Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 508 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 34  Järgmine

Kas tuleks uurida veelkord laevahuku põhjuseid?
jah 71%  71%  [ 95 ]
ei 29%  29%  [ 39 ]
Hääli kokku : 134
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 09 Okt 2007 12:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1300
ma olen samuti seda Mariella peale tõstmise lugu kuulnud kusagilt. või lugenud, täpselt pole meeles. samuti ka lugu sest, kuidas laine inimesi vastu Mariella parrast peksis.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 09 Okt 2007 13:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Siin on üsna põhjalikult käsitletud teemat, laeva ehitus ja selle eripärad. Lühidal konstruktsioonilised vead.
Ehk siis essu kanti halvad kokku sattumised.
a) Halb ilm
b) Tehniline probleem.
c) Võibolla ka meeskonna teod ja tegematused <- seda ei saa kuidagi määratleda.
Otsused, tuleb merel teinekord kiirelt vastu võtta, sest otsustamatus võib saada veelgi saatuslikumaks.

Püüaks panna ennast sarnasesse olukorda. Kuid see ei ole võimalik. Ehk siiski, kõik me oleme inimesed. Olukorda, kus tekil orkester mängib ja meeskond veste jagab ( legend, „Titaanikust") ei olnud, see on selge.
Igal inimesel, isegi väljaõppe saanud persoonil, tekkib enese alalhoiu instinkt. Mille tulemusena labiilsema närvisüsteemiga laevapereliige, haarab vesti ja põgeneb esimesena!
Aja ja ruumi taju muutub. Seega on see täiesti tavapärane, et inimesed räägivad erinevaid jutte jne.
Tragöödiat ei muuda miski. Laev, enamus reisijaid ja ka meeskonna liikmeid on merepõhjas.

Plahvatas, ei plahvatanud?
Seda ma ei saagi teada. Täna saab tugineda selle, et laeva Visiiriga olid ju tehnilised probleemid. Tormiga, ainult paaril korral suurema reisilaevaga sõitnud. Iga suurem laine tekitab korraliku löögi. Ja need nii tunda, kui kuulda on.

Kuna elame kapitalistlikus ühiskonnas, siis iga targema petturi pea, mõtleb välja lihtsaid lahendusi, lihtsate asjade, lihtsaks müügiks. lihtsatele inimestele. Ja mis saaks olla veelgi kavalam, kui teha ei mitte millestki, mingi vandenõu teooria.

Ma olen ka tiba merel olnud. Omad lollused läbi elanud. Paaril korral unustanud, veekindlaid luuke, sadamas, korralikult kinni keerata jne.

Lühidalt inimfaktor. Mille eest, ei ole tehnika, mitte kuidagi kaitstud.

Seega elu õpetab, nõudeid ohutusele ja laevade ehitusele karmistatakse jne. Ja seda kõike sellel lihtsal põhjusel, et inimene oma loomu poolest, lebaks 24h/7 puu all ja tegeleks millegi, mis meelepärasem, kui 12 või 8 tunnine vahigraafik.

Ja kui nüüd aus olla. Kas veeti või ei veetud salaja midagi, ei muuda see asjaolu, et laev on merepõhjas.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 09 Okt 2007 16:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 24 Sept 2006 09:21
Postitusi: 155
Asukoht: Tallinn/Pärnu
Tekkis selline küsimus, kas sõsarlaevad võivad olla väga erinevad? - kui Diana II oli Estonia sõsarlaev, siis vaadates Diana II pilti ja Estonia pilti, siis on nende ehitus väga erinevad.

Pilt

Parvlaev Estonia

Pilt

Diana II

http://www.ferry-site.dk/changelang.php?lang=en

Vaadates kasvõi kaptenisilla asukohta.

