Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 13 postitust ] 

Kummas on rohkem klassikalist meremeest-mereromantikat säilinud?
Kaptenis 35%  35%  [ 8 ]
Kipperis 65%  65%  [ 15 ]
Hääli kokku : 23
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Kipper VS Kapten:kummas on rohkem iidset meremeest säilinud?
PostitusPostitatud: Laupäev, 25 Veebr 2012 23:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 13 Jaan 2012 23:38
Postitusi: 7
Teatavasti vanasti olid laevad puust ja mehed rauast ja nüüd olevat siis laevadrauast ja mehed puust. Eks selles ole paljugi tõtt. Pole saladus, et paljude suurte laevade kaptenid ei pruugi üldse mere tormituultega kokku puutudagi. Tema töö võib mõõduda samuti kui kontorirotil.

Seevastu kipper puutub sagedasti otse kokku mere kapriisidega ja peab oma rammugi selle võitmiseks kasutama.

Ühesõnaga kunagisest romantilisest ja ohte trotsivast kaptenikujust on saanud midagi nn "pintsaklipslase" sarnast ja muistse kapteni rolli on tänapäeval hõivanud kipper - just selle merega otseselt kokkupuutumise mõttes. (Kuigi ka vanasti võis olla siidkinnastes kapteneid, kuid see oli pigm erand.)

Et siis selline mõttearendus... :roll: Kaptenil on tänapäeval uhke nimi ja univorm, kuid muistset mereromantikat on kipperil kordades rohkem.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: palun ära vastanda
PostitusPostitatud: Pühapäev, 26 Veebr 2012 12:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 07 Jaan 2004 17:13
Postitusi: 603
Asukoht: rannavesi
Palun mitte üritadagi foorumis vastandamist tekitada.
Kas sinu arusaam ristlipslasest sillal on selline?
http://www.youtube.com/v/LwKXfc_a4Ag&hl=et&gl=ee&hd=0&
Ajaa, videojupi otsis üks vanem meremees välja, mitte mina.
Kaasaegsed romantikud on rannateel käsikäes õhates loojangut vahtimas mitte merel. Teoreetiliselt võiks väita, et lähemal kui sinu mõistes kipper, on kindlasti loodusele, suvaline kajakitaja või sukelduja jne ... Pole mõtet sellist vaidlust tekitada. Kuhu tahad arutelu ja küsitlusega jõuda? Kas rääkida tänapäevasest mereharidusest Eestis, Euroopas, laiemalt?, või soovid sukelduda vrakkide juurde või paadiehitusetöökodade lõhn hakkab ninasõõrmeist kaduma ja dokumendikopitus peale tulema?
8)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 26 Veebr 2012 22:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 13 Jaan 2012 23:38
Postitusi: 7
Mida ma nüüd kostma peaksin? Kui keegi end puudutatuna tundis, siis ma...ei vabanda! Kes tahab end puudutatuna tunda, las siis tunneb terviseks.

Lihtsalt sukeldusin mõtetes meremeheks olemise pealispinna alla, et mis on see miski, mis veab inimest merele ja sellest sõltuvaks teeb, ja milliste laevade peal seda ürgset tunnet tänapäeval enim leida võib. Kes ka sarnast mõtet heietanud ja soovib seda jagada - palun!

Igal inimesel oma mõttet ja ega nende avaldamise eest kedagi karistama vist ei peaks? Erinevate arvamuste omamine peaks igati normaalne ja aktsepteeritud olema (vähemalt piisavalt intelligentsetele ja enesekindlatele isksustele). Või tunneb end erinevate arvamuste poolt ohustatuna? No sel juhul on maailm ikka üks ülimalt hirmus ja kõle paik küll... :roll:

Tsiteeri:
http://www.youtube.com/v/LwKXfc_a4Ag&hl=et&gl=ee&hd=0&

Ja?
Video on muidugi visuaalselt võimas, kuid võtame näit. Pitka raamatu "Kuldsed aastad "Lillyga" lk.237. Lained 174m, laev (puidust parklaev) umb. 40m. Sellist asja tänapäeva kaptenid ikka naljalt ei koge oma kolossidega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 27 Veebr 2012 09:15 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 755
Asukoht: Muhu
Angerjas kirjutas:
Lained 174m, laev (puidust parklaev) umb. 40m.

