Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 303 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 27 Dets 2010 16:16 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 25 Apr 2005 09:14
Postitusi: 204
Asukoht: Tartu
Farouk kirjutas:
Vaatasin, et Mitsubishil on välja tulnud automaatkastiga diisel Outlander 2,2 DI-D TwinClutch-SST. ... Mis arvate, kas selline auto saaks hästi tonnise paadi vedamisega hakkama?

Twin Clutch ei ole automaatkast, vaid robotiseeritud kast! See tähendab, et sidur on ikkagi olemas (2 tk tervelt) ja läheb sama kergelt kärssama.

_________________
Ei, see ei ole Rio de Janeiro, see on hoopiski midagi hullemat.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 27 Dets 2010 16:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Tihver kirjutas:
4x4 foorumist on silma jäänud, et odavamatest autodest Kia Sorento võib vedada kuni 3,5t piduritega haagist ja vastupidavuselt ei tohiks ka asi hull olla.


Võib ja tegelikult suudab on kas eri asja.
Suvine naabrimees omab diisel-Allroadi, seejuures veel tehasetuuningut mootori poolelt. Natuke on massi ja "natuke" jõudu ka. Käivad iga kevad sõpradega kaugel Norras kalal, sabas ~1500 kg reisikaalus LMC-putka. Tegi korra tiiru Allroadiga ja ostis selle peale kasutatud diisel-Grandi. Mis on: niipea, kui vähegi mäed, "sureb" Audi ära ja loobib ka kogu aeg. Lisaks putkale sabas on ju ka auto mehi ning matkakola täis! Ning suurim mure: kuudi julm "purjepind". Ähib ja puhib, temperatuurid kogu aeg piiripeal. Jaksab aga kehvalt. Kola täis kaanega portet aga ei tundvatki sabas, kuigi kaaluvahe pole suur.

Sorentoga ei jõudnud kahjuks käru sappa panna aga sai teist niisama "piinatud" ja no see 3500 kg on ikka karjuvalt ülepakutud number. Üldse tuleb haagiseveoks sobiliku auto otsimisel esimese asjana veduk lubatud piirini koormata ja alles siis sinna sappa käru pista. OK, O1 kerghaagis on teine teema või selline ~1,5 tonni O2 aga juba kõik need, mis vajavad seaduse järgi kahepoldi-kinnitusega raskeveo-kuulpead, tuleb veduk testiks täis laadida. Paned ikka kokku autorongi lubatud täismassi (see on enamuses kusagil kirjas) ja pilt muutub. Linnas saab veel hakkama aga maanteel mitte. Selge, et number passis on sigaoluline, kui lambist postimiilits kinni peab. Aga kõik sõltub sabas olevast "asjast": rauda või liiva täis 3500 kg porte või sama raske 8X3 meetrit ja ülikõrge mootorpaat või kiiljaht on täiesti erinevad haagised.

Kaalust olulisem ongi raskuskese ja "purjepind". Sõbra kunagise töökoda-Masteriga sai veetud nii karjäärimasinate suuri rehve (oligi liikuv rehvivahetustöökoda ehk kuut oli raskeid seadmeid ja tööriistu täis), autorong kokku ~5 tonni ja sama bussi taga ka 800 kilo pisikest putkat. 2-tonnine madal porte rehvidega (2X600 kg peal) mõjutas isegi vähem, kui kerge putka.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 27 Dets 2010 19:13 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 28 Juun 2006 09:08
Postitusi: 150
TC-SST ei tohiks nii kergesti kärssama minna, kui tavaline sidur. Sellel on ju käigukasti õlijahutus radiator ja elektroonika peaks kontrollima, et sidurid kärssama ei läheks. See kast ja sidurid on mõeldud ju kuni 400 hj Evo jaoks ja peaks ikka natuke koormust kannatama.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 28 Dets 2010 01:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 13 Apr 2004 19:23
Postitusi: 172
Asukoht: Tallinn/Soome
PriitV kirjutas:
Lisaks Hiacele veel ka Delica (pooleldi vana patrool) ja "tavalise" Mitsu 400 4X4'ga, ei kõlba mitte üks pisike ja nõrguke buss selliste raskuste veoks, unustage juba eos ära! Vanadest Hiacedest ja Hiluxidest tasu rääkidagi, need jõuavad vaevu iseennast liigutada, nagu indrek66 diisel 2wd iaatse. Seevastu 318CID Ram Van võttis turjale 2 tonni, sappa 3 ja sõitis rahulikult ka tühikäiguga...