Kuna Dianast sai Mare Balticum ja Mare Balticumist Meloodia, siis peaks Meloodia Estonia sõsarlaev olema.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 09 Okt 2007 21:01 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 01 Apr 2004 21:52
Postitusi: 341
Elasin ja töötasin sel ajal Soomes,kui Estonia uppus.
Tegelikult panin töö juurest ajama ning istusin kaks järgmist päeva raadio ja teleka ees.
Kuuldes,et osa päästetutest oli viidud Tammisaari lähedasse Meltola haiglasse,helistasin sinna ja pakkusin oma abi,kasvõi tõlkimisel.Esmane reaktsioon oli,et abi on vaja ... ja siis veerand tunni pärast- konkreetne EI.


Fakt on see,et õnnetusepäeva hommikust alates väitis Soome riik ametlikult,et ÜHTEGI PÄÄSENUT ega HUKKUNUT ei lisata mingisse nimekirja kelle isikut ei suudeta tuvastada.
Nägin oma silmadega kuidas kadusid järgmisel päeval YLE (Soome riigitelevisioon) textiTV nimekirjast eelmisel päeval PÄÄSENUTEKS kuulutatud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 09 Okt 2007 21:08 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Veebr 2004 22:24
Postitusi: 339
Asukoht: Rohuküla
klamber kirjutas:
Tekkis selline küsimus, kas sõsarlaevad võivad olla väga erinevad? - kui Diana II oli Estonia sõsarlaev, siis vaadates Diana II pilti ja Estonia pilti, siis on nende ehitus väga erinevad.

Wikipedia väidab siiski, et vaatamata üldisele uskumusele, et tegu on sõsarlaevadega, ei ole see siiski nii. Kuigi nende mõlema juures oli kasututatud sarnaseid tehnilisi lahendusi, sealhulgas vöörivisiiri konstruktsioon. (Contrary to the popular belief the Diana II and Viking Sally were not sister ships, although they did share some technical innovations, including the bow visor construction.)
link - http://en.wikipedia.org/wiki/M/S_Diana_II

Väljast on laevad erinevad ning ka seest ei meenuta Meloodia puhul midagi Estoniat.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 10 Okt 2007 20:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 15 Veebr 2004 22:53
Postitusi: 376
Asukoht: Harju jälle
see peaks olema see kurikuulus auk siis
http://www.hot.ee/madman07/auk.gif

Siia teemasse sobib ka Kurmi raport
http://www.valitsus.ee/brf/doc.php?33229

ja üks huvitav seik ka Lennutaaduga, mis kaudselt on laevaga seotud
http://www.kesknadal.ee/index.php?aid=8252


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 15 Okt 2007 20:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Ajakiri "Fokus" : Parvlaev "Estonia" ei olnud meresõidukõlblik.

http://www.omasaar.ee/index.php?content ... artid=4088


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 15 Okt 2007 21:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Apr 2005 07:24
Postitusi: 282
Asukoht: Tallinn
Mark kirjutas:
Ajakiri "Fokus" : Parvlaev "Estonia" ei olnud meresõidukõlblik.

http://www.omasaar.ee/index.php?content ... artid=4088


Siia juurde võib kuulata Hr Levaldi juttu Meretunnist (00:30) - http://www.mereblog.com/?p=1167

_________________
Mereblog - www.mereblog.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: selle estoniaga on mingi jama
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 26 Nov 2007 04:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 14 Juun 2004 22:33
Postitusi: 197
Asukoht: ei ole enam Tallinn
Kuna siin on juba kõik avaldanud oma arvamusi, siis peaks ka välja paiskama kõik selle, mis on aastatega kogunenud.

Ma ei hakka üldse arutama siin ei ühe ega teise hukuteooria õigsuse või valesuse üle. Vaid pigem juhiksin tähelepanu kogu selle hukuloo üldpildile, mis ei paista vähemalt minu jaoks üldse ilus, sile ja korrektne.