Kas siin miski trükiviga?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 27 Veebr 2012 10:24 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 15 Mär 2004 10:52
Postitusi: 49
Siin on muidugi trükiviga- null on puudu , lained 1740m, raudsed mehed sõitsid puust laevadega sellise laine harjani ca. pool aastat ja siis alla mõni minut vaid...

Ok, sõbralik lõõp vaid...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 27 Veebr 2012 10:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
mitte mõhkugi ei saa aru, mida teema-algataja on teada tahtnud. on küsimus selles, et kas mõnes peakeses mõlgutuv kuvand "kunagisest romantilisest ja ohte trotsivast kaptenikujust" ka tegelikult tõele vastab? '

mõtle pigem sellele, kui paljud kirjanduses ja mujal meedias loodud tegelaskujud tõelised on.

minu teada on enamik eesti purjetajaid võimelised olema romantilised, eriti peale paari õlut või muud nokavahe-määret. ka ohte trotsivad nii kuis jaksavad. ikka hämmastun, lugedes kuidas mõne tegelase süütust pärastlõunasest piknikust Kilulinna lahele saab Kolumbuse vääriline ohte ja katsumusi täis seiklusrikas merereis :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: sargassum sõukruvidele ei sobi ;P
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 27 Veebr 2012 11:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 07 Jaan 2004 17:13
Postitusi: 603
Asukoht: rannavesi
Angerjas kirjutas:
... Lihtsalt sukeldusin mõtetes meremeheks olemise pealispinna alla, et mis on see miski, mis veab inimest merele ja sellest sõltuvaks teeb, ja milliste laevade peal seda ürgset tunnet tänapäeval enim leida võib. Kes ka sarnast mõtet heietanud ja soovib seda jagada - palun!
.....
kuid võtame näit. Pitka raamatu "Kuldsed aastad "Lillyga" lk.237. Lained 174m, laev (puidust parklaev) umb. 40m. Sellist asja tänapäeva kaptenid ikka naljalt ei koge oma kolossidega.

Irw, võtaks seda sargassumi levitamist foorimis sõukruvidesse ja sarkasmi vähemaks, arvatakse, nimelt pole üheselt suudetud teaduslikult tõestada, et sikutab loksuva vee poole sissekirjutatud pärilikkus samamoodi nagu nt kahepaiksetel, huvpärast võib võrrelda ka merevee ja inimvere koostist. Kui säherdune kuumõjuline loksumine sees on, siis tiksud kaasa, kui pole, oled kuldsel rannaliival. Suure laeva juhi tööriist on lihtsalt töötegemise vahend ja kui vaja osakavad nad kõik võtta pisikese paadi ja võrku nõudma minna, vt nt ISBN 9789949472024 või http://ajakiri.kalastaja.ee/?1,47,1144, seega unistamise eest palka ei maksta, kui tahad võid unistamise unenägude eest peale maksta.
8)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kipper VS Kapten:kummas on rohkem iidset meremeest säili
PostitusPostitatud: Reede, 30 Dets 2016 06:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 13 Jaan 2012 23:38
Postitusi: 7
Sama asi on ka näiteks traktoritega. Juba sõidavad gps-i järgi, juhte polegi vaja. Lennukid ka lendavad juba sisuliselt ise ja kapten on enamasti vaid statisti rollis. Palju see suure laeva kaptengi enam merd näeb, vahid ekraani ja mängid nägu arvutimängu mugavas tugitoolis.

Eks see ongi evolutsioon. Ahv arenes inimeseks ja laintega võitlev märg kapten arenes triigitud särgiga salongikapteniks. Aga iidset (traditsioonilist) meremeest jääb sel juhul temas palju vähemaks. Siin pole iseenesest midagi uut. Eks kapteneid on ikka hoitud, sest tema pää on kõiksugu tarkust täis. Ega neid pole raisata. Kuigi vanasti läksivad nemad koos oma laevaga viimasena merepõhja.

