Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 285 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: veepollar...ment
PostitusPostitatud: Reede, 15 Juun 2012 10:45 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 03 Apr 2004 21:11
Postitusi: 121
kapten..kippar ei pea kunagi roolis olema,tema kindlustab laeva..laevukese ohutu juhtimise...kui pollar nouab ,et sadamast valjasoidul peab olema paberiga kippar roolis,mis siis suurte laevade kaptenid sel juhul tegema peavad....seal ikka madross roolis ja kapten kamandab....vasakule,paremale...ara tuku roolis....mina ,oma vaikeste kogemustega arvan nii...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 22 Juun 2012 21:49 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 23 Mai 2005 10:29
Postitusi: 534
Asukoht: Põhja-Eesti, Jõelähtme
Meresõiduohutuse seadus:
Väljaandja: Riigikogu
Akti liik: seadus
Teksti liik: terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp: 01.01.2012
Redaktsiooni kehtivuse lõpp: 31.12.2013
Avaldamismärge: RT I, 30.12.2011, 4



§ 79_6. Väikelaeva ja jeti juhi juhtimiselt kõrvaldamine
(1) Riiklikku järelevalvet teostaval ametiisikul on õigus väikelaeva või jeti juht veekogul kinni pidada ning kõrvaldada ta väikelaeva või jeti juhtimiselt kuni juhtimiselt kõrvaldamise aluse äralangemiseni, kui:
1) on alust arvata, et isik on narkootilise või psühhotroopse aine mõju all;
2) on alust arvata, et alkoholisisaldus isiku veres ületab lubatud piiri;
3) isikul puudub väikelaeva või jeti juhtimisõigus.


Mina loen siit välja, et ilma väikelaevajuhi lubadeta ei tohi väikelaeva füüsiliselt juhtida. Ehk rooliratast keerata.

§ 94_24. Veesõiduki juhtimine ilma juhtimisõiguseta
Veesõiduki juhtimise eest ilma nõuetekohase juhtimisõigust tõendava dokumendita –
karistatakse rahatrahviga kuni 200 trahviühikut.
[RT I, 22.12.2010, 1 - jõust. 02.01.2011]

_________________
Paklmajade ja karkassmajade renoveerimine:
lagede tõstmine, palkide vahetus, vundamendi hüdroisoleerimine palgi all, karkassitööd.
Ehitus ja remonditööd
Www.majataastus.ee


Viimati muutis Ranno-, Reede, 22 Juun 2012 22:00, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 22 Juun 2012 21:59 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 23 Mai 2005 10:29
Postitusi: 534
Asukoht: Põhja-Eesti, Jõelähtme
Selgub et on täiendatud

"Meresõiduohutuse seaduse ja sellega seonduvate seaduste muutmise seadus"

Väljaandja: Riigikogu
Akti liik: seadus
Teksti liik: algtekst
Jõustumise kp: 02.01.2011
Avaldamismärge: RT I, 22.12.2010, 1
.

„§ 79_6. Väikelaeva ja jeti juhi juhtimiselt kõrvaldamine

_________________
Paklmajade ja karkassmajade renoveerimine:
lagede tõstmine, palkide vahetus, vundamendi hüdroisoleerimine palgi all, karkassitööd.
Ehitus ja remonditööd
Www.majataastus.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 22 Juun 2012 22:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Aug 2007 14:33
Postitusi: 377
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
Kas mitte ei olnud nii, et väikelaeva juht ei ole alati see kes tüüris on.

_________________
Ülari Velviste


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 22 Juun 2012 22:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 04 Aug 2008 13:48
Postitusi: 126
Tundub olevat midagi uut
1) Riiklikku järelevalvet teostaval ametiisikul on õigus väikelaeva või jeti juht veekogul kinni pidada ning kõrvaldada ta väikelaeva või jeti juhtimiselt kuni juhtimiselt kõrvaldamise aluse äralangemiseni, kui:
1) on alust arvata, et isik on narkootilise või psühhotroopse aine mõju all;
2) on alust arvata, et alkoholisisaldus isiku veres ületab lubatud piiri;
3) isikul puudub väikelaeva või jeti juhtimisõigus.
(2) Väikelaev või jett, mille juht on kõrvaldatud selle juhtimiselt, antakse üle omanikule või valdajale või nende poolt nimetatud isikule või nende seaduslikule esindajale. Vajaduse korral korraldab ametiisik sellise väikelaeva või jeti pukseerimise või saatmise lähimasse sadamasse juhtimiselt kõrvaldatud isiku kulul.
(3) Väikelaeva või jeti peatumismärguanne antakse vilkuriga, lipuga, stopp-märgiga, käeosutusega, valjuhääldi kaudu või muul viisil.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 22 Juun 2012 23:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 22 Juul 2008 20:40
Postitusi: 238
Asukoht: Saaremaa
Fonx kirjutas:
Kas mitte ei olnud nii, et väikelaeva juht ei ole alati see kes tüüris on.


