Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 76 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Veebr 2011 13:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Vene tehnika, vene tehnika: mul on TAlverallile ragistreerunud ~125 jõuvankrit, kellest 49 on NLiidu toodang KESKMISE sünniaastaga 1975, mille viib üles paar 80'te lõpul toodetud UAZ'i, GAZ'i ja VAZ'i. Nende hulgas nii KrAZ-255B1, ZIL 157 kui 131, IZ Jupitek, loomulikul läbi ajaloo palju "emmilisi" jne. Vene rasketehnikat on käinud läbi kümne aasta PALJU ja mitte üksainsam VENE masin ei ole tehnilise rikke tõttu katkestanud. Küll on katkestanud mitmeid "Lääne" masinaid. Siit ka Truttale vastus: kui see ülisitt Vene rasketehnika sõidab kui miilenki siiani ilma suurema vaevata, on "lääne" sama vana tehnika ammu pilusilmade poolt plastkäkerdisteks vormitud - neljandat ringi!!!

Veel trutta küsimusele vastuseid:
1.vene (veo)autot - pole krusa mees, niisama Vene autosid kasutasin lähiajani. Sõitsin suisa võidu. Lihtsad ja lollikindlad. Näitasin ikka poisi sõpradele, kuidas igaviku seisnud Mosse tilga bensu ja elektrit saades poolest pöördest vändast käima käib :D
2.vene paadimootorit - ainus mulle teadaolev nikastus, peale Moskva10 pole muud püüdnudki omada.
3.vene külmkappi - ämma juures toimib perfektselt 30+ aastat vana Minsk siiani. Enda puukastiga külmiku viskasin toimivana u.35 aasta vanusena lihtsalt minema köögi ümberehituse käigus. UPO kestis hädised 14 aastat, nüüd noname kolmas külmik BEKO (odavaim sel hetkel turul).
4.vene televiisorit - minu sünni puhul vanaisa poolt kingitud must-valge Rekord toimis probleemideta aastani 1993, siis ostsin esimese (kasutatud) värvika, siis esimese uue kineskoobiga Finluxi (poole aastaga tuli viga külge, joonlaotuse diood vahetati garantiis välja) ning hetkel toimib 32-tolline Poola noname LCD "Orion" perfektselt kolmandat aastat.
5.vene mikrokalkulaatorit (mis on kõige suuremad maailmas ja "analooge mitteomavad") - täiesti olemas ja vajadusel ka toimivad. Lisaks on olemas tutikas sama ajastu Texas Instrument.
6. Jalgrattad - Desna-2 ja Minsk on siiani kasutusel.
7. Vega tubase helitehnika võin soovi korral tööle panna, kuigi võimu kinkisin ära. Kõlarid on mõnikord kasutusel (kui pööningult alla toon).
8. Lisaks toimib ämma juures siiani vana gaasipliit, igasugust erinevat Vene köögitehnikat (seda on kodus ka) jne. Straume kohviveski on siiani kodus ainus, millega vajadusel toimetada. Näiteks. Ja igatsen taga vana head kohvi"mulksujat", uued on ju überkallid. Maal käies naudin alati selel tehtud head kohvi. Ning puitu põletan ehk joonistan puidule siiani vana hää vene põletusaparaadiga. Jne.

Et jääda aga mereteema juurde, siis näete
9. mina sõidan siiani "made in ussr" purjekaga. Ja selle mast koos poomiga on sellised, et võttis kadeduset inisema ka suurte kallite jahtide võidusõitjad. Need, kes süsinikmasti osta ei suuda aga alumiinium on minu jahi masti kõrval käkerdis ehk jäik ja raske kaigas. Ahjah, muuhulgas soetasin originaalplokkide ja stopperite asemele ka uued "originaalid", need on lihtsalt piisavalt odavad ja töökindlad :D

