Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 19 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Poole tunniga Soome, pooleteisega Rootsi!
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Okt 2006 02:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Vaat sellise pilliga:

http://www.nettivene.com/viewBoat.php?id_boat=252419&PN[0]=latest&PL[0]=listBoat.php

Kõigi kiirustajate unelm...

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Okt 2006 09:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Küll see unistav kiirustaja gaasihoovast reilusti maha keerab, kui tiba lainet kah tuleb ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Okt 2006 09:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2555
Asukoht: Tallinn
Siinkohalt tuli meelde see Gorki tegase hõljuk - teab keegi, kuidas nende müük ka siinkandis on edenenud?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Okt 2006 10:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 27 Jaan 2006 17:15
Postitusi: 636
Asukoht: Meriküla
Üks hõljuki riigihange juba käib
http://www.mereblog.com/?p=741


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Okt 2006 10:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Täpsustan veidi termineid :
See millest teema algas, tundub olevat mitte hõljuk vaid hoopis hüdrokopter.
See viimane, mereblogi lingi taga peituv on aga tõupuhas hõljuk.

Hüdrokopter ja hõljuk ei ole üks ja sama asi.

Hüdrokopter on sisuliselt paat ( tihti pigem salvo kelku meenutava kerega, kuna V põhjaga ei ole jääl midagi teha ning W põhi ei laseks vees pöörata). Propulsiooniseadmena kasutatakse lennukitelt tuttavat lihtsaimat meetodit.
Hüdrokoptereid kohtab tihti näiteks ameerika filmides, kus tegevus käib alligaatorite vahel soos.

Hõljuk propulsiooniseadme poolest sarnane, kuid ta ei liigu edasi mitte kerel vaid hoopis polümeerseeliku alla tekitatava õhkpadja peal. Liikumise ajal ta ei uje ega lohise jääl või maal vaid lendab hõljudes tema alla tekitatud õhkpadjal..


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Okt 2006 12:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 27 Jaan 2006 17:15
Postitusi: 636
Asukoht: Meriküla
Tänud Markile valgustamise eest.
Ega ma isegi ei pidanud viidatud "pilli" hõljukiks. See ju peale vaadates näha.
Kust saaks hüdrokopteri kohta rohkem infot?

CSI Miami kriminalistide seriaalis kasutatakse Everglades'i soodes kah erisugust hõljukit, ei teagi, mis see on ja kuidas nimetatakse... Hõljuk justkui on, aga õhkpadja jaoks paistab ruumi liiga vähe olevat, propeller taga on hiiglasuur. Kere kah rohkem Salvo kelgu moodi, kuigi põhi võib tõepoolest olla W-kujuline...

Järjest huvitavamaid veesõidukeid tekib pinnale :)

http://www.inflatableboatslomac.com/cat/fib.htm

MÕV: www.polarismotor.it
Pilt

Üks ka juba müügis ;) - http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=99236


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Okt 2006 12:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Seda Gorki värki ei tea aga üks seltskond koondnime all Kuusalu Autobaas ähvardas hüdrokopteriga Uunikute Talverallile tulla. Sellise Rootsi armee omaga, mis omab ka pööratavaid rattaid, lähi-, kaug-, suuna- ja piduritulesid jne. Kui mina seda nägin, siis oli veel puudu mootor aga seal käib tavaline Roveri (või Honda) 4-pütane. Nad ei viitsivat enam "tavaliste" stiilisõidukitega a'la Gaz-14, Gaz-21 Export, Zim, Kungare Volvo jne rallit sõita... Edaspidi pidi valmima BTR, ikka ujuv versioon :D
Kui aus olla, siis see ratastega hüdrokopter võib väga asjalik riist olla saarestikes ja madalates vetes. Muidugi selle jääpeal 150'ga sõitmine on omaette küsimus. Järvel - jah. Merel? Mis ta teeb siis, kui ees on kõrge pragu või suurem tuisuvaal? Kas läheb algosadeks või lendab minema, kui Mersu CLK-GTR LeMansi sõidul. Seal on ikka Karakat asendamatu, ise sõitnud moodsa Karakatiga 80 km/h aga vajutad ja seisad ja kuni pool meetrit kõrgendused pole isegi tuntavad. Rootslasel on rattad, kuhu asemele võid tõesti ka rauast hammasrattad panna ja nii tõsised pidurid reha. Aga too Soomes pakutav... mina kardaks oma elu pärast :D

