks auto- ja liikumisküsimustele käis pidev kauplemine palkade, lisatasude, krediitkaardi, vormiriietuse ja muu säärase üle. «Millega igapäevaselt tegeletakse? Ongi mingi niti-kriti,» kirjeldas Kuningas OJK endise juhi käitumist.

Lisaks viitas Kuningas, et Arikasele kuulub osaühing United Maritime Services, mis on tegelenud mereuurimisalaste teenuste pakkumisega. Selles asjas on tema sõnul huvide konflikt, sest Arikas pole ministeeriumi ettevõtlusest teavitanud. Ministeeriumi kommunikatsioonijuht Laura Laaster lisas, et Arikas teavitas sellest siiski mullu 30. septembril ehk poolteist aastat pärast ametisse asumist. «Kohe kui teavitas, küsisime lisaselgitusi kõrvaltegevuse sisu ja mahu kohta. Need andis ta alles mullu 6. detsembril e-kirja teel,» sõnas ta.
Jõudsid ka töövaidluskomisjoni

Kuningas sõnas, et Arikas pidas detailseid tabeleid oma tööaja kohta ning nõudis pidevalt tasusid nii enda kui ka töötajate ületundide eest. Asi jõudis välja töövaidluskomisjoni, kes töötajate kohta tegi otsuse, et ületunnitasud tuleb välja maksta. Töövaidluskomisjonile saadetud kirjas tunnistas ka ministeerium, et ületundide eest pole nad siiani maksnud. Arikase töötasu asjus käib aga vaidlus siiani ning Kuningas ütles, et sellega minnakse lõpuni. Ministeerium keeldub 6000-eurost kuupalka saanud juhi ületunde kinni maksmast. Ministeeriumist nenditi Postimehele, et teistel MKMi tippjuhtidel ei jälgita tööaega ega maksta ületundide eest.

Samas nendib Kuningas, et OJK võiks tõepoolest olla mõne teise ministeeriumi all ning selle asutuse tegutsemine tuleks põhjalikult üle vaadata. «Siin ongi natuke rumal süsteem, et ühest küljest on OJK sõltumatu, aga samas ta peab kinni pidama MKMi palgamäärustest ja kõikidest teistest sisekorra eeskirjadest. Mina pean vaatama, et mul oleks kogu asutus (MKM – toim) jonksus,» sõnas Kuningas. OJK liigutamiseks tuleks muuta seadust.

Kantsler Ahti Kuninga sõnul võiks OJK tõepoolest olla mõne teise ministeeriumi all ja selle asutuse tegutsemine tuleks põhjalikult üle vaadata.

Asutusel peaks olema ka konkreetsem järelevalve. Praegu teeb juriidiliselt järelevalvet valitsus, kuid sisuliselt puudub süsteem, kuidas näiteks OJK juhataja ületundide üle arvestust pidada. Arikas märkis neid üles ise. «Kas iga asjaga peabki valitsuses käima? Isikliku auto kompensatsioon, tööauto, lisatöötunnid... Praegu on 5000–4000-eurosed palgad, aga miks mitte kümne- või kahekümnetuhandesed, kui ta ütleb, et MKM ei tohi üldse sekkuda. Kus see piir on?»
Rahulolematu seiregrupp ja endine riigiprokurör

Postimees pöördus esmaspäeval ka Estonial hukkunute omakseid koondava ühingu Memento Mare poole, et küsida nende arvamust Estonia uurimise ümber toimuva kohta. Memento Mare on koostanud oma seirerühma, mis on uurimise ümber toimuvat põhjalikult jälginud. Nende esindaja Raivo Hellerma ütles, et nad ei kavatse Arikase ja ministeeriumi vahel lahvatanud konfliktis poolt valida. Seirerühma liikmed Hellerma, Sigrid Tammes, Siiri Same, Jüri Lember ja Carl Eric Laantee Reintamm saatsid aga Postimehele ühispöördumise, kus anti kriitiline hinnang Arikase tehtud tööle.

Lisaks lähedastele on uurimise suhtes kriitiline olnud endine riigiprokurör Margus Kurm, kes praegu juhib eraalgatuslikku uurimist. Olgu faktitäpsuse huvides öeldud, et ehkki Kurm on selles asjas pealtnäha kriitiline kõrvaltvaataja, on ta tegelikult asjaga tihedalt seotud. Nimelt palus kantsler Kuningas Kurmil koostada memo OJK avaldatud vahearuande ja seni tehtud tööde kohta. See memo on väga kriitiline ja toob punkt punkti haaval välja küsitavusi tehtud töös ning Postimehega vesteldes viitas Kuningas selles memos kirjutatule mitu korda.

MKM palus Margus Kurmil koostada memo OJK avaldatud vahearuande ja seni tehtud tööde kohta. See memo on väga kriitiline.

Samuti on Kurm tihedas kontaktis seiregrupiga, mille kaks liiget – Raivo Hellerma ja Carl Eric Laantee Reintamm – on ka eraalgatuslikku uurimist juhtiva sihtasutuse Mare Liberum nõukogus. Lisaks on Postimehele teada, et OJKs peetud lähedaste briifingul on Kurm samuti kohal käinud. Samuti kattuvad seiregrupi ja Kurmi arvamused, kuigi Kurmi kriitika on põhjalikum.

