Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 507 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 30, 31, 32, 33, 34

Kas tuleks uurida veelkord laevahuku põhjuseid?
jah 70%  70%  [ 93 ]
ei 30%  30%  [ 39 ]
Hääli kokku : 132
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Reede, 03 Okt 2014 09:39 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 18 Mär 2006 12:50
Postitusi: 210
Asukoht: tallinn
to K.A:

kas sa ikka yle ei paku oma pritsmetega pirita teel....tuul oli ju SW,seega kalda poolt ja lained ei saanud kuidagi sind yle pritsida....ka mina olin kaatriga 29 septembril tool ,Muuga lahes,kogu päeva,ja ei olnud midagi sellist suurt lainetust,vot 67 aasta 6-7 august...vot siis jah,lained märgasid autosid pirita teel kõvasti...aga,kahju,et nii kõik juhtus!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Reede, 03 Okt 2014 17:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Pirita tee pritsmetest ei tea ma midagi, aga mäletan kuidas kuulsin Saaremaal maakohas hommikusöögi juurde raadiost seda uudist. Peale hommikusööki läksin nagu ikka õue suitsu tegema ja ilm oli kole tuuline küll. Sakutas päris tugevasti õueäärseid põlispuid. Taevas oli täiskuu või vähemalt kolmveerand osa ja madalad pilveräbalad kihutasid pimeduses kuu eest aegajalt parvedena läbi. Täiesti mällu on see pilt sööbinud. Mõtlesin veel, et paljud pidid seda pilti külmast merest vaatama... brr...

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Pühapäev, 05 Okt 2014 11:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
K.A. kirjutas:
Oleks tore, kui keegi süvenenum isik kirjutaks ühe lühikese põhistatud jupi ja lõpetaks Pihti jutu vähemalt Y64 kopteri osas ära.


Osta see värske raamat, seal räägivad mitmed inimesed oma loo nimekirjades olemisega seoses ja on ka seletatud kuidas segadused tekkisid. Muu hulgas on seal keegi kes ei saanudki saatuse vingerpussi tõttu tol õhtul laevale aga oli nimekirjas küll hukkununa küll päästetuna. Need on kõik reaalselt ka täna ikka veel elavad inimesed, aga vandenõuteoreetikud keelduvad uskumast et nad olemas on või siis väidavad et nad valetavad.

Mis Pihti puutub, siis mina usun, et ta pigem ei pääsenudki. Lennukate vandenõuteooriate puhul aga väidaksin, et nõukaaegse taustaga meremehed, vähemalt EML taustaga ( kalameeste kohta ei oska öelda) olid suures osas kõik osavad salakaubavedajad. Palk ei olnud ju teab mis ja raha teeniti ikka teksapükste, sukksaabaste ja tont teab millega. Ühesõnaga salakaubaveoga. Suuremate tehingute puhul oli kapten ja laeva muu juhtkond ka kambas. Relvavedu tuli seoses hukuga välja ja kohe arvatakse et vedas ikka Mart Laar unustades, et vene baaside vara oli ju meil kõigil siin vabaturul ja nii mõnigi meremees võis näha head võimalust teenimiseks ostes siit kola valuuta eest kokku ja vahendades seda kellele iganes. Ma isegi ostsin sõjaväeosast diiselgeneraatori ja kui soovisin osta kütusemahutit ehitatavale eramule siis sain vastuseks et mahutid on kõik otsas ja saada on veel vaid mundreid ja paar raketti ( ! ). Nii et kuni midagi teada ei ole saab väita nii seda, et Piht teadis midagi riiklikul tasemel salakaubaveost või oli ise salakaubavedaja. Seega vandenõuteoreetikute asemel väidaksin, et ta ka s kõrvaldati või siis ta otsustas segadust kasutades ise pildilt kaduda ja elab kuskil Aafrikas või Lõuna.Ameerikas kasvõi tänagi veel. Tuleb ka aru saada, et riigil oli relvastuse vahendamiseks logistilise viise palju rohkem ja reisilaev oleks üks viletsamaid. Eraisikutel eriti muid võimalikke kanaleid ei olnudki kui reisilaevaga või mööda maad.
Aga nagu öeldud, mina usun, et Piht lihtsalt ei pääsenud ja tema nimi sattus segaduste käigus nimekirja nii nagu muudelgi vähemtähtsatel inimestel. Videos näha olev mees aga elab muide vist veel tänagi ja kui ma õigesti mäletan siis kas ei olnud tegu mitte ühe soomlasega?