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Okt 2006 15:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Tsiteeri:
Aga too Soomes pakutav... mina kardaks oma elu pärast


Ei kõlbagi või? Mina mõtlesin, et oled juba Soomes kaupa tegemas!!
Või kes see kiirusteihaleja meil siin portaalis õige on? :D :D
Rohkem järjekindlust, hää PriitV! :lol:

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Okt 2006 15:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Veemees kirjutas:
Tsiteeri:
Rohkem järjekindlust, hää PriitV! :lol:

Kuskohast Sa oled välja lugenud, et ma niiväga tahaks pläriseva sõidukiga veepeal kihutada??? Selleks piisab mul maismaaäktsionist küll ja enamgi. Aastas paarkümmend-viiskümmend kiiret ringi Saugal või muul rajal ja sellest mulle piisab. Seejuures mitte 150, vaid 170-180 kiiruselt tagakurvi pidurdades.
Veepeal otsid ikka vaikust ja rahu, mitte mootorimüra ja bensiinivingu. Aga kiirus mere mõistes ja purjedega on nii väike suurus, mida võiks juurde leida. Juba sõlm juures on kihutamine.
Ja tead, mis hetkel ma sain aru, et sigaaeglane venimine ei ruuli üldse. Vaat siis, kui testisin Geonavi käsikõpsu. Kui ma jalutan 3 sõlmega, kõnnin 4 ja kiiresti käies lausa 5 välja venitan (kõik testitud numbrid), siis mingi mittekondiauruga liikuv riistapuu võiks keskmiselt nendest kiirustest kiirem olla. Just siis, kui me Erkkiga Gamajoni Topult ära tõime: ma oleks jalutades sama ruttu kohale jõudnud. Seejuures oli lausa masendav, kuidas kompuuter muudkui kohalejõudmise aega arvutas: said tuulepuhangus korraks 2-3 sõlme sellele käimiskiirusele juurde ja kohalejõudmise aeg vähenes tundides. Seda ju linnulennult arvutatuna, krüssates veel palju rohkem. Just see ongi oluline. Kasvõi sõlm kiirem jaht ruulib juba sajaga. Pigem olgu "liiga kõva palliga" mida ei viitsi enamasti täis rabeleda, kui selline kummut, mis ei liigu ja aega ei mahu aga oma väärtuse peaaegu iga ilmaga täis sõidab.
Täna ma tahaks endale jahti, mis sellesuviste ilmadega kogu läbisõidu keskmiseks teeks ikka üle 5 sõlme, mitte alla selle. A40 sugune jaht, mis tuulevaikuses ka vastutuult 3 sõlme teeb, on muidugi teine teema. Ma olen enne nõus loobuma päris mitmest mugavusest... või misasjad need on :D ... aga järgmise jahi valin kohe kindlasti liikumiskiiruse põhjal.
Kuna jutt ei ole ju suurtest jahtidest, mis on igal juhul kiiremad, siis näiteks selline valik: kas osta näiteks Viva 600, 700 või Majestic 24? Igal juhul viimane, kuigi kokpitis ei ole mugav niisama istuda ja puitu-polstrit on vähe. Kuna mitte üks neist pole väga pika otsa purjekas, siis ma pigem jõuan pool päeva varem järgmisesse sadamasse märja ja näljasena, kui töllerdan aeglaselt merel. Ma pigem istun mandril sõprade ja naistega saunalaval ning joon õlut, kui piinlen kaks korda kauem öösel pimedas merel. Viimane näide sellesuvisest MV ja Orissaarest. Kas ma olen koefitsendiga esimene või viimane, polegi oluline. Vaatsin seal just neid Nora (Match35) mehi: ma küll ei saanud aru, et nad oleksid õnnetud olnud palliga viimaseks jäämise üle. Nemad vaatsid, mitmendana nad kohale jõudsid.

