Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=13&t=2210
38. leht 69-st

Autor:  Mark [ Kolmapäev, 21 Juul 2021 11:25 ]
Teema pealkiri:  Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994

Nüüd on see koht kus ma tahaksin öelda: "No mida mina siis rääkisin!"


https://www.youtube.com/watch?v=GXPHrUsVxsc


PS. Teema on peaaegu 14 aastat siin jooksnud!

Autor:  majakavaht [ Teisipäev, 27 Juul 2021 00:48 ]
Teema pealkiri:  Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994

https://www.err.ee/1608283842/estonial- ... ist-aastat

Segamine on siiski huvitav.

"Tema sõnul tegi muret ka sonarit seganud signaal. Kui esimesel päeval alustati tööd, oli 3D-sonari nähtavus 150 meetrit, kuid siis tuli umbes tunniks ajaks peale segaja. Hiljem oli segaja peal juba pidevalt ja seetõttu oli sonari 3D nähtavus vaid 20 meetrit. Seetõttu nurjus ka soov ära mõõta laeva paine."

Ei usu, et see on mingi looduslik allikas.

Samuti on huvitav põrkeprussi teema.

"Laeva plaadistus on kohati väljapoole muljutud, kuid on ka kohti, kus plaadistus oli sissepoole muljutud, aluse põrkepruss oli aga surutud laeva sisemusse. "Ehk see jõud, mis selle vigastuse põhjustas, pidi olema ülisuur," ütles Arikas."

Autor:  Mark [ Teisipäev, 27 Juul 2021 08:29 ]
Teema pealkiri:  Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994

Ma arvan, et päris kindlasti ei olnud sonarit seganud lained pärit looduslikust allikast. Samuti ei olnud ilmselgelt tegu ka tahtliku segamisega. Selleks jäi see lihtsalt liiga mannetuks. Pakun ikkagi mõnda teist laeva, laevu või minugi poolest kasvõi allveelaeva mis oli kuskil kaugemal.

Autor:  Mark [ Teisipäev, 27 Juul 2021 10:50 ]
Teema pealkiri:  Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994

majakavaht kirjutas:
Samuti on huvitav põrkeprussi teema.

"Laeva plaadistus on kohati väljapoole muljutud, kuid on ka kohti, kus plaadistus oli sissepoole muljutud, aluse põrkepruss oli aga surutud laeva sisemusse. "Ehk see jõud, mis selle vigastuse põhjustas, pidi olema ülisuur," ütles Arikas."


Kuna laev vajus ahter ees põhi üleval/külili põhja ja ilmselt vajus põhjas siis lõpuks külili ning aja jooksul hakkas taas allamäge veeredes/vajudes põhja üles pöörama siis ilmselgelt ei olnud lootustki pääseda omakaalust tulenevatest deformatsioonidest. See, deformatsioonid on mõlemas suunas näitabki just seda et kere on kortsus mis kortsus. Samas taolise talastusega tugevdatud plaadistuse puhul lahenevadki deformatsioonidest tekkivate mõõdumuutuste tagajärjel olevad pinged mitmetes erinevates suundades. Kalatraalide puhul näiteks kontrollis meeskond püügihoos mättasse põrutamise puhul alati seda et ega tekk kummi või lohku käinud.

Autor:  Mark [ Teisipäev, 27 Juul 2021 11:31 ]
Teema pealkiri:  Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994

https://www.delfi.ee/artikkel/94121125/ ... v-jaak-aab

Veel üks päris hea aruanne ja koosoleku blogi.

Autor:  majakavaht [ Laupäev, 31 Juul 2021 02:04 ]
Teema pealkiri:  Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994

http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 70#p677270

"Signaali segamine on fakt. Minu otsus oli see, et ma tulen sellega avalikuks. Esimesel päeval oli üks tund, teisipäeval ja kolmapäeval hakkas erinevatel aegadel ning kestis uuringute lõpuni. SEda signaali segati. Oli erinevad signaale, rägime klassikalisest sonari signaalist. Segamine on see, et 3D sonaril oli järele jäänud 20-50 meetrit. Miks? Läksime segaja algallikast eemale. Mida lähemale me jõudsime, seda segavaks see jäi. Selle tõttu jäid meil tähtsad tööd tegemata. Ma olen kaasanud erinevaid spetsialiste.