Nii et ma annaks siin jätkuvalt ten points kipperile. Kuigi kapteni ametinimi kõlab palju aukartust äratavamalt, on paljugi selles süüdi tema (nüüdseks minevikku kadunud) ajalooline kuvand.

Aga oleme üheskoos meresõbrad ikka edasi :wink:

_________________
Hoidkem emaangerjaid! PS! Pildil on vägavaesemeheangerjas!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kipper VS Kapten:kummas on rohkem iidset meremeest säili
PostitusPostitatud: Reede, 30 Dets 2016 12:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 26 Mai 2004 18:45
Postitusi: 84
Asukoht: Tallinn
Ma olen seda meelt, et mõlemad terminid on ka tänapäeval aktuaalsed, lihtsalt palju valekasutust. Kapten on mees, kes seda ametit suure laevapeal peab või on pidanud. Inglased teevad veel sedamoodi vahet, et kui Sul see kõige suurem diplom taskus on võid end tituleerida Master Marine, kui ka vastavalt diplomile ametit oled pidanud siis Captain. Kipper on väiksemat sorti alusel pealiku ametit pidav/ pidanud tegelane.
Lõbusõidualuste juhid võivad end sedamoodi tituleerida nagu heaks arvavad :) . Kuigi jah,vähe lollakas on lugeda kui mõni eriti suure ja uhke paadi omanik end merelaeva kapteniks nimetab :)

Aga see on vaid üks võimalik tõlgendus ...

Kena aastavahetust ka kõigile!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kipper VS Kapten:kummas on rohkem iidset meremeest säili
PostitusPostitatud: Laupäev, 31 Dets 2016 19:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 23 Dets 2003 12:18
Postitusi: 857
Asukoht: Koluvere, Tallinn, Pärnu
Ehk siis kummas on rohkem eestlasest romantikut säilinud kas Abrah Ser Khjrabis või Mati Sepas,
Kumb on õigem eestlane kas neeger Süüriast või Mati Tamme talust ?
Eks seda kipperit/kaptenit võib samamoodi nimetada kuidas tahate tänapäeval.
Minu kui suht suurte kogemustega Kapteni esimene reaktsioon oleks vea lahtiseletamine. Teine eksimuse korral läheb see mees paadi pealt maha esimeses sadamas ! Samas mõnele kummikaga sõitvale vanale meeldib ennast kipperiks pidada siis las olla ! Kapten on siiski laevas see mees kellele allub kogu meeskond ! Kas me oleme lugenud mõnda raamatut merendusajaloost kus räägitakse ,et a`la Santa Maria kippar kamandas meeskonda ? Väga häiriv on kui tänapäeva ühiskonnas üritatakse tiitlite nimed ära muuta. Jah varsti ei tohi ju ütelda Hr. ja Pr. samuti ! Meil ju võrdõiguslikkus ja kõik muu jama !
Et nüüd teemast mitte liiga pikkade miilide taha minna siis iidne meremees on iga mees kes tunneb ,et meri on koht kus tema hing puhkab. Koht kuhu ta läheb oma unenägudes ning koht kuhu ta praegu jubedalt juba minna tahab kuigi hooaeg veel vale :) Meremees on nii Kapten, kipper, pootsman kui ka junga.

