Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 92 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Okt 2008 10:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
No iga tagasilöök on mingis mõttes unikaalne kuna üritatakse rakendada eelmiste kriiside kogemusi ja takkajärgitarkuseid ( nn rämpsupankade loomine, riiklikud toed jms täna aktuaalsed teemad). Samas on igal kriisil/tagasilöögil alati sarnaseid jooni. Võib olla, kui hästi otsida, leiab isegi siit foorumist aasta-kaks vanu postitusi minu poolt kus ma väidan, et olukord (tolleaegne eufooria) sarnaneb pea 1:1 Soome viimase lama eelõhtule ja seega võiks karta peatset kõva pauku majanduses.
Väga palju räägitakse, et madalsesi kestab aasta ja siis läheb asi uuesti üles. Mina kuulun sellesse gruppi, kes arvab, et madalseis kestab 2 aastat ja siis tuleb ca 3 aastat toibumist normaalse/väikse kasvu tingimustes ning siis tuleb 5...7 aastat eufooriat ja siis järgmine pauk :)
Kui vaadelda eelmiste kriiside arenguid ja käitumisi, siis saame teha kaks järeldust : a) mistahes sundpuhkused lõpevad koondamisega, b) sundpuhkus võib lõppeda tööle naasmisega kui ettevõte leiab uue toote ja turunishi ning suudab kiiresti ümber profileeruda( suht haruldane).
Samas on Bella hea näide sellest kuidas püsivus, pisut hea õnne ja rasket tööd võib kriisiolukorras ettevõtte hoopis laineharjale visata. Selleks tuli leida paremas olukorras turg. 90-date Soome lama ajal leidis Bella selle minu teada USA-st.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Okt 2008 11:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mark, arvata võib, et nii väike ja nõrga majandusega riik kui Eesti seda on, ei toibu kriisidest sama kiirelt, kui tugevad riigid. Pauk mõjus hetkega, inertsi on Eestil vähe. Ja see vähene inerts ei lase ka majandustõusu ajal korralikult kiirendada. Sest nagu ma ka olen enne väitnud, majandus on puhas füüsika!

Ülikerge aga ülinõrga mootoriga auto, näiteks SMZ aka invakäru, ei kiirenda ligilähedaseltki Bugatti Veyroniga. Ja nende kahe kokkupõrkel pulbristub invakas, kui Bugatti saab vaid kosmeetilisi vigastusi. Eesti on motikamootoriga invakäru ja suured riigid Bugattid. Ilustame natuke asja, nimetame ennast EL liikmena BMW Isettaks 8) Nende kahe vahele jääb aga tohutult teisi masinaid.

Ülikerge auto kiirendab tohutult vaid väga võimeka mootori puhul ja terveks jäädakse sees siis, kui tegu on läbimõeldult projekteeritud passiivsete ja aktiivsete turvalahendustega. Näiteks F1. Ma pakun, et Šveits väga ei põe igasuguste majanduslanguste pärast. Aga see riik pole ka käsijuhtimisega plekkpurk, kus roolis on jalutu Meresjev...

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Okt 2008 11:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Ma pakuks pigem, et suured riigid on täislastis Scania veokid, seal ei juhtu üleöö midagi. Eesti on väike, siin käib pidurdus nagu vastu puud ja kiirendus on nagu raketil. Teiste tuules ju sõidame. Ma ei tea küll mitte ühtegi ala kus Eesti majandusel oleks võtmeroll pisutki suuremas mastaabis kui Eesti ise. Küll aga on näiteks minugi poolest võtmeroll Soome ja Rootsi paadiehitusel Eesti mastaabis. Ehk siis võtame jälle Bella näite. Kui meie oma Bell Boats keset kuuma aega uksed kinni paneb, siis Bella majanduslik tervis ilmselt ei köhatagi selle peale. Kõige halvimal juhul väike ehmatus. Kui Bella kontsern end kinni paneb, siis meie vabrik saab surmatõve. Samas, olles väike ja paindlik on ta suuteline väga kiiresti vedurit vahetama ja ellu jääma. Isegi väga edukas olema. Aga kuna hetkel "täislastis Scaniad" on kõik pambuses, siis pole vedurit varnast võtta.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Okt 2008 11:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
PriitV kirjutas:
Ma pakun, et Šveits väga ei põe igasuguste majanduslanguste pärast. Aga see riik pole ka käsijuhtimisega plekkpurk, kus roolis on jalutu Meresjev...
Ohhoo, ja kuidas veel. Šveitsi šokolaad vast ei põe, aga esimene asi mis meelde tuleb seoses selle riigiga on ju pank. Ja vat seal on vesi ahjus. Pangandus on globaalne asi. Kõik on kõigiga seotud. USA senat teeb siseriikliku otsuse ja eestlane, venelane ja jaapanlane saavad teada kas neil homme tööd on või mitte ;) Naiivne oleks arvata, et Ansip, Padar või Savisaar siin erilist sõnaõigust omavad ;)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Okt 2008 12:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mark kirjutas:
Ma ei tea küll mitte ühtegi ala kus Eesti majandusel oleks võtmeroll pisutki suuremas mastaabis kui Eesti ise.

