Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 39 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 27 Mai 2011 11:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 13:25
Postitusi: 275
Asukoht: maailma äärel vastu ookeani
no siin priiduga väga nõus kyll pole .... olen 300 m. pikkuse tankeriga korduvalt muugalt Taani tippu kaasa sõitnud ja seda laevaelu seal kyll näinud. Peamehaanik on pm. kapteni järgi teine mees laevas aga kui kapten ytleb , et on nii siis ON NII - ja mehaanikud teevad nii ! Ja muuseas reederid ei vallanda kapteneid naljalt ka siis kui neid endid sinna saadetakse.- sest reeder on oma mõtteviisilt tavaline kontorirott ja tihti pole kuulnudki näiteks et laeval on syvis ja merel tõus-mõõn ja et ka laev võib pooleks minna ! Muidigi on ka lolle ja hulle kapteneid aga eks erand kinnitabki reeglit . :lol:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 27 Mai 2011 12:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
seafish kirjutas:
/.../
Muidigi on ka lolle ja hulle kapteneid aga eks erand kinnitabki reeglit . :lol:
Vaata, see on just üks asi, miks ei tulda kunagi koolipingist otse laevakapteniks. Sellised, kellest kunagi kaptenit ei saa, selekteerib elu ja töö juba enne välja, kui nad kapteniks saavad. Ega's kaptenipaberitega mees veel kapten ole! Kapten on see, keda usaldatakse rohkem, kui kedagi teist laevas ja selle usalduse on ta pidanud välja teenima. Ainuke võimalus teisiti minekuks on see, kui reeder on konkreetselt oma raha ja võibolla ka elu peale vihane.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 27 Mai 2011 12:38 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
blaa, kas kellelgi meist on 300m pikkune väikelaev-tanker-kruiisikas? Koos peamehaaniku, tüürimehe, õhtujuhi, patsiga poisi ja tuumajaama inseneriga?
Väidan, et oma paati tunnen mina kõige paremini ja mina ütlen, kuidas on. Kas nii või naa.
Selle Victoria jutu kirjutasin lihtsalt illustreeriva näitena, ei enamat.
Katsume ikka oma 24m piires püsida, muidu lähme kole metsa (karile)
:lol:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 27 Mai 2011 13:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Aga Trutta, on üks suur mure: Sa ei ole Kapten vaid väikelaevajuht :D
Kes mäletab veel seda, kui vanakoolimehed tegid hädakisa, et nende igati auga väljateenitud KAPTENIpaberid lähevad pudrusurma ja vastu saadakse suvaline plastlipik...

Muuseas, minu sõnavõtud on pigem filosoofilised ja peaks panema Teid mõtlema, et ikka "miks ja kuidas" ning kas "Nina-minu-mind" on merel see absoluutne tõde. Teema on ju meri ja demokraatia ja miskit pole teha, just see viimane pool pealkirjast on tähtis.

Oli aega 2550 miili ja 5 nädala (816 tundi) jooksul neid asju mõelda, vaadata, jälel mõelda etc. Seejuures jääme igati 24 meetri sisse, täpsemalt 15,5 meetri sisse. Stella Maris evis sellist reederitest ja kaptenitest/juhtidest koosnevat meeskonda, et meist saanuks näiteks HJK unistustergati teha ;) Lisaks veel niisamagi tavaelus otsustaja/juhtijad. Ja siis Kapten, Märt. Ja KOGU see punt toimis ülimalt demokraatlikult, ilma probleemideta ja igaühel oli suuremal/vähemal määral mingi pisuke "kohustus". Märt ei hakanud never vaidlema meist kõigist kümme korda targema peamehaanik Jaaniga tehnika teemadel. Samas jälle ei olnud "peast kapten" ja Talle usaldatud rahaliste vahenditega ei käitunud ebaviisakalt vaid IGA kulutamiseOTSUS tuli reederitega konsulteerides. Jne, jne, sest miskit poel teha, kapten ikakgi ei otsusta 21.sajandi maailmas KÕIKE. Ehk Stella Marise peal ei olnud seda, et mida Kapten Märt tahab, seda tehakse. Samas oli Märdi sõna see, mis ettetuleva küsimuse lahendas. Kuidas Ta selle lõpliku sõna oma elukogemuse pealt "kokku pani", on puhtalt Tema saladus

