Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 507 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 34  Järgmine

Kas tuleks uurida veelkord laevahuku põhjuseid?
jah 70%  70%  [ 93 ]
ei 30%  30%  [ 39 ]
Hääli kokku : 132
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2008 01:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 14 Juun 2004 22:33
Postitusi: 197
Asukoht: ei ole enam Tallinn
See plahvatuse jutt on mingi jama

teatavasti kui toimub plahvatus kinnises ruumis, siis paisuvate gaaside lööklaine front peaks selle ruumi kõik seinad punni ajama. Ning rebend tekib kõige nõrgemasse kohta. Minumeelest ei toeta ükski seni leitud tõend pommi teooriat. Kui need rebendid oleksidki põhjustatud plahvatusest, siis ümbritseksid seda rebendit iseloomulikud kahjustused. Seda võiksid kasvõi müüdibuusterid väga kergesti tõestada.

See lõhkeaine paketi lugu on samuti üsna nõrk. Vaadates seda, kuidas ta videos oli laeva kere küljes, justki mingid juhtmed tolknemas, siis ei elaks selline pakett üle ei tormi ega põhja minekut.
On küll teada, et narkovedajad kasutavad laeva väliskeresid oma lasti kinnitamiseks, kuid nad ei tee seda kindlasti sellisel moel nagu videos oli näha.

Aga rootsi valitsus varjab midagi, see on selge.

_________________
Ribster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2008 03:42 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 07 Okt 2007 13:38
Postitusi: 17
Asukoht: Tallinn
Olen mitmel korral Rootsis viibides kohtunud ühe härrasmehega. Nimetagem teda H.M.-ks. Mees töötas tollal enda väitel riigiametis (ja enda väitel luureohvitserina) ning puutus põgusalt kokku ka Estonia hukuga.

Henning Witte näiteks ei julgenud minuga üldse kohtuda. Leppisime küll aja kokku, kuid kontoris teda ei olnud. Olen peaaegu kindel, et ta istus ühes tänaval seisnud autos.

Aga selle nn luureohvitseriga kohtusin ma puhtjuhuslikult Rootsi roheliste partei korraldatud koosviibimisel, kus muu hulgas arutati ka huku-teemat.

Tema teooria on järgmine:

Estonial veeti tõepoolest sõjatehnikat, kuid hukuga sel seost pole. Hukk toimus just nii nagu seda väidab lõppraport ja oli erinevate ebameeldivate kokkulangevuste tulemus.

Paraku sisaldas aga osa tol ööl laeva pardal olnud tehnikast mingil määral radioaktiivseid aineid, mis huku tagajärjel keskkonda lekkisid.

Rootsi riigi kava Estoniat katta olevat välja mõeldud just sel põhjusel, et vältida ohtlike ainete keskkonda sattumist.

Tervet Estoniat ei olnud siiski vaja katta, sest ramp tiriti irvakile ja radioaktiivset ainet sisaldanud konteinerid toodi välja ning maeti vraki lähedusse. Väidetavalt on see matmispaik isegi merepõhja kaardil tuvastatav, kui võrrelda esimesi sonaripilte ja kõrvutades neid tänapäevastega.

Peale paljasõnaliste ütluste pole mehel oma väidete tõestamiseks midagi ette näidata.

Jah - ramp on aja jooksul rohkem irvakile vajunud, kui esimestel videotel näeme.

Jah - vraki katmise kava jäi katki, kuigi raha maksti hollandi firmale Smit Tak AB-le ette ning merepõhjas mingeid töid isegi tehti.

Jah - selle firma üheks töövaldkonnaks oli ka radioaktiivete ainete kahjutustamine.

Jah - Estonia pardal veeti eelnevatel kuudel relvi, kuid hukuöö kohta sellised andmed puuduvad.

Kas pole taas üks kena teooria? Kuigi jah - tegemist on taas ühe omalaadse vandenõuga.