Peaaegu kõik Vene tehnika on tulnud ringi vahetada moraalse vananemise või lihtsalt nende ea tõttu, mitte, et oleks katki läinud või vajanud liiga palju hoolitsemist. Kasvõi seinapealsed lülitid või pistikupesad, see ka tehnika! Töötavad, raisad... Ning kuulates Gamajoni junga Alwaro lugusid, kes töötab vist ühes suurimas "igasugusitta" müüvas ettevõttes, siis Vene kodutehnikal oli praagiprotsent ikka kordi väiksem, kui see sitt, mida kallite kaubamärkide all täna Hiinas toodetakse ja meile (ehk kogu euroopale) pähe määritakse. Isegi needsinased kirutud Vene autod olid tuhat korda kvaliteetsemad isegi absoluutskaalal, kui 21.sajandi teadmiste ja oskuste juures toodetav hiina pask.
Ning olles ka tuliuut Mosset "pidanud", siis ei olnud "punapeameeri" 80 000 km jooksul mitte ühte sellist probleemi, mida mistahes muu tuliuue autoga. Ja kurat, roostetas Ta küll kordi vähem, kui matstakuus või muu selline kräpp. Õli tuli vahetada... ja järjekorras bensu oodata, mida kuramus 9 toopi sajale tahtis ja alati kõik ära jõi. Kahjuks pole siiani need maailma parimad lääne insenerid igiliikurit või bensiini juurde tootvat ja hooldamist mittevajavat autot suutnud ehitada. Ostaks kohe :D

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Veebr 2011 15:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Mär 2005 16:22
Postitusi: 277
Asukoht: Otepää/Tartu/?!
Sõiduauto VAZ-2101 oli tarkade meeste jutu järgi Fiat-124, toodetud Venes Itaalia liinidel. Ja VAZ-2103 vastavalt Fiat-125. Hilisemais modifikatsioonides olid muudatused. Oskajais kätes on üsna hää auto, seda praegugi, kui läbisõidud on väikesed. Uuemal ajal on palju peavalu mitte- originaal varuosadega- rämpsu on palju.
Jalgrattaist. Paljud Vene jalgrattad olid üsna head. Maal veel liigub neid, linnas ei tea... Vana jalgratta suure väärtuse avastas aastate eest üks Tartu naissoost abilinnapea. (Nime ei oska meenutada.) Temalt varastati üsna kähku uus jalgratas. Muretsenud tagasihoidliku välimusega second- hand`i- ütles leheneegrile, et nüüd on hea ja rahulik! :)
Huumori vallast: Vene väikest maastikuautot LUAZ kutsusid naljahambad: komplekt iseehitajale! Vahel ka kännuämblikuks! Uuena nõudis see kah väga põhjalikku ülekäimist. Aga nupumehed jõudsid seisukohale, et siis on vahel mõttekam läbi pidada 2 LUAZ- autot sama koguhinda maksva UAZ- maasturi asemel...

_________________
Muutuv muutuvas. Positiivsus on oluline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Veebr 2011 15:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 17 Mär 2007 00:02
Postitusi: 731
Asukoht: Muuga
Priit kui sa kiidad vene autosid siis vaata ka nende läbisõite. ja ma võin pea anda, et need mossed ja muud mudrud mis sul seal rallit sõidavad veedavad peale igat võistlust pool aasat totaalses ümberehituses ja paranduses. raske raud võib tõesti selle 200km vastu pidada kui siis pead käed külge panema. kui ma praegu võtaks mõne vene massina mis oleks 300 000 läbi sõitnud siis peale paksu kerepleki poleks seal sees ühtegi toimivat juppi, erinevalt kasutuses olevast japsist mis on selle 300 juures suutnud ära kulutada ühe rattalaagri ja kaks pooltelge. ja see on ka kõik, kõik muu on originaal alates veermikupuksidest-lõpetades amortidega.

ja kui lülitid võrdluseks tuua siis lüliti on ehituselt nii labane seade, et seal polegi midagi katki minna. samas kui võrrelda näiteks vene ja euroopa tööstusvoolupistikut siis mõlemad on töökindlad kuid vene pistiku inseneer oli selge vaimse puudega, miks muidu on suudetud midagi nii värdjalikku vamis mõelda. üldse paljude vene leiutiste puhul jääb tunne, et need visandas breznev või hrushov isiklikult ja siis disainerid pidid sest pasast mingisugusegi detaili valmis treima

_________________
kas osta jaht suvila asemel?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Veebr 2011 17:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Tsiteeri:
visandas breznev või hrushov isiklikult ja siis disainerid pidid sest pasast mingisugusegi detaili valmis treima


Eks "suurmehe eeskuju" innustas, VW Kupla kavandi visandas ju Adolf ise.
Nikita ja Leonid paraku erilise andega ei hiilanud...
8)

Talverallile võidakse vene riistaga muidugi tulla: pole kahju lõhkuda ning juppe ka vanast ajast veel suguvõsa garaažinurkades vedelemas.
Igapäevakasutusega on teised lood. Miks muidu sõita kena väikse Citroeniga, kui Tauria oleks parem...