Kiire jahi puhul on ju veel üks hea omadus: keegi ei keela sul ajaliselt sama kaua merel möllata ja sõpru aeglasemate jahtidega järgi oodata. Tuuritad niisama, paned kasvõi tinunni ja siis pooles öös astud sõpradega samal ajal maale. Aga sa vähemalt tead, et võid ka kiiresti kohale jõuda.
Editiks pilti ka: just sellist varustust ja sõitmist ma silmas pean, sest alati on võimalik rehvida või suisa ühe purjega sõita, kui kulged niisama ja ei viitsi ennast läbimärjaks teha.
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Viimati muutis PriitV, Neljapäev, 19 Okt 2006 16:12, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Okt 2006 16:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2555
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:
Kui ma jalutan 3 sõlmega, kõnnin 4 ja kiiresti käies lausa 5 välja venitan (kõik testitud numbrid)


Just, kiiruse erinevus pea kahekordne. See ongi "väikeste kiiruste" võlu, et vaid 1 kt lisamisel võib saabumisaeg oluliselt muutuda. Isegi kui võidu ei sõida, on kiiruse meelitamisel ikka jumet. Auto puhul näiteks ei oma +10 - 20 km/h maanteel pärale jõudmise seisukohast erilist vahet, keskmise kiiruse muutus on niigi veel tühisem.

Samas kaatrimehed on need, kes räägivad kus nad käisid. Purjetajad arutavad kuidas nad sinna jõudsid :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Okt 2006 19:02 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
mis veel purjedega kiiresti liikumisse puutub, siis meil on olemas ka katamaraan tüüpi aluseid. Ühest sellisest sai GPS-i andmetel välja pigistatud 22 sõlme 10m/s tuule juures. Tegelikult on selle aluse LYS 1,64 ja tagaajamisvõistlusel oli meie stardiaeg võrreldes esimese startinud jahiga 1 tund ja 39 minutit. Poolel trassil ehk siis tagasipöördemärgis olime me veel kõige viimased, kuid siis sai gennakeriga külgtuules liikudes küll pikem teekond läbitud, kuid finisiliini ületasime esimesena ja teise koha jaht finiseeris ligi 15 minutit peale meid. Sel päeval oli tuul kusagil 3-6 m/s kandis. ja max liikumiskiirus GPS-i andmetel oli meil 11 sõlme. :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Okt 2006 19:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
20 knt ühekerelistest

http://www.sailinganarchy.com/forums/index.php?showtopic=37247

Mootospordis on Eestis väga kõvad tegijad. Nii tegin mitte väga ammu sponsorlogo kodanik Toomas Metsale. Siin väljavõte tema saavutustest.

MM I 2005 klassis O-125.
MM II 2001 klassis O-125.
EM II 2004 klassis O-125.
EM II 2005 klassis O-125.
EM I 2006 klassis F-125.

Kodanik on üldsusele tundmatu. Tõsine oma ala fänn. Professioonilt plaatija, kust tuleb ka majanduslik baas tehasemeeskondadega rinnapistmiseks. :)


Viimati muutis madis16, Neljapäev, 19 Okt 2006 20:14, muudetud 3 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Poole tunniga Soome, pooleteisega Rootsi!
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Okt 2006 20:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
Veemees kirjutas:
Poole tunniga Soome, pooleteisega Rootsi!
Vaat sellise pilliga:

http://www.nettivene.com/viewBoat.php?id_boat=252419&PN[0]=latest&PL[0]=listBoat.php

Kõigi kiirustajate unelm...


Päris nii lihtsalt see ikka ei käi. Selline sõiduk võib sõita küll väga kiiresti, kuid seda ideaaltingimustel. Sellega võib olla fun sõita sileda vee või jää peal, kuid soome ja rootsi otsad võite ära unustada. Pealegi arvan, et märgitud 150 km/h puhul on tegemist hetkelise kiirusega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Okt 2006 21:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Hää Priit, sihuke kokpit on pikemaks sõiduks põrgulikult ebamugav. Lühikeseks rannalähedaseks lustimiseks - jah. (Kui pole soovi naist-lapsi ühes võtta.)

Aga kui tahad vähegi pikemale matkale minna ... :x Ühtemoodi istudes surevad pikapeale ära põlved, teistmoodi soonib kintsudesse... ääh!

Mina tahaks just vee peal olekut nautida. Vaadata taevast, uurida merd ja valgust, käia vahepeal pisut rannas ja siis sõita jälle edasi. Sihuke matkaja-loomus. Igapäevases elus me ju kiirustame niigi kogu aeg - küll tööle, küll koju, küll mingitele tont-teab-mis asjatoimetustele... No kas merele peab kah kiirustama ronima? Kui laev on aeglane - no olgu, kui ta on mugav! Kui laeval on enam-vähem seisukõrgusega kaunis salong, pliit, külmkapp, dušš ja söögitagavara (joogitagavarast me ei räägi!), ja merel on pisut tuult, et jahipäras õrna sulinat kuuleks - no kuhu te, mehed, kiirustate? Elage, nautige, puhake närvi! Tööasjad ja kuri naine (kellel on) teid merel kätte ei saa.