Ehedaim näide oli Quernsey külastamine. Meeskond tahtis Kanali saartele minna, tegelikult tahtis ka Märt aga ainult Tema oli seotud Lepinguga ehk ainult Tema KOHUSTUS oli jaht Tallinnasse tuua. Seega tahtis Kapten asja võimalikult kiirelt, sirgelt ja ohutult korda ajada, absoluutselt mõistetav. Vastutus on raske koorem.
Meie võisime suvalises sadamas pealt maha astuda ja isegi merel ei saanuks mitte üks vägi meid SUNDIDA vahis olema etc sest me olime turistid ja tahtsime ka ilma näha. Siis olingi mina see, kes hommikuses vahis läksin Märdi juurde ja otse unepealt küsisin, et "läheme või ei läe, kui, siis just praegu on paras uus kurss võtta". Sekund mõtlemist Kaptenilt ja SÕNA oli antud: Kurat teiega, aega ju on! Ja vaat see on HEA Kapteni omadus: tegelikult oli ju see otsus meie peades ammu ära tehtud ja hakata üksi seitsme vastu, ainult loll teeb seda. "Toomale" uus kurss ette ja lõpuks olid KÕIK sigarahu: see on koht, kuhu tahaks tagasi. Selge, et keegi poleks hakanud Kapteni tahte vastaselt kuhugi minema aga mis oleks juhtunud järgmises sadamas... see jääb õnneks teadmata!

Ehk meil oli kogu sõit jaht pilgeni täis valgustatud monarhe ja see tagaski ideaalse reisi. On võimalik mõelda "Meie", mitte "mina-minu-mind". Kokkuvõttes on mistahes kapten ja juht lõpuks inimene, kes lihtsalt arvab, et ta teab-tunneb-oskab kõike. Isegi oma paadis.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 27 Mai 2011 13:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 13:25
Postitusi: 275
Asukoht: maailma äärel vastu ookeani
to trutta
just nimelt blaa-blaa .... sellejaoks ju foorum ongi. Ja et jääme 24m sisse - väga silmakirjalik, jääme siis ka eesti vetesse,ehitame eesti materjalidega jne. Kogemused on kogemused ja jag kruisingi selliste tankeritega :lol: see töö boonus


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 27 Mai 2011 14:56 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Ei ole jah kapten, tähenärija Priit ja ei ole tankeriga kah Taani tippu sõitnud. Mis teha, leiba tuleb kuival maal teenida kuidagi....
Aga kui miski jama on, kes seina äärde läheb?
Demokraatia on üks ütlemata aeganõudev, väheviljakas ja kulukas valitsemise viis. Võimalusel vältida.
Kujutage nüüd ette sildumist demokraatia tingimustes näiteks..... 8) Kus igal asjalisel on oma ettekujutus, kuidas ja kuhu seda tegema peaks, kas siis Tallinkiga või Kassega.... :lol:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 27 Mai 2011 15:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 15 Juun 2005 13:28
Postitusi: 172
Asukoht: Tallinn
Kunagi oli vist delfis üleval teema: "Sõjavägi ja demokraatia" See on minu meelest täpselt sama hea teema kui "Meri ja demokraatia" :D

Jumal taevas - kapten laevas.
Ma olen kindel ,et see kehtib ka tänapäeval, 21. sajandil, demokraatia mantra tingimustes. Annaks Jumal.