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Veebr 2011 18:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
PriitV kirjutas:
mina sõidan siiani "made in ussr" purjekaga


See vestlus on ammu pööranud täiesti tundmatule rajale, aga mis sellest.

Priit, Sinu purjeka renoveerimise mahlast saagat oleme siit kõik saanud lugeda. Müts maha. Aga tolles kontekstis ei jäänud küll kõlama kiidulaul näiteks tollasele koostekvaliteedile. Pildid rääkisid pealegi iseenda eest.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Veebr 2011 18:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Meerschwein kirjutas:
PriitV kirjutas:
mina sõidan siiani "made in ussr" purjekaga
Aga tolles kontekstis ei jäänud küll kõlama kiidulaul näiteks tollasele koostekvaliteedile.

Nõus, see ongi vene asjade võib-olal suuri mhäda: fenomenaalsed insenerimõtted ei pruukinud sita töökvaliteedi tõttu alati esile kerkida. Piiteri Mikro: siiani kasutusel disain ehk väga-väga õnnestunud, kuid väga sitalt valmsitatud. Aga siis seal peal on übermaterjalist mast, msi on lennukiehitajate kätetöö ja seega ülim kvaliteet, mis olla saab. Selden on Vene lennukitehase kõrval käsitööliste kooperatiiv...

Veel üks näide, isiklikud kogemused lähiajaloost aga tegelikult faktid inimese suust, kes ISE asja tegi: nimelt 1968 London-Sydney maratonralli, Mosse 408 Elite kere + sel ajal äsja (1967 tulid proovipajad liinilt) kopeeritud põhimõttega 412 mootor ja loomulikult vanameister Uuno Aava isiklikult. Mina tegin oma omast Mossest replica aga selle vaatas Aava isiklikult üle ja kiitis detailideni "heaks" mitte õigeks.
Kuid mis oli tähtsaim nii 1968 kõigis uudistes läänes kui Aava jutus: ainus autottootja, kelle KÕIK autod sõitsid kogu ralli läbi ehk neljast neli. Uuno jutt: mitte mingit forseeringut, mitte ühte tugevdust keres, pajas ega käimas, 100% stock ja suisa stock-amortidega veermik aga kogu oma võistlusauto ehitust jälgisid mehed algusest lõpuni kõrvalt ja vaatasid, et see koostataks 100% projekti järgi k.a. keevispunktide arv. Sama mootori tasakaalustamine, klapivedrude surved, laagrid etc, etc. Ja ka amordid said korralikult kosotatud ning kvaliteetõliga täidetud. Neid loomulikult kulus teepeal kokku palju, nagu kulub palju "mortse" siiani maratonsõitudel.
Ehk see auto on projektijärgselt ülimalt vastupidav, ajastus teistega võrreldes piisavalt kiire (kuni 1970 oli M-412 NLiidu kiireim sõiduauto) ja kõige selle juures ikkagi lihtne.

Ja Dakari Kamazidest võin veel kaua rääkida... ka endisaegsetest, sest sai koos töötatud Kulgeveega. Aga Dakari-fännina jälgin ja uurin asju alati tavapärasets põhjalikumalt ning mitte üksainsam maailma raskeveokitootja pole oma teadmistelt ja oskustelt Kamazile isegi mitte ligilähedal! Lisaks: arvate, et Kamza-tiim hoiab "madalt profiili" ja ei lase võõraid ega ka telet oma boksialasse niisama? See on puhas militaartehnika testimine võimalikes erinevates keskkondades. Selle aasta "Tsaari" masin oli esimene veel uuema põlvkonna dessandi "liigutamise" alusvanker.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Veebr 2011 22:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:
Kulla mehed, huvitav, kui KÕIK vene tehnika oli nii sitt, ei toiminud, oli propaganda etc, kuidas küll Te üldse OLEMAS OLETE??? Meid ei tohiks olla olemaski, sest vene tehnika ei toiminud...