PS. Miks üldse arvatakse, et ainus sel laeval sooritatud salakaubavedu oli relvavedu? Kes julgeb kinnitada, et seal ei olnud mingit narkolasti või paari konteinerit kurdidega või mammutikihvasid, jne? Nende kõikide asjadega on Eesti salakaubavedajad sellel ajajärgul ju reaalselt vahele jäänud.
PPS. Miks keegi ei arva, et salastatus on seetõttu et näiteks Rootsi kaitseministeerium või CIA tegid koostööd Eestis oleva allmaailmaga relvaäris? Miks just ilmtingimata nui neljaks mõne poliitikuga?

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 06 Okt 2014 17:14 
Eemal

Liitunud: Reede, 26 Sept 2014 19:23
Postitusi: 1
Ma olen pikka aega mõelnud, miks Estonia ei jäänud kasvõi mõneks ajaks põhi ülespidi vee peale. Ei esinda ühtegi vandenõuteooriat, kuid ei saa aru, kuidas täitusid kõik veekindlad ruumid veega ja laev vajus põhja nagu kivi. Autoteki veega täitumisel peaks laev kaotama ju täielikult külgstabiilsuse ja minema ümber sedaviisi, et keerab põhja taeva poole ja jääb oma õhupadja peale ujuma. (nagu siin: http://www.safety4sea.com/uk-maib-issue ... alty-14367 )
Samas laev siiski vajus küljele ja kui oleks enne kreeni lekkinud allpool veeliini, oleks see hoidnud just laeva stabiilsena ja ta poleks erilisse kreeni üldse läinud, vaid oleks lihtsalt ujuvuse kaotanud (seega tunduvad kahtlased väited aukudest allpool veeliini, veekindlate osade varasemast veega täituvusest jms). Seetõttu jääb mulje, et laeva veekindlel osa täitus veega kreeni käigus, kuid kuidas see oli võimalik- kust vesi sinna pääses (plahvatused jm augud laeva veealuses osas välistab sellise kreeni teke) ? Minu arvates on uurimiskomisjoni raporti puudujääk see, et ei uuritud laeva konstruktsioonide seisu allpool autotekki.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 06 Okt 2014 21:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 24 Sept 2006 09:21
Postitusi: 155
Asukoht: Tallinn/Pärnu
Kõik ruumid allpool autotekki ei pidanud kohe ilmtingimata veega täituma. Viimases "Meremehes" ilmunud Jaan Metsaveeru artiklis soovitab autor meelde tuletada keskkoolis õpitud Boyle'i-Mariotte'i seadust (pV=const). Miks siis seda? Teadupärast on õhk kokkusurutav. Õhule, mis jäi laeva "lõksu", mõjus laev oma massiga, õhu rõhk (p) suurenes, seega selle ruumala vähenes (V) ehk õhk suruti kokku. Üleslükkejõud (=ρVg) gaasis või vedelikus sõltub ruumalast, mis vähenes, nagu eelpool selgus, ρ jääb samaks, kuna see on ümbritseva keskkonna tihedus, mis ei muutu.

Veekindlad vaheseinad on ehitatud eesmärgiga, et kui ühte sektsiooni tungib vesi, siis ei oleks veel vaba pinda liikuda kogu laeva ulatuses. Vaheseinad on vertikaalsed, takistamaks peamiselt vee horisontaalset liikumist ruumis. Vaheseintest ei ole palju kasu, kui vesi tuleb ülevalt mitmesse sektsiooni. See sai juhtuda ventilatsiooni, liftišahtide, avariiväljapääsude (masinamehed tulid välja korstna kaudu) jne kaudu. Veealune osa ei ole hermeetiline, vajavad ju peamasinad oma tööprotsessiks õhku (ja mitte väikestes kogustes) ja tekkivad heitgaasid peavad välja pääsema - võimalus ka veel neid "käike" kasutada. Lisaks veel. Laeva veealune osa on ehitatud teatud jõudusid ja rõhke silmas pidades. Kui laeva veealune osa on ühel hetkel vee peal ja nõrgem osa vee all, siis tekivad pinged kohtades, kus need ei ole ette nähtud. Selle tulemusena võivad tekkida praod, kust õhk välja pääses.

Üks piltlik näide veel. Kui me surume ämbri tagurpidi asendis vette, siis jääb sinna õhk lõksu. Kui me paneme ämbri külili vette ja keerame selle siis tagurpidi - õhku sinna ei jää.