Ega Sa ometi seda praegu ürita tõestada, et 318CID on võimsam kui 2.4 lirtsune R4 diisel?

Täpselt nagu ka Niva, ei konkureeri Hiace kindlasti selles, millega kõige mugavam haagist on vedada. Küll aga selles, mis hinnaga saad auto kätte, mahukas siseruum, reaalne 3-rattavedu, öko ja legaalselt 3,5t lubatud konksu otsas hoida. Selleks, et paar korda aastas paat loetud kilomeetrite kaugusele viia, ei ole tarvis omada miljon maksvat 4x4 Sprinterit ega mitte ka sõita kogu ülejäänud aasta autoga, millega raske saada reaalset kulu alla 15L/100km. Sel juhul oleks odavam tellida aastas paaril korral see paadikäru vedamise teenus naabrilt või mõnelt firmalt ja sõita oma igapäevasõite mõne enda jaoks meeldivama (mitte veo-)autoga. Peaaegu kõik hobipaadivedajad on pidanud minema mingis mõttes kompromissile ega sõida ringi selle "maailma parima" vedurautoga. Sellepärast ei saagi Priidule vastu vaielda, tal on õigus faktides, kuid reaalses elus piiravad meie valikuid veel teisedki tegurid (naisest kuni paadi suuruseni :lol: )

Iseenesest on päris nutikas vastandada omavahel veduri võimsust ja kõrgust. Mu 2-teljeline haagissuvila on küll vaid 1.2t tühimassiga, kuid just tuulekeeriste/loopimise pärast eelistan selle vedamisel alati igasugust pikka-kõrget bussi mistahes võimsale kuid madalamale autole. Loomulikult on kahju, et põhjamaade turgudele ei pakutud tollal Hiace 4x4 versiooni 3.0TD (4Runneri) mootoriga, aga keegi ei käsi ju osta Eestist, kus sellised sõitvad bussid peaks niigi olema loetletavad kahe (ühe?) käe sõrmedel :roll:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 28 Dets 2010 02:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
krss kirjutas:
Ega Sa ometi seda praegu ürita tõestada, et 318CID on võimsam kui 2.4 lirtsune R4 diisel?


Ta on üle kahe korra suurema töömahu ja silindrite arvuga aga muud näitajad pole teps mitte üle kahe korra paremad: 145 Hj ja 300Nm torki vs Toyota L-seeria paja 87 Hj ja 160 Nm torki. See polnudki aga peamine, oluline on kogu bussi ehitus! Hiace on parasjagu õbluke, Ram konkreetne rauast veoauto suurte pidurite ja vastavate sildadeni välja. Kui rääkida Hiace puhul suurte haagiste veost, siis "lööb lambi põlema" :D Olgu või 4X4 ja sellel passis 3500 kg haagis, mis iseenesest on sigahea (töö)masin. Ta on ikka paras "plekk värvi vahelt ära varastatud", nagu ka vanad Hiluxid.

