Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 2 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Folkboot Tiina (ja ka teiste Folksude) seiklused Muhu Väinas
PostitusPostitatud: Teisipäev, 19 Juul 2011 17:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Ei tihanud teemat päris võistluste alateemasse teha, olgu parem vabas vormis. Äkki kirjutavad ka teised Folksu-mehed midagi omaenda seiklustest või võitudest.

Päris algus on nii kaugel, et seda enam keegi ei mäleta. Kuid 2011 MV Folksu-grupi ja kuue vanakese osalemine Väinas sai osaliselt alguse hoopis Skandaalist. Siis agiteeris Greta-Mikk aka Miq teisedki osalema, eriti kõnealuse purjeka mehed Tiinat jälle kord sõitma panema. Kuna meie Lembaga rabelesime viimase vindini lootuses omaenda Skandaal kokku saada, siis Viimsi paadikuuris käisid Erkil ja Mellil abiks teised folkbotistid, ikka ühise eesmärgi nimel. Igal juhul said mehed kamba peale Tiinal hulga laudu vahetatud, üle needitud või pingutatud, värvitud ja reedeks vette. Vetitamise aega seega täpselt niipalju, kuniks võttis aega masti peale panek ja siis tulistas Erki Tiinaga otse Pärnusse... Teepeal tehti elektri "installeerimist" ja muid pooleli või tegemata töid.

Igaljuhul Pärnusse Tiina jõudis, sest ilm oli suhteliselt rahulik ja mingit hullu leket kerel ei olnud ning miski ei viidanud ka mädale mastile. Mida ja kuidas Tiinal esimene etapp algas, mida Mel seal Tammepakus ukerdas ja kuidas öine mastita tulemine Virtsu kulges, peab Mel ise kirjutama. Igastahes niipea, kui Väina kodukale tuli teade Tiina masti murdumisest, helistasin ma Lembale ja ka Erkile, et paneme siis kiirelt äsja valmis saanud ja lakitud Skandaali masti kuidagi Virtsu poole teele. Selle "tühise" asja pärast ei saa ju Väin pooleli jääda! Mõeldud-tehtud, kolmapäeva päeval tõstsime uue masti haagisega kohviauto katusele ja mina kihutasin sellega siis Virtsu. Need, kes esimesel etapil masti murdumise üle elasid, keeldusid edasi sõitmast (täitsa arusaadav, kui oled esimest korda merel ja kohe selline äktsion) ja seega tuli meil koos mastiga ka vajalik osa meeskonda kohale tuua.

Virtsus ootas mind selline vaatepilt: mäda pooleks murdunud pruun kaigas ja põhjarestideni vett täis kollane purjekas.
Kuna ka see etapp oli tuult vähe, võttis kamraadide naasmine "teise eesti paadiklassidega" aega. Tegelesin siis installeerimise eeltööga, näiteks haalasin Tiina kõrge kai äärde pilusse, kuskohast sai masti otse auku sisse lasta. pumpasin kaks korda paati tühjaks, tegelesin vantide-vallidega ja kui LYS2 lõpetas, tõstsime kipperlastega Skandaali masti omale kohale. Nagu ikka tavaks, siis kes mölisevad kipperis, tulevad appi ka tavaelus ehk kogu Gamajoni punt, VahvaMadrus, muidugi folkbotistid eesotsas Miq'u ja Hart'iga etc.

Viimaste abi oli hädavajalik lõpliku trimmi saamiseks, sest nagu arvata oli ei sobinud mastid omavahel 1:1. Lõppseis: Skandaali mast koos peavallidega ja rombvandid, vöör- ja ahterstaak; Tiina spinnivall, poomid, mõned plokid ja vandid; vöörstaak ilma talrepita mõlema masti vöörtaakide plekkpikendustest kokkupanduna + veel üks pisem talrepi pikendus Tiina varamust. Vandid nii erinevad, et parem talrep tuli lõpuni keerata ja vasak jäi alguses 2-3 sentimeetriga hoidma. Hiljem, kui asi paika venis, sai mõlemat õnneks veel 1-2 senti peale keerata. Kui groot sobis perfektselt ehk imelahendusega Skandaali vallipingutus läks "omale kohale", siis fokaga oli jama selles suhtes, et vall tuli lihtsalt kinni siduda esimesse tugevasse kohta. Installisime korraks küll Tiinalt leitud puidust knaabi aga kruvid olid lühikesed ja selle tõmbas kiiresti küljest. Jälle oli õhtuse purjeinstalli suurimad abilised Mikk ja Hart folkbotistide hulgast.