5 sõlme on täitsa piisav kiirus vee peal matkamiseks. Päevakesega läbid nii 80-110 km, olenevalt viitsimisest. Öösel tõmbad nina rahulikult kaldasse (umbe :lol:) ja magad.
Muide, need Poola jahid pidid mingi 6-10-meetrise tuulega pea igast asendist vähemalt 5 sõlme tegema. Ja nii palju kui Mikrot tean, ei ole toogi aeglasem. Milles mure?

P.S. Hää Paun, see Soome hüdrokopter saigi siia pandudki rohkem nalja pärast, kuna see kiirusejutt hakkas juba kergelt juhet kokku ajama. Ja ma loomulikult ei arva, et on väga palju lainevabu päevi, mil sihukesega ka tegelikult Soome-Rootsi sõita võiks. 8)

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Okt 2006 23:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Ikka siin teemas... aga olgu siis :D
Veemees, vaat sellest SInu jutust tulebki välja valik. Põhimõtteliselt olen ma Sinuga nõus. Kuid et kogu kiirusejutt läks lahti siiki kuni 80K kroone Eestis ja arvel maksvast vanast ja väikesest jahist, siis nendest ei leia ei Sina ega keegi teine selliseid mugavaid tingimusi, millega Eesti veeoludes pikalt ja mõnusalt sõita. Need Rootsi jahid on ehitatud vaid ja ainult skäärides kruisamiseks. Nimigi neil ju selline. Kõige pikam tagasisõit suvalisse sadamasse paar tundi. Kes pole skäärides jahiga käinud, ei kujuta sealseid tingimusi ette. Põhimõtteliselt on tegu ju järvesõiduga, kus mingit suurt lainet ei teki vist isegi hulleima maruga. Kui, siis mõnedel suurematel lageda veega aladel. Kuid iseenesest võiks skääripurjetamist võrrelda just ja ainult Haapsalu lahega, sest vesi on ikkagi soolane ja soovi korral võid mõnest kurgust läbi ronides ka Läänemerele jõuda. Siis, kui ilm ilus.
Kui nüüd tahta mingit mugavust, millega võiks kasvõi kolm-neli päeva jutti autonoomselt merel veeta, siis tuleb vaadata juba klass suuremate poole. Iseenesest võib saada merekõlblikke kummuteid-suvilaid ka selle raha eest. Näiteks hetkel pakutakse TUR80 sellises hinnaklassis. Kui natuke juurde leida, ütleme nii 30-50K, avarduks valik veel oluliselt. Igal juhul muutuvad suuremad jahid automaatselt ka kiiremaks, isegi see kõrsikmastiga ja pajalappidega TUR võistlusväärtus on 0.99. Nagu Indreku jahiostu loost saab lugeda, siis ühe sellise omanikuga ta vestles lüüsides: TUR80 pole suurem asi purjetaja aga selle eest turvaline ruumikas perekummut. Vaatsin ise ka seda, sest algselt oli ju meil plaan sellisele Luleasse järgi minna. Kõrge vabapardaga, lai, kõrge tekiehitus, 6-meetrise taglas, sisemootor. Üldse tundub, et kollaste keredega jahid on neil sellised kõige väiksema klassi mingitki mugavust pakkuvad kummutid. Nüüd hakkab kindlasti Vahva.Madrus õiendama :wink: Aga nii ju on: lisaks TUR'ile on kollased juba kirjutatud Midgetid ja minu arust vast veel üks alternatiiv, kuulus Hallberg-Rassy Misil II, hetkel 2 korralikku 40K sekiga müügil. Neid 8-meetriseid kollaseid perekummuteid olen veel mingeid kohanud, Amigo27 näiteks.
Hinnaklassis 100K EEK on juba mõnedki suure mere kõlblikud pikaotsa jahid, kus tuleks kõnealla ka pikem elamine. Lisaks eelmainituile veel Tetis, Maxi77, Shipman28 ja veel mõned, mida harva müüki sisse viskab. Kuid pikkusklass kuni 7,5 meetrit pluss siis kitsad aga pikad skäärikruiserid (klass SK30 näiteks) ei ole mingid pika naudisklemise alused.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 19 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group