Lihtsalt mul majataga "majandusauto" kohal seisnud igatsugu kraami, lisaks püüdnud vähegi veovõimelise masina puhul ka haagiseveo võimekuse testi teha jne. Viimane on Eestis muidugi problemaatiline: äkki kirjutavad midagi paha :twisted: Viimane käib küll rohkem sõiduautode pihta, ainus kohe meeldetulev meeldiv erand oli uus Liana 4wd, kus oli nii konks olemas kui Otsa-poiss teadis, et tirin sellega ka haagist. Sigaheade peeglitega auto just sellise kerge (paadi)haagise veoks, peab mainima. A'la perfektne isend Saili vedajaks!
Ja et ma vajadusel "ei hellita", siis püüdis kunagi arbuusi-müüja väita, et ma olevat pooleks teinud 3-liitrise Outbacki eesmise poolassi... mida ma muidugi ei usu juhul, kui nad ei tunnista seda autot täielikuks saastaks! Sel polnud konksugi, tuli niisama koormata, kuigi ameerikas on just seda mudelit palju aastaid keskmsie putka eeskujulikuks vedajaks tunnistatud.

Kiire sobramine plaatides andis paar pildikest... nagu ikka :D

Uue Hiluxi raskeveotest ja normaalse raskuse vedamine ;)
Kuna testiauto tuli tagastada, pistsin selle õhtul eespool olnud "Tellisele" sappa, kuigi maja tagant paistab ka Dodge nina. Rootsi klassik ju ka lausa legendaarne vedur põhjamaades.
Umbes sama kombot tirinud samadel teedel ka selle majandusautoga. Muuseas, sellel varastati naturaalselt see raskeveo kuulpea (ja esiklaas) ära - keerati lihtsalt poldid lahti ;)
Mõnikord ei saa jälle haagisemeestega kokkuleppele, tuleb leppida jõulise veduri ja mittemääriva vanamööbliga :D Teinekord aga õnnestub testivedurile ka midagi tõsisemat sappa riputada. Kui ma veel viitsiks arhiivis kaevuda, tuleb neid testivedusid veel välja küll uute ja vanade masinatega, küll USA-raud treileril või suur putka sabas, küll punn või puhas musklijõud veduriks... aga ma ei viitsi. Lihtsalt püüdnud asju nii ajada, et "kus konks sabas, sinna käru külge".

Edit: aga siiani elu kõige parem majandusauto on olnud 4-meetrise kastiga 3-liitrine diisel Toyota Dyna. Kast oli mul pool meetrit pikem aga kahjuks polnud kraanat. See oli soomlaste kasutatud autode vedaja, üks kastis ja teine treilal sabas. See oli tõesti hea auto millega sai vajadusel linnas sõidukatega "võidu" sõita aga ka 3 kanti betooni või kuhjaga liiva ära vedada. Kogu majatagune välja kaevatud liiv u. 30 tonni on käsistsi sinna peale loobitud ja maha ka veel :D Müüsin lolli peaga maha, siis veeti sellega veel aastaid põrandaehituse firmas betooni. Vaat selline veoauto veab tõesti 3500 haagist naeratades ;)

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 28 Dets 2010 10:17 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 25 Apr 2005 09:14
Postitusi: 204
Asukoht: Tartu
Farouk kirjutas:
TC-SST ei tohiks nii kergesti kärssama minna, kui tavaline sidur. Sellel on ju käigukasti õlijahutus radiator ja elektroonika peaks kontrollima, et sidurid kärssama ei läheks. See kast ja sidurid on mõeldud ju kuni 400 hj Evo jaoks ja peaks ikka natuke koormust kannatama.

On tal kuiv või märg sidur (nagu tsiklitel)? Ma eeldan, et siiski kuiv ja sel juhul ei mängi käigukasti jahutus rolli. Siduri kärssamist kontrolliv elektroonika tähendab tavaliselt seda, et istud slipil nagu loll, sest elektroonika ei luba kärssamise hirmus sidurit ühendada - kõik toimib, aga auto "oma tarkusest" kohalt ei liigu. Ja veel - koormus ja libisemine on kaks täiesti erinevat asja. See, et sidur 400+ obest taha võtab, ei tähenda veel, et ta libistamist kannatab. "Päris" rallikatel ja rinkamasinatel kasutatakse lausa keraamiliste friktsioonidega sidurikettaid, sihukesi polegi võimalik libistada - auto käitub nagu päramootor, käik on kas sees või väljas.
NB! ma ei taha öelda, et see TC-SST on halb käigukast, kindlasti on ta väga hea, aga slipil tegutsemist arvestades tuleks tema suhtes skeptiline olla.