Mina tean aga need on ülimarginaalsed asjad. Meditsiinilaserid ja friik-melomaanide ülikallid aga parimad Hi-Fi kõlarid. Nendes valdkondades oleme maailmas suured tegijad... vene rahvusest meeste abil.

Mis aga neid imeväikeseid Euroopa riike puudutab: ei kuku ei Monaco, Lichtenstein etc kokku majanduskriisi olukorras. Šveits ka mitte. Olgu pangandus globaalne, riik ise on tugev, sest kodanikud on rikkad. Elu läheb "natuke" halvemaks, iga sajas uus auto mis ostetakse ei olegi Ferrari. (Ainus riik, kus see on korra juhtunud, et Ferrari saavutas täisprotsendi kogumüügist!)

Meil aga on võimalus riiklikult kokku kukkuda. See oht on tõenäoline, idanaaber on meil selline pisut ebameeldiv. Me sõltume siiski liiga palju teistest ja eriti idanaabrist.
Kuna on siiski laevandusfoorum, tuleks kasutada merenduse paralleeli:
COLREG Reegel 7. Kokkupõrkeoht

a) Laev peab kasutama kõiki olemasolevaid, valitsevatele oludele ja tingimustele kohaseid vahendeid, et teha kindlaks, kas kokkupõrkeoht on olemas. Vähimagi kahtluse korral tuleb lugeda, et selline oht on olemas.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Okt 2008 13:02 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Mitte friik-melomaanide, vaid audiofiilide.
Audes on aga kahjuks tegija ainult Itaalias ja USAs. Itaalias kasutusel peamiselt stuudiokõlaritena, usas kodukino. Eesti audiofiilid ise suurt lugu ei pea. Veel....

Audiofiilide meka kõlarite osas on Taani.

Andres,
Kah audiofiil

edit: Keskerakondlane? Nagu Evelyn Sepa suust kukkunud. Vahe on ainult selles, et "pisut ebameeldiv" versus "tegelikult väga seksikas"
Tsiteeri:
Meil aga on võimalus riiklikult kokku kukkuda. See oht on tõenäoline, idanaaber on meil selline pisut ebameeldiv. Me sõltume siiski liiga palju teistest ja eriti idanaabrist.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Okt 2008 14:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
PriitV kirjutas:
Kuna on siiski laevandusfoorum, tuleks kasutada merenduse paralleeli:
COLREG Reegel 7. Kokkupõrkeoht

a) Laev peab kasutama kõiki olemasolevaid, valitsevatele oludele ja tingimustele kohaseid vahendeid, et teha kindlaks, kas kokkupõrkeoht on olemas. Vähimagi kahtluse korral tuleb lugeda, et selline oht on olemas.