Ma nüüd veidi Jutta Rabestun ja toon teieni selle ammuse loo üksikasjad. See on veel hullem, kui Jutta Rabe film. Loodan, et võtate seda mõnusa irooniana.

Rootsi ohvitser rääkis, et viibis katmistööde ajal hukupaigas töid seiranud Soome jäämurdjal ning kinnitas, et Estonia vraki katmisest oli asi kaugel. "Mitte kunagi ei ole olnud eesmärgiks Estonia vrakk betoonsarkofaagi matta - tegelik põhjus lebab Estonia lähedal merepõhjas," väitis mees omal initsiatiivil toimunud vestlusel.

Oma nime arusaadavatel põhjustel mitte avaldanud riigiteenistuja sõnul oleks too salajane operatsioon juba varem äärepealt avalikuks saanud, sest ajakirjandus nuhkis välja, et liiva ja kruusa puistatakse vrakist üsna kaugele. Kuid riikide vaikimistaktika tõttu sumbus see kiirelt, ütles ta.

Tema väitel kulutas Rootsi riigi tellimusel tegutsenud Smit Tak katmis- ja kahjutustamistöödele umbes 3 miljonit dollarit. "Objekti ei kaetud lihtsalt kinni, sellele eelnes töö vee all," lausus mees.

Väidetav Rootsi ohvitser ei oska öelda, mille nad täpselt kinni katsid, kuid teab, et see on seotud Estonia katastroofiga. "Mulle küll otse ei öeldud, kuid jäi mulje, et see on sama ese, mis jäi kajaloodipildile mõni aeg pärast katastroofi vraki nina ees. Siis veeti see mõnisada meetrit laevast eemale ja seal jäi see kogemata kombel uuesti, sedakorda juba visiiri otsinud meestele ette. Nemad käisid ka vee all vaatamas ja väitsid siis, et see on tavaline terasplaat," jutustas mees.

Luureohvitseri jutust selgus, et objekt oli ähvardavalt radioaktiivne ja mingil ajal eksisteeris reaalne oht, et Läänemeri saab tõsiselt saastatud. "Alguses ei kiirustatud katmisega, siis aga tekkis oht. Midagi läks seal kardinaalselt viltu," seletas ta. Rootsi riik telliski seetõttu kiirelt kinnikatmistööd, kuid rahva hulgas tekkiva paanika ennetamise nimel otsustati tööd Estonia vraki matmise nime all läbi viia. "Keegi ei oodanud, et rahvas hakkab selle vastu protestima. Kuid niikuinii ei oleks vrakki kinni kaetud - kes sinna alla oleks ikka vaatama läinud, et kas kere on kinni kaetud või mitte," seletas mees. "Moepärast heideti ka vraki ümbrusesse veidi liiva ja kruusa, mis on näha ka Gregg Bemise videol," väitis ta.

Ohvitser rääkis, et objekti katmistööd vältasid paar nädalat - tegemist ei olnud hiigelobjektiga. "See oli ligi paarkümmend meetrit pikk ja mõned meetrid lai," iseloomustas ta objekti.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2008 07:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
See lugu on kahjuks üsna usutav ja klapib ka saladuslike konteinerite Estoniale toimetamise versiooniga Tallinnas, mille tõttu suleti liikluseks sadamalähedased tänavad ja laeva väljumine hilines.

Ühesõnaga:
1) laeval veeti aatompommi, mis pärit mõnest Eestis asunud sõjaväebaasist (tõenäoliselt Paldiski, aga ka Kallemäe Saaremaal);
2) pomm tuli kiiruga ära toimetada seetõttu, et äsja oli umbusaldatud Mart Laari valitsust ja uue valitsuse puhul polnud teada, mis ta ette võtab; ilmselt jäid kiirustades ka vähegi võimalikud turvameetmed poolikuks;
3) kapten Piht ja veel mõned teadsid pommist ja koristati ära. Ära koristati ka need, kellel oli olnud õnnetus pääseda Pihtiga koos. Muidugi tehti seda Rootsi valitsuse käsul.