_________________
Ei, see ei ole Rio de Janeiro, see on hoopiski midagi hullemat.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 28 Dets 2010 10:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1507
Asukoht: Kesse/Tallinn
PriitV - nüüd tegid oma piltidega küll vaesele Nissanile liiga. Vedaski kohe kõik neli tooli korraga ära või? :lol:
Tegemaks oma elamises hooldustöid olen sunnitud oma parketimaasturiga küllalt sageli SELLIST asja ringi vedama. :oops: Ainus kord kui haagis endast tuntavalt märku andis, oli kui keset linna mingi Civic mulle ette keerates oma kiirendusomadusi üle hindas. Äkkpidurdusteekond tundus olema pisut pikem kui ilma haagiseta - võib-olla polnud viimasel pidurid päris korras - rendika asi. Samas kiirendusel ei ole mingit juttugi suutmatusest liiklusvooga kaasa minna. Sõidumugavust mingil määral mõjutab - hakkab õõtsutama, vähe nagu LC seda ilma käruta teeb :D
Samas, nagu ennegi mainitud pean oma parketika tugevamateks külgedeks väga kvaliteetset istmenahka, väga häid sõiduomadusi sh kurvisuutlikust :wink: ning madalat küttekulu (alla 10L/100). See, et ta 4 rattaga kraapida oskab on juba puhas pluss. Arvan, et mu parketikas ei ole siinkohal mingi kummaline erand omasuguste seas. Milleks veoauto mingi paadikese vedamiseks???


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 28 Dets 2010 11:23 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 28 Juun 2006 09:08
Postitusi: 150
Tsiteeri:
On tal kuiv või märg sidur (nagu tsiklitel)? Ma eeldan, et siiski kuiv ja sel juhul ei mängi käigukasti jahutus rolli. Siduri kärssamist kontrolliv elektroonika tähendab tavaliselt seda, et istud slipil nagu loll, sest elektroonika ei luba kärssamise hirmus sidurit ühendada - kõik toimib, aga auto "oma tarkusest" kohalt ei liigu. Ja veel - koormus ja libisemine on kaks täiesti erinevat asja. See, et sidur 400+ obest taha võtab, ei tähenda veel, et ta libistamist kannatab. "Päris" rallikatel ja rinkamasinatel kasutatakse lausa keraamiliste friktsioonidega sidurikettaid, sihukesi polegi võimalik libistada - auto käitub nagu päramootor, käik on kas sees või väljas.
NB! ma ei taha öelda, et see TC-SST on halb käigukast, kindlasti on ta väga hea, aga slipil tegutsemist arvestades tuleks tema suhtes skeptiline olla.
See peaks olema märg sidur (electro-hydraulically operated wet multi-plate clutch) Wolkswageni DSG kast peaks samal põhimõttel töötama. Äkki on kellegil sellega kogemusi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 28 Dets 2010 12:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Muhv kirjutas:
PriitV - nüüd tegid oma piltidega küll vaesele Nissanile liiga. Vedaski kohe kõik neli tooli korraga ära või? :lol:

Muhv, päris kõike ei saa ka avaldada... (liiva täis käruga offroadimist näiteks ehk käru põhimõtteliselt lohiseb läbi liiva mäkke etc ;) )
Tookord tuli avaldatavaks testiks "leppida" jah sellise olematu kaalukesega aga see ei tähenda, et seal sabas poleks midagi tõsist olnud. Tegelikult too konkreetne Nissan vedas nii suuri paate kui igasugust muud jõhkrat kola ka Fakto omade meeste käes ja selle veovõimekuses pole mõtet kahelda.