Tsirkust on Toompeal tehtud jah, aga lõppkokkuvõttes pole vahet, kas me sõitsime Niagara kosest alla rõõmsalt vilet andes või appi karjudes, niikuinii meie pähklikoorega selles voolus mingeid manöövreid poles sooritanud. Vormistamise küsimus lihtsalt :lol:

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Okt 2008 15:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:52
Postitusi: 137
Asukoht: Tallinn - Võsu
Kuna suuremal osal foorumlastest on tõenäoliselt veesõiduk juba olemas pole meil ju tegelikult mõtet nii väga põdeda majanduskriisi ja sealhulgas paaditootmise vähenemise pärast.
Vastupidiselt arvan, et tulemas on suurepärane aeg, mil me ei pea oma kontorites, tehastes ja ehitusplatsidel ränga vaevaga igapäevast pappi kokku kühveldama vaid saame mereavarustel seilates enargiat koguda järgmiseks majandustõusuks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Okt 2008 15:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
AndresA kirjutas:
Keskerakondlane? Nagu Evelyn Sepa suust kukkunud.


Ohoh? Olgu see Sepp, mis ta on ja kesikud takkaotsa, kohati on neil siiski õigus. No ja olgu demagoogiaga kuidas tahes, näiteks raudtee tagasi riigistamine oli õige otsus. Kahjuks ei oska riigivõim sellega miskit peale hakata...
Burešini Venemaa-lembus poliitiliselt on üks asi, majandus aga hoopis midagi muud. Kui pole Venemaaga äri ajanud süsteemis töötanud, ei tasu rääkida. Mina olen, pikalt ja põhjalikult. Selle juures koos Eesti muulastega. Kahjuks tean ka nende mõttemaailma, nii labaste joodikust kotitassijate kui megarikaste omanike oma.

Eesti on majanduslikult alati olnud "suure kodumaaga" seotud ja ka jääb selleks. See osa Eestist, mis riiki kõige puhtamal kujul üleval peab, on valdavalt venekeelne, paljus venemeelne, logistiliselt Venemaaga supertasemel ühendatud ja atraktiivne majanduslikult. 30 km lai ristkülik Paldiskist Narvani on selge Venemaa unistus. Sellel alal asuvad suured tööandjad, tootmisettevõtted ja ärid on kas täielikult või suures osas kõige otsesemalt sõltuvad Venemaast ning kohalikest venelastest.

Ma olin 12 aastat selles maailmas sügavalt sees. Enne "süsteemist" põgenemist opereerisin sadade tuhandete tonnide ja sadade miljoni kroonide väärtuses kaubaga, mis oli 100% ette nähtud Venemaale edasi viimiseks. See oli kakao, Londoni toorainebörsil noteeritud kaup, ülikallis, erilisi tingimusi nõudev, tohutu inimtöötundidemahukas ja meeletult lisandväärtust tekitav strateegiline toode. Sain enne põgenema, kui Venemaa puht poliitilistel põhjustel hakkas "pooma". Kakao oli juba läbi nõukogude aja kaup, mille import Liitu käis suures enamuses läbi Tallinna ja Eesti NSV. Kakao vajab tohutuid laopindasid, sadu lihastes lihttöölisi, kümneid spetsialiste ja ametnikke ning määratu hulga transpordivahendeid ja nende juhte. Lisaks sadamaid, maanteid ja raudteed koos veeremiga.

See lisandväärtus, mis ainult nende sadade tuhandete tonnide pikaajalise ladustamise pealt laekub, on metsik! Kui lisada kogu transiidiprotsessi käigus lisanduv väärtus ja sellele tohutule tööliste armeele makstav tasu, oli tegu väga olulise äriga. Ma julgen Sulle väita, et pool Maardu vantidest oli rohkem-vähem sellega seotud! Kuid kakaoäri oli vaid üks paljudest, mis olid väga otseselt Venemaaga seotud. Räägiti vaid naftast... aga näiteks puitmaterjal tuli Venemaalt, millega Flexa või RakWood andis tööd jällegi sadadele inimestele. Need on eksportivad ettevõtted. Puidule tekitati ka kunstlik takistus piirile. ETC.

Vaikselt on tiblastan poliitiliste otsustega kärpinud neid elualasid, luues täiesti välja mõeldud takistusi kaupade liikumise teele nii siit-sinna kui sealt-siia. Kuid ole kindel, Ust-Luuga sadam on paras kattevari, reaalne huvi on Venemaal säilitada Euroopale lähemal asuvad, hea infrastruktuuri ja suhteliselt viisaka töökultuuriga sadamad.