Tooksin ühe võrdluse.
Enamus teist kindlasti mäletab ühte lennukatastroofi New Yorgi lähistel, kus plahvatas reisilennuk TWA-800 ja pudenes pisikeste tükkidena merre. Keegi ei jäänud ellu. Ühtki tunnistajat polnud. Kõik pudenes merepõhja pisikeste kildudena. Väga halb lugu, kohe hakkasid levima erinevad teooria terroristidest ja ebaõnnestunud raketikatsetustest jne.
Uurijate stardipositsioon võrreldes Estonia uuriajte stardipositsiooniga oli TEHNILISELT märgatavalt halvem. Estonia uurijatel olid tunnistajad, oli terve vrakk ühes tükis.
Ainuke erinevus oli selles, et TWA-800 uurijaid toetasid nende töös kõik muud riiklikud struktuurid ja organisatsioonid. Erinevalt Estonia uurijatest, kes pidid oma tööd tegema poliitilistes tõmbetuultes.
Tulemus on ka selgelt näha.
4 aastaga valmis TWA-800 raport, kus üksikasjalikult olid kõikvõimalikud teoooriad korrektselt läbi analüüsitud ja üksteise järel kõrvale heidetud kui tõenditele vasturääkivad. See on lausa uskumatu, millistesse tehnilistesse detailidesse süveneti ja tõestati ühe või teise teooria paikapidavust kuni punktini, kus tõendid rääkisid otseselt vastu.
Estonia raport ei kannata selle kõrval mitte mingisugust kriitikat. Mul hakkab lausa piinlik.
Kui see uurimine käis, võis meie Uno Lauri näost väga tihti väljalugeda kimbatust ja frustratsiooni, signaal sellest, et ta ei saa kõike rääkida, emba kumba kas siis sellest, et talle ei räägita kõike või siis sellest et tema ei saa rääkida kõike. Mulle jättis kogu see 'ametlik' uurimine ühe hämamise mulje, kus juba algusest peale oli teada, milline hukuteooria õigeks tunnistatakse. TWA-800 puhul ei olnud aga päris lõpuni teada päris õige põhjus.

Kohe alguses võeti uurimises suund venitamisele ja ebamäärasusele. Selle asemel et anda kindlaid ja põhjendatud vastuseid teada olevate andmete põhjal eri versioonide paikapidavuse kohta, aeti mingit jonni ametliku versiooni õigsusest. Venitati ikka selleks et kõik sumbuks, ununeks ja vaibuks.

Nüüd poliitilistest tõmbetuultest.

1. Rootsi valitsus otsustab Estonia vraki betoneerida!!!! Selle asemel, et tuua tõde päevavalgele on ta valmis üles tõstmiseks kuluvale summale võrreldavat raha kulutama, et tõde varjata. Hiljem muudetakse see ümber liivaga katmise plaaniks ning õnneks see plaan teostus vaid osaliselt. Ja seda hauarahu ettekäändel!!!
Hauarahu nii olulisele kohale tuues on põhjendus ebaloomulik. Seda kasvõi teiste merel hukkunute suhtes, mille vrakke ei üritata betoneerida hauarahu eesmärgil.

2. Erinevate riikide kokkulepe kuulutada rahvusvahelistes vetes asuv Estonia vrakk sukeldumiskeelualaks oma riigi kodanikele. Jällegi on ettekäändeks 'hauarahu'. Olles ise sukelduja ei kipuks ma laipadest kubisevasse vrakki, mis asub vägagi karmis sügavuses sukelduja jaoks. Sinna sukeldumine nõuaks raudseid närve, suurt kogemust ja palju varustust ning keerulist transporti. Loe - palju raha.
Seega see vrakk pole turistidele, kelle max sugavus on 40m. Ikka ainult kõvadele spetsidele sukeldumiseks, kellel on piisav motivatsioon.
Järeldus - on midagi varjata!!!