Kui Toomas rooli panna, kes siis juht on? Väikelaeva juhi mõistet pole seaduses antud. Juht on loogiliselt võttes ikka see, kes reisi eest vastutab. Ametnikul võib muidugi oma loogika olla.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 23 Juun 2012 11:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Apr 2007 17:10
Postitusi: 460
Asukoht: Tallinn
Mulle tundub, et tüübid on innuka seadusemuutmisega osa definitsioone ära unustanud. Kuni 2011. aasta alguseni kehtis meil määrus Väikelaevade kasutamise nõuded. https://www.riigiteataja.ee/akt/1055164

Paraku kaotas uue Meresõiduohutuse seaduse redaktsiooniga see määrus kehtivuse. Ilmselt kujutasid seaduse tegijad ette, et MSO seadus ise on piisav, aga tuleb välja, et sinna pole pooli asju kirja pandud, mida määrus kirjeldas. Isegi selliseid mõistlikke nõudeid nagu "enne veekogule minekut kontrollima väikelaeva korrasolekut ja nõuetekohast varustatust" praegusel ajal enam ei ole.

Aga vot selles määruses on selline tekst keelatud tegevuste loetelus.

Tsiteeri:
anda väikelaeva juhtimine üle isikule, kellel puudub väikelaeva juhtimisõigust tõendav dokument, kui selle olemasolu on vastavalt meresõiduohutuse seadusele nõutav (välja arvatud õppesõidu või praktikaeksami sooritamise eesmärgil). Juhtimiseks ei loeta väikelaeva roolimise ajutist üleandmist. Väikelaeva roolimise all mõistetakse rooli abil väikelaeva hoidmist ettenähtud kursil või vajalike manöövrite sooritamist;



Kuna see tekst on minu meelest ainukene seaduslik kirjeldus selle kohta, mis vahe on juhtimisel ja roolimisel, siis peab võimalike vaidluste korral ikkagi sellele viitama, kuigi määrus iseenesest enam ei kehti. Kuna mitte ükski seadus ei ütle, et väikelaeva juhtimine tähendab väikelaeva roolimist, siis peab tuginema viimasele teadaolevale infole, mis väidab vastupidist.

Ehk et härra politseinikule võid sina juhina öelda et "see mees tegeleb siin praegu roolimisega ehk sooritab minu käsul ja juhtimise kohaselt ettenähtud manöövrit".

_________________
GT-205 "Anaconda"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 23 Juun 2012 13:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 806
smboards kirjutas:
Ehk et härra politseinikule võid sina juhina öelda et "see mees tegeleb siin praegu roolimisega ehk sooritab minu käsul ja juhtimise kohaselt ettenähtud manöövrit".


Just ja kui Eesti Vabariigi politseinik kuuleb seda 17a väikelaevajuhi suust ja roolimees on 14 aastane (kellel ka on küll juba eksamidki tehtud aga paberit veel ei ole) ning muu seltskond on ka lihtsalt "liiga noor"......
Ning see 17a väikelaevajuhi jutt tema korraldusel sooritatavast manöövrist ei ole päris kooskõlas sellega, mida seaduse esindaja varem oli öelnud (st. sadama akvatooriumis peab väikelaevauht roolima).....
Siis hakkab võimuesindaja lihtsalt peedistama tulekustuti kuupäeva või siis kohustusliku taskulambi patareide kuupäeva jms kallal. Antud juhul oli selleks katkine pardatuli.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 23 Juun 2012 13:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Aug 2007 14:33
Postitusi: 377
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
rye kirjutas:
smboards kirjutas:
Ehk et härra politseinikule võid sina juhina öelda et "see mees tegeleb siin praegu roolimisega ehk sooritab minu käsul ja juhtimise kohaselt ettenähtud manöövrit".


Just ja kui Eesti Vabariigi politseinik kuuleb seda 17a väikelaevajuhi suust ja roolimees on 14 aastane (kellel ka on küll juba eksamidki tehtud aga paberit veel ei ole) ning muu seltskond on ka lihtsalt "liiga noor"......
Ning see 17a väikelaevajuhi jutt tema korraldusel sooritatavast manöövrist ei ole päris kooskõlas sellega, mida seaduse esindaja varem oli öelnud (st. sadama akvatooriumis peab väikelaevauht roolima).....
Siis hakkab võimuesindaja lihtsalt peedistama tulekustuti kuupäeva või siis kohustusliku taskulambi patareide kuupäeva jms kallal. Antud juhul oli selleks katkine pardatuli.