Ujuvkaide peal olin vist viimane magamamineja. Hommikul tulid siis reederihärrad Erki aka Tuuletallaja ja Mel, tõid mootori, provianti, GPSi, kompassi ning nii me siis starti läksime Tiina-Skandaaliga. Mul ega ka Lembal ei olnud üldse plaanis see aasta Väinas sõita, kui me oma jahti valmis ei saanud. Aga juba oli osa Skndaali võistlustules koos poole meeskonnaga ja Lemba Skandaali reederina tuli veel Heltermaale lisaks ehk selline nimetus oleks ju päris täpne :D

Virtsust lahkudes olime õnnelikud ja tahtmist täis:
Pilt
Pilt
Ei olnud tuju üldse halvem ka Heltermaale jõudes, sest hommikused viimased ettevalmistused võtsid niipalju aega ja Kihnu all suures laines arvatavasti vett paaki saanud mootor lõpetas vahetult peale muuliotsa töö, et starti hilinesime päris arvestatavalt. Siinkohal kiidaks kogu südamest Muhu Väina KOHTUNIKKE, kes meid mitu korda ära ootasid nii stardis kui pöörukate väljavõtmisel - õiged mehed olete! See hoidis kohe raudkindlalt meie võitlusmoraali üleval, sest kui nüüd päris aus olla, ei olnud meil üldse seal kerge ja lõbus... aga sellest pisut hiljem. Kuna kuuest neli Folksu ei mahtunud sel etapil "hullu" Oolupi ja Tuuli ette sõidetud ulmeaega, ei tundunud asi üldse hull, me ju nägime teisi kogu aeg tagantpoolt!

Heltermaal kiire karpapuhastus, pump töötas kogu aeg aga mitte miski ei viidanud Heltermaa ringil ja Tallinnasse tulekul meid ees ootavale õudusele. Vaat nüüd enam ei mäleta, kummas stardis see oli aga me olime Tuuli järel ja napilt Greta ees, krüssunurk teistest parem ja kiirus konkurentsivõimeline, kui äkitselt hakkas Tiina jubedal kombel vett sisse lahmama. Ilm oli ju ka omajagu "karvane", mis tavaolukorras Folksule suisa meeldib - saabki lapiti maas teravalt sõita - aga meile tuli u.5 minutiga 2 tonni vett sisse ja siis polnud enam juttugi nurgast või kiirusest, siis läks lahti pealttuulemärgini ellujäämise võitlus! Kahe ämbriga kahe mehega uhasime vett välja, et mitte põhja minna. Loomulikult sõitsid kõik meist kaugele ette, kui me saime lõpuks allatuult tulema hakata ja siis imekombel Tiina enam nii palju ei lekkinud vaid pilsikas suutis enam-vähem veetaset põranda all hoida. Absoluutselt kõik jahis sees ja meil seljas oli läbimärg aga finišiaja me saime ja aega ka mahtusime. Tasuks suisa viies koht, sest Topu tõmbas oma ahterstaagi topist lahti ja pidi masti murdumise vältimiseks katkestama.

Eks see aega jõudmine vesilastis jahiga tõstis jälle natuke võitlusmoraali, Lemba jõudis ka õhtul pärale, Kärdlast toodi meile teine pilsikas lisaks ja nii me siis pika etapi starti läksimegi. Jälle oli hea start aga seekord oli krüssus asi veel poole hullem!!! Nüüd loksus jahis sees laine kõrgemalt akendesse, kui väljas pool ja kokpit muutus isetühjenevaks - lainetus lõi jahist SEEST vett üle komingsite VÄLJA mitte vastupidi nagu Foksul tavaks. Siis uhasime suisa kolme mehega ämbritega (ning Lemba sai Folksu-kogemuse kajutist vett visates - söök läks kaladele) ja jälle kord alaltuult saades lõppes see õudus. Hävis vett täis sahtlis 4 mobiili, veekahjustusi said jälle kõike elektriseadmed, riided jne ning ka tracker. Kui päris aus olla, siis lõpuni pealttuulemärki me ei suutnud võtta, see oleks olnud enesetapp. Nii me siis tulime tasakesti allatuult ja nautisime tõsiselt Gamajon kiirendust oma suure spinniga (Vahva.Madrus pääses seekord vaid tänu Gamajoni absoluutselt kõlbmatule ja u. 2 min hilinetud stardile), lasime teised mööda ja siis tõmbasime ka Tiinal spinni üles. Nii me siis tiksusime tasapisi Noblessneri poole ja mahtusime isegi aega, kuigi spinnisõidust sportlikus mõttes oli asi kaugel. Keegi ei protestinud (ja me märgi võtnuid ju ei seganud ega konkureerinud) ning nii saime kuuenda koha etapil.