Aga seepärast me olemas olemegi, et venelastel ka kummitooted ei toimimud.... :lol: :lol: :lol:

EDIT - see eelmine teema on juba eelpool mainitud... :)

Mark kirjutas:
Ei tea arvata, aga kui ma peale raudse eesriide langemist Soome sattusin ja seal mingil hetkel esimest korda välismaa veoka ( mingi 80date aastate MAN ) rooli istusin, oleks äärepealt püksi lasknud :D
ZIL, GAZ ja KaMAZ peale mõeldes tekkis kahtlus, et äkki ma olin enne Fred Flintstone vms :lol:


See tulenes sellest, et venemaal ei olnud inimene ja tema heaolu oluline. Peaasi et (Priidu kiidetud :D ) tehnika töötas. Veokate peale läks jutt - peaasi ju et kaup jõuab sihtkohta, mis sest et juht võibolla poolsurnud ja külmunud.

PriitV kirjutas:
Vene tehnika, vene tehnika: mul on TAlverallile ragistreerunud ~125 jõuvankrit, kellest 49 on NLiidu toodang KESKMISE sünniaastaga 1975, mille viib üles paar 80'te lõpul toodetud UAZ'i, GAZ'i ja VAZ'i. Nende hulgas nii KrAZ-255B1, ZIL 157 kui 131, IZ Jupitek, loomulikul läbi ajaloo palju "emmilisi" jne. Vene rasketehnikat on käinud läbi kümne aasta PALJU ja mitte üksainsam VENE masin ei ole tehnilise rikke tõttu katkestanud. Küll on katkestanud mitmeid "Lääne" masinaid. Siit ka Truttale vastus: kui see ülisitt Vene rasketehnika sõidab kui miilenki siiani ilma suurema vaevata, on "lääne" sama vana tehnika ammu pilusilmade poolt plastkäkerdisteks vormitud - neljandat ringi!!!


Priit - vahepeal loe ka mida teised kirjutavad. Eelpool oli ju selgelt kirjas, et vene töötamise eelduseks oli see, et kasutaja oli piisavalt osav mehhaanik ja võttis toote ise lahti, sooritas vajalikud hooldused, parandused,määrimised jne. Sinu rallil osalejate puhul on sama teema - vene tehnikaga sõitjad on oma sõiduvahendid tõenäoliselt põhjalikult "üle käinud" samas kui lääne tehnika puhul võetakse asja kergemalt....

Poisikesepõlves sai tegeldud mootorpaatide ja võidusõiduga vee peal .Mäletan selgelt esimest eesti-soome maavõistlust, kus soomlased pidid ennast surnuks naerma - sellal kui nemad oma Yamahasid käivitasid ühe kerge käetõmbega üle õla, käivitasime meie vene analooge (veterok) 2-3 minutit käivitusnööri "katkudes".

Lõpetage ükskord see jutt, et vene tehnika töötas....


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 06 Veebr 2011 09:09 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
PriitV kirjutas:
Siit ka Truttale vastus: kui see ülisitt Vene rasketehnika sõidab kui miilenki siiani ilma suurema vaevata


Jejee. Mul vana oli üle 30a Sirgala karjääris BelAZ-i peal. Uued autod tulid Jõhvi raudteejaama, sealt pidid nad oma käiguga siis karjääri jõudma....suur osa jõudiski sinna oma käiguga, osad tulid puksiiris. Distants ca 35km.
Jõudsid kohale, läksid .... kuhu?.... Õige, remonti! :lol: Mootorid-käigukastid maha, sillad laiali.... kahenädalase töö tulemusena oli masin uuesti koostatud, reguleeritud ja teadaolevad nõrgad detailid vahetatud kohapeal tehtute vastu.
Edasi oli tsükkel selline, kolm nädalat tööd, nädal remonti. Ja ikka aegajalt lagunes miski ja tuli üleplaanilisi remonte teha. Säh sulle töökindlat rasketehnikat.
Ergonoomikast ja mugavusest pole üldse midagi rääkida.