Täiesti mõeldav, et laev läks põhja peamiselt tormi tõttu, kuid pommiveo kaasus ei lase seda võimalust kunagi lõplikult usaldusväärseks lugeda.
Kas pommi üritati avastamishirmus üle parda sokutada ja vesi tulvas seetõttu laeva, või toimetasid laevas ka vastasjõud, kes väidetavalt tahtnud vaid "ehmatada", ent aitasid kaasa katastroofile - ka see jääb ilmselt lahtiseks, kuni mõni otsene asjaosaline ei leia võimalust pädevaid tunnistusi anda.
Kõige olulisem süü lasub ikkagi tollastel valitsustel, kes pommiveo toime panid.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2008 08:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 14 Juun 2004 22:33
Postitusi: 197
Asukoht: ei ole enam Tallinn
Vot see on juba palju palju realistlikum teooria Imre!

Ma peaaegu usun seda. Asjad loksuvad kohe paika. Ilmselt ajasid rootslased midagi venelaste nina alt minema eestlaste abiga, mis tehti inglaste tellimusel. See seletaks selle riikide vahelise nn. "hauarahu" kokkuleppe.

See seletaks ka selle, miks ei avatud rampi, et uurida laeva seest poolt. Ei tahetud!!! Ei juletud!

On kusjuures väga võimalik, et hoopis ramp oli see, mis üles otsiti ja tagasi ette pandi, et keegi sisse ei roniks. Arvestades seda kui paaniliselt kardeti autoteki sisu ilmsiks tulekut!! Nüüd kes on näinud rambi vigastusi, kas see on realistlik, et see koos visiiriga või varsti peale seda ära tuli ja siis hiljem ikkagi külge tagasi monteeriti? Kas keegi nägi ilma rambita uppuvat estoniat?

See seletaks selle miks mõned arvavad, et midagi on merepõhja pidi lohistatud. (kas siis ramp või see kahtlane last)

See seletaks selle matmise loo.

See seletaks kogu selle salajama ja idiootsete vandenõuteooriate toitmise. Et tegelik vusserdus välja ei paistaks.

See seletaks selle, miks bemis sinna sukelduda tahtis nii kangesti ja miks teda nii paaniliselt häiriti!!! Vend teadis mida ja kustkohast otsida. Muuseas ta kasutas külgvaate sonarit, mis oli estonia leidmiseks absoluutselt ebavajalik. Koordinaadid on ju teada. Ta r**sk otsis midagi merepõhjast mitu päeva!!! Ja niikui tema poolt tehtud ettepanekule tuldi vastu, kaotas ta igasuguse huvi estonia vastu. Gaas olevat tal ootamatult ja lõplikult otsa saanud :D
Nii kalli ettevõtmise juures on see gaas küll kõige odavam! Nagu vene raudtee mis on remondis.. Rabe oli lihtsalt suitsukate ja elukindlustus.

See seletaks seda, miks nii väga varjati relvavedu.

See seletaks veel nii mõndagi müstilist kui seda lähemalt uurida.

no ma ei tea, nüüd on see teooria minu jaoks nr1 teooria. Tunnistagu üles ja rahu majas!!! Ma arvan, et isegi omaksed annaksid andeks et olid sunnitud oma lähedased põhja jätma selle idiootsuse pärast.

Nii et kui uurida Estonia autotekki nüüd, siis peaks seal olema näha ümberkorralduste jälgi. Ja mitte vähe! Keegi peab kontrollima minema!!!

