Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 73 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 31 Okt 2012 09:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Lihtsalt emotsioonivaba küsimus, jättes tehnilise poole praegu kõrvale:
kas paadi, laualambi või telefoni kujustamisel peale kasutusmugavuse on veel mõned "kuldreeglid" mida ei tohi eirata?

Minu meelest üks põhjusi miks Targa saavutas oma tolle aja kohta "koledate" hyttivenedega edu oli, et neid oli hea kasutada.
Ise ei taha endale enam kunagi paati kuhu peab käpuli sisse ronima.

Mis siin ilusat on, tehnitsistlik käkerdis? :wink:

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 31 Okt 2012 09:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
Marlene- eks siis tuleb süvist- kiilu suurendada. Eks Muhv viitas püstavusele. Lisaks on veel kasutus mugavuse seisukohalt väga oluline tuule triiv!

Aga reederile veel 1 mõte...

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 31 Okt 2012 12:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Peeter Ude kirjutas:
Hakkaks pigem niipidi pihta, et...
Kas olemasoleval sõiduriistal veeliin ka kusagil näha on...
Kuipaljut ja kuhu ,massina juurde annab teha.
Et siis ei otsi me seda värvitud joont, vaid ikka seda, kuis too paat sees istub.


Peeter, teadaolevalt Eestis ei ole keegi seda paati vees näinud aga on näha sellesinase mürgijoone servas kunagine veeliin ehk vee jälg. Vanameister Küünarpuu ise ajas näpuga taga ja näitas Tema arvatavat veeliini. See on kogu tegelik teadmine ja sellest tuleb lähtuda. See on minu joonistusele ka pääle tehtud - too helesinine jooneke.
Masina püüdsin oma joonistusele harilikuga peale joonistada aga skänner seda ei ilmutanud ;) Katel asub põhimõtteliselt täpselt keset paati. Kuigi mõõdulingiga ei mõõtnud - veel - siis on see suurusjärk +/- 20 cm siia-sinna. Ma ütleks (ja joonistasin) nii, et katla esiosa on täpselt treileri keskmise käpa kohal.
Katel jääb paika ja selle peale mootoriruumi luugina tuleb laud ja mootoriruumi esiseina teeme täisseina, mis annab kerele jäikuse. Hetkel on vaheseinteta kere kergelt lödi. Kiil on lahendatud täitepuiduga ja see kaarduv kuju on pildilt näha. See ka loksub ehk meil tuleb sõuvõlli täitepuit mingi roostevaba U-kaarega keresse jäigastada. Juba praegu on seal selline tehtud aga see ei ulatu põhja alla ega võimalda toore jõuga kokku keeramist. Pluss on vaja mootor rihtida võlliliinile nii, et saaks kasutada gazooni leevendit, hetkel on see seal kuidagi kööbakalt.

Kuna on olemas trossidega juhtimine vasemasse pardasse kesklaeva, siis lihtsuse/kiiruse/odavuse mõttes seda ei muudaks. Ehk jällegi: vasemale poole mootorist tulevase vaheseina külge jääb ka rool ja kõik muu alates elektrist. Paremast pardast peaks tulema läbipääs eeskajutisse ja suhteliselt avar kokpit jääb niisama olemiseks ja landi loopimiseks.
Suurim mure ongi tuulepress, kui kajut liiga kõrgele ajada. Samas oleme kõik kolmekesti ~184 cm kõrged, siis mingi koht, vähemalt roolis olekuks, võiks olla põrandaplaadist 190 cm kõrgel. Kuid see hakkab juba mõjutama proportsioone. Variant 2 on koheselt kaltskatusega jäik sprayhood. Minu joonistus sellisena ongi mõeldud pluss see, et ei hakanud (kuna ei oska) joonistama kogu kokpitti katvat kinnist kaltskatust. See on niigi elementaarne...

Kuid jälle üllatab ülimalt meeldivalt ksf! Marlene - sel lahendusel on juba jumet!!! See on nüüd koht, millest oleme siin jahunud palju-palju: vana ja uus kokku panna, moodne disainikeel, maitsekus jne. Samas on jälle ksf! Muhvil tuline õigus aga sellise kuudi kaalu saab viia suhteliselt olematuks, pigem on probleem külgtuulega.