Aga nüüd tolle uue Outlanderi manu: nagu näha, on tekkinud küsimusi. Seega tuleks võtta Silberist konksuga masin paariks päevaks, sinna sappa riputada näiteks Lenne-sarnane paat ja siis selle komboga tuhatkond kilti ja kümmekond slippi läbi käia. K.a. Lõuna-Eesti mägiteed, näiteks sealse taliralli katsed. Talvel on piisavalt jahe, et vedelike temperatuurid lakke ei läheks, seega peaks seda tegema ehedal navigatsioonihooajal keset kuuma suve. Peale seda on näha, millega tegu. Kukuvad esimesed ülikeeruka kasti jupid (multisidurite leevendid, sidurivõllid, laagrite rullid vms) teele peale esimest betoonslippi või veab esimese looduslikuni välja...

PS: siduritest. Näiteks Mersu, kes kasutas samu mootoreid nii oma sõidukatel, kaubabussidel kui G-wagenil. Ja oh imet - kaubikute korvid/kettad on tugevamad, kui G originaalid ja see on peaaegu obligatoorne bolt-on swap maastikule minekuks. Või C-Maxi automaat, kellel on eraldi nupuke, mis paneb kasti raskeveo režiimi. Mida muud seal teha on, kui "keelata" turbiini ja friktsioonketaste liigset libisemist ehk tõsta pumpade survet vähendades ülekuumenemise ohtu.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 28 Dets 2010 13:19 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 28 Juun 2006 09:08
Postitusi: 150
Kahjuks ei Silber ega ARG ei anna konksuga autot proovismiskes. Aga praeguse lumega saab natuke ikka autot proovile panna. Ma homme teen proovisõidu ära siis kirjutan tulemustest.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 28 Dets 2010 15:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 26 Mai 2004 18:45
Postitusi: 84
Asukoht: Tallinn
No vanad kalamehed veavad paati sedamoodi nagu lisatud piltidelt näha. Tõsi, Ford ESCORTi asemel kasutavad nad traktorit :) . Aga lühema maa - antud juhul nii pool kilomeetrit kaiäärest talvituspaika - kannatab niimoodi plekitahvli peal vedada küll.

Pilt

Uploaded with ImageShack.us
Pilt

Uploaded with ImageShack.us


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 28 Dets 2010 16:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
hsn_va kirjutas:
No vanad kalamehed veavad paati sedamoodi nagu lisatud piltidelt näha. Tõsi, Ford ESCORTi asemel kasutavad nad traktorit :)

seilasime Merelinnuga, jäime Võrkaia lautrisse tormivarju, jõime peale mõrdade kokkulappamist ennast kohalike kalameestega koos umbjoobe... ja siis tuli just täpselt seda teha.
Natuke on ikka häbi ka... aga ma olin kainem, kui "päris"traktorist, ausõna ;) Rubriigist "palju häid mõtteid".
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 28 Dets 2010 20:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 17 Apr 2007 15:56
Postitusi: 157
Asukoht: Tartu-Võsu
Taevane arm, mida ma oma praegusest pruudist Merelinnust pean vanuigi kuulma - noorespõlves vintis mehed kukil kuskil võsa vahel tormivarjus... ! ;-)

Kas seal pildi peal tagareas ongi ehk TEMA?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 28 Dets 2010 23:06 
Eemal

Liitunud: Reede, 17 Dets 2010 21:22
Postitusi: 130
Asukoht: Läänemaa
Tänase päeva tulemus Nissan Patroliga 1,2 tonni paat sadamahaagisel Pärnust Puskusse. Selle autoga ei andnud tunda ükski lumevall ega teede libedus. Kuna haagis ei olnud registris, siis kulgesime rahulikult 50-70km/h kiirusega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 29 Dets 2010 09:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 09 Dets 2005 09:36
Postitusi: 384
Asukoht: Muhu
Tihver kirjutas:
Kuna haagis ei olnud registris, siis kulgesime rahulikult 50-70km/h kiirusega.

Mis seal vahet on? Arvad, et saad väiksema trahvi, kui natuke aeglasemalt sõidad?


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 303 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot], Google [Bot] ja 9 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group