Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 507 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 34  Järgmine

Kas tuleks uurida veelkord laevahuku põhjuseid?
jah 70%  70%  [ 93 ]
ei 30%  30%  [ 39 ]
Hääli kokku : 132
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Reede, 28 Sept 2007 19:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 15 Veebr 2004 22:53
Postitusi: 376
Asukoht: Harju jälle
Nii asi on vist siis lõplikult kalevi alla pandud, arvestades, et riigikogu lükkas uue komisjoni moodustamise tagasi, on omaste ühendused ahastuses ja kavatsevad edasi kaevata uurimisõiguse üle EU kohtusse http://www.elaestonia.org/index.php?mod ... d&link=310
Riigikogu stenogrammi saab lugeda siit http://www.riigikogu.ee/?op=steno&stcom ... =698#pk698
Meedias kajastati teemat ainukesena SLõhtulehes, ka väikese artikliga
http://www.sloleht.ee/index.aspx?id=247753. Teisipäevasest RK otsusest ei kõssanud ükski tõsisem väljaanne.
Internetis on palju igasugu materjali antud teema kohta, siia topicusse võiks koguda huvitavamad teooriad ja faktid laeva, hukkumise ja erinevate uurimiste kohta
Panen lingi laevavideost, mis peaks olema parim säilinud avalik video
http://www.youtube.com/watch?v=wU7vkCtofM0


Viimati muutis Andres, Pühapäev, 30 Nov 2008 23:41, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 28 Sept 2007 22:03 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Veebr 2004 22:24
Postitusi: 339
Asukoht: Rohuküla
Tänud Andresele youtube video lingi postitamisest, nii head videot laevast pole tõesti näinud. Ega kellelegi ei ole ette sattunud linke, kus oleks näha ka laeva seestpoolt piltide või videolõikude näol?

Mis puudutab uurimist, siis minu isiklik arvamus on, et sellega on hiljaks jäädud. Nüüd oleks juba aeg see teema minevikku jätta. Kui tõe väljaselgitamine ei ole varem Eesti poliitilisi jõude tegelikult huvitanud, siis nüüd oleks sellega tegelemine lihtsalt silmakirjalik.
Välja pakutud on igasugu teooriaid, üks ulmelisem kui teine. Iga teooria välja pakkuja on surmkindel, et just tema nägemus asjast on õige. Kõik teooriad põhinevad oletustel ning iga teooria esitamise juures on jäetud mulje, et muud võimalust ei olegi, kui oletada, sest mitte keegi ei tea ju täpselt, mis toimus. Samas ei ole ju nii, et mitte keegi ei tea mitte kui midagi! Laevahukust pääses 137 inimest. 137 inimest on piisavalt suur kogus teadmiste killukesi, et nende põhjal panna kokku terviklikumat pilti. Igaüks ju nägi, kuulis ja koges midagi... Kui killukesi ei ole piisavalt, et väita kindlalt mis juhtus, siis kindlasti on infot piisavalt, et väita milline püstitatud teooriatest on lihtsalt jama. Mina isiklikult ei tea küll väga suurt hulka pääsenuid, kui neid keda ma tean, ei ole nende infokildude kokku korjamiseks tegelikult kunagi korralikult küsitletud. Kokku on korjamata jäetud suur infopagas, millest oleks kasu olnud natukenegi terviklikuma pildi kokku saamiseks. Selle asemel on loetud infot kohvipaksu pealt.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 28 Sept 2007 22:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 09 Mär 2004 17:02
Postitusi: 688
Asukoht: Kalamaja
janno ega Sa soomlane pole?

_________________
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "holy shit what a ride!" -autor tundmatu


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 28 Sept 2007 22:31 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Veebr 2004 22:24
Postitusi: 339
Asukoht: Rohuküla
Indrek66 kirjutas:
janno ega Sa soomlane pole?

Ilmselt olen liiga unine ning ei taba küsimuse pointi.... Sinu rahustuseks võin aga kinnitada, et ei, soomlane ma ei ole.
Samas üks 137-st olen ma seevastu olnud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 28 Sept 2007 22:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 09 Mär 2004 17:02
Postitusi: 688
Asukoht: Kalamaja
janno kirjutas:
Samas üks 137-st olen ma seevastu olnud.

See seletab: kõhutunne ütles :wink:

Samas, veelkord kaastunne omastele, omalgi tuttavad läksid....