_________________
Ribster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2008 10:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Pommivedu reisilaeval kvalifitseerub igal juhul rängaks kuriteoks ja rahvusvaheliste reeglite eiramiseks.
Kui pommivedu oli vähemalt kaudne põhjus laeva põhjaminekuks, siis liigitub asi inimsusevastaste kuritegude alla. Mille eest juba hoopis teise raskusastme karistused. Nii et rahu on väga visa saabuma...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2008 10:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5871
Asukoht: Saaremaa
Sellel lool on üks väga nõrk lüli ja see on Juta Rabe. Nimelt pani Rabe esimesel ekspeditsioonil autotekile dosimeetri ja korjas selle ära hilisemal ekspeditsioonil. Aparatuur ei tuvastanud mitte vähimatki radioaktiivsust ehk siis radioaktiivseid asju Jutta Rabe ekspeditsiooni tulemuste alustel sellel laeval olnud ei ole. See lugu ise on võetud Saksa sõltumatute ekspertide grupi ehk Juta Rabe koostööpartnerite enda aruandest.
Kõrvutada soovitan Litvinenko mürgitamisega, kus radioaktiivsuse abil tuvastati hiljem inimeste teeekond mööda maailma lennujaamu...

Küll aga leian, et sellele oranzile pakile mis meenutav euroaluse tükki ei ole ikka veel kindlat selgitust ja ilmselt ei saagi olema.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2008 11:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Ei pruugi olla nõrk lüli!
Radioaktiivset aparatuuri (pommi) veeti ju konteineris, mis pidi kannatama transporti ja mis neelas ka jääkradioaktiivsuse. Eeldatavalt jäi konteiner terveks. Kindlasti ei plahvatanud see laevahuku käigus, sest siis poleks sealt kedagi päästa olnud - lööklaine oleks inimesed vees ära tapnud.
Seda, kuidas konteiner vee all käitub, ei osatud prognoosida, seetõttu taheti esialgu paaniliselt betooniga katma hakata. Hiljem ilmselt jõuti järeldusele, et oht polegi nii suur.

Litvinenko juhtum on hoopis vastupidine, seal toimetati radioaktiivset ainet sisuliselt lahtiselt. Muidugi jäi sellest palju jälgi ja oli võimalik tuvastada liikumistee ja vedajad.
Pliikonteineri puhul ei pruugi aga ka kõige tundlikum dosimeeter midagi näidata. Muide, ka hoovus, mis on seal tugev, võis vähesed radioaktiivsed osakesed lihtsalt minema kanda. Rootsi kalurid 90-ndate teisel poolel igatahes hädaldasid radioaktiivsuse tõusu pärast kalades...

P.S. Jutta Rabe esimene ekspeditsioon toimus ju tükk aega pärast konteineri eemaldamist laevast? Mida tal sääl veel mõõta oligi, kui kogu krempel ammu minema viidud...?


Viimati muutis Veemees, Pühapäev, 13 Jaan 2008 11:05, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2008 11:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5871
Asukoht: Saaremaa
Mul tuli enda postitusest veel üks nägemus peale.
Nimelt on kogu kära praeguseks jaotunud kahte leeri:
1) Laeva vööriosa konstruktsioon oli nõrk ja tehnojärelvalve formaalne mistõttu laev uppuski. Võimalik on lisada veel ka inimfaktor viletsa hoolduse või meeskonna näol.
2) Laeva vööriosa konstruktsioon oli piisavalt tugev ja tehnojärelvalve tasemel. Sel juhul pidi laev uppuma sabotaazhi tõttu.

Selle luureohvitseri teooria toetaks esimest varianti ja seega Sakasa ekspertgrupp ( nemad just selle dosimeetri loo oma kodulehel ongi üles täheldanud) ega ka mitte heiwa seda toetada ei saa, esimese variandi poolsetel ekspertidel on kama, sest laev läks ikkagi põhja nende teooriate alusel mida nemad on kogu aeg väitnud.

Lisaks turgatas mulle pähe veel üks mõte : Klassiühinguks oli juba ehitamise ajal BV. BV-l puudusid nõuded ro-ro laevadele ja nende avatavale visiirikonstruktsioonile täielikult. Keegi ütles, et visiir tehti Malmös, Rootsis. Kus ja kellena töötas sellel ajal Anders Björkman, (M.Sc. Naval Architect and Marine Engineer, with more than 30 years experience of tanker and ferry design, construction and operations.)
Ega äkki tema selle konstruktsiooni taga seisagi?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2008 12:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 14 Juun 2004 22:33
Postitusi: 197
Asukoht: ei ole enam Tallinn
See dosimeetri katse on idiootsus.