Edit, meenus mulle Riga 11 nimeline aparaat lapsepõlvest :lol: hea spordivahend oli, sai seda vändatud ja sai sellega joostud. Ja ära hakka seletama, et "tegelikult super-hyper"- oli isegi omas ajas ja ruumis sitanikerdis.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 06 Veebr 2011 10:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
Venelastel oli mitmeid toredaid arvuteid. Lähemalt puutusin kokku Iskra nimelisena. Kuni see põlema läks. Me kleepisime sellele siis Komsomolskaja Pravdast lipukirja "Is iskra butet ogon" ja zit stala lutze, zit stala veseleje.
Mu isal oli jaapanlaste tehtud Sharp tüüpi arvuti, mis juhtis trükkplaatide freesimise pinki ja see töötab siiamaani.

Vene arvutite kohte räägiti, et need on nii tugevalt tehtud, et võib tankiga üle sõita ja välja näevad nii nagu seda oleks korduvalt proovitud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 06 Veebr 2011 10:13 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 27 Sept 2009 12:18
Postitusi: 6
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänu sääreväristajale, on tehnikat tundvaid inimesi rohkem. Sellega sõitmiseks, õigemini käima saamiseks, pidi algtasemel insener olema. Ameerikas käinute jutu järgi oli kohalike arvates autol rehvivahetusega hakkama saanu ka insener.

_________________
Päikest ja tuult!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 06 Veebr 2011 11:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Neid Dakari asju ei saa võrrleda, ilmselt ka mitte mingeid ralli tarbeks kunagi käsitsi ja valikkoostamise teel tehtud etalonmossesid. Kas te, head inimesed, siis tõesti pole kuulnudki Soomes, Uusikaupungis toiminud Ladatehasest näiteks? Laevatäied vene eksportautosid ( mis olid kõvasti paremad kui koduturu omad) võeti seal uuesti juppideks, ehitati uuesti üles ja saadeti siis Soome turule või laia maailma. Ma usun, et Kalle on seda oma silmaga näinud. Ma ise ka, muide. Loomulikult olid need peale seda palju kestvamad ja ka paremad. Ega's ilma asjata kõik tolleaegsed ei mäleta, et need kellel oli kodus mingi masina eksportversioon olid ikka kõrgustes hõljuvad kunnid :lol:
Ja ega seal sõjatehasteski mingit kvaliteeti tulnud. Olles paar aastat Desintegraatoris varustaja rollis olnud, tuli käia näiteks Permski Karbjuratornõi Zavod'is ja ka numbritehastes. See permi oma just nimelt lennukitega tegeleski. Mina pidin sealt 1,5 ja 2kW elektrimootoreid Taluvõi ja Vana Tallinna eest tooma.... Ma olen neid tehaseid ja nende toodangut seestpoolt näinud küll. Kuni polnud vaja kuskil rahvusvahelisel promoüritusel, nagu näiteks Dakari ralli, kommunistliku ühiskonna suursaavutustega hüpata, toodeti toorikuid. Kui oli promoüritus, siis tegi erimeeskond millegist vajalikust lihvitud versiooni. Eks need vanaautoralli isenid on ju ka hobitegelaste poolt lihvitud teemandid mitte seeriakaup. Priidu mikrot ei saa ka kuidagi laiatarbekaubaks nimetada. Ja kui mast on hea sattunud, siis on vedanud, et sel päeval kui see toodeti jäi mingist lennukijupist vajalik ports just seda sulamit üle :P
Meil on siin Alunaudis käinud kaks samasugust Vene või Poola päristolu taglasevidinat paranduses. Ühte sai keevitada, teist mitte. Sulamid olid erinevad. Pealtnäha olid vidinad identsed. Nagu öeldud, lihtsalt ükskord sattus selline päev olema ja teinekord jälle teistmoodi....