_________________
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "holy shit what a ride!" -autor tundmatu


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 29 Sept 2007 08:09 
Eemal

Liitunud: Reede, 13 Okt 2006 08:44
Postitusi: 113
Asukoht: Kivimäe, Tallinn
Mis puutub nendesse vandenõuteooriate autoritesse, siis olen ühega nendest, hr Tiit Uustaluga, kunagi koos töötanud. Tema sonimiste peale oli ju rajatud kogu kesikute komisjoni uurimine.
http://www.kesknadal.ee/index.php?aid=5240
See vend oli ikka täitsa skiso, tal oli Estonia kohta terve romaan kokku kirjutatud. Puhtalt teooriana oli see kohati isegi huvitav ja kohati naljakas (nt tema teooria vöörivisiiri purunemisest :lol:), aga farsiks muutis asja see, et iga kord, kui ta kellegiga konflikti läks, lisandus tema teooriasse uus Estonia hukuga seotud isik. Hiljem nagu teada laskis ta Aegviidu rongis rongijuhi maha.
Minu arvates on kõikide nende vandenõuteooeiate autorid ainult raha ja odava populaarsuse peal väljas. Näiteks võiks tuua järgmise fakti - kui läksin raamatukokku, et leida mingit raamatut navigatsioonist või väikelaevandusest, siis ca 75% seal leiduvatest laevanduse/merenduse teema all olevatest raamatutest olid Estonia hukust (need, mida otsisin loomulikult puudusid :(). Selline teema müüb hästi.
Väikelaevakursustel oli ka põgusalt juttu Estonia hukust ja seal räägiti mingist soomlaste uurimust kajastavast raamatust, mis põhineb teaduslikel uuringutel ja kus jõuti järeldustele, et vöörivisiiri purunemine oli seotud ikkagi loodusjõududega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 29 Sept 2007 10:20 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Kohe alguses tahtsid ju rootslased hakata laeva betooniga katma,nagu Tsernobõli reaktorit! Rootslaste üldine kiiritusekartus on ju teada.
Hiljem saigi selgeks, et mingit salajast sõjatehnikat ikkagi veeti.
Eks neid üksikasju tuleb veelgi päevavalgele,kui praegused tegevpoliitikud memuaare kirjutama hakkavad....


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 29 Sept 2007 11:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Apr 2005 07:24
Postitusi: 282
Asukoht: Tallinn
Suure vandenõuteooriate ja kriminaalromaanide austajana olen samuti kippunud uskuma tahtlikku laeva uputamist. Kas see ka nii oli, kes seda teab. Olen vestelnud nii mitme uurimiskomisjoni liikmega (kes siiamaani usuvad, et looduse käsi oli mängus) kui ka Rootsi kõige aktiivsema vandenõuteooria toetaja laevaehitaja Anders Björkmaniga (kelle raamat "Lies and truths about the m/v Estonia accident" koos pühendusega minu riiulis on koha leidnud).

Minu mõned tagasihoidlikud mõtted laeva uppumisest on ka Mereblog'is koha leidnud: http://www.mereblog.com/?cat=33

_________________
Mereblog - www.mereblog.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 29 Sept 2007 14:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2555
Asukoht: Tallinn
Kennedy lasti maha päise päeva ajal ja tuhandete pealtnägijate silmade all. Aega on seda uurida olnud oi kui palju. Ikka on kindla tõega lood kehvakesed.

Estonia läks põhja pealtnägijateta (osalistel oli sel ajal muudki teha), lebab mere põhjas. Loomulikult on igasugu hüpoteese kui murdu. Kus siin see tõde on, eks võta kinni.

Üles tuleks ta muidugi tõsta, ega see nüüd utoopiliselt kallis ka poleks. Teisalt kas see midagi uut lisaks on iseasi. Minu vaikne isiklik arvamus on, et põhja läks ta ikka "loomulikel põhjustel". Kogu triangel läks aga lahti seepärast, et pardal oli (võib-olla) midagi. Rootsi "vajutas paanikanuppu" ja hakkas lollusi tegema.

Sealsele heaoluühiskonnale oli see šokk. Šoki üks tunnuseid on juhtunu eitamine - "...midagi sellist ei saanud ju meil siin lihtsalt juhtuda!" Kõik kes asjaga seotud polnud pistsid pea liiva alla, avalikku survet polnud ja valitsus mätsis kuidas jaksas, sest kartis veos(t)e avalikuks tulekut.