_________________
Klaperjaht - regatil viimasel kohal purjetav jaht, üritab kõigest väest eesvõistlejatele järele jõuda.

http://www.heratech.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 27 Mai 2011 17:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 14 Dets 2004 12:37
Postitusi: 607
Asukoht: Tallinn / Lääne-Virumaa
Marlene kirjutas:
...
Kui Tättvered ilmareisile läksid palusid nad Talvikul ülesvõtteid teha. Mida aga suurejoonelisel teelesaatmisel hästi teha ei õnnestunud kuna paat, millel asus kaamera ei pääsenud hästi löögile. Pms peiule ei antud pulmas sõna.
Pärast foorumis kaagutati, et kust pidi keegi teadma, et keegi on võrdsem. Kuigi relvastamata silmaga oli selge, raadiot polnud vajagi. Läks mölaks. Ehk demokraatia ehk igaüks võib öelda ja teha mis tahab.

Kui eelmise hooaja alul tõsteti teema Pirita jõel kolmapäeviti toimuvatest väikeste kaatrite rammimiskatsetest (vähemalt verbaalsetest) oluliselt suuremate purjedega aluste poolt (suuremate kaatritega arusaadavalt insidendid puudusid) läks mölaks.

Pisikesed õigustused. Selline väikeste tillide sündroom või? Jube kui JOKK hakkab ka sellesse valdkonda tungima.

Kultuurikiht on lihtsalt õhuke.


Kultuurikihi osas päri. Tättverede mereleminekul ma minejate ja saatjate kultuurikihis väga suuri erinevusi ka ei näinud. Kõige kõvem merekultuuri kandja oli tookord vast "Runbjärn", kes vist puudutatuna harjumatust tähelepanu puudusest otsustas tihedat eskaadrit täiskäigu ahtrilainega kostitada. Meie alusel piirdusid kahjud kummuli viski, sinikate ja laste kohkumisega aluse uperpallidest.

Pildistatava-filmitava ja kaamera vahelt saab läbi kaadrisse jalutada aga on ebaviisakas. Seda teame kõik ilmselt.

Ma tolle kolmapäevakute näitega endiselt päri ei ole.
Kitsuses krüssavat, ükskõik kus võistlevat jahti kurssi muutma sundida teeõiguse olemasolul saab aga teadlik leiab võimalusel ka muu variandi. Jahikapten peab aga olema valmis selleks, et teised liiklejad tema kitsaid manööverdusvõimalusi ei näe, ei taipa või ei taha näha.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 27 Mai 2011 18:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5853
Asukoht: Saaremaa
Mulle räägiti kunagi ühel kursusel päästepaadi/parve vanema määramisest ja ka selle kohustusest. Tempel mällu seisnes selles, et kui keegi sellest seltskonnast peaks paanikasse sattuma ja rahustamisele mitte alluma või tekitab muidu turvalisusele ohtu, siis on vanema püha kohus tegelasele sihuke lops anda, et troublemaker'il oleks väheks ajaks tuled kustus. Vähema lopsuga pidada see oht olema, et kisub hoopis kismaks. Ja peksmist soovitati jätkata kuni moraali paranemiseni :D
Põhjus lihtne - üks paniköör võib kogu paatkonna hukatusse ajada.

Õigem oleks muidugi selge mõtlemise kaodanud isik lihtsalt kinni siduda kuni rahunemiseni. Õppigem lassot heitma, seltsimehed väikelaevajuhid. Igatahes :lol:

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 27 Mai 2011 19:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Priit viis teema kaugemale ja tõesti, raske on ette kujutada kapteni rolli aatomiallveelaevas.
Aga "laevad" mida juhivad Steve Ballmer või Steve Jobs on ka ju lõppeks ÜHE juhiga...

Mulle siin teeb muret, et inimesed meil on nii vähe veel jõudnud. Ja oma koha leidmine eĺus ja (veel) teostamata unistused viiavad selleni, et iga krdi kärbes üritab olla oma s***ahunniku otsas kunn.

