Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 532 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 32, 33, 34, 35, 36

Kas tuleks uurida veelkord laevahuku põhjuseid?
jah 73%  73%  [ 103 ]
ei 27%  27%  [ 39 ]
Hääli kokku : 142
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Neljapäev, 12 Nov 2020 14:30 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 01 Apr 2004 21:52
Postitusi: 361
Mauno kirjutas:
Harry kirjutas:
Kuidas nt on võimalik et päästetute nimekirja satub lausa 8 (oli vist 8?) mittepääsenut? Keegi pääsenutest ütleb enda nime ja siis ütleb veel 8 nime ja need kõik pannaksegi kirja, ilma neid kaheksat nägemata?
Või on see seik kuskil raportis usutavalt kirjas ja pole mulle silma jäänud?


Ega sellele ühtegi ametliku selgitust polegi. Kõik laevahuku uurimisega ametlikult seotud inimesed distantseerivad ennast sellest teemast kiirelt ja ütlevad, et see oli/on politsei rida.
Asja omal käel uurinud ajakirjanikud väidavad, et kõigi kadunud pääsenute niidid jooksevad Huddinge haiglani, sealt edasi haihtuvad.
"Arlanda lennuväljale Stockholmis oli maandunud kaks lennukit läänest vahetult enne katastroofi. Tagasi läände lennates paar päeva hiljem oli pardal vähemalt 9 tundmatut/registreerimata isikut. Kõik see on dokumenteeritud väga täpselt Rootsi Lennuameti poolt. Ometi ei tea mitte keegi, kes need üheksa tundmatut reisijat olid või ei taheta seda avalikusele öelda?"

Täiendan ühe faktiga -
Soome YLE TV1 texti-tv päästetute nimekirjas oli tähttähelt - Piht Avo kapteeni


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Neljapäev, 12 Nov 2020 15:11 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Nov 2020 10:47
Postitusi: 4
retti kirjutas:
Täiendan ühe faktiga -
Soome YLE TV1 texti-tv päästetute nimekirjas oli tähttähelt - Piht Avo kapteeni


Selle kohta on tõesti päris palju tõendeid, et väga raske on vastupidist uskuda.
(põhjalik arutelu siin http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... &start=330)
Ainus loogiline seletus saab olla tunnistajakaitse programm ja selle käigus tehtud identideedi vahetus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Nov 2020 11:51 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 29 Juun 2006 00:12
Postitusi: 35
Mauno tänud viitamast, polnud varem sinna foorumisse sattunud, seal on seda teksti ikka lehekülgede kaupa, nii teri kui sõklaid.
Üks asi mille enda jaoks selgemaks sain on visiiri vigastustega seonduv, see pikk terav mõlk.
Arvasin varem et pirnvöör on üsna ümara kujuga.
Keegi oli sinna pannud Estonia tehases veeskamise video ja foto Estoniast dokis, mõlemal on näha et pirnvööril on üleval üsna väljaulatuv serv, sellise mõlgi tekkimine visiiri kukkumisest vastu pirnvööri tundub tõenäoline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Nov 2020 11:52 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Nov 2020 10:47
Postitusi: 4
Harry kirjutas:
Mauno tänud viitamast, polnud varem sinna foorumisse sattunud, seal on seda teksti ikka lehekülgede kaupa, nii teri kui sõklaid.
Üks asi mille enda jaoks selgemaks sain on visiiri vigastustega seonduv, see pikk terav mõlk.
Arvasin varem et pirnvöör on üsna ümara kujuga.
Keegi oli sinna pannud Estonia tehases veeskamise video ja foto Estoniast dokis, mõlemal on näha et pirnvööril on üleval üsna väljaulatuv serv, sellise mõlgi tekkimine visiiri kukkumisest vastu pirnvööri tundub tõenäoline.