Erinevalt vandenõuteooriatest on ametliku aruande taga ka matemaatilised arvutused ja katsed. Uurimiskomisjon ei kirjutanud aruannet pastakast välja imedes - aruande taga on ka matemaatika, mis aruande paikapidavust peaks tõestama. Pole veel kohanud kedagi, kes oleks näidanud, et seal kuskil oleks vead. Samas ka visiiri konstrueerijad tegid arvutusi...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Okt 2014 07:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
See on üks üldlevinud viga, et millegipärast arvatakse nagu oleks pidanud laev end pikitelje ümber tagurpidi keerama ja kõik. Kuna autotekk on ju avatud otsast lõpuni nii laeva radiaalsuunas kui ka pikisuunas, siis lisaks kreenivale efektile tekkis ka tugev different ahtrisse. Laev läks ju põhja sarnaselt vette visatud avatud pudeliga eksole. Ja autoteki aluseid osakondi kujutatakse ette tõepoolest hermeetilistena. Paraku on just nii nagu Klamber viitas: nad ongi suletud vaheuste puhul hermeetilised, aga ainult 2,5m kõrguseni veeliinist. Seega küliliasendis on kõik venttorustikud, liftishahtid jpm absoluutselt avatud ja vesi pääsebki sisse. Asjaolu, et laev keeras ennast esmalt külili ja lõpuks peaaegu kilpkonnaks, samal ajal ahtrist juba uppudes viitabki sellele, et autoteki alla oli ikka veel jäänud palju õhku sest üle teatud nurga keerates muutusid osakonnad mingist hetkest taas niivõrd-kuivõrd hermeetilisteks.

Auguga või aukudega on lood nii, et vähemalt raamatute põhjal järeldusi tehes nägid mõned tunnistajad tõesti midagi avalaadset ja või koguni kahte. Aga tunnistajate ütlused väidavad asupaigaks umbes selle koha kus reaalselt olid kaks vöörivinti. Mitte keegi ei ole näinud kolme auku ja mitte keegi ei ole väitnud, et ta nägi auku mis oleks asunud vöörivindi tunnelist eespool või tagapool või läheduses vms. Ilmselt selle pärast tegi ka JAIC omad vaikimisi järeldused kuna üsna selgelt on kirjeldatud justnimelt vöörivindi tunnelite asukohta ja ka suurust. Ka oleks täiesti loogikavastane, et augu puhul vööris:
a) laev keeraks end külili
b) laev upuks surudes vigastamata osa vee alla ja upitades vett täis osa kõrgele õhku

Need mõlemad stsenaariumid on absurdsed. Tuletagem meelde, et allpool autotekki vesi kogu laeva ulatuses ringi liikuda ei saanud kuna seal olidki veekindlad vaheseinad. Põhjast kuni autotekini.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Okt 2014 10:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
veel niipalju, et kui püstavus kadus siis võib vaid fantaasia maailmas ettekujutada, millise jõuga autotekil last lendas...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Jaan 2015 16:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 21:16
Postitusi: 1231
Asukoht: Rammu / Kopli
Üks vana video M/L Estoniast, kui veel kõik ilus ja kena oli.

http://vimeo.com/117885106

_________________
TÄNAN!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Jaan 2015 18:43 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 18 Mär 2006 12:50
Postitusi: 210
Asukoht: tallinn
aitäh sulle Kussu video eest....kus sa need välja kookisid? mälestused....mälestused....eriti Mare Baltikumist!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Jaan 2015 19:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 21:16
Postitusi: 1231
Asukoht: Rammu / Kopli
tetis kirjutas:
aitäh sulle Kussu video eest....kus sa need välja kookisid? mälestused....mälestused....eriti Mare Baltikumist!


Video pärineb FB Estline grupist https://www.facebook.com/groups/196864227004420

Seal palju huvitavaid pilte ja videoid veel, enamus pilte ja asju ka siin olemas http://www.estline.ee/

Ega me koos Mare Balticumi peal ei olnud?

_________________
TÄNAN!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Pühapäev, 27 Dets 2015 12:48 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 20 Apr 2010 09:09
Postitusi: 2
Asukoht: magevees
http://m.ohtuleht.ee/168536/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 18 Sept 2017 07:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
m/s Estonia huku aastapäev läheneb ja meedias ilmub taas lugusid sellest sündmusest.

http://forte.delfi.ee/news/ev100nadalat ... d=79042016

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 507 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 30, 31, 32, 33, 34

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group