Põhjalikus ülevaates toob Kurm esile asjad, mis tema meelest on uurimise juures tehtud valesti või on küsitavad. Muu hulgas viitab ta sellele, et tehtud tööd on olnud liiga kallid ning kasutatud on valesid vahendeid. Kokkuvõtteks ütleb Kurm, et uurimine ei ole olnud tõsiselt võetav. «Kaks aastat on uuritud ja viis miljonit kulutatud, aga ühtegi ametlikule versioonile vastu käivat fakti pole leitud. Iga mõistlik omanik lõpetaks sellise asja. Kui asja tuum on selge, siis milleks raisata aega ja raha detailidele,» kirjutas ta memos.

Arikas tutvus Postimehe palvel memoga, kuid ütles, et kuna ta on nüüdseks ametist lahkunud, ei pea ta õigeks esitatud dokumenti süvitsi analüüsida. «Ilma pikema süüvimiseta minu isiklikul hinnangul Margus Kurmi koostatud ülevaade ei toetu suures osas faktidele, sisaldab olulisi ebatäpsusi ning on subjektiivne,» sõnas Arikas.

Ta ütles, et peab väga küsitavaks MKMi kantsleri palvel Margus Kurmi koostatud ülevaate pretsedenti. Vastavalt rahvusvahelistele õigusaktidele ja Eesti seadustele on ohutusjuurdluse keskus oma ohutusjuurdlusalases tegevuses erapooletu ja sõltumatu. «See puudutab otseselt ka parvlaev Estonia hindamist. Kui artiklis avaldatu vastab tõele, siis antud juhul tundub, et kantsler on ületanud oma volituste piire ning sekkunud ohutusjuurdlusesse,» ütles Arikas.
Arikas pole kantsleri väidetega nõus

Endine OJK juht Rene Arikas vastas Ahti Kuninga esitatud väidetele, sõnades, et tema hinnangul pole MKMi sissejuurdunud tavapraktika mitte alati kooskõlas seadusest tulenevate nõuete ja reeglitega. Üheks põhjuseks võib olla piisava järelevalve puudumine.

Ta lükkas ümber väite, nagu oleks tema või keegi teine OJK teenistujatest tööle ja koju sõitmiseks kasutanud taksot maksumaksja raha eest. Samuti ei vasta tema sõnul tõele väide palkade ja lisatasude pideva kauplemise kohta. Krediitkaarti pakkus MKM Arikase sõnul omal initsiatiivil ning töövahendite ja eririietuse kasutamine põhineb töökeskkonna riskianalüüsil. «Uurijad töötavad sageli väga keerulistes ja ohtlikes tingimustes, uurides erinevaid lennu-, raudtee- ja laevaõnnetusi. Uurijate ja ekspertide tööd ei ole võimalik võrdsustada tavapärase ametniku tööga kuskil kontoris,» lisas ta.

Ka tööajatabeleid täitsid kõik OJK töötajad, et pidada korrektset arvestust.

Arikas lisas, et tema töötasu maksti välja 31. jaanuaril ning ta pole teadlik ühestki käimasolevast vaidlusest. «Seoses minu lahkumisega saatis MKMi personalijuht mulle 25. jaanuaril kirjaliku meeldetuletuse palvega kontrollida üle ja täita ületunnitöötabel, mida ma ka tegin ning edastasin selle 26. jaanuaril. Ma ei usu, et MKMi juhtkond otsustab uuesti katsetada seaduse nõuete mittetäitmise praktikat,» lisas ta.

OJK-l on tema sõnul ametiauto, mida kasutavad eelkõige uurijad operatiivsõitudeks. «Esimeses järjekorras kasutati teenistusülesannete täitmiseks OJK ametiautot ning Tallinna piires ka taksot. Isiklikku autot kasutati ainult erandjuhtidel. Näiteks pidi uurija operatiivselt reageerima nädalavahetusel juhtunud õnnetusele, olles ise teises Eestimaa otsas. Ilmselgelt polnud sellistel puhkudel mõttekas sõita Tallinna, et võtta ametiauto, vaid kõige kiirem lahendus sündmuskohale jõudmiseks oli kasutada isiklikku autot,» kirjutas ta.

«Vastupidiselt väidetule on mulle näiteks kompenseeritud sõiduauto kasutamine tööalase sõidu puhul, kuid teistele teenistujatele, sh uurijatele, pole hüvitist üldse makstud või seda ei ole tehtud kooskõlas määrusega kehtestatud korrale,» sõnas ta ning lisas, et palus viia ametisõitudeks kasutatava sõiduauto kasutamise hüvitamise vastavusse valitsuse määrusega kehtestatule. Temal endal selles osas pretensioone ei ole.

Seoses ettevõtte olemasoluga ütles Arikas, et vastavalt MKMi palvele esitas ta 1. märtsil 2021 MKMile ankeedi, kus veel kord tõi välja oma seotuse kõnesoleva firmaga. «Sellega täitsin seadusest tuleneva kirjaliku teavitamise kohustuse,» sõnas ta. Esimest korda teavitas ta MKMi tööle kandideerides.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Veebr 2023 08:27 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2008 17:45
Postitusi: 1035
Ei saagi aru, kes on süüdi, et rahastamisesse tõrge tekkis.
Mina leian süüd nii OJK-l kui ka valitsusel.
https://www.youtube.com/watch?v=O90KxBfILPw


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 2792 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 183, 184, 185, 186, 187  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group