Visiiri mõlk kokkupõrkel pirnvööriga on väga tõenäoline, aga sellega on nagu paljude asjade siin, et täielikku selgust ikka pole. Ühtegi detailset uuringut selle mõlgi tekkimise osas pole tehtud, seda oletati vaid visuaalse vaatluse põhjal. Visiiril olid külgedel tugevad kinnitused ja see eeldanuks, et mõlemalt poolt üheaegselt kinnitused katkesid ja visiir kukkus nagu kivi alla. Samas pirnvöör on ju veepinnast allpool? Ja lisaks on veel kõrge laine, mis kukkumise hoogu pidurdub. Seega jällegi, kõik on puhtalt spekulatsiooni tasandil. Visiiri peaks olema ka praegu võimalik lähemalt uurida ja nii mõlgi kui ka kriipimisjälgedele tuleks leida üheselt selged vastused.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Nov 2020 17:27 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 29 Juun 2006 00:12
Postitusi: 35
Siin mingitele küsimustele 100%-lisi vastuseid saada polegi võimalik, eks nad paratamatult jäävad skaalale tundub enam-vähem usutav - üldse ei tundu usutav.
Torm oli, vöör käis üles-alla, visiiriga kokkupõrke hetkel võis pirn ka täitsa väljas olla. Ja kui ka ei olnud, siis ikka tundub selline mõlk mulle usutav. Ka see, et kui murdub üks kõrv siis ülemäärase raskuse all murdub kohe ka teine (kus enne juba niigi praod) tundub usutav.

Vööri ja rambi teemaga seonduvalt veel, 94-ndal kui AK-s näitas esimesi veealuseid kaadreid, siis justnagu mäletan et rambi ja kere vahele oli madratseid vms asju topitud (või mäletan valesti?). Kuidas on võimalik et ramp läheb täitsa lahti, tuhandeid tonne vett voolab suure hooga avast sisse, siis laev pöördub kummuli ja ramp läheb kinni, madratsid ikka seal? Kas seda on kuskil selgitatud?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Reede, 20 Nov 2020 18:10 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Nov 2020 10:47
Postitusi: 4
Harry kirjutas:

Vööri ja rambi teemaga seonduvalt veel, 94-ndal kui AK-s näitas esimesi veealuseid kaadreid, siis justnagu mäletan et rambi ja kere vahele oli madratseid vms asju topitud (või mäletan valesti?). Kuidas on võimalik et ramp läheb täitsa lahti, tuhandeid tonne vett voolab suure hooga avast sisse, siis laev pöördub kummuli ja ramp läheb kinni, madratsid ikka seal? Kas seda on kuskil selgitatud?


See ongi jah üks peamisi kahtlusi selles osas, et ramp pole kunagi avanenud. Madratsid ja riided olid meeskonna liikmete poolt kasutatud rambi tihendamiseks. Nädal hiljem veealustel kaadrite oli see tihendusmaterjal kadunud, rambi külgedel olnud metallpiirded lahti kisutud ja seest tuli õhumulle. Henning Witte küsis rootsis valitsuse/komisjoni infotunnis selle kohta aru, et kes käisid seal ja mida tehti. Vastust loomulikult ei antud.
I. Kaas on hiljem rääkinud versioonist, et madratsid olid pärit pesuruumist, mis oli rambi lähedal ja õnnetuse ajal võisid sealt asjad välja lennata. Samas laev uppus ahter ees ja kogu muu autodekil olnud kraam lendas hunnikusse ahtri poole...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Nov 2020 09:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5919
Asukoht: Saaremaa
Tsiteeri:
See ongi jah üks peamisi kahtlusi selles osas, et ramp pole kunagi avanenud.


See on takkajärgi kontrollitav: kui silindrite ajamiks olev hüdrosüsteem on nii öleda "ujuvas asendis" kuna mingi voolik või midagi on puruks lennanud, siis on selge , et ramp on lahti-kinni käinud. Kui hüdrulika on korras , aga silnidrite kinnitused rebenenud, siis on samuti kindel, et ramp on lahti-kinni käinud. Kui hüdraulika on korras ja silindrite kinnitused samuti, siis ei ole ramp avanenud. Seoses uute avastustega on uusi uuringuid oodata ja ehk siis tegeletakse ka nii palju kui võimalik igasuguste taoliste asjade välistamisega/tõestamisega.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 532 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 32, 33, 34, 35, 36

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group