Õnneks on leiutatud raha. Et jõuda kasvõi väikelaevniku lubatud piirini läheb õige mitu alust ja lõpuks rooli taga enam ninatark, "peast kapten" ei figureeri.

Täna mulle näiteks pakub rahuldust, kui kogemustega vana mind mõne tõdemusega tummaks lööb. Kuigi mul on vb ÕIGUS mögiseda või mõni vastuargument. Või ta lihtsalt pikalt saata.

Meie ühiskonnas on juurdunud "spetsialisti" mentaliteet - mind on õpetatud, mina tean, olen juba 25! Tohutult on eneseteadlikke kinnisvara ja investeerimisspetsialiste nt (kas oksendamis-emotikoni polegi valikus või!?) kes teavad asjadest kõike.
Mõni ostab paadi, loeb eeskirjad läbi ja...

On, mida õpetab elu 2-30 aastaga. Ja no kui mõni vana vähe pada panebki, so what.

Edit: peale väikest lõuatäit oskan oma mõtet sõnastada: Teatud situatsioonides on allumine pigem auasi. Ja tuleb kasuks.


Viimati muutis Marlene, Reede, 27 Mai 2011 20:21, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 27 Mai 2011 19:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Otsustaja PEAB olema üks inimene ja laevas (ükskõik kui väikses või suures), on selleks kapten.

_________________
Kohtume veel!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 28 Mai 2011 01:54 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Igasugu ringmänge võib mängida kuni olukord on "lillied".
Igasugustes hilisemates mängu faasides on 1 PEA mis kindlalt pakule läheb ja see pea ka vastutab. Igasugustes olukordades. Ma tahaks näha seda venda, N: bussijuhti, kes selgitab ära, et tagant kolmandas reas mingid noored lällasid ja jõid õlut ja ei allunud ja just selle pärast ta rammis vastutulevat palgiveokit... No way!
Samuti tahaks näha tuumaallveelaeva komandöri kes ei tea milleks tema laev/reaktor võimeline on. Ühtlasi tahaks näha imbetsilli, kes sellise ahvi pukki on upitanud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: nn.demokraatia
PostitusPostitatud: Pühapäev, 29 Mai 2011 09:07 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 18 Mär 2006 12:50
Postitusi: 198
Asukoht: tallinn
laewal,paadil.jahil peab olema yks peremees,kes vastutab koigi eest.
Kaptenil lasub laeva üldjuhtimine, sealhulgas laeva navigeerimine, kõikide ohutu laevasõidu tagamiseks vajalike meetmete rakendamine, korra säilitamine laeval, kõige selle ärahoidmine, mis võiks olla kahjulik laevale, laeval olevatele inimestele ja lastile.

Kapteni korraldused temale antud volituste piires kuuluvad vastuvaidlematus korras täitmisele kõigi laeval olevate isikute poolt.

lugege läbi meresoiduohutuse seadus .


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 29 Mai 2011 09:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
Demokraatia suurim ja ainuke miinus seisneb selles, et arvamused loetakse, mitte ei kaaluta. Arvamus on arvamus sõltumata sellest kas aluseks on lihtsalt tunne, pikaajalised kogemused või korralikult tehtud eel/kodutöö.

Korralikult toimiva meeskonna puhul pole kaptenit tarvis.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 29 Mai 2011 11:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5853
Asukoht: Saaremaa
Mulle meeldib ka toimida nagu Madis kirjeldas. Samas nendel hetkedel kui vastutamiseks läheb, siis on tavaliselt demokraatia kuskile ära kadunud... :lol:
Sestap pean tegelikult parimaks variandiks autoritaarset demokraatiat. See tegelikult lisabki demokraatiale mingi sellise kaaluva elemendi jättes sellele ainsale lollile, kes hiljem vastutab kui midagi nässu läheb, vetoõiguse.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 39 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group