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 06 Veebr 2011 12:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Mär 2005 16:22
Postitusi: 277
Asukoht: Otepää/Tartu/?!
Paar asja, mis mul tõsiselt üle mõistuse käivad: Miks ei suudetud Venemaal toota vähegi tõhusamaid mürakaitse kõrvaklappe??? Tean mitmeid kohusetundlikke inimesi, kes kaotasid osa oma kuulmisest, kui ei suutnud õigel hetkel ametist loobuda. :( Minagi oleks palju kauemaks laevadele jäänud... :( Õnneks pääsesin suht väikese veaga...
Teine suur küsimärk: Enamus traktoriste lõpetas radikuliidiga. :( Vaid Kirovetsil oli amortisaator pandud juhiistme alla... Polnuks ju raske seda teistelgi markidel teha?? Ja mehed terved... NB! Kirovets oli omas ajas tõesti hea! Toodetud Leningradis sõjatehases.
Kaevurid, kes Kohtla Järve kandis käsipuurmasinaga töötasid- võisid juba enne kümmet tööaastat invaliidistuda... Vibratsioonitõbi...
Positiivse poole pealt: 1979.a. käsikreissaag ja käsihöövelmasin aitavad vajadusel veel praegugi.

_________________
Muutuv muutuvas. Positiivsus on oluline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 06 Veebr 2011 14:41 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Miks ei suudetud teha pidavaid rehve ega pidureid, korralikke õlisid, värve, mastikseid, kummidetaile, amortisaatoreid, karburaatoreid, sissepritset, automaatkäigukaste, roolivõimendeid, klaasipuhasti luudasid, istmeid, müraisolatsiooni materjale? Miks saadaval olevad materjalid (alates terasest, lõpetades puiduga, tehismaterjalidest rääkimata) olid väga piiratud valikus ja absurdse ja kõikuva kvaliteediga? Miks kõik asjad roostetasid juba tehase väravast väljudes? Miks jalgrattad, mida on kiidetud vargakindlatena, olid sõidomadustelt 98% ulatuses talumatud käkid? Rääkimata arvutustehnikast, milles nõuk akadeemikud ei jõudnud kunagi sellisele tasemele nagu Stewe Wozniak oma magamistoas? Miks NL ei suutnud iial teha ühtki töötavat tööstusrobotit? Miks lamekatused sadasid läbi ja miks keldrid uputasid, miks betooni segati labidaga ja tulemuseks oli ikka Marja pood? Ja miks kõike seda kräppi ikkagi ja alati puudu oli? ...

Kõigile neile küsimustele suudab vastata iga mõistusega ja nõukaaegse töökogemusega inseneriharidusega indiviid.
Aga üldpõhjus oli ikkagi see, et igasugune "innovatsioon" oli karistatav ja kõik uuendused olid saatanast. Puudusid võimalused iseseisvaks mõtte- ja kätetöö arendamiseks ja veel vähem oli võimalik asiste asjade tootmisse jõudmine. Loomulik valik ei toiminud ja tehnilise "arengu" tulemus oligi täpselt selline nagu ta alati taolise majandussüsteemi puhul on.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 06 Veebr 2011 17:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 26 Mär 2005 19:59
Postitusi: 298
Asukoht: 58.17,056N 26.9,986E
vanellus kirjutas:
Aga üldpõhjus oli ikkagi see, et igasugune "innovatsioon" oli karistatav ja kõik uuendused olid saatanast. Puudusid võimalused iseseisvaks mõtte- ja kätetöö arendamiseks ja veel vähem oli võimalik asiste asjade tootmisse jõudmine. Loomulik valik ei toiminud ja tehnilise "arengu" tulemus oligi täpselt selline nagu ta alati taolise majandussüsteemi puhul on.

Tegelikult on mõnes ettevõttes sama mentaliteet siiani käibel. :x Aasta tagasi ma lausa üllatusin,aga nüüd olen juba harjunud. :evil:

_________________
me oleme raha nimel igasugu lollusteks valmis , isegi tööd tegema , vist !?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 06 Veebr 2011 19:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
See traktoristide ja veokijuhtide seljatõbi tuleb ka kõige kaasaegsemate ja popimate aparaatidega kuni ei hakata aru saama väga-väga lihtsast asjast: need jalaastmed seal kabiini ukse ees ei ole mitte niivõrd sisse ronimiseks kui just alla ronimiseks. Hüpata ei tohi!!!. See on nii ära leierdatud teema ja üldiselt seda enne keskiga ei usuta ka. Aga keskealisena jälle ei leidu ühtegi kes EI usuks ;) Kutsehaiguseks nimetatakse.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 76 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group