Aga Teie muudkui joonistage sest meil läheb enne tekiehituseni jõudmist aega palju. Kuna tegu on "põrsas kotis" peaaegu aitäh-eest soetatud kerega, siis kõiksepealt tuleb mäda lammutus, katla elujõulisuse kontroll ja muud tarvilised tööd. Pole mõtet ponnistada, kui tehnika ei toimi. Kui on näha, et katel toimib, reevers toimib - alles siis mõtleme juba konkreetse lõpplahenduse peale. Aga muidugi teeme enne ka täpsed keremõõtmised ja pildid, esimene päev oli pigem selline katusealla saamine ja suurema sita seest välja loopimine. Lihtsalt too kere ise oli piisavalt heas korras ja kuratlikult suur, et sellist võimalust mitte kasutada ja mingit tegelikku/reaalset ideed meil veel ei ole ;) Optsioon on isegi see, et eemaldada katel üldse koos sõukruvi ja võlliga ning viia süvis olematuks, installida ahtrisse imepisike peravurr, mis lükkaks paati vaikses ilmas 3-4 sõlme ja teha sellest lihtsalt ilusa tuulevaikse õhtu sääsevaba ujuv bungalo päikeseloojangu nautimiseks ja "beibedele" parmu(ja triibu ;) )vaba ihupraadimise ankurdatav alus ~100 meetrit kaldast. Lihtsalt lillepeenraks või liivakastiks tegemiseks oli kere ikka selgelt liiga hea!

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 31 Okt 2012 13:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
siin 1 "lihtne" ja sinu kirjeldatud tingimustele vastav lahendus.

Pilt


Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 31 Okt 2012 15:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Tauri! Need viimased Su lingitud pildid on head!
Rool ka õigesti "valel" pool nagu paadioSanik soovib :)

Aprea Mare 'l on üks mudel, kui jõukaks saanud vaesest kalurikülast sirgunud meest kisub nostalgia kodukülla tagasi.
Tõsi, 28-jalane.

Üks probleem on ainult lihtsa lahtisega:
Meenub imekaunis päev, kui 30-se meeldiva ja kokkukasvanud seltskonnaga sõitsime Estonia päästepaadil Väinameres.
Laulud võeti üles ja pudelid käisid ringi kuni ma tunnen, et nüüd on sekundite küsimus.
Vabandasin kapteni ees ja seisin tema taha ahtrisse seljaga seltskonna poole...
Selgus, et muidu nii rõõmsate meeskodanike naer oli ka läbi pisarate - kohe toimus kollektiivne "veeskamine".
Naised vaatasid kadedate pilkudega...

Aprea Mare 28 Open
Pilt


Viimati muutis Marlene, Neljapäev, 01 Nov 2012 16:59, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 31 Okt 2012 16:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 31 Okt 2012 17:08 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Madise kavand on 5+ :)
Kujutan seda ette nii, et tal on pehme katus, mille alla vajadusel koleda ilmaga ka istuma mahub?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 31 Okt 2012 18:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 10 Apr 2005 15:29
Postitusi: 94
Asukoht: Tallinn, Haapsalu, Topu
Marlene kirjutas:


Pilt




Need viimased pildid on ägedad. Tekkis uus mõte teeks hoopis sauna, klaasid on ka juba udused-väga ilus. Priit sõidab suvel sadamate vahet ja kasserib turistidelt pappi. Naised saavad tasuta. Aga muidu Madise pakutud tundub kõige parem, mida vähem kõrgust seda parem. Odavam ehitada, tuulepressi vähem ja tugevam.

_________________
Kuulan mida targemad mehed räägivad


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 31 Okt 2012 19:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
sander kirjutas:
/Naised saavad tasuta/

:lol:

Lisasin vööri silueti ja turvalisuse parandamiseks ühe männalaua jagu valeparrast. Raudtoru ei sobi sinna mitte.
Samuti, miks mitte panna ujumisplatvormi otstesse vertikaalsed plaadid pardaga samast materjalist (miks seda enne tehtud pole?) -
ujumisplatvormil lebotades on sinna mõnus selga toetada.