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 29 Sept 2007 16:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 17 Mär 2007 00:02
Postitusi: 731
Asukoht: Muuga
minu arust uuritakse asja praegu valest küljest. kuna on maha magatud inimeste küsitlemise aeg ja ajaga ei saa nagunii enam nii pädevat infot huku kohta las siis see olla. aga uurima peaks neid poliitikuid ja ametnike kes takistasid ja vassisid. kõiki kes vähegi soganud ja seganud kunagi uurimist tuleks näidisprotsessil risti lüüa, et kunagi ei tuleks enam uute õnnetuste puhul ideed kellelgi asja kinni mätsida

_________________
kas osta jaht suvila asemel?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 29 Sept 2007 18:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 24 Sept 2006 09:21
Postitusi: 155
Asukoht: Tallinn/Pärnu
Mõned lingid siis minu poolt:

http://www.vasabatarna.se/wasaking/estonia.htm - pilte parvlaev Estoniast ja Estonia mudelist

http://www.estoniasamlingen.se/estoniasamlingen/video/bildspel/mayday_kommunikationen/index4.html - näidatud, mis järjekorras kõik toimus

http://www.estoniasamlingen.se/StartPage.aspx - pilte ja muud huvitavat materjali

http://www.onnettomuustutkinta.fi/5974.htm - video hukust


Viimati muutis klamber, Kolmapäev, 12 Nov 2008 19:37, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 30 Sept 2007 16:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Ma leian, et uue parlamendikomisjoni moodustamisel ei ole mitte mingit mõtet, kuna tegemist oleks järjekordse mõtetu nõiajahi komisjoniga kes tegeleks poliitilise kapitali kogumisega. Viimast saab teha ainult emotsioone küttes. Ma leian, et komisjoni, mis selgitaks välja või täpsustaks selle katastroofi tehnilised üksikasjad ja tehnilised põhjused saaks moodustada ainult IMO. Kordan veelkord, rõhk on sõnal TEH - NI - LI - SED. Ehk siis MIS põhjustas, mitte KES põhjustas. Ise usun, et see ametlik komisjon ( JAIC ) andis üldosas täiesti tõese vastuse. Paraku oli seal detailset praaki. Ja seetõttu võiks mingi asjatundjate komisjon ( no Kurmi komisjonis ei olnud kõlavast nimest hoolimata vist miite ühtegi asjatundjat, kui ma ei eksi? ) piiramatult ja segamatult läbi viia tuukriuuringud, modelleerimised, arvutused. Läbi modelleerida nii visiiri purunemised kui ka kõikvõimalikud vandenõuteooriad. Uskmatuid jääb niikuinii, kuid kaldun arvama, et praegusest ametlikust versioonist see uus uuring eriti erineda ei saaks.
Ma ei näe erilist põhjust ka vraki tõstmiseks. Sügavus ei ole nii suur et tuukritega uurida ei saaks. Pigem võiks selle raha tõstmise asemel investeerida Saaremaa silda.

Mis Rabesse puutub, siis ma ei suuda tõsiselt suhtuda mitte ühtegi tema poolt väljaöeldud väitesse. Seda seetõttu, et inimene läks ekspeditsiooniga vrakki uurima, väidetavalt leidis augu, aga pildistada ei jõudnud, sest gaas sai otsa. Haige inimene. Sellise uudise peale oleks oleks saanud teha enampakkumise, kes matrejalid esmakasutusse saab ja ekspeditsioonilaev oleks täiendavate gaasipudelite ja vabatahtlike tuukrite hordide massi all sinnasamasse põhja lastud. TÄIELIK BS!
Ja kui niivõrd motiveeritud seltskond sealt midagi ei leidnud, siis vaevalt seal midagui üldse leida ongi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 03 Okt 2007 14:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Apr 2005 07:24
Postitusi: 282
Asukoht: Tallinn
SL Õhtulehe loole vastukaaluks võib lugeda laevaehitusinseneri Heino Levaldi artiklit Maalehes.

_________________
Mereblog - www.mereblog.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 03 Okt 2007 14:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Tsitaat Õhtulehe artiklist :
Tsiteeri:
Kuna rahvas laeva püstuvusest tuhkagi ei tea, arvati sellega asi lahendatud olevat. "Visiir maas – laev põhjas"-seletuses on aga üks oluline viga: Estonia on ajaloos esimene laev, mis uppus ilma kerevigastuseta. Lapselegi on selge, et pähklikoor ei upu.


Nii neid kärbseid pähe aetaksegi.

Palun! Ilma ühegi vigastuseta! Lihtsalt magati sadamast väljudes maha vööriluukide sulgemine. Meri oli plekk.
Tsiteeri:
When the ferry reached 18.9 knots (33 km/h) 90 seconds after leaving the harbour, water began to enter the car deck in large quantities. This destroyed her stability. Within seconds, at 6:28pm, the ship began to list 30 degrees to port. The ship briefly righted herself before listing to port once more, this time capsizing. The entire event took place in less than a minute.

( minu poolt lisatud fondi paksendused )

Allikas : http://en.wikipedia.org/wiki/Herald_of_Free_Enterprise


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 03 Okt 2007 16:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 17 Nov 2003 18:52
Postitusi: 229
Uurimine käib siiski:
http://www.safety-at-sea.co.uk/mvestonia/


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 507 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 34  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 22 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group