Oli aeg, kus mul oli ladudes ~64 000 tonni kakaouba, kakaovõid- ja pulbrit väärtuses u. ~80 miljonit dollarit... mille hind, jõudes Venemaa megatehastesse, tõusis ~150 miljonini. Viimasest jäi Eestisse läbi logistika ja ladustamise ~10 miljonit dollarit ehk sel ajal 140 miljonit krooni. See oli aasta lõikes, kui ladu oleks tühjaks saadetud. Tegelikult püsis laoseis suhteliselt sarnasena kogu aeg. Ja minu tööandja polnud ainus ega suurim, kahjuks hollandlaste firma.

PS. ma olen tegelikult suisa marurahvuslane, põline Isamaa pooldaja aga kõige selle juures ei tohi reaalsustaju ja ohutunnet kaotada! Kroonika esikaanel poseerivad tegelased on samahästi, kui "mittekeegid" majanduslikult. Reaalne jõud on mujal ja mõni julgeb seda isegi sõnades väljendada. Näiteks autobaasidirektor Vähi... mis on ohu märk.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Okt 2008 15:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Aga mina ütlen, et see transiidikummardamine oli suur viga. Miks? Sest tark inimene ühe kaardiga ei mängi. Kas meil oli kust õppida? Jah. Soome 90-date alguse lama mille üks põhjustest oli Venemaa. Õigemini NSVL lagunemine ja seeläbi vene turu tagant ära kukkumine. Meie "ristkülikukujuline lapp" ei ole asendamatu. Läti, Leedu, Soome, Norra, Ukraina jne. Muide, Hiinast on Abhaasia kaudu ilmselt kah väga mugav konteinereid vedada ;)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 04 Okt 2008 08:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Küsisin siis öösel huvi pärast, et mis olukord mu Austraalia sõprade juures on ( paadi- ja laevaehituses). Vastuseks maaliti umbes samasugune pilt nagu meilgi siin valitseb. Vestluskaaslaseks oli tegija äriinimene ja huvitaval kombel ei kiru vanades ühiskondades keegi oma valitsust nagu postsovieetidel kombeks vaid põhjuseks ja võtmeprobleemiks toodi hoopis USA finantskriis. Täpsemalt siis väljendas inimene end nii, et "kohalik turg reguleerib end vastavalt USA majanduskriisi lahenduste leidmisele" Globaalne vaatenurk kahe sõnaga.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 04 Okt 2008 09:17 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Mulle meeldib see Marki võrdlus, et sõidame Niagaara kosest alla,pole vahet, kas vilet andes või appi karjudes....naer läbi pisarate.
Eile Pirital sain teada, et Bike World, mis Miiduranda kolis, on ka suletud või vähemalt koomas, kamm Honda müügiõigustega...
Kas keegi teab telgitaguseid?

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 04 Okt 2008 09:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Tohohh tonti! Müügiõiguste kamm on kahtlane. BBW on ju Branti oma ja see on aastaid head tööd teinud. Ilmselt on kuskil kaugel ja kõrgel mingi vangerdus tehtud või siis on vabaajaturu laks sinna kohale jõudnud. Neil ju paadid ja tsiklid, mõlemad on nö hea aja tooted. Vaadake ka Postimehe gallupit "Mille pealt kokku hoida". Toit ja vaba aeg on kindlad liidrid. Ise pakuks, et reisimine ( ja turism üldse) kuulub tegelikult selle vaba aja teema sisse.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 04 Okt 2008 09:42 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
No seda minagi, et Honda on tugevasti Brandti käes ja omal ajal ta Peterburi mnt. paadipoe selleks kaaperdaski, et see osa müügist oma kätte saada....kas keegi üritab Brandti äridest üle sülitada?
Vaatasin praegu Honda automüüjate saite, mitte vähimatki vihjet, et automüüjad ka paadimootoreid ja ATV-sid müüma kavatseks hakata.
Aga kes on Honda Baltic purjetamisvõistluste sponsor? Automüüja?

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 04 Okt 2008 09:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Honda võis muidugi poliitikat muuta ja diilerituru maaletoojast mööda lasta. Spekuleerimiseks annab põhjust fakt, et Kuressaares avatavasse Auriga keskusse tuleb Honda autopood + moto + vesi. Ja ma arvan, et seda ilma Branti kaasabita ( lihtsalt minu oletus).

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 92 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group