Pistsin teise lõpuks vette:

Pilt


Viimati muutis Marlene, Neljapäev, 01 Nov 2012 17:03, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 31 Okt 2012 21:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 21:16
Postitusi: 1231
Asukoht: Rammu / Kopli
Marlene kirjutas:
sander kirjutas:
/Naised saavad tasuta/

:lol:

Lisasin vööri silueti ja turvalisuse parandamiseks ühe männalaua jagu valeparrast. Raudtoru ei sobi sinna mitte.
Samuti, miks mitte panna ujumisplatvormi otstesse vertikaalseinad parda materjalist - miks seda enne tehtud pole? - ujumisplatvormil risti laevaga lebotades on sinna mõnus selga toetada.

Pistsin teise lõpuks vette:

Pilt


Pilt Aga meenutab kangesti Hr.Ude Lennet e. Buster XXL AWC


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 31 Okt 2012 22:18 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 11 Aug 2008 12:58
Postitusi: 304
Asukoht: Kiili/Tallinn
ei suutnud kah vait jääda vaadates viimaseid kavandeid. minu lemmik vaieldamatult madis16 versioon

ahjaa, veel , Marlene provokatsioon tehnitsistliku käkerdise küsimuses -
asjal võib olla nägu aga kui ta ei funktsi ( tehnilises mõttes ) , siis võib selle käki sinna tagasi toppida kust see välja on tulnud... :)


lihtsalt pidin mölisema : minu eriti subjektiivne kogemus sihandsete lampide asjus - nõuka ajal oli lamp mis funktsis imehästi , nägu oli ainult natuke "kõver" , aga nüüdsed "iludused" on "kõverate" jalgadega, mistõttu lonkavad...

_________________
www.tihend.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 31 Okt 2012 23:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
Marlene kui saa kajuti kõrguse viiksid proportsiooni siis oleks juba asjal pointi. Kui sa hetkel väikse mõõtmise veeliinist teed siis kuudi alune jääb nagu kirikus- roolimaja klaasid on ca meeter kõrged! Sama ka reelingutega- alla meetrimehed saavad nende küljes kiikuda!

Mulle tundub, et visuaalselt on reaalsuses asi nauditav kui pealisehituse kõrgus ei ületaks vabaparda kõrgust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 01 Nov 2012 09:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 16 Mär 2007 12:45
Postitusi: 31
Asukoht: Tallinn
Pilt

Tegu on küll mudeliga aga peaks olema enam-vähem õiges mõõtkavas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 01 Nov 2012 10:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Tauri kirjutas:
roolimaja klaasid on ca meeter kõrged!


Ega mass pole muidugi oluline, eriti kui ta on ujuvuskeskmest kuskil kaugel-kõrgel ära :D
Vaatasin vanade normide järgi, seal kahjuks suuremat kui 700x1400 klaasi tabelis antud ei olegi, aga isegi sel juhul peaks karastatud klaasi paksus olema minimaalselt 12mm :P Ega eriti ei kaalu midagi ju :D

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 01 Nov 2012 11:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Tauri kirjutas:
Marlene // kuudi alune jääb nagu kirikus- roolimaja klaasid on ca meeter kõrged!

Ei ole ju!? Viimasel pildil klaasid 60cm kõrged, reeling pardast 45cm, roolimaja lagi veeliinist 215cm.

Aga ega vana veeliin peale ehitusi ja ballasti paika jää - 210cm.
Kui salongi põrand veeliinist 10cm ülevalpool - salong seest 200cm

Uks laest tiba allpool, ukse kõrguseks jääks 190cm - 184cm"kõrgustele" mehepoegadele peaks paras olema.

See on ka maksimum.
Küsimus vaid, kui kõrgele reaalsest veeliinist tuleks salongi põrand.
Tuleb põrand allapoole - tuleb putka lagi allapoole (ja aknaklaasid 60cm-st madalamad).


Kalle1 kirjutas:
asjal võib olla nägu aga kui ta ei funktsi ( tehnilises mõttes)

Kalle1, nali on selles, et hetkel vastupidi. Antud lamp on väga kuulus "käkerdis" aastatast 1986 ja ta töötab - ükskõik kus suunas keerad, jääb ilusti paika.
Seepärast on ta ka saanud kuulsaks, ilusaks, kalliks ja rohkesti järgiahvitavaks (viimased muidugi ei tööta).


Viimati muutis Marlene, Neljapäev, 01 Nov 2012 11:57, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 73 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group