Tallinna ring: kuna tuul ja laine olid vaikinud, siis nii hullu leket ei olnud ja pumbad suutsid enam-vähem oma tööd teha. Seekord panime ise stardiga puusse, üks minutijagu hoidsime ennast liiga kaugel ja kaua mootori peal, ikka selleks, et uppumist vältida. Nagu kogu Väina aja, oli Mel vastutuule roolimees ja mina allatuule otsal ning sadamates. Tegime mis suutsime, panime oma parema krüssunurga maksma, võtsime asja tõsiselt ja korra olime juba isegi Gretal "peaaegu" sabas aga siis oskasime natuke midagi ära muneda suures uppumise kartuses (kallutasime vastu, mitte maha nagu Folksul peaks) ja vastutuulemärgis olime Svea ja Topuga koos otse nende taga, Dorothea selleks ajaks juba kaugel maas. Vaat see oli juba tõeliselt PÕNEV võidu sõit võrdsetel jahtidel, midagi sellist, mis isegi minule meeldib ja natuke adrekat tekitab. Kogu alaltuuleots oli tõsine töö ja kassi-hiire mäng taktikaga, saime mõlemad kätte ja Katariina kai otsaks juba Topu ees 2 jahipikkust ja Svea ees pool edu täielises spinnikrüssus olles ise pealttuult ja kattes (kusjuures Tiina-Skandaal kooslus sõitis ka seda krüssu teravamalt, kiiremini ja kauem) aga tänu keerukale foka heiskamisele jäime 30 sekundit hiljaks + jungaks esimest korda jahiga merel olnud vanatehnikahuviline ehk ka spinn ei tulnud piisavalt kiirelt alla ja nii me oskasime jälle kord selle paarisaja meetriga kaotada kaks-pool minutit. Täpselt sel hetkel kukkus tuul (me olime ju kõige maapoolsemad), teistele jäi midagigi alles ja värske tuulepuhangu said ka mõnikümmend sekundit varem - nii saigi 30'st sekundist hetkega 150 sekundit. Kuid nagu öeldakse, siis tugevamaid soosib nii õnn kui tuul ja meie olime seekord nõrgemad. Aga absoluutselt ausas võitluses edestasime Dorothead.

Need paar korda, kus me saime natukenegi korralikult sõita tõestas, et aeglasemad me ei ole peale Tuuli kellestki ja pisut koostööd treenides ning Tiina vett pidama saades on eesmärgiks Miku "peanahk", Oolup võib veel rahulikult ringi käia :D Tuuli oli ainus Folks, keda ei õnnestunud isegi stardis väga näha, merel olemisest rääkimata ;) Ja egas vähemaid eesmärke ei sea me ka Skandaaliga, lihtsalt enne seda on vaja korralikud lapid soetada ja hetkel õnneks veel kuival olev kere väga kriitiliselt üle vaadata! Rohkem ei tahaks põlvini vees jahiga sõita, kuskohast võib vett kummardamata välja loopida... Ja siis trenni teha ning õppida.

Ühesõnaga oli tõeliselt tore ja sportlik Väina teine pool, mis ajas Folksu ja sellega võidu sõitmise kohalt hamba (jälle) verele. Olid sellised mõtted paar aastat tagasi, kui sai Gretaga paar kolmapäevakut koos Melliga Mikule soote tiritud aga siis sai mõte maha maetud. Pluss ülimõnus folkbotistide seltskond! See "sigade ja kägude" võidusõit Tetsmanni laest võetud väärtuste alusel (ja see on suhteliselt tõsine teema) on minu jaoks paras koht niisama juua ja tõesti pinget ei paku. Kuid Folksudega mees-mehe ja paat-paadi vastu sõit eeldab kainet pead ja korralikku treenitust nii roolis olijalt kui kogu meeskonnalt nind ajab adreka üles küll. Kaldal saab ju ka napsutada.
Täiesti arusaadav on match-race'ide kasvav populaarsus maailmas, identsetel jahtidel heads-up võidusõit on ikka see õige asi.

Lõpetuseks neli "molu" Hetermaa-Tallinn otsalt peale seda, kui me olime Tiina stabiilseks saanud, pisut ise kuivanud Päikese käes ja spinni üles. Eks need räägivad iseenda eest, rohkem pilte meil üritusest ei ole sest ka minu nokkija on üks hävinutest.

Kapter-reeder Erki:
Pilt

Reeder-roolimees Meelis:
Pilt

Skandaali reeder-kapten Lemba:
Pilt

Ja siis roolimees Priit:
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 09:38 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Ei ole midagi, et folks pole sportlik. Vaadates veekoguseid, mis te välja loopisite... Kas keegi üldse peale teie nii palju sporti jõudis teha väinas? :)

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 2 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group