3. Kui vaadata kokkuleppes osalevate riikide nimesid, siis võib arvata, et need riigid on seotud rohkemal või vähemal määral Estonia hukuga: Venemaa!!!, Inglismaa!!!, Rootsi, Soome ja Eesti oleksid nagu loogilisemad sest nende rikide kodanikke sai kõige rohkem hukka, kuid mida teeb selles kokkuleppes Inglismaa? Või siis Venemaa? Ka Taani osalus on veider.

4. Gregg Bemis ja Juta Rabbe. - järgnev on spekulatsioon kuid sobiks väga hästi toimunuga. Ja oleks ka väga tüüpiline.
On enam kui selge, et Gregg Bemis teadis väga täpselt miks Estonia põhja läks või mida sealt otsida tuleks. Tema jaoks oli see väike 'äriprojekt'. Et ennast tõsiselt võetavaks teha ja et tema ettepanekut vaikimise osas tõsiselt võetaks (arvatavasti mingi hüve saamine eelpool toodud lepinguga ühinenud riikidelt) korraldas ta nn. 'heatahte' ekspeditsiooni estoniale, et välja uurida 'tõeline' huku põhjus. Rabbe (avalikkus teadis Rabbe vahendusel toimuvast) oli tal kaasas kui garantii, et ta kogemata põhja ei läheks. Igasuguseid õnnetusi võib ju merel juhtuda!
Arvatavasti sai Bemis selle mis ta tahtis ning "ootamatult" lõppesid tal otsa gaasisegud ja pidi ära sõitma, et enam mitte kunagi tagasi tulla. Kaotas 'ootamatult' huvi igasuguse tõe vastu. Et avalikkus siiski saaks oma osa, näidati mingisuguseid häguseid pilte ja videosid. Arvatavasti filmiti kohe esimese asjana üles need õiged kohad ja hakati avalikkuses vaikselt pingeid kruvima, lähenedes õigele kohale, kuni ta sai mis ta tahtis.

5. Kuigi juhtroll selles komisjonis oli ametlikult küll Andi Meistril ja Eestil, toimus mäng üle Andi Meistri pea, selgelt juhtis kogu uurimist, või siis ka mitteuurimist rootsi. Jättes Meistrile haleda marioneti rolli.

Arvatavasti on Estonia tegeliku huku põhjusest teadlikud kõik paktiga ühinenud riikide valitsused kohe algusest peale, sest parajasti võimul olev valitsus ei ole üheski riigis kunagi huvitatud olnud asja sisuga tegelemiga.
Keskerakond tuli Estoniaga lagedale lihtsalt selle pärast, et nõrgestada vastase positsiooni. Võimule saades aga oleks kiirelt unustatud kogu estonia teema.
On vägagi tõenäoline, et kogu mäng käis üle Eesti Vabariigi valitsuse peade. Ning alles intsidendi toimumise tõttu segati ka eesti valitsus asjasse.

Teen siis seda vett ka omalt poolt sogasemaks:
Ükskord juhuse tahtel sain saksamaal kokku ühe sukeldujaga. No mitte lihtsalt sukeldujaga vaid sellise kõvema tegijaga. Nii muuseas tuli jutu sees välja, et ta on käinud Estonial sukeldumas ja seda mitte ükskord. Ma tegin suured silmad, et kuidas see on võimalik? Seda ju valvatakse! Selle peale ta ütles, et sinna korraldatakse üsna tihti sukeldumisreise väljumisega Poola sadamatest. See oli aastal 1999.
Siis ta arvas, et ametlik versioon on kindlalt vale. Ma ei tea, mille alusel ta seda väitis, või mida ta seal vrakil nägi, et seda väita, kuid mul on põhjust arvata, et ta ei valeta. Ilmselt ka seda püütakse varjata, et tegelikult käiakse seal Estonia vrakil päris tihti sukeldumas. Ilmselt jälle selleks, et õigustada oma 'hauarahu', et summutada avalikkuse huvi.