Esiteks on vesi väga hea alfa, beeta ja neutronkiirguse summutaja. Gamma kiirgust ta nii väga ei summuta. Kuid see pole enam oluline.
Normaalselt on igasugune radioaktiivne materjal transpordiks pakitud niigi summutavasse materjali, et seda oleks võimalik käidelda üleüldse.

Kui seal üleüldse oli mingit radioaktiivse aine leket, siis hoovused olid selle ammu minema pühkinud. Plutoonium ja uraan 235 mida kasutatakse tavalistes tuumapommides on küll üliradioaktiivsed kuid nende radioaktiivsus piirdub alfa kiirgusega põhiliselt, mis vees submbub praktiliselt momentalselt.

Tuumkütuse varrastes sisalduv radioaktiivne materjal on enamjaolt vedel või gaasiline, nii et see oli purunemise korral sealt ammu jalga lasknud.

Seega ei saanud need dosimeetrid mittemidagi näidata.

Ja pealegi oli selleks ajaks kui Rabe oma dosimeetritega sinna jõudis kõik valgust kartev juba ära lohistatud.

_________________
Ribster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2008 12:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2542
Asukoht: Tallinn
Mark kirjutas:
Ehhee, Imre leidis tõendi plahvatusest ehk sitke metalli hapra purunemise jälje. Päris saja protsendiline jälg ta siiski ei ole ja lisaks sellele tuleb silmas pidada ka keevisõmbluse lähedust.


Ei ole pomm. See on kõige tavalisem keevituspraak! Seda keevituskohta oleks pidanud aeglaselt jahutama, aga see on sootuks karastunud. Vaska viskas kopsikust vett peale, et järgmist keevitust tehes tagumikku ära ei kõrvetaks või tegi seda hoopis tuuletõmbus.

peep@6.kat.lukksepp

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2008 16:03 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2448
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
Mark kirjutas:
Üritasin siia kolm korda tarku postitusi koos lisamaterjalidega sokutada, aga kõik katsed wordist copy-pastega siia pilti tõsta lõppesid IE kinnijooksmisega.

Selline tõstmine kindlasti ei õnnestu. Materjalid (failid, pildid) peavad kuskil veebis üleval olema, et neid siin jagada/näidata.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2008 18:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Mere põhja uuringud.
Selleks, et korralikult merepõhi läbi uurida (ei ole mõõdistamisest juttu) , ei ole vaja midagi muud, kui korraliku positsioneerimisega pealveelaeva, ( nimetagem nii u 1-2m asukohamäärangu täpsusega tööpaati ) millele siis uuringute tarbeks korralik sidescansonar (eeldab LBL positsioneerimise süsteemi) järelveetavaks pistetud.
Täna suudan 400 KHz sonariga merepõhjast 2m3 kopa kihvajälgi lugeda. Ehk siis kui seal midagi tõesti leiduks on see suhteliselt lihtsalt tuvastatav.
Olemas on juba 1600 KHz jne seadmed, mis veelgi paremad, kui minu 8a vanune instrument.
On turul müügil ka väga tundlikud seadmed (magnetomeetrid) mille tundlikus 100m pealt pudelikork.
Ehk siis asi on rahas ja tahtmises. Mina seda otsimist ette ei võtaks. Paaril korral huvitatuid leidunud.
Suure ringi küsimus: Kuhu kanti see paik (Estonia) jääb ja kas sellelt üle liikumine on lubatud?

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2008 20:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Apr 2005 07:24
Postitusi: 282
Asukoht: Tallinn
Peeter Ude kirjutas:
Suure ringi küsimus: Kuhu kanti see paik (Estonia) jääb ja kas sellelt üle liikumine on lubatud?