Piirivalve on selle koha pealt ikka palju mõistlikum ja mina leian, et ainult nemad peaksidki veesõidukeid kontrollima. Meil mõned aastad tagasi sama teema, aga kontrolliti piirivalve poolt. Roolis 14 aastane ja juht 16 aastane, ülejäänud seltskond samuti "liiga noor". Küsiti ainult kas vestid on, kuhu minek ja kust tulek. Rohkem kokkupuuteid kontrollimistega ei ole. Tundub, et purjetajaid kontrollitakse vähem ka kui kaatrimehi?

Smboardsi jutt ka täiesti õige. Pole ise trahvi saanud kordagi, ega tea, kuidas see täpselt käib, aga tean niipalju, et alati tuleb nõuda täpset viidet seadusele, mille põhjal sind trahvitakse. Ja kui tekib sellega mingi vastuolu, siis kohe vaidlustada.

_________________
Ülari Velviste


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 23 Juun 2012 18:41 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 23 Mai 2005 10:29
Postitusi: 534
Asukoht: Põhja-Eesti, Jõelähtme
Kipperihärra võiks vahepealsest tekstist eraldi teema teha. "Väikelaevajuhi tunnistuse nõue" vms.

_________________
Paklmajade ja karkassmajade renoveerimine:
lagede tõstmine, palkide vahetus, vundamendi hüdroisoleerimine palgi all, karkassitööd.
Ehitus ja remonditööd
Www.majataastus.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 24 Juun 2012 18:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Apr 2007 17:10
Postitusi: 460
Asukoht: Tallinn
rye kirjutas:
Siis hakkab võimuesindaja lihtsalt peedistama tulekustuti kuupäeva või siis kohustusliku taskulambi patareide kuupäeva jms kallal. Antud juhul oli selleks katkine pardatuli.


Kuidas saab valgel ajal katkise pardatule pärast peetida? St pardatuli võib ju ka katki olla, aga COLREG ütleb, et seda ei pea sisse lülitama enne päikeseloojangut, seega puudub igasugune mõistlik põhjus väitmaks, et

a) tuld ei kavatsetud enne päikeseloojangut korda teha
või
b) alust kavatseti üldse pärast päikeseloojangut käitada

_________________
GT-205 "Anaconda"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Aug 2012 08:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
Veeliiklusteenistus pole sel suvel trahve teinud


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Aug 2012 14:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 26 Mai 2004 18:45
Postitusi: 84
Asukoht: Tallinn
smboards kirjutas:
rye kirjutas:
Siis hakkab võimuesindaja lihtsalt peedistama tulekustuti kuupäeva või siis kohustusliku taskulambi patareide kuupäeva jms kallal. Antud juhul oli selleks katkine pardatuli.


Kuidas saab valgel ajal katkise pardatule pärast peetida? St pardatuli võib ju ka katki olla, aga COLREG ütleb, et seda ei pea sisse lülitama enne päikeseloojangut, seega puudub igasugune mõistlik põhjus väitmaks, et

a) tuld ei kavatsetud enne päikeseloojangut korda teha
või
b) alust kavatseti üldse pärast päikeseloojangut käitada


Hehee, see järjekordne tore näide sellest kuidas väikelaevnikud COLREGi valikuliselt loevad. COLREG ütleb lisaks sellele, et tulesid käsitlevaid reegleid tuleb järgida päikeseloojangust päikesetõusuni, et piiratud nähtavuse korral tuleb tulesid kanda veel ka päikesetõusust päikeseloojanguni ... ja seda piiratud nähtavust tuleb meie heitlike ilmadega üsna sageli ette. Nii et sedapuhku tundub, et asjaeest peedistati.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Aug 2012 22:12 
Eemal

Liitunud: Reede, 28 Mär 2008 22:02
Postitusi: 47
Asukoht: Harju
Mis moodi asjaeest peedistati, siseveed on ju täis paadikapteneid kellel lube pole ja õhtupimetaks peaks sadamas tagasi olema. Hea kui pooltel on lamp paadis kaasas. Minule tundub see küll on ehtne peedistamine mis on maanteelt veepeale üle viidud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Aug 2012 23:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Siseveed on täis ka paate, millel üldse mingisugust tuld küljes pole. See veel ei tähenda, et need päevasel ajal ja hea nähtavuse korral sõita ei tohiks. Ega paat pole auto, kuigi härrased vesimendid kuival maal ja selle jaoks õpitut vee peal meeleheitlikult rakendada püüavad.

See päeva ajal tulede pärast peedistamine on sama, kui nõuda igalt pargis jalutajalt isikliku peldiku kaasas kandmist, sest põõsa alla s***uda ei tohi, aga kui sul oma peldikut kaasas pole, oledki ületamatu häda korral seaduserikkuja.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 285 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group