_________________
Tegelen veesõidukite remondi ja hooldusega ! 58581601


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kipper VS Kapten:kummas on rohkem iidset meremeest säili
PostitusPostitatud: Pühapäev, 01 Jaan 2017 12:14 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 12 Sept 2013 11:32
Postitusi: 20
Asukoht: Tallinn
Merekeele nõukoda vist kunagi oli seisukohal et:
Väikelaevajuht võib olla nii kipper, kapten kui ka koduperenaine. Peaasi, et tal väikelaevajuhi tunnisus on.
Inglismaal peetakse halvaks tooniks, kui mees kel diplom alla Master Mariner end nö kapteniks tituleerib.
Ehk siis väikelaevajuht on väikelaevajuht olenemata nimetusest, 50gt on kipper, 200gt ka kipper. Kuna rohkem omal pole, siis kindel pole, aga kahtlustan, et seaduse mõistes Kapten on alates 3000+ gt ehk siis mereakadeemias merelise kõrghariduse omandanud ja välisvetes praktika omandanud laevnik.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kipper VS Kapten:kummas on rohkem iidset meremeest säili
PostitusPostitatud: Pühapäev, 01 Jaan 2017 14:13 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 18 Okt 2011 15:39
Postitusi: 278
Sama merd sõitsid ammu ja sõidavad praegu nii kapten kui kokaabi. Ükski mõistuse juures kapten ei riski oma meeskonna, laeva ja omanike investeeringuga lihtsalt selleks, et kuskil ennast isiklikult tõestada või adrekat saada. Professionaali eristabki omandatud teadmistest tulenev oskus vastutust tunnetada ja laiemat pilti näha.
Kui väikelaevajuht vastutab oma meeskonna ja laeva eest nagu kapten seda tegema peaks, siis minu poolest nimetagu ennast kapteniks. Mis ei tähenda, et paberitega professionaalne kapten alati oskaks vastutust võtta. Seega võib öelda, et asi on ka suuresti inimeses kinni. Eks kõrgem haridus ja praktika aitavad maailmapilti vormida. Mind ei häiri, kui mõne 12m kaatri või purjeka omanik omale kaptenimütsi kuskilt sadamapoest soetanud ja seda koos sealt samast pärit madrusesärgiga roolis olles kannab. Aga enamasti räägitakse näiteks purjekate puhul ikka näiteks roolimehest, mitte kaptenist.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kipper VS Kapten:kummas on rohkem iidset meremeest säili
PostitusPostitatud: Pühapäev, 01 Jaan 2017 14:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 23 Dets 2003 12:18
Postitusi: 857
Asukoht: Koluvere, Tallinn, Pärnu
Kipper (holl schipper) 1. Laevnik, väikelaeva omanik ja juht. Eestis oli kuni 1940a-ni kipper alla 100brt mahutavusega purjelaeva kapten.
Võetud mereleksikonist. Huvitav miks üteldakse siis kipper = kapten ?
Kas on vahet kas sa sõidad veesõidukiga kus pardal 15 inimest kelle elu eest sa vastutad või 20 ?
Võibolla olen mina loll ja arvan ,et ka 2 meeskonna liikme eest vastutamine on ülimalt tähtis roll. Ehk me ei saa ju kuidagi loogilisele seletusele uut tähendust otsima hakata.
Kapten on laevas inimene kes vastutab otseselt kõikide pardalviibijate eest, laeva ja ohutu meresõidu eest.
Kipper võib olla samuti laevas kuid tema ülesanne oleks sarnane pootsmani omaga. Tänapäeva on ära kaotatud nn. roolimehe tunnistus purjekatel kuid taasiseseisvunud riigi alguses oli olemas.
Ma ei mäleta enam kui suur miilide vahe oli tunnistuse kättesaamisel kuid esmalöt läksid roolimehe kursusele, siis kipperi kursusele ning alles siis said jahtkapteniks !
Pootsman on jällegi laevas pigem Kapteni käskude edasiandja ülejäänud meeskonnale kas siis roolimeestele või jungadele.
Tänapäeva suur merekultuuri allakäik on seotud ka laevahierarhia unustamisega.
Mina kaptenina ei taha mõteldagi ,et ütlen merel mõnd käsklust kaks korda kuna esimene kord läks justkui kõrvust mööda. Et keegi hakkab kapteni käsklustele vastu jne. Purjelaevas on see mõeldamatu ! Tänapäeva nagamannid las peavad end kipperiteks või roolimeesteks see nende enda asi, ja seni kuni nad reaalselt merd pole sõitnud karmidest tingimustes pikkadel ülesõitudel seni nad ei tea ka kui tähtis nimetus on ka 20 jalasel jahil kapten !

_________________
Tegelen veesõidukite remondi ja hooldusega ! 58581601


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 13 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group