Ei ole eriti keeruline seda leida: Riigi Teataja link.

_________________
Mereblog - www.mereblog.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2008 20:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 14 Juun 2004 22:33
Postitusi: 197
Asukoht: ei ole enam Tallinn
Vastava kandi merekaartidel on see tähistatud nelinurkse alana. Ülesõit oli vist lubatud. Korra sai sealt vist peaaegu üle sõidetud ning mingit erilist muret küll ei tundnud, et äkki sõidab sellesse alasse sisse. Selle ruudu otsade koordinaadid on ka sellesse rahvusvahelise kokkuleppe seadusesse sisse kirjutatud, mille riigiteataja lingi siia tükkaega tagasi üles panin.

1600kHz ja üldse mida kõrgemal sagedusel on minuteada see puudus, et skaneeritav ala jääb sageduse kasvades lihtsalt väiksemaks. Sellepärast tehakse kahesageduslikke. Üldpildi saamiseks ja detailse uuringu jaoks.

_________________
Ribster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Jaan 2008 07:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Ribster kirjutas:
1600kHz ja üldse mida kõrgemal sagedusel on minuteada see puudus, et skaneeritav ala jääb sageduse kasvades lihtsalt väiksemaks. Sellepärast tehakse kahesageduslikke. Üldpildi saamiseks ja detailse uuringu jaoks.

Nuh vot täpselt.
Aga mida siis vaja on, kas leida polt ja detailid, või siis laev ise!.
otsimiseks tavaliselt 100 Khz kasutatakse. st et siis (500m to side) 500m küljele nohu töötada. 100Khz aparaat ei joonista veel 2 meetrist ankrutki hästi välja, ketist rääkimata.
Signaali lahutusvõime piir jääb kusagil 15 cm juurde. Kirjutamata reegel 10 x lahutusvõime on see piir millest alates on objekt kirjeldatud. Korrektselt.
On olemas ka SAR sonarid ( hinnaga alates 1 - 4 milj eurot.). Teema kipub jälle ulmeliseks unistuseks.
Kuhu tegelikult võib välja jõuda. Minule teadaolevalt Rootslased 1989 aastal (Mil.) kelkisid(Eestlastel ju polnud midagi, pole tänagi) siin õppustel olles oma kõige parema uurimislaevaga „Jacob Hägg“. Mille pardal paratamatult oli tolle aja tipp tehnika. Isegi seal pardal olnud tehnoloogia oli liialt algeline, teostamaks nii korrektseid uuringuid, mis võimaldanuks detailset 3d pilti nii sügaval olnud laevavrakist., rääkimata mingist august rambi lähedal.
Osa pilte mida siianigi nähtud on inimesele (spetsiaal- väljaõppeta kodanikule) arusaadavamaks tegemiseks arvutite abil ja laeva joonised kasutades kõvasti parandatud.
Seega paljuski pole mõtet nendelt piltidelt nn „pommiauke“ ja visiir otsida.

Kõige lihtsamalt kirjeldab situatsiooni see, et maapinna mudeli 3d kujutise arusaadavaks kuvamiseks, korrutatakse (kõrgus „H-telg“) 10 nega. Inimese aju ei suuda arusaadavalt lugeda 1:1 pilti, kus 4 x 4 km suurusel ala, muutub kõrgus näites 20 meetri võrra. Korrutad aga 10 nega läbi ja oh imet. Pilt palju ilusam.

Ehk siis samasugune võrdlus sellest, et kui kopterit mindi uurima, siis sõjaväelased tegid ka robotitega tööd. Need olid need kaadrid telekas, roheline ja punane värvilaik üksteist meelitamas ja tulemuseks sinine värvilaik. Mida aga ei suudetud vahepeal tuvastada, kas kadunud piloot oli siis pardal või ei olnud, või kadus üles tuues ära.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 507 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 34  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group