Tegemist on segamisega. Me peame mõistma, et olles ka sõjandust õppinud, siis klassikalised allveelaevad on vaiksed - kuulavad ainult. Antud juhul oli tegemist segamisega."

Lisaks Mark'i viidatud koosolekust:

"Helle-Moonika Helme küsib, kas segaja nimi avaldatakse, kui see kindlaks tehakse, sest on välja öeldud, et materjale avalikkuse eest ei varjata. Arikas vastab, et olemasolev materjal edastati vajalikele institutsioonidele, kuid pole võimalik öelda, millise märkega tuleb vastus - kas võib avalikkusega jagada või mitte."

Spekuleerin, et materjalid edastati Välisluureametile - vana nimega Teabeamet.
Neil on signaalluure ja analüüsi võimekus üks parimaid riigis.

Autor:  sults [ Laupäev, 31 Juul 2021 23:31 ]
Teema pealkiri:  Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994

Mis selle hädise 3-D lehvikskänneri mudel on?
Kas kuskil saab tutvuda ka selle kasutusjuhistega, mis võivad selgitada, millistes oludes kui suur tööulatus sellel seadmel on?
Jutud segamisest kõlavad paranoiliselt, see segamine pidi toimuma lokaalselt, sest vee all signaal väga kaugele ei levi. Aga kui kogu see uuringutehnika ei suutnud avastada isegi suhteliselt madalas vees peituvat aktiivselt pingivat allveelaeva, kuidas selllega vraki detailide uurimisel üldse mingit abi on?

Autor:  sults [ Pühapäev, 01 Aug 2021 12:14 ]
Teema pealkiri:  Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994

Püstitan hüpoteesi, et see nn segamine oli tingitud 3D-sonari väärkasutamisest. Nimelt "kasutati lahendusi, MIDA MITTE KUNAGI VAREM POLE KASUTATUD" - seadme Estonia kere külge kinnitamiseks kasutati magneteid, mis võisid tundlikku seadet häirida.
Allikas: https://www.youtube.com/watch?v=GXPHrUsVxsc&t=3590s

Autor:  sults [ Pühapäev, 01 Aug 2021 15:44 ]
Teema pealkiri:  Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994

See 3D Sonar paistab olema Mesotech MS1000.

Näide sonari normaalsest tööst:
https://www.youtube.com/watch?v=5JMpRHPaPiM&t=267s

Näide sellest nn segamisest:
https://www.youtube.com/watch?v=5JMpRHPaPiM&t=358s

Sonari magnetitega horisontaalselt Estonia kere külge kinnitamine võis neelata ka suure osa sonarisignaalist, mis põhjustas suuremal distantsl S/N suhte olulise halvenemise ja sellest tulenevalt tööulatuse languse.

Autor:  sults [ Pühapäev, 01 Aug 2021 20:57 ]
Teema pealkiri:  Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994

Mesotech MS1000 juhendist:
2.2.11.4 Changing Transmit Pulse Type
When operating at long range, the noise levels may mask some targets. Changing the transmit pulse from CW to LFM at long range to increase the signal to noise ratio may improve the target detection.

Kahjuks ei tea, milline sonaripea seal kasutusel oli.

Autor:  Mark [ Esmaspäev, 02 Aug 2021 08:09 ]
Teema pealkiri:  Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994

Pahatahtlik segamine on seal ülimalt väheusutav kuna see toimus suvalistel ajahetkedel ja ei summutanud sonareid piisavalt. Kui keegi midagi sellist tahtlikult üritas, siis pidi tegu olema pigem mingite amatööridega. Sultsi leitu paneb muidugi kogu loo hoopis teise valgusesse ja tekitab küsimuse, et kas selle sonari omanik oli ka samalaadsete mõõtmistega selle sama tehnikaga varasemalt tegelenud või tekitati tõepoolest ise endale müra ilma sellest aru saamata.