PS. On hinnatud et Estonia vraki üles tõstmine läheks maksma 50-150 milj. SEK. Kindlasti mitte 1500 SEK. Mis see siis ära ei ole kahel riigil välja käia. Tänapäeval pole 100 milj. EEK mingi raha. Isegi Tallinna Linnavalitsus on nõus sellise raha eest vanalinna liuväljasid ehitama. Mis see siis ühele rootsi ja eesti riigile kahepeale kokkuklapitada pole!

_________________
Ribster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: jätkuks eelmisele
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 26 Nov 2007 04:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 14 Juun 2004 22:33
Postitusi: 197
Asukoht: ei ole enam Tallinn
Võtame näitaks Kurski.

See jurakas sisaldas lõhkeainet ja mitte vähe. Lisaks oli tal peal tuumareaktor. Ometigi tõsteti ta üles 100m sügavusest, vaatamata sellele, et ta kaalub Estoniast rohkem. Ja seda kõike 900 milj. EEK eest.
Järelikult on väide 1500 milj SEK täielik luul inimeste eksitamiseks.

Seejuures on Kurski hukkumise asjaolud vägagi segased. Ning selle tagant paistis välja väga räpane skeem. Ametlik versioon sarnaselt Estoniaga täielik bullikaka
Praegu ma enam ei kahtlegi, et Estonia taga on mingi sarnane väga räpane skeem ning mida kauem valetatakse, seda suurem skandaal võib tekkida.

_________________
Ribster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: selle estoniaga on mingi jama
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 26 Nov 2007 12:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Ribster kirjutas:
Kuna siin on juba kõik avaldanud oma arvamusi, siis peaks ka välja paiskama kõik selle, mis on aastatega kogunenud....


Nojah, hakkad servast arutama ja keerad ennast kindla veendumuseni, et asjad kohe kindlasti ei olnud nii nagu nad tõenäoliselt olid ;)

Ma teeks mõned korrektuurid :
1. Lennuõnnetuste uurimine on terve ülemaailmne teadus- ja tööstusharu. Miks? Kuna lennukid on massilises seeriatootmises ja seetõttu tuleb ükskõik mis hinnaga tuvastada mistahes võimalikud süsteemsed vead enne kui nende tõttu hakkab samadel asjaoludel hõbelinde taevast parvedena alla sadama. Nagu näiteks Douglas DC tagumise kaubaluugi kinnituse mure. Näiteid on päris palju sellest vallast. Head eesti keelset kuid üsna põgusat ülevaadet saab asjast näiteks lugedes Guido Ilvese raamatut "Katastroofid, mis vapustasid maailma"
Laevaõnnetusi reeglina nii põhjalikult ei uurita ja eeskätt seetõttu, et nende puhul on pea alti olemas tunnistajad ja õnnetussituatsiooni areng ei käi reeglina nii kiiresti, et seda ei oleks võimalik hiljem kirjeldada ja analüüsida. Vastupidiselt jällegi lennundusele. Samas, ka lennuõnnetuste puhul tavaliselt ei lekitata uurimise ajal kinnitamata informatsiooni. Lõpparuanne tuleb väääga pika aja pärast. ( Copterline juhtum näiteks, kus vrakk saadi üsna kohe kätte ).
2. Estonia puhul tuleks isegi spekulatsioonide puhul kõrvale jätta kõik versioonid, mis tuginevad sellele nagu vesi ei oleks tunginud laeva läbi vööriava. Miks? Mina isiklikult jätaks need kõrvale mitmel loogiliselt põhjusel, aga kaks tähtsamat on: a) tunnen isiklikult inimesi, kes selle visiiri leidsid ja kes seda tõstmas käisid. Jääb üle veel versioon visiiri vee all lõikamisest ja teise kohta minema lohistamisest. b)Siitsamast foorumist ja just sellest teemast siin leiad tunnistaja, kes oli ise seal, kes imekombel pääses ja kes väidab, et uppmise hetkel visiiri ei olnud. Need kaks on faktid, mitte oletused. Neid asju ei saa analüüsida, neid on võimalik ainult konstanteerida. Seega võiks mingi terroriteema jätkuna arutada ainult seda, kas keegi õhkis veel allpool veeliini ka ( üritas nö juba lahtise leegiga lõõmavat maja tikuga põlema panna ), kas autotekil toimus plahvatus või kas visiir õhiti eest, või kas keegi üritas visiiri ja aparelli avada, et autoga vette sõita.
Allpool veeliini õhkimine oleks mõtetu tegevus olnud, seda enam, et ro-ro laevade uskumatult kerge haavatavus vöörivisiiri kaudu oli selleks ajaks juba aastakümneid täiesti avalik info. Mõistlik olekski siis saboteerimiseks visiir eest minema paugutada, tulemus oleks sellise ilmaga 100% garanteeritud. Plahvatust visiiri osas ei ole suutnud tuvastada ka kõige tulihingelisemad plahvatusteooria püstitajad. Autoteki plahvatuse välistab aga see, et ramp ei ole plahvatusrõhu tõttu kumerdunud ja seda vältimata ei ole võimalik, et autotekil aset leidev plahvatus saaks midagi visiirile teha.
3. Seda tüüpi laevu oli siiski rohkem kui üks ja vöörivisiiri viga osutus süsteemseks veaks kohe uurimise alguses. See võis muidugi ka uurijatel tekitada kohe sihi milleni jõuda, kusjuures võisid mingid muud vaatenurgad seega kergemini kõrvale heidetud saada. Võimalik.

