Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 50 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 15 Jaan 2012 21:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Adolf kirjutas:
Sultsilt väga kena jutt. Nüüd jääb üle ainult vee viskoossus siduda paadi kiirusega sõltuvalt temperatuurist :roll:
"Paksemas" vees liigub paat ilmselt raskemini.
Kas on reaalne näiteks 5- 10 % ?


Reaalsus on aga selline, et 150 hp ja suvel + 26 kraadiga, sõidab talvel -5 ga täpselt sama kiiresti :D , +- 1 sõlmegi pole vahet:)
Tegureid mis muutuvad on palju.

Aga mis puudutab laine läbimist ja matse vastu korpust, siis heli on kyll talvel oluliselt karmim... S

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 15 Jaan 2012 23:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Peeter Ude kirjutas:
/.../
Aga mis puudutab laine läbimist ja matse vastu korpust, siis heli on kyll talvel oluliselt karmim... S
Ei taha küll vähendada vee omaduste muutumisest tulenevat, kuid Sul alupaat ja siin tuleb minu arvates suurem erinevus metalli omaduste muutumisest, ehk metall muutub külmaga "valjemaks". Kui viid näiteks metallkeeltega kitarri külma kätte ja häälestad selle peale maha jahtumist ära, siis kõlab see tüki maad teravamalt, kui sooja käes.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Jaan 2012 07:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
rekkamees kirjutas:
Peeter Ude kirjutas:
/.../
"valjemaks". Kui viid näiteks metallkeeltega kitarri külma kätte ja häälestad selle peale maha jahtumist ära, siis kõlab see tüki maad teravamalt, kui sooja käes.


Täselt samamoodi läheb asi valusamaks plastikuga ja mis veel huvitavam,
Suuremate üle 100 t laevadega, kus heli ei kuule... Aga suvel naljalt ikka jalust ei raba, kui laev lainesse kinni jookseb... Talve hakul... "Hoia piip ja prillid!", kuid mis ma ikka tean, 30 a praktikat lihtsalt sedasi näidanud on.


Muideks Väinameri on juba jääs..:)

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Jaan 2012 14:33 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Ma arvaks, et vee paksenemine on täiesti piisav selgitus talvisele "paukumisele". Vesi lihtsalt ei voola nii kergesti eest ära nagu soojaga ja kuna kogused on päris suured, siis ongi tulemus käes.

Kiiruse kohta arvaks nii, et glissiva paadi puhul on külmemas vees takistus pisut suurem, aga paat ise veidi vähem vees ja kruvi ka ehk haagib paremini. Mootori võimsus on külmas suurem. Nii et lõpuks polegi kiiruses erilist vahet.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 17 Jaan 2012 22:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 22 Juul 2008 20:40
Postitusi: 238
Asukoht: Saaremaa
Kiiruse säilimine on ilmselt sellest, et ka sõukruvi liigub suurema viskoossusega keskkonnas. Küll aga peaks tulemus paistma kütusekulus.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 50 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group