Autor:  sults [ Esmaspäev, 02 Aug 2021 12:15 ]
Teema pealkiri:  Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994

Kõige ülevaatlikum video Estonia sonaruuringu reaalsest sebimisest, mis ma leidnud olen:
https://www.youtube.com/watch?v=vhlEho0qC_8

Autor:  Andres [ Kolmapäev, 08 Sept 2021 08:10 ]
Teema pealkiri:  Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994

Hukkunute omaksed on moodustanud uurimisgrupi, mida rahastatakse eravahenditest. Plaanitakse vrakki uurida. Ma ei saa aru, kas nüüd võivad kõik uurida ja hauarahu ei kehti. Kummaline lugu.

Igal juhul kui neil uurida lastakse(mida ma ei usu), siis tuleks uurida eelkõige rambi ja selle avamis- ja sulgemissüsteeme, et tuvastada, kas ja mis on selle avanud või mitte ja kui on avatud, siis kuidas jms.

Pardaarvuti oleks ka vaja üles leida, või vähemalt uurida kohta, kus see oli ja tuvastada, kas see on ära võetud jms. Aga kaptenisild tõenäoliselt muda täis.

Autor:  Mauno [ Kolmapäev, 08 Sept 2021 11:14 ]
Teema pealkiri:  Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994

Andres kirjutas:
Hukkunute omaksed on moodustanud uurimisgrupi, mida rahastatakse eravahenditest. Plaanitakse vrakki uurida. Ma ei saa aru, kas nüüd võivad kõik uurida ja hauarahu ei kehti. Kummaline lugu.

Igal juhul kui neil uurida lastakse(mida ma ei usu), siis tuleks uurida eelkõige rambi ja selle avamis- ja sulgemissüsteeme, et tuvastada, kas ja mis on selle avanud või mitte ja kui on avatud, siis kuidas jms.

Pardaarvuti oleks ka vaja üles leida, või vähemalt uurida kohta, kus see oli ja tuvastada, kas see on ära võetud jms. Aga kaptenisild tõenäoliselt muda täis.


Küllaltki hästi läbimõeldud lähenemine asjale. Kõik toimub erarahadest ja keegi ei saa sisse tuua maksumaksja raha väärkasutamise teemat ega muul moel targutada, et mõttetu üritus vms. Samuti selgitas Kurm hästi ära, et tegemist on ametlikku OJK uurimist toetava ja koostööd otsiva uurimisega. Mitte eesmärgiga vastanduda. Seega ka ametlikel uurimistel ja tegelastel on põhjust ainult rõõmustamiseks kuna sisuliselt tehakse osa tööd nende eest ära ja nad saavad ka lisamaterjale.

Hauarahu asja selgitas Kurm hästi ära. Rahvusvaheline leping keelab seal vaid rüüstamisi või surnukehade ja esemete üles toomist. Uurimise eesmärgil vaatlemist pole see leping keelanud (kuigi varasemalt on proovitud selle taha pugeda).

Pardaarvuti oli väidetavalt ära võetud juba selleks ajaks kui Rockwater seda 1994a otsima läks.

Autor:  Mark [ Kolmapäev, 08 Sept 2021 12:12 ]
Teema pealkiri:  Re: M/L Estonia hukkumisest 28.09.1994

Härrased! Ärge unustage, et Estonia uppus 1994 aastal. Mis pardaarvutist te räägite? Sekstant, kompass ja paraleeljoonlaud kaardikambris oli tol ajal pardaarvutiks ;) Seda pole kunagi olnud, seega ei saa seda ka sealt ära tuua ja samuti ei saa see olla juba ära varastatud. :roll:

Pardaarvuti (tegelikult VDR ehk Voyage Data Recorder) nõue tuli laevadele alles 8 aastat hiljem, 2002 aastal. 1994 aastal polnud igas kontoris veel 386 personaalarvutitki ja kõige moodsamaid meremootoreid "progeti" kilbis "jumpereid" ümber tõstes..... Ise tegin seda. ECDIS oli alles lapsekingades ja muutus kohustuslikuks alles 2011 aastal. Aeg lendab....

38. leht 69-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/