Üldiselt on mistahes teooriaid analüüsides nii, et ametlikul teoorial on pro ja contra argumentide bilanss tugevalt positiivne, kõigil muudel aga tugevalt negatiivne.

No ja nagu su enda poolt toodud näiteski esile tuleb, ilma vandenõuteooriate tekketa ei möödu mitte ükski õnnetus. Ka meie Copterline'i oma teatavasti sai mitu põnevat raketi ja pommiteooriat. 100% kõiki rahuldavat tulemust ei saa mitte milleski mitte kunagi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: vandenõu teooriad
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 26 Nov 2007 14:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 14 Juun 2004 22:33
Postitusi: 197
Asukoht: ei ole enam Tallinn
tere tere!

Igaksjuhuks tuletan meelde, et ma ei käsitle erinevaid teooriad, see oleks lihtsalt vee segamine ja ei viiks mitte kuhugi oluliste tõendusmaterjalide puudumise tõttu.

Eesmärk oli juhtida tähelepanu kogu selle uurimise protsessi anomaalsusele.

Milleks tuukritelt võtta vaikimisvanded elu lõpuni? Kust tuleb motivatsioon suuri rahasummasid kulutada vraki betoneerimiseks või liivaga katmiseks? Kuna vrakk siiski osaliselt kaeti liivaga, siis see liivaga katmise jutt ei ole niisama mull vaid kusagil keegi tõesti eraldas selle jaoks ressursid. Seda tehti, tuletan meelde siis, kui uurimine veel käis. On täiesti jabur likvideerida võimalik tõendusmaterjal enne uurimise lõppu. Riikidevahelised kokkulepped ei sünni kogemata ja juhuslikult. Selleks peavad olema kõik leppe osapooled motiveeritud sellest leppest kinni pidama. Mis on see motivatsioon?

Hauarahu?

Toon ühe näite, kui sügavalt ükskõik on sellest 'hauarahust' erinevatel riigi ametkondadel kui selleks puudub tõeline ja tegelik motivatsioon, ehk ühtki olulist liigutust ei tehta ilma mõjuva põhjuseta.

1941a hukkus mootorlaev J.V. Stalin. Ta sai vist 4 miiniplahvatust ja trümmis lõhkes laskemoon. kuid ta triivis veel tükkaega, kuni jäi Lohusalu madalasse kinni. Laeval oli 1800-1900 hukkunut. Tõsi, peale sõda tõsteti laeva keskosa üles, tühjendati inimjäänustest ja lõigati vanarauaks, kuid ahter ja vöör on siiani seal koos inimjäänustega. Olen seal ise oma silmaga näinud neid. Sellele vaatamata on see koht eesti üks populaarsemaid sukelduskohti, sest ta on väga kergesti ligipääsetav ja suhteliselt madalas vees - umb. 10m.
Kirjutasin sellest pikema jutu koos piltidega Adrenaliini nr.5.

Hauarahu!?

Kopteri õnnetuse puhul ei võetud tuukritelt vaikimisvannet, sukeldumiskeeld oli adekvaatselt põhjendatud, tunnistajate ütlused avaldati kohe kui see võimalikuks osutus koos kõige muu teada oleva materjaliga, vrakk tõsteti üles ja seda lubati ajakirjanikel kohe pildistada, ühesõnaga keegi ei püüdnud midagi varjata. Ilmselt polnud ka põhjust.

Kaldun arvama, et paljud vandenõuteooriad on ringlusse lastud meelega, et diskrediteerida kõiki ametlikust versioonist erinevaid teooriaid. tundub, et selleks on motivatsioon olemas. Sellepärast polegi mõtet nende teooriatega tegeleda ennem kui õnnestub vrakk kas välja tõsta või siis sinna sukelduda kellelgi kelle usaldusväärsus pole kaheldav ning nähtu vahetult ning koheselt avalikkusele edastatav.

_________________
Ribster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 26 Nov 2007 16:33 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 12 Juul 2007 15:28
Postitusi: 62
Asukoht: Peetri küla Rae vald
Samuti võiks lisada, et hauarahu ei ole takistuseks kui tegu on näiteks kinnisvaraarendusega ja võib tekkida oht, et kasumlik äriprojekt jääb seisu. Teostatakse ümbermatmine koos vastavate (oletatavate) konfessioonide esindajatega ning elu läheb edasi. Ja korraga kaasajal põhjaläinud laeva puhul äkki selline takistus! Esimese ehmatusega kohe betoon peale.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 26 Nov 2007 16:56 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Veebr 2004 22:24
Postitusi: 339
Asukoht: Rohuküla
ErkkiS kirjutas:
Esimese ehmatusega kohe betoon peale.

Minu arvamus on, et see betooni ja liivaga katmise idee (miks ka mitte hauarahu sõnastamise vajadus on ning otsus) ning nii nii mõnigi võibolla praegu mõistmatuks jääv selle aja otsus olid lihtsalt tingitud shokist. Sellise ulatusega laksu ei toimu iga päev, eriti veel siin turvalises "põhjamaade ühiskonnas". Vapustus oli suur, kuid samas tundsid kõikide ümberkaudsete asjaga seotud riikide poliitikud vajadust oma arvamust avaldada ning oma "tegusust" ilmutada. Samas mida mida tarka inimene ikka shoki seisundis välja öelda suudab. Sealt siis sellised ideed ka tulid.

Hiljem, kui asju juba kainemalt hakati hindama, hakati lihtsalt täpsemini aru saama, mis on mõistlik ja mis mitte ning nii mõnigi esmaselt välja öeldud seisukoht muutus.
Mis juba oli tehtud, see aga nii ka jäi, seda enam muuta ei saa.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 26 Nov 2007 18:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 15 Veebr 2004 22:53
Postitusi: 376
Asukoht: Harju jälle
Ma ei usu seda juttu shokist Janno, see on natuke imelik väide ma mõtlen.
Sa tahad öelda, et kogu see otsustajate mansa oli afektiseisundis ja